Loader

Zoekmachine Optimalisatie

Meetbaar meer klanten uit de zoekmachines

Van alle websites waar we een online kansenonderzoek voor uitvoeren laten 9 van de 10 ondernemers kansen liggen. Wil jij meetbaar meer klanten halen uit je online kanalen? Betwijfel jij of er meer rendement te behalen is met online marketing? Wij geven inzicht in je resultaten.

 
SEO aan de slag

Transparant

Wij zijn trots op ons vak, daarom kennen onze rapportages geen geheimen. We rapporteren iedere maand de voortgang in posities en de werkzaamheden die zijn verricht.

Gebruiker centraal

Zoekmachine optimalisatie heeft alleen effect wanneer het leidt tot meetbaar meer klanten. Wij stellen de gebruiker centraal zodat de hoge posities leiden tot meer online conversie.

Flexibele overeenkomsten

Bij DoubleSmart zijn overeenkomsten maandelijks opzegbaar en kan je daarom 100% dedication verwachten. Maandelijks kiezen meer dan 100 klanten om met ons verder te gaan.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Met zoekmachine optimalisatie (SEO) bereik je hogere posities in de zoekmachines om zo meer bezoekers naar de website te trekken.  Daarnaast draagt een goede vindbaarheid in Google ook bij aan betrouwbaarheid en merkbeleving van het bedrijf; met de resultaten in Google laat je namelijk zien dat je in de behoefte van de klant kunt voorzien.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Resultaat door een gestructureerde aanpak

De aanpak van DoubleSmart is gestoeld op structuur en samenwerking. Jij als ondernemer kent de markt als geen ander en wij weten hoe de internetgebruiker handelt en keuzes maakt. Deze combinatie zorgt ervoor dat je met DoubleSmart hoge posities bereikt in de zoekmachines.  Om deze hoge posities te bereiken en daarmee de vindbaarheid te verbeteren, passen we in grote lijnen de volgende structuur toe:

Analyseren van gedrag van de klant

Afhankelijk van het product en je doelgroep, tonen de klanten een bepaald zoekgedrag op internet. Dit gedrag zullen we allereerst analyseren om zo de kansen in de markt in kaart te brengen. Bepalende factoren hierin zijn het aantal concurrenten in uw markt, het type product en de mogelijke zoekwoordcombinaties die je doelgroep zou kunnen gebruiken, het zoekwoorden onderzoek (keyword research).

De website technisch klaarmaken voor de zoekmachine

De zoekmachines hechten waarde aan een gestructureerde indeling van de website. Niet alleen de teksten moeten gestructureerd zijn, ook de technische componenten zoals de url’s, broncodes en de sitemap van de website. Het optimaliseren van deze factoren, levert al een grote verbetering op in de vindbaarheid.

Teksten schrijven die zowel de bezoeker aanspreken als de zoekmachine

Teksten op de website hebben allang niet meer als enige doel om de bezoeker te voorzien van informatie. De zoekmachines analyseren namelijk ook de teksten en zullen aan de kwaliteit hiervan conclusies trekken. Toch is het mogelijk om teksten te schrijven die zowel voor de klant als voor de zoekmachine waarde toevoegen. In het startgesprek kun je beslissen of je de teksten zelf wilt schrijven of je het wilt laten doen door ons.

Vergroten autoriteit

Verwijzingen van andere relevante websites naar de website zijn een teken voor Google dat de website autoriteit en populariteit uitstraalt. Daarom zal Google de website belonen met een hogere ranking te geven in de zoekresultaten. Het realiseren van deze verwijzingen wordt linkbuilding genoemd. Je kunt het vergelijken met het uitdelen van visitekaartjes op netwerkborrels, hoe meer visitekaartjes je uitdeelt, hoe meer mensen je weten te vinden.

Vooral de laatste twee fases van het proces zijn een doorlopend proces, zeker in concurrerende markten. Nieuwe teksten schrijven die aansluiten op de actualiteit en linkbuilding toepassen op websites zijn hiervan belang. Met bloggen kun je het allebei tegelijk realiseren.

