Loader
Bel ons, ja, vandaag nog! 0182 342 062
 

Waarom levert je website geen klanten op?

Geschreven door , op 27 oktober 2014, in Conversie Optimalisatie, Zoekmachine Optimalisatie

klant-voor-winkel

Tegenwoordig kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf een website heeft. Toch weten maar weinig bedrijven hun website succesvol in te zetten als marketingkanaal waardoor aanvragen, telefoontjes, emails en klanten uitblijven.

Zonde man!

Een goede aanpak van een website kan namelijk structureel nieuwe klanten opleveren voor een bedrijf. We horen vaak van ondernemers dat ze luisteren naar dat ene stemmetje in hun hoofd wat hun steeds de volgende gedachtes influistert:

  • Ik kan me niet voorstellen dat mijn soort klanten zich orinteren via internet.
  • Mijn website op een andere manier inrichten helpt niet, want zo vind ik het duidelijker.
  • Zoekmachine adverteren werkt niet, want ik klik alleen op de organische resultaten.

Er zijn nog meer uitspraken die we geregeld horen vanuit de mond van de ondernemer. Daarom wil ik je n vraag terug stellen, om dat stemmetje uit te schakelen.

Waarom doet je concurrent het wel, en waarom is je concurrent wel bereid om te investeren in online marketing?

Je website een visitekaartje. Een visite wat?

Het wordt nog steeds veel gezegd, dat een website dient als een visitekaartje. Het is wat overdreven als ik zeg dat de tranen dan in mijn ogen springen. Maar waarom zou je een website gebruiken als visitekaartje?

  • Visitekaartjes zijn statisch, je website moet leven!
  • Visitekaartjes bevatten weinig informatie, dus hoger in Google kom je er niet mee.
  • Op een website deel je informatie, wat bijdraagt aan de identiteit van je bedrijf.
  • Visitekaartjes zitten in een map, of een stapeltje op je bureau, je kijkt er niet naar.
  • Weinig visitekaartjes zijn onderscheidend, met een website laat je een indruk achter!

visitekaartjes

Het gebeurt zelfs dat bedrijven roepen dat ze een website gebruiken als visitekaartje, maar als je de website berhaupt kunt vinden, zijn de contactgegevens ook nog eens verstopt. Ooit wel eens gezien? Een visitekaartje die je onder een microscoop moet leggen om contactgegevens te vinden?

Je bezoekers moeten actie ondernemen op de website. Een website moet de bezoeker triggeren om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, een quickscan uit te voeren of zelfs een offerte aanvraag in te dienen.

Je website moet klanten opleveren!

De reden dat je een website hebt is omdat het simpelweg klanten op zou moeten leveren.

Het is een marketingmachine die 24 uur per dag en 7 dagen in de week draait, sterker nog, alle vormen van de marketing van je bedrijf komen samen op je website.

Helaas zijn er weinig ondernemers die voldoende kennis en kunde hebben om de website zo in te richten dat het een daadwerkelijke omzetmachine wordt.

Vaak gaat het namelijk al fout bij het kiezen van de website bouwer. Webdesigners hebben vaak een perfect gevoel voor vormgeving en weten een mooi design neer te zetten maar vergeten hierbij belangrijke aspecten zoals: vindbaarheid, conversie optimalisatie en call to action.

De website heeft een bedrijf in dat geval veel geld gekost maar gaat zichzelf nooit terug verdienen. Simpelweg omdat er van de bezoekers die op de website komen niemand contact aanvraagt.

Vindbaar worden voor de juiste bezoekers

Optimaliseer

Wil je aanvragen via de website? Dan wil je bezoekers naar je website. Zonder bezoekers namelijk geen aanvragen. Er zijn meerdere manieren om aan meer bezoekers te komen naar de website, een aantal hiervan zijn:

  • Zoekmachine marketing (zoekmachine optimalisatie & zoekmachine adverteren);
  • Social media;
  • Video marketing;
  • Affiliate marketing;
  • Email marketing;
  • Etc.

Bij iedere marketingvorm moet je de juiste bezoeker op het juiste moment aanspreken. Als je dus aan de slag gaat met zoekmachine marketing is het slim om eerst een goed zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Zo weet je precies hoe de Google-gebruikers zoeken in de zoekmachines.

Met onze gratis quickscan kan je direct verbeteringen toepassen aan je website zodat je meer bezoekers krijgt via de zoekmachine.

Optimaliseer de conversie

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de effectiviteit van de website. Krijg je nu bijvoorbeeld 1000 bezoekers per maand en nemen slechts 5 mensen contact op, dan converteert de website slecht.

Om meer uit de bestaande bezoekers te halen moet de website geoptimaliseerd worden. In een eerder artikel wat ik een aantal weken geleden publiceerde vind je 42 tips om je conversie te optimaliseren.

Stel een vraag, of ga met ons in discussie!

Heb je specifieke vragen over de inhoud van dit artikel? Of wil je gewoon je mening delen over dit onderwerp? Voel je vrij een reactie achter te laten, we gaan graag met je in discussie!