Loader

Zoekmachine adverteren

Snel je ideale publiek bereiken

Hoe bereik je je ideale publiek het snelst? Met advertenties die perfect op hen afgestemd zijn. Verleid snel jouw ideale klant met zoekmachine adverteren.

 
Analytics dashboard

Eerlijk en transparant

Als je precies wilt weten waar je aan toe bent, ben je bij ons aan het juiste adres. We zijn transparant in ons handelen en laten onze klanten graag over onze schouder meekijken.

Bereik jouw ideale publiek

Bij zoekmachine adverteren kun je zelf je ideale publiek definiëren. Zo haal je het beste uit je marketingbudget: je adverteert doelgericht en spreekt enkel potentiële klanten aan.

Je zit nergens aan vast

Bij DoubleSmart geen contracten met een vooraf bepaalde duur. Je kunt je contract bij ons elke maand opzeggen. Waarom? Omdat wij inzetten op oprecht tevreden klanten.

Zoekmachine adverteren: hoe werkt het?

Als je iets googelt, wat is dan het eerste dat je ziet, helemaal bovenaan op de zoekresultatenpagina? Juist: advertenties.

Deze advertenties vallen onder de noemer zoekmachine adverteren, of search engine advertising (SEA). De grote zoekmachines hebben hun eigen platform waarop bedrijven hun advertentiecampagnes kunnen creëren en plaatsen. Adverteer je bij Bing, dan heet dit platform Bing Ads; Google advertenties plaats je via het platform Google AdWords (of, met de nieuwe naam: Google Ads).

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren of search engine advertising (SEA) stelt je in staat de juiste persoon op het juiste moment te bereiken. De advertenties die je vaak bovenaan in de zoekresultaten ziet als je een zoekopdracht in de zoekmachine hebt ingevoerd, zijn afgestemd op de zoektermen die jij hebt gekozen. Zo werkt SEA: je adverteert doelgericht en op specifieke zoektermen in de zoekmachineresultaten en op andere platformen die bijvoorbeeld van Google of Bing zijn.

Jouw advertenties, jouw doelgroep

De advertenties die je creëert om op de zoekresultatenpagina te verschijnen, zijn aangepast op de zoekopdracht die de zoeker invoert. Je kunt als adverteerder op deze manier precies aangeven op welke zoekwoorden je met je advertentie gevonden wilt worden.

De mogelijkheid om bij specifieke zoekwoorden te adverteren, maakt zoekmachine adverteren dus heel doelgericht. Enkel zoekers die zoeken op termen gerelateerd aan jouw product of dienst zullen jouw advertentie te zien krijgen.

Betaal alleen voor kliks

Als je adverteert via Bing Ads of Google AdWords, betaal je alleen op het moment dat een zoeker daadwerkelijk op je advertentie klikt en op je website terechtkomt. We noemen dit systeem het PPC-systeem, waarin PPC staat voor pay per click.

Dit systeem biedt jou als ondernemer veel mogelijkheden, mits je goed gebruikmaakt van zoekmachine adverteren en doordachte advertenties plaatst. Het is bijvoorbeeld van groot belang om aandacht te besteden aan:

  • Juiste afbakening van de doelgroep. Je hebt er baat bij je doelgroep goed af te bakenen, zodat je alleen adverteert bij zoekers van wie het interessegebied aansluit bij jouw aanbod.
  • Duidelijke, eenduidige advertenties. Met het misleiden van zoekers schiet je niets op: je betaalt voor elke klik en wilt dus dat het conversiepercentage van je advertentiecampagne zo hoog mogelijk ligt. Misleidende advertenties brengen daarnaast het gevaar met zich mee dat de zoekmachine je advertenties als niet relevant ziet, wat negatieve consequenties kan hebben op je kwaliteitsscore. Met een lagere kwaliteitsscore betaal je hogere prijzen voor je advertenties en is het moeilijker om bovenaan te komen met je advertentie.

Adverteren via AdWords: resultaat binnen handbereik

Zoekmachine adverteren is de ideale manier om snel meer potentiële klanten naar je website te trekken. Volgens Google is de return on investment (ROI) van zoekmachine adverteren zelfs 200%, wat inhoudt dat je gemiddeld 2 euro verdient met elke euro die je investeert in een Google AdWords campagne.

Aan een SEA-campagne hoef je, zeker in vergelijking met zoekmachine optimalisatie, minder lang te wachten voordat je er de vruchten van plukt. Een goed doordachte campagne die jouw ideale doelgroep aanspreekt, kan gelijk na het online plaatsen al kliks naar je website opleveren.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

De voordelen van zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren heeft veel impact: goede campagnes kunnen je bedrijf vooruithelpen en je op korte termijn winst opleveren. De meest in het oog springende voordelen van zoekmachine adverteren zijn hieronder genoemd.

