Een campagne zonder de juiste tracking is als een schip zonder kapitein. Die zal natuurlijk nooit de eindbestemming bereiken. Maar hoe zorg je er nu voor dat je jouw datatracking volledig optimaliseert? En hoe ga je mee met ontwikkelingen op het vlak van ‘verbeterde datatracking’? De antwoorden ontdek je in dit blog.
Afgelopen maand zijn mijn collega Patrick en ik naar SMX Advanced geweest in Berlijn. Hier kregen we informatie van diverse sprekers rondom de thema’s SEO en SEA, waarbij Patrick de SEO-sessies heeft bijgewoond en ik de SEA-sessies voor mijn rekening nam. De sprekers – die uit diverse landen kwamen – deelden kennis over uiteenlopende onderwerpen. Denk aan Ad Customizers en de inzet van ChatGPT bij het maken van scripts. Super interessant dus!
Facebook, Instagram, LinkedIn of Youtube, welk kanaal je ook gebruikt, elk kanaal hanteert andere formaten voor een advertentie. Het is eigenlijk onmogelijk om al deze formaten uit je hoofd te kennen en je wilt natuurlijk voorkomen dat jouw advertentie niet of niet goed wordt vertoond. Daarom hebben wij alle […]
Performance Max, POAS, Server Side Tagging en offline conversie data, als je op de PPC Hero Conference in Londen bent geweest had je hier niet omheen gekund. Het globale thema: campagnes van data voorzien. Het SEA-team van DoubleSmart reisde, 4 man sterk, af naar de Britse hoofdstad en in deze […]
Werk je bij DoubleSmart, dan weet je één ding zeker: het is nooit saai. Je hebt zo veel ruimte om jezelf te ontwikkelen, dat je continu voor toffe uitdagingen staat. Zo geldt dat ook voor onze SEA-fanaat Erik. Waar hij vier jaar geleden het bedrijf binnenkwam als specialist, vervult hij […]
Performance Max: hét paradepaardje van Google Ads. Hoewel dit al bestaat sinds mei 2021, krijgen de Performance Max-campagnes nu écht een belangrijke rol in Google Ads. Wat dat inhoudt: de Smart Shopping en lokale campagnes zullen vanaf juli 2022 verdwijnen. Daarna zullen deze worden omgezet in een Performance Max campagne […]
Google Shopping: ’s werelds best bekeken etalage. Dagelijks komen er grote aantallen passanten langs die geïnteresseerd naar binnen kijken of hun neus tegen de ruit plakken. En niet zomaar passanten, maar juist ook passanten die op zoek zijn naar jouw product. Omdat jouw doelgroep ook langs de Google Shopping etalage […]
Als je met zoekmachine marketing aan de slag gaat, kom je een vork in de weg tegen: ga je met SEO aan de slag om organische posities te veroveren, of zet je in op SEA om snel zichtbaar te worden in de zoekmachine? Het lijkt een tweedeling, maar je kunt prima beide […]
Oké, je hebt een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd en je weet welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw product of dienst. Tijd om je Google Ads campagne op te zetten! Maar hier komt meer bij kijken dan het invoeren van een aantal zoekwoorden. Daarom geven wij je graag 7 tips voor een professionele opzet van je Google Ads […]
We krijgen regelmatig de vraag waarom we ongeveer één maand reserveren voor het opzetten van een nieuwe Google Ads campagne. Kunnen we niet gewoon op de aan-knop klikken en morgen al zichtbaar zijn in de zoekmachine? Hoewel SEA bij uitstek geschikt is om snel zichtbare resultaten te boeken, is het niet mogelijk om zó snel […]
Google Shopping: dé manier om je producten te tonen in Google. In de huidige coronatijd, waarin we voornamelijk vanuit huis winkelen, is het misschien wel belangrijker dan ooit om als retailer Google Shopping te gebruiken.
Het is sinds de start van DoubleSmart een van de meestgestelde vragen over Google Ads: moet ik geld spenderen aan adverteren op mijn eigen merknaam? Het klinkt namelijk gek: waarom zou je geld uitgeven aan Google Ads, als je ook al een organische vermelding hebt op je merknaam waarmee je waarschijnlijk al op de eerste […]