Je mond loopt ervan over. Je kunt urenlang over het onderwerp praten. En dat rondgestuurde persbericht is naar jouw mening dan ook superinteressant. Waarom wordt jouw nieuws dan tóch niet opgepakt door de media? En hoe zorg je ervoor dat je geïnvesteerde tijd en moeite de volgende keer wél wordt beloond met
De Core Web Vitals van Google gaan er vanaf 2024 iets anders uit zien dan we gewend zijn. De Cumulative Layout Shift (CLS) en Largest Contentful Paint (LCP) blijven net zo belangrijk als dat deze nu al zijn, maar vanaf maart 2024 wordt de First Input Delay (FID) vervangen door de Interaction to Next Paint (INP). Hoe deze wijziging precies vorm krijgt, wat het […]
Letzte Woche… Afgelopen week hebben wij, Mark en Sjoerd, de kans gehad om SMX München bij te wonen. Dit evenement bood ons niet alleen de mogelijkheid om onze digitale marketingvaardigheden te verbeteren op het gebied van SEO, SEA, Social en strategie. We hebben veel nieuwe dingen geleerd en waardevolle inzichten opgedaan die we graag willen delen in deze blog. Dus […]
Waar TikTok voorheen bekend stond als dansjesapp, is het platform nu uitgegroeid tot een serieuze speler in de socialmediawereld . Met ongeveer een miljard gebruikers wereldwijd is de app tevens een potentiële goudmijn voor bedrijven. Er zijn veel bedrijven die hordes volgers bereiken op een organische manier, maar er zijn tegenwoordig […]
Het is je vast niet ontgaan: Google Analytics heeft een nieuwe versie. Door veel gebruikers wordt dit gezien als een positieve ontwikkeling en uiteindelijk pluk je er als ondernemer of marketingmedewerker hoe dan ook de vruchten van. Voordat je echter profiteert van de voordelen, sta je voor een uitdaging […]
Facebook, Instagram, LinkedIn of Youtube, welk kanaal je ook gebruikt, elk kanaal hanteert andere formaten voor een advertentie. Het is eigenlijk onmogelijk om al deze formaten uit je hoofd te kennen en je wilt natuurlijk voorkomen dat jouw advertentie niet of niet goed wordt vertoond. Daarom hebben wij alle […]
Zoals we allemaal weten zijn zo’n beetje alle bedrijven in Nederland op zoek naar werknemers. Maar de vraag is: hoe bereik je jouw toekomstige collega’s? Een goede manier hiervoor is met advertenties. Met socialmedia-advertenties bepaal je namelijk heel specifiek wie je bereikt, in plaats van dat je met hagel gaat […]
Een webtekst die geen conversie genereert is als een hark zonder steel: je hebt er weinig aan. Want een mooie plek in de zoekmachine bemachtigen is natuurlijk fantastisch. Maar gaan die websitebezoekers vervolgens niet over tot actie, dan levert het alsnog niks op. Hoe je wél een converterende webtekst schrijft
‘Hoe gaat het met de organisatie?’. Die vraag stel ik regelmatig als ik klanten spreek om te vragen hoe ze de samenwerking met DoubleSmart ervaren. ‘Goed’, zeggen ze dan vaak. ‘We zijn afgelopen kwartaal met 30% gegroeid ten opzichte van vorig jaar!’. Meestal geef ik dan een welgemeend compliment […]
Wil je goed gevonden worden in de zoekmachines, dan is een goede sitemap tegenwoordig essentieel. Zeker als jouw website meerdere pagina’s bevat. Maar wat is een sitemap precies, hoe maak je deze en wanneer heb je een goede sitemap? In dit blog vertellen we je er alles over […]
Negen online marketing bureaus, verspreid over heel Nederland, lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie. Hiermee willen zij de markt beschermen tegen marketeers die slecht werk leveren en die […]
De ‘Helpful Content Update’ van Google gaat pagina’s belonen die weten in te spelen op de bezoekersbehoefte. Onze SEO-specialisten hebben de belangrijkste punten van de nieuwe Google Update voor jou op een rijtje gezet. In dit artikel vertellen we, wat de Google Helpful Content Update inhoudt, de impact van de […]