Benieuwd wat een online marketingtechniek als een Google Ads campagne nu écht voor jouw bedrijf kan betekenen? Onze goede raad is gratis! Vraag een gratis kansenonderzoek aan bij ons en we vertellen je over je kansen.
Wij zijn specialist in SEA en Google Ads, en daar profiteer jij van. Omdat we binnen ons vakgebied specifieke specialismen hebben, weten we álles van ons werk. Je kunt ons alles vragen, we helpen je met veel plezier!
DoubleSmart helpt jou binnen korte tijd aan meer websitebezoekers. Wil je een competitieve Google Ads campagne opzetten? We halen optimaal rendement uit je campagne, want we hebben een reputatie hoog te houden.
Google Ads is het advertentieplatform van Google. Als je een Google Ads campagne inricht, kun je hiermee op alle kanalen van Google adverteren.
Iedereen kent wel de advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen op Google. Je typt een zoekterm in, drukt op enter, en de bovenste resultaten die je ziet, zijn advertenties. Deze advertenties zijn opgezet met Google Ads. De advertenties die je in de zoekresultatenpagina ziet, sluiten altijd thematisch aan bij je zoekterm.
Google Ads is dus een zeer doelgerichte vorm van adverteren: je adverteert bij een publiek dat zelf zoekt op termen die aan jouw product of dienst gerelateerd zijn.
Hierdoor is een advertentie via Google Ads dus veel doeltreffender dan bijvoorbeeld een advertentie in gedrukte media. Een advertentie in een landelijk dagblad met een grote oplage zorgt er weliswaar voor dat veel mensen je advertentie zien, maar je hebt weinig invloed op hoeveel van die mensen daadwerkelijk geïnteresseerd zijn.
Met Google Ads adverteer je niet alleen op de zoekresultatenpagina van Google, maar ook op andere Googleplatformen, zoals Google Shopping.
Sinds juli 2018 heeft het oude, vertrouwde Google Adwords plaatsgemaakt voor Google Ads. Deze rebranding heeft Google uitgevoerd omdat deze nieuwe naam de lading van het advertentieplatform beter dekt.
Google Ads maakt het voor zowel grote als kleine bedrijven nog makkelijker om consumenten te bereiken.
Als je een Google Ads campagne opzet, komen er direct drie vragen om de hoek kijken:
Voorzie deze drie vragen van een zo concreet mogelijk antwoord voordat je begint een Google Ads campagne op te zetten. Zo heb je altijd een helder doel voor ogen en kun je gericht advertenties plaatsen, aanpassen en optimaliseren.
Het mooie van Google Ads is dat je op veel verschillende kanalen kunt adverteren. Je kunt zelf kiezen op welke kanalen van Google je advertentie zichtbaar moet zijn. Zo kun je je zichtbaarheid nog beter afstemmen op je doelgroep. Doe goed onderzoek naar je doelgroep zodat je weet waar je doelgroep zich mee bezighoudt en waar op het internet je doelgroep zich vooral bevindt.
Naast kanaalkeuze kun je kiezen op welke apparaten je wilt adverteren. Ook hier geldt: wat doet je doelgroep, waar vind je je doelgroep vooral?
Locatietargeting in Google Ads stelt je in staat je advertenties nog meer toe te spitsen op een bepaalde, specifieke doelgroep. Als je weet dat jouw doelgroep zich vooral in de grote steden bevindt, of als je je juist op mensen in een bepaalde regio richt omdat je bedrijf een specifieke geografische standplaats heeft, is dit in Google Ads allemaal in te stellen. Zo target je je doelgroep nóg beter.
Google Ads is uitermate geschikt voor remarketing.
Stel dat een potentiële klant op je website rondkijkt en die uiteindelijk verlaat zonder conversie op te leveren. Met een Google Ads campagne kun je deze specifieke persoon nogmaals gericht bereiken. Dit doe je door relevante advertenties te tonen op momenten dat deze persoon bijvoorbeeld een zoekterm invoert die gerelateerd is aan jouw producten, of wanneer hij andere websites bezoekt of apps gebruikt.
Je bereikt op deze manier je potentiële klant op het moment dat hij waarschijnlijk wil gaan kopen.