  • Bij bezoekers die via een advertentie op je website terechtkomen, is de kans 50% groter dat ze conversie opleveren dan bij bezoekers die je website vinden via de organische zoekresultaten.
  • Met SEA trek je snel veel relevante bezoekers naar je website. De organische zoekresultaten leveren vooral veel kliks op als je hoog in de zoekresultaten staat, wat veel tijd en inspanning kost. Een goede advertentie is een stuk sneller geplaatst en levert dus op de korte termijn al resultaat op.
  • De zoeker die op je advertenties klikt, is relevant en heeft al interesse getoond in je aanbod door op een zoekterm te zoeken die overeenkomt met jouw aanbod. Als je je goed in je doelgroep hebt verdiept en hier je advertenties op afstemt, kun je er dus zeker van zijn dat je advertenties ook daadwerkelijk in aanraking komen met de juiste doelgroep.

Remarketing met zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren is de perfecte manier om potentiële klanten te bereiken die al eerder je website hebben bezocht, maar toen geen conversie hebben opgeleverd. Door middel van remarketing richt je je specifiek op zoekopdrachten van deze groep die verband houden met jouw aanbod.

Eerdere bezoekers hebben, door hun bezoek aan je website, al duidelijk interesse getoond in jouw aanbod, wat maakt dat deze bezoekersgroep een waardevolle bron van conversies is. Bij mensen die je website al eerder hebben bezocht en vervolgens een remarketingadvertentie van jouw website zien, is de kans 3 keer groter dat ze op de advertentie klikken dan bij mensen die je advertentie zien en nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met je bedrijf.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Online adverteren op lokaal niveau is bij grote spelers heel belangrijk. DoubleSmart heeft de MyBusiness opnieuw ingericht en maakt display campagnes voor de regionale campagnes van de Rabobank.

Online AdverterenOnline adverteren

Boomsluiter is al jarenlang dè rijschool van de regio voor rijlessen en beroepsrij-opleidingen. DoubleSmart heeft een prominente positie weten te bereiken in Google op lokale zoekopdrachten door een gedegen SEO en SEA-campagne.

Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Somfy biedt allerhande smart home en domotica oplossingen. DoubleSmart doet de marketing voor de websites en webshops van Somfy en neemt zowel de SEO als SEA-campagnes voor zijn rekening.

Online AdverterenOnline adverteren Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Zoekmachine adverteren uitbesteden aan DoubleSmart

(Re)marketing door middel van zoekmachine adverteren is een effectieve en snelle manier om jouw product bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Om je advertenties optimaal conversie te laten opleveren en zo een zo hoog mogelijke ROI te realiseren, is het zaak je advertenties zo aansprekend mogelijk te maken.

Google Premier Partner

Bij DoubleSmart hebben we een paar specialismen, en SEA is er één van. Doordat we ons zo specifiek richten op maar enkele diensten binnen de online marketing, weten we van deze diensten ook alles. Onze specialisten kennen het adverteerlandschap als hun broekzak en weten dan ook precies hoe ze de beste advertentie opzetten om jouw potentiële klant over de streep te trekken.

Hoe weet je nu zeker dat je een online marketing bureau kiest dat zijn beloften waarmaakt en dat meer oplevert dan het kost?

Om je ervan te verzekeren dat we goed zijn in wat we doen, vertellen we je met gepaste trots dat we Google Premier Partner zijn. Deze benaming geeft Google aan bureaus die voortdurend hebben laten zien AdWordscampagnes op hoog niveau te kunnen begeleiden en zich daarbij altijd houden aan de richtlijnen van Google.

Kies je voor DoubleSmart als partner voor je zoekmachine advertenties? Dan kies je dus voor zekerheid, doelgerichtheid en een zorgvuldige, efficiënte omgang met je marketingbudget.

TeamSMART

Optimale dienstverlening betekent voor ons dat we goed luisteren naar jouw wensen en die wensen vervolgens combineren met de strategische inzet van onze expertise. De wensen van onze klanten en de kennis die wij, al werkend voor onze klanten, hebben opgedaan van effectieve online marketing, hebben wij doeltreffend gecombineerd in ons TeamSMART-aanbod. TeamSMART is onze werkwijze die je een zorgvuldig uitgekiende selectie van online marketing diensten biedt die perfect op elkaar aansluiten en elkaar versterken. Zo wordt je marketingbudget rendabel besteed aan goed doordachte, toekomstbestendige online marketing.

Ben je benieuwd naar de kansen die TeamSMART jou biedt? We lichten graag al een (aanzienlijk) tipje van de sluier op met ons gratis kansenonderzoek.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Waarom zoekmachine adverteren?