Duurzaam resultaat

Een hoog zoekresultaat door zoekmachine optimalisatie kost je geen geld aan Google. Als je dus hoog scoort in de zoekresultaten van Google, genereer je bezoekers die je verder geen geld kosten. Daarom is het belangrijk deze resultaten te koesteren. Wij kunnen je hiermee van dienst zijn door regelmatig te controleren hoe de vindbaarheid zicht ontwikkelt. Hiermee realiseer je een duurzaam resultaat en weet je zeker dat de klant je online kunt vinden.

Praktijkvoorbeeld zoekmachine optimalisatie (SEO)

Het belang van Google optimalisatie wordt goed weergegeven in een onderzoek van Evans (2007), in dit onderzoek laat de onderzoeker zien dat slechts 20% van de bezoekers klikt op een resultaat dat buiten de top 3 van de zoekresultaten valt. Het is dus belangrijk  om voor de voor jou belangrijke zoekwoorden hoog te scoren in Google. Door een goede ‘keyword analyse’ kunnen wij nagaan welke zoektermen voor jou potentie bieden. Zo kunnen we de effectiviteit van het SEO proces verhogen.

Ontmoet de SEO specialisten

Dave Willemstein

Als SEO specialist bij DoubleSmart voert Dave continu strijd met concurrentie. Een wedstrijd waarbij de website met de beste kwaliteit er vandoor gaat met de hoofdprijs: de nummer 1 positie in Google.

0182-342062 linkedIn

Jantien Jonkheijm

Als content marketing specialist verbetert Jantien de conversie en vindbaarheid door middel van sterke content. Ze is dagelijks bezig met copywriting en vindt het tof om voor iedere klant een goed inhoudelijke tekst te maken en ieder onderwerp verder uit te diepen.

0182-342062 linkedIn

Sjoerd van de Giessen

Als outreach specialist verbetert Sjoerd de autoriteit van websites. Hij haalt energie uit de maandelijkse stijging in de vindbaarheid en resultaten van de websites waar hij aan werkt. Sjoerd is een vrolijke vent die zich niet zomaar uit het veld laat slaan, maar ook houdt van een grapje op zijn tijd.

0182-342062 linkedIn

Gratis online kansenonderzoek

Enthousiast geworden over zoekmachine optimalisatie bij DoubleSmart? Neem dan contact op met Remco Zuidbroek via 018 23 420 62 of vraag direct een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Gratis kansenonderzoek

Het eerste online marketing bureau dat echt z’n woorden nakomt. Marktconforme prijzen en persoonlijke begeleiding. Ook uitstekende kennis van zaken en denken echt mee met de klant. Geen onnodige kosten. Aanrader!
C. Denkers - www.pothelm.nl

DoubleSmart helpt mij niet alleen bij het verbeteren van de vindbaarheid van mijn webwinkel, maar geeft ook tips om meer conversies te realiseren. Deze mix van zoekmachine marketing advies en uitvoering maakt de samenwerking erg prettig.

J. de Reuver - www.delaadkabelshop.nl

DoubleSmart helpt ons aan meer website bezoekers, leads en klanten. Via een tip kwamen we terecht bij DoubleSmart. Het blijkt een perfecte match te zijn. Het kennismakingsgesprek klikte meteen en de eerste resultaten (meer omzet met nieuwe klanten) zijn absoluut veelbelovend. Het nakomen van afspraken, enthousiast meedenken en deskundige werkuitvoering zijn van toegevoegde waarde voor ons. DoubleSmart is een prachtbedrijf om mee samen te werken.

F. de Bock - www.nieuwsbriefsysteem.nl

Voor mij als webwinkel eigenaar is een goede vindbaarheid cruciaal. De jongens van DoubleSmart geven praktisch advies en nemen de tijd om je persoonlijk verder te helpen. DoubleSmart is voor mij een echte partner op het gebied van online marketing.

S. van Rozendaal - www.easyplants.nl
Betrouwbare partij waar je op kan bouwen. Goede resultaten en altijd goede rapportage achteraf. Ze voeren niet alleen uit, maar denken juist mee met de marketingstrategie. Hardwerkende Young-professionals die ervoor zorgen dat ons MKB-bedrijf ook marktleider blijft.
A. Perret - www.studentverhuisservice.nl

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close