groei in organische verkeer
meer conversies via Google Ads
daling in kosten per conversie via social media ads
In maart 2020 stonden de coaches van Tibor.nl bij ons op de stoep. Niet voor een intensieve coaching sessie, maar voor daadkrachtige online marketing. Het doel dat ze wilden bereiken met online marketing? Door middel van een lange termijn strategie een structurele groei in bekendheid, bezoekers en leads dé nummer 1 businesscoach van Nederland worden.
We begonnen direct met SEO en SEA met onze holistische TeamSMART-methode. We konden al snel ook de social media marketing van Tibor.nl oppakken. Inmiddels zijn we volledig verantwoordelijk voor alle performance-based marketingkanalen!
Op het gebied van zoekmachine optimalisatie gingen we als eerste aan de slag met geoptimaliseerde content. Het ontbrak Tibor.nl namelijk niet aan een steady stroom content, maar dit was niet geoptimaliseerd voor de zoekmachine. Daardoor haalde Tibor.nl nauwelijks verkeer binnen via Google. Daarom hebben op basis van zoekwoordenonderzoek een uitgebreide contentplanning opgezet. Op basis van paginatemplates van DoubleSmart begon Tibor.nl wekelijks een SEO-geoptimaliseerde blog te publiceren.
Vervolgens zijn we doorgegaan met het optimaliseren van deze en andere pagina’s en het uitbouwen van de autoriteit van focuspagina’s. Het linkprofiel kon namelijk ook nog wel wat verbetering en uitbreiding gebruiken. Inmiddels zijn we ook aan de slag gegaan met kwalitatief hoogwaardige links vergaren, wat meetbaar positieve effecten heeft op de rankings!
En die rankings? Op 35 belangrijke zoektermen scoort de website in de top 3. Maar de belangrijkste zoekterm in deze markt is natuurlijk [business coach]. Hierop heeft Tibor.nl een stabiele top 3-positie veroverd. Ook op steeds meer high-volume keywords bereikt de website de eerste zoekresultatenpagina, het resultaat van onze inspanningen waarop we nu door gaan zetten.
Q1 2020 vs. Q1 2021
In de markt van business coaching wordt veel gegoogeld op oriënterende zoektermen (zoekopdrachten in de See-fase van het See, Think, Do, Care-model). Wij gebruikten de SEA-campagnes van Tibor.nl om zichtbaar te worden in de laatste fasen van het beslissingsproces en zetten remarketing ads in om organische websitebezoekers te retargeten met gerichte banneradvertenties.
Een van de voorwaarden om de SEA-campagnes succesvol te mogen noemen, was een scherpe cost per acquisition (CPA) oftewel het bedrag dat het kost om één klant te realiseren. Sinds het begin van de campagne in maart 2020 hebben we de CPA drastisch kunnen verlagen zónder verlies van omzet.
Maandelijks meer kwalitatieve leads, meer omzet en rendabele campagnes met voordelige kosten. Wat wil je als online adverterende ondernemer nog meer?
Na de successen op het gebied van zoekmachine marketing mocht DoubleSmart in juli 2020 ook aan de slag voor de social media marketing van Tibor.nl.
De focus van dit kanaal lag op het laten groeien van de naamsbekendheid onder de doelgroep, het verzamelen van meer leads die zich nog in een vroege fase van de customer journey bevinden en het retargeten van bezoekers die via het organische kanaal op relevante blogs zijn binnengekomen. Om deze doelen te bereiken hebben we diverse campagnes opgezet die precies aansluiten bij de fase in de customer journey waarin de ontvanger van de advertentie zich op dat moment bevindt.
Resultaat? Een structurele afname in kosten per conversie, een groei in leads en optimale zichtbaarheid op relevante social media kanalen.
Q4 2020 vs. Q1 2021
Enthousiast geworden over het resultaat voor Tibor? Neem dan contact met ons op!