Wist je dat de allereerste online banner dateert uit 1994? Waar banners toentertijd voorzichtig hun intrede deden, zijn ze vele jaren en ontwikkelingen verder bijna niet meer weg te denken uit een marketingstrategie. Genoeg redenen om dit marketingmiddel eens onder de loep te nemen! Wat is een […]
Teksten die opvallen, raken en je lezers laten smullen. Dát wil je, toch? Want eerlijk is eerlijk: hoe vaak jij wel niet ‘aan het juiste adres’ bent geweest op een website, en hoeveel bedrijven jou beweerden ‘de beste’ te zijn, dat is nog niet eens op tien handen te tellen […]
Werk je bij DoubleSmart, dan weet je één ding zeker: het is nooit saai. Je hebt zo veel ruimte om jezelf te ontwikkelen, dat je continu voor toffe uitdagingen staat. Zo geldt dat ook voor onze SEA-fanaat Erik. Waar hij vier jaar geleden het bedrijf binnenkwam als specialist, vervult hij […]
Ongetwijfeld heb je de termen Schema Markup, schema markering of structured data wel eens voorbij zien komen. Hoewel deze begrippen veel online marketeers bekend in de oren klinken, roepen ze bij menig mens nog vraagtekens op. Ben jij die persoon die, als deze termen gedropt worden in een gesprek, niet […]
Performance Max: hét paradepaardje van Google Ads. Hoewel dit al bestaat sinds mei 2021, krijgen de Performance Max-campagnes nu écht een belangrijke rol in Google Ads. Wat dat inhoudt: de Smart Shopping en lokale campagnes zullen vanaf juli 2022 verdwijnen. Daarna zullen deze worden omgezet in een Performance Max campagne […]
In oktober 2020 lanceerde Google de nieuwste versie van Analytics: Google Analytics 4 (GA4). Deze versie is in staat nóg meer verschillende soorten gegevens te meten dan dat Google Analytics nu al doet. Het analyseren van statistieken wordt hierdoor naar een hoger niveau getild. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld de uniforme gebruikerstrajecten […]
Zoekwoorden of zoektermen zijn woorden die gebruikt worden in een zoekmachine om een zoekopdracht uit te voeren.
Als je aan de slag gaat met het optimaliseren van je website, is het belangrijk om te weten wat populaire zoektermen zijn in jouw branche. De uitdrukking ‘zoekwoord’ kan de verkeerde indruk wekken […]
Werken bij DoubleSmart: wie wil dat nou niet? Jij? Dan is deze blog voor jou geschreven: let us convince you. Hieronder 25 redenen waarom jíj bij DoubleSmart wilt werken. Groei met ons mee: DoubleSmart is een online marketing bureau gespecialiseerd in SEO, SEA, conversie optimalisatie en social media marketing. We zijn stuk voor stuk enthousiast […]
Wanneer luister jij een podcast? Je kunt een podcast eigenlijk altijd en overal luisteren, bijvoorbeeld tijdens een rustgevende wandeling, tijdens het sporten, in de trein of auto of tijdens het klussen en koken. Wanneer je dan ook luistert, een podcast over marketing is in ieder geval altijd een goed idee […]
LinkedIn, hét platform om zakelijke successen te delen of om op zoek te gaan naar een nieuwe baan of stage. Daarnaast is LinkedIn een uitstekend kanaal voor bedrijven: je kunt hier zowel nieuw personeel werven als nieuwe klanten genereren. Bijvoorbeeld B2B marketing is uitermate geschikt via LinkedIn. Door middel van […]
Wil jij weten hoe het is om stage te lopen bij DoubleSmart? Of ben je benieuwd hoe DoubleSmart als bedrijf is? Mijn naam is Max Tuinenburg en sinds september werk ik als Social stagiair bij DoubleSmart. Een stageperiode maakt bijna iedere student mee. Toch blijft het lastig om een stagebedrijf […]
Je doelgroep met social media marketing bereiken en enthousiasmeren om over te gaan tot een aankoop. Dat wil natuurlijk iedere online marketeer! Maar wanneer is een social media campagne nu eigenlijk écht succesvol? Dat hangt volledig samen met jouw doelstellingen en de verwachtingen die jij hebt bij social media marketing […]