Black-hat SEO en White-hat SEO zijn bekende begrippen in de SEO wereld. Weet jij wat ze betekenen? En weet jij ook het verschil? Het zijn allebei technieken met hetzelfde doel: een website hoger laten ranken in de zoekmachines. Maar waar staan deze begrippen voor? En wat betekenen ze? We leggen […]
Dagelijks strijden we voor onze klanten voor topposities in de zoekmachine. Maar het is ook weleens leuk om zelf bovenaan te staan. Daarom zijn we super trots om te melden dat we in de FONK100 verkiezing als eerste zijn geëindigd! […]
Wanneer je ervoor kiest een nieuwe auto te kopen, bedenk je uiteraard waar je die auto voor nodig hebt. Rij je meestal alleen in de auto? Dan koop je waarschijnlijk een kleiner model, terwijl je voor je gezinnetje wellicht eerder voor een stationwagen kiest. Wanneer je zo’n auto voor normale […]
Google Shopping: ’s werelds best bekeken etalage. Dagelijks komen er grote aantallen passanten langs die geïnteresseerd naar binnen kijken of hun neus tegen de ruit plakken. En niet zomaar passanten, maar juist ook passanten die op zoek zijn naar jouw product. Omdat jouw doelgroep ook langs de Google Shopping etalage […]
Google Search Console is dé manier om te weten wat er met je website gebeurt in de zoekresultaten van Google. Als je een beetje serieus bezig bent met zoekmachine marketing is het dan ook erg belangrijk om de Search Console in te stellen. Je krijgt inzicht in veel data die […]
Na een vertraging van meer dan één jaar was het dan eindelijk zo ver: ADworld Experience in Bologna! ADworld is een tweedaags evenement dat (zonder coronaperikelen) jaarlijks gehouden wordt in Bologna; een Italiaanse stad met 394.463 inwoners. Oorspronkelijk zou deze editie in 2020 hebben plaatsgevonden, maar vanwege de huidige maatregelen […]
1 miljard maandelijkse gebruikers, 500 miljoen dagelijkse gebruikers en gemiddeld spenderen gebruikers er 29 minuten per dag. Nee, we hebben het niet over het urinoir van de McDonalds, maar over Instagram. Tegenwoordig is er zelfs een Instagram account te vinden van de kat van de overburen of van een nieuwbouwhuis […]
Jouw website? Supergelikt. Modern design, aansprekende typografie, pakkend beeldmateriaal. Klanten zijn onder de indruk. Maar dan de hamvraag: is Google dat ook? Googles oordeel over jouw website berust voor een aanzienlijk deel op wat hij onder de motorkap van je website vindt. Juist daarom is technische SEO zo belangrijk […]
Klimaatdoelen, opwarming van de aarde en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is bij steeds meer personen én bedrijven top-of-mind. De kans is groot dat ook jouw doelgroep steeds bewuster wordt tijdens het maken van zijn of haar keuzes. Laat jij in jouw bedrijfsvoering al zien dat er wordt ingespeeld op duurzaamheid? […]
Ooit al een keer een kijkje genomen in Google Analytics. Overweldigd door de hoeveelheid grafieken en cijfers? Geen paniek. Hier leggen we de basisbeginselen voor je uit en wat je allemaal te zien krijgt! We beantwoorden meerdere vragen zodat jij straks direct aan de slag kan met GA. […]
Een tekst vol proppen met de beste zoekwoorden om zo hoog mogelijk te scoren in Google: we weten allemaal dat dit trucje al jaren achterhaald is. Sterker nog: het is alles behalve effectief. Het steeds slimmere Google prikt door steeds meer SEO-kunstjes heen. De hoogste tijd dus om echte kwaliteit […]
‘Google Core updates’, het zweet breekt sommige SEO specialisten uit als je die drie woorden noemt. De rankings in de zoekresultaten van Google willen nog weleens vreemd gedrag vertonen bij een dergelijke update. DoubleSmart bestaat inmiddels zeven jaar en heeft al best wat updates meegemaakt en vrijwel iedere keer komen […]