Tegenwoordig kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf een website heeft. Toch weten maar weinig bedrijven hun website succesvol in te zetten als marketingkanaal waardoor aanvragen, telefoontjes, emails en klanten uitblijven.
Zonde man!
Een goede aanpak van een website kan namelijk structureel nieuwe klanten opleveren voor een bedrijf. We horen vaak van ondernemers dat ze luisteren naar dat ene stemmetje in hun hoofd wat hun steeds de volgende gedachtes influistert:
Er zijn nog meer uitspraken die we geregeld horen vanuit de mond van de ondernemer. Daarom wil ik je n vraag terug stellen, om dat stemmetje uit te schakelen.
Waarom doet je concurrent het wel, en waarom is je concurrent wel bereid om te investeren in online marketing?
Het wordt nog steeds veel gezegd, dat een website dient als een visitekaartje. Het is wat overdreven als ik zeg dat de tranen dan in mijn ogen springen. Maar waarom zou je een website gebruiken als visitekaartje?
Het gebeurt zelfs dat bedrijven roepen dat ze een website gebruiken als visitekaartje, maar als je de website berhaupt kunt vinden, zijn de contactgegevens ook nog eens verstopt. Ooit wel eens gezien? Een visitekaartje die je onder een microscoop moet leggen om contactgegevens te vinden?
Je bezoekers moeten actie ondernemen op de website. Een website moet de bezoeker triggeren om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, een quickscan uit te voeren of zelfs een offerte aanvraag in te dienen.
De reden dat je een website hebt is omdat het simpelweg klanten op zou moeten leveren.
Het is een marketingmachine die 24 uur per dag en 7 dagen in de week draait, sterker nog, alle vormen van de marketing van je bedrijf komen samen op je website.
Helaas zijn er weinig ondernemers die voldoende kennis en kunde hebben om de website zo in te richten dat het een daadwerkelijke omzetmachine wordt.
Vaak gaat het namelijk al fout bij het kiezen van de website bouwer. Webdesigners hebben vaak een perfect gevoel voor vormgeving en weten een mooi design neer te zetten maar vergeten hierbij belangrijke aspecten zoals: vindbaarheid, conversie optimalisatie en call to action.
De website heeft een bedrijf in dat geval veel geld gekost maar gaat zichzelf nooit terug verdienen. Simpelweg omdat er van de bezoekers die op de website komen niemand contact aanvraagt.
Wil je aanvragen via de website? Dan wil je bezoekers naar je website. Zonder bezoekers namelijk geen aanvragen. Er zijn meerdere manieren om aan meer bezoekers te komen naar de website, een aantal hiervan zijn:
Bij iedere marketingvorm moet je de juiste bezoeker op het juiste moment aanspreken. Als je dus aan de slag gaat met zoekmachine marketing is het slim om eerst een goed zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Zo weet je precies hoe de Google-gebruikers zoeken in de zoekmachines.
Met onze gratis quickscan kan je direct verbeteringen toepassen aan je website zodat je meer bezoekers krijgt via de zoekmachine.
Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de effectiviteit van de website. Krijg je nu bijvoorbeeld 1000 bezoekers per maand en nemen slechts 5 mensen contact op, dan converteert de website slecht.
Om meer uit de bestaande bezoekers te halen moet de website geoptimaliseerd worden. In een eerder artikel wat ik een aantal weken geleden publiceerde vind je 42 tips om je conversie te optimaliseren.