Remarketing met Google Ads is een effectief middel om twijfelende bijna-klanten over de streep te trekken. Heeft een bezoeker van je website al eens een bepaald product in zijn winkelmandje gelegd, maar niet afgerekend? Of heeft een bezoeker veel informatie gelezen over een specifieke dienst? Dan ben je in het bezit van waardevolle informatie: je weet wat de potentiële klant zoekt en wenst.
Een Google Ads campagne is een effectieve manier om je bedrijf, producten en diensten nogmaals onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten.
Adverteren met een Google Ads campagne heeft veel voordelen. We zetten er graag een paar voor je op een rijtje.
Ook de kosten van een Google Ads campagne heb je zelf in de hand. Wat heb je immers aan een dure advertentiecampagne als je er meer aan uitgeeft dan je ermee verdient?
Om er zeker van te zijn dat je campagne winstgevend is, doe je er dus goed aan je van tevoren af te vragen wat je maximaal uit wilt geven per potentiële klant.
Door een dagbudget in te stellen, weet je zeker dat je niet over je budget heen gaat. Als je dagbudget op is, wordt je advertentie automatisch niet meer vertoond.
Google Ads werkt met een cost per click-systeem (CPC), ook wel PPC (pay per click) genoemd. Dit houdt in dat je pas betaalt op het moment dat er daadwerkelijk iemand op je advertentie klikt en zo op je website terechtkomt. Je maakt dus geen onnodige kosten. De kosten die je maakt met Ads, zijn de moeite waard; je trekt er immers bezoekers mee die expliciet op jouw advertentie hebben geklikt en dus echt geïnteresseerd zijn in jouw aanbod.
Het doel van Google is om zoekers zo snel en adequaat mogelijk een antwoord te geven op hun zoekvraag. Door advertenties te maken die precies aansluiten op de vragen die je doelgroep op dat moment aan Google stelt door middel van zoektermen, help jij Google dus met het verstrekken van relevante informatie aan zoekers. Hiervoor beloont Google je met een hogere kwaliteitsscore.
Een leuke bijkomstigheid is dat je, door goede, relevante advertenties te maken, de CPC omlaag kunt krijgen. Door je zoekwoorden met zorg te selecteren en hierbij rekening te houden met de fase van het aankoopproces waarbij deze zoektermen horen, kent Google je een hogere kwaliteitsscore toe.
Een hoge kwaliteitsscore levert je dus een concurrentievoordeel op de CPC op. Het is dus van belang de zoekwoorden met zorg uit te zoeken, zodat ze relevant zijn en aansluiten bij je advertentie en bij je website waarnaar de zoeker doorklikt. Het heeft sowieso weinig nut om met weinig relevante zoekwoorden te adverteren. Dit levert een lage click through rate (CTR) op: zoekers voelen zich immers niet aangesproken, omdat de advertentie niet aansluit bij hun zoekvraag.
Het opzetten en bijhouden van een Google Ads campagne vereist specifieke kennis. Daarnaast kost het tijd en inzet om de campagnes steeds weer te evalueren, de resultaten te tracken, de advertenties te optimaliseren en het budget te beheren. Je SEA uitbesteden is dus een slimme keus als je minder frustraties en meer resultaten wilt.
Ben je op zoek naar een SEA-expert die je ervan kan verzekeren dat jouw Google Ads-budget optimaal wordt ingezet voor een maximaal resultaat? DoubleSmart is het SEA-bureau dat enthousiast jouw Ads campagne voor je opzet en beheert.
Om jou verder te helpen, hebben we onze diensten overzichtelijk gemaakt in het TeamSMART-model.
Binnen dit model kun je kiezen uit drie verschillende strategieën: Smart, DoubleSmart of TripleSmart. Deze dienstencombinaties zijn ontstaan door onze specialismen zorgvuldig af te stemmen op al het werk dat we eerder voor onze klanten deden. We weten welke dienstencombinaties werken voor welk soort bedrijf en welke middelen je het best kunt inzetten om bepaalde doelen te bereiken.
We adviseren je met plezier over alle kansen die je hebt op het gebied van SEO, SEA en conversie optimalisatie.