Een professionele bedrijfsfilm kan de diensten van je bedrijf aantrekkelijk vertalen aan de bezoekers van je website. In de bedrijfsfilm kunt je in een paar minuten uitleggen wat je doet en wat je belangrijk vindt in je dienstverlening. Op die manier kun je bezoekers enthousiast maken over jouw bedrijf en over de manier waarop je jezelf onderscheidt van de concurrentie.
Content is een belangrijke factor op iedere website. Wie onze blogs een beetje volgt weet ook dat DoubleSmart altijd vrij breed kijkt naar de mogelijkheden binnen content. Google hecht namelijk veel waarde aan de inhoud van de content en de verschillende kanalen waarop content wordt gecommuniceerd. Een bedrijfsfilm wordt hierin langzamerhand een belangrijk kanaal.
Ga maar eens na, hoe aantrekkelijk zijn lange teksten als je snel bedrijven wilt vergelijken? Dan is een bedrijfsfilm veel toegankelijker! Bovendien kun je met een bedrijfsvideo de sfeer binnen je bedrijf veel gemakkelijke overbrengen op de bezoeker. Je kunt een formele boodschap bijvoorbeeld laagdrempeliger maken door muziek toe te voegen aan de bedrijfsfilm of door de beelden die vertoont worden in het filmpje.
Een representatieve bedrijfsfilm laten maken kun je in de meeste gevallen niet zelf. Vaak ga je daarom een samenwerking aan met een gespecialiseerd bedrijf. Probleem hierin kan zijn dat dit bedrijf je organisatie niet van binnen kent en een verkeerde indruk in beeld brengt. Daarom is het belangrijk om een aantal tips ter harte te nemen als je kiest voor een bedrijfsfilm laten maken.
Het ultieme doel van Google is genoeg waarde bieden aan haar gebruikers. Na Google is Youtube de grootste zoekmachine waar mensen gebruik van maken op zoek naar informatie. Het gebeurt geregeld dat de video’s van Youtube ook zichtbaar worden in de zoekresultaten van Google. Google weet namelijk ook dat bedrijfsfilmpjes toegankelijk zijn en daarmee waarde bieden aan de bezoeker. Daarom hecht Google waarde aan websites waar videos op geplaatst zijn. Probleem is alleen dat Google de filmpjes zelf niet kan beoordelen op inhoud. Zorg daarom dat je ieder filmpje een goede titel en overige informatie meegeeft.
Bekijk hieronder vast het bedrijfsfilmpje van DoubleSmart. Lever er gerust commentaar op als je het niks vindt. Vind je het wel wat, neem dan contact op, we helpen je graag verder!