We hebben een aantal grote voordelen van zoekmachine adverteren overzichtelijk voor je op een rijtje gezet:

  • Je adverteert doelgericht en kunt zelf het publiek selecteren dat jouw advertenties te zien krijgt. Zo breng je je aanbod alleen onder de aandacht bij mensen die, door hun zoekopdracht, expliciet hebben aangegeven hierin geïnteresseerd te zijn.
  • Zoekmachine adverteren biedt je snel resultaat. Om met je website bovenaan in de organische zoekresultaten te komen, moet je een grote tijdsinvestering doen en continu de concurrent voorblijven om je goede positie te behouden. Met SEA sta je gelijk bovenaan, nog boven de organische zoekresultaten, en neemt jouw aanbod dus gelijk een centrale positie in op de zoekresultatenpagina.
  • Door het PPC-systeem betaal je pas als een zoeker oprecht geïnteresseerd is en op jouw advertentie klikt.
  • Als een potentiële klant via een advertentie op je website komt, is de kans op aan aankoop 50% groter dan wanneer een bezoeker vanuit de organische zoekresultaten doorklikt naar je website.
  • Doordat je het effect van je advertentiecampagne realtime kunt inzien, kun je je advertentie doorlopend optimaliseren om je ideale doelgroep nog beter aan te spreken.

Wat is verschil tussen SEO en SEA?

Bij SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, draait het erom je website zo aan te passen dat deze goed scoort in de organische zoekmachineresultaten. De organische resultaten zijn de natuurlijke resultaten, dus de resultaten waar Google niet voor betaald krijgt. Deze resultaten verschijnen onder de betaalde resultaten. Hoe hoger je website belandt in de organische zoekresultaten, hoe meer  zoekers erop klikken.

SEA staat voor search engine advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Met SEA plaats je advertenties boven de organische zoekmachineresultaten en binnen verschillende kanalen van de zoekmachine waarin je adverteert. Adverteer je op Google, dan maak je hiervoor gebruik van Google AdWords, het advertentieplatform van Google. De advertenties die je maakt, kunnen dan dus ook getoond worden aan zoekers die kanalen van Google gebruiken.

Ontmoet onze specialisten

Erik Dekker - SEA/PPC specialist DoubleSmart

Erik Dekker

Eet graag taartjes met Jennifer Lawrence, maar dat is in de praktijk lastig te realiseren. Gelukkig wordt Erik ook blij van M&M’s met pinda’s en van het verzamelen van dvd’s en blu-rays, wat heel wat haalbaarder blijkt te zijn. Deze SEA-specialist haalt zijn energie niet alleen uit M&M’s, maar ook uit het opzetten van Ads campagnes die jouw doelgroep naar je website lokken.

0182-342062 linkedIn

Rick Zuidbroek

Voelt als inhouse DJ altijd perfect aan wanneer er muziek aan moet, namelijk op de zeldzame tijdstippen waarop hij zelf even geen inspirerende speech houdt. Deze online marketeer pur sang adviseert je enthousiast over de beste strategie voor jouw bedrijf. Naast muziekmanagement valt ook algemeen management binnen zijn takenpakket.

0182-342062 linkedIn

Remco Zuidbroek

Heeft een hekel aan een bureau vol zooi, maar betrapt zich er steeds op dat hij het minst opgeruimde bureau heeft van het stel. Gelukkig beschikt hij over een flinke portie strategisch inzicht in bedrijfsprocessen, wat hij moeiteloos toepast op zowel zijn bureausituatie als op de online marketingstrategie van klanten.

0182-342062 linkedIn

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Zoekmachine adverteren: zelf doen of uitbesteden?

Zelf advertenties maken in Bing Ads of Google AdWords is goed mogelijk en kan het aantal bezoekers en conversies op je website in korte tijd doen toenemen. Je hebt de touwtjes dan zelf in handen en houdt de kosten laag.

Besteed je zoekmachine adverteren uit, dan heb je de beschikking over specialistische kennis die voor jouw campagne wordt ingezet. Een SEA-specialist weet het onderste uit de kan te halen doordat hij goed op de hoogte is van zoek- en klikgedrag van internetgebruikers. Ook heeft hij de expertise in huis om de uitwerking van je campagnes nauwkeurig bij te houden en deze steeds zo te optimaliseren dat jouw ideale bezoeker effectief wordt aangesproken.

Terwijl de SEA-specialist voor jou datgene doet waar hij goed in is, kun jij ondertussen je tijd en aandacht volledig aan je bedrijf schenken en zo ook doen waar jij goed in bent.

Wat kost zoekmachine adverteren?

Het mooie van zoekmachine adverteren is dat je de kosten zelf in de hand hebt. Je biedt op het plaatsen van advertenties bij bepaalde zoekwoorden en kunt dus bieden tot een bovengrens die je zelf bepaalt. Je betaalt vervolgens per klik op je advertentie en kunt een maximumbedrag instellen dat je hierin wilt investeren. Overschrijd je dit budget, dan wordt je advertentie niet meer weergegeven, waardoor de kosten niet verder kunnen oplopen en je altijd binnen je van tevoren vastgestelde budget blijft.

Google Adwords - DoubleSmart

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close