Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Meetbaar resultaat

Bij DoubleSmart is SEO uitbesteden meer dan een beslissing, het is een weg naar tastbaar en meetbaar succes voor jouw online prestaties.


Lekker flexibel

Wij gaan voor een samenwerking met een gouden randje. Zo een waar iedereen blij van wordt. En waar je alleen hoeft te blijven als je dat dolgraag wil. Je zit daarom nergens aan vast.


Strategische partner

SEO is voor ons meer dan op de juiste knoppen klikken. We denken ook graag mee over jouw strategie. Samen zorgen we ervoor dat die ijzersterk is.

SEO uitbesteden of zelf doen: wat is slim?

Wil je serieus aan de slag gaan met SEO? Dat juichen wij alleen maar toe. Maar als doorgewinterde SEO-experts waarschuwen we je wel graag voor de beren op de weg. Het kan namelijk zomaar gebeuren dat je, als je nét niet genoeg SEO-kennis hebt, heel veel tijd, moeite en geld in SEO stopt zonder dat je de top 3 in Google haalt. Wil je dat voorkomen? Dan is het slim om je SEO te laten doen. Aan DoubleSmart bijvoorbeeld.

Als je kies voor SEO uitbesteden, dan rest de vraag: geef jij alles uit handen of wil je enkel een deel van je SEO laten doen? Kies je voor een SEO bureau of een SEO freelancer? De mogelijkheden zijn wat dat betreft legio. We kunnen je onder andere helpen met:

  • On-page optimalisatie; 
  • Copywriting; 
  • Contentmarketing; 
  • Linkbuilding uitbesteden;
  • Conversieoptimalisatie;
  • Websitetechniek. 

Waarom kiezen voor het uitbesteden van jouw SEO?

SEO uitbesteden is eigenlijk hetzelfde als je auto naar de garage brengen. Je doet het omdat je een betrouwbaar resultaat wilt en zelf niet goed weet hoe je dat moet aanpakken. Jij kiest een auto die je mooi vindt en die praktisch is. Maar welk slangetje onder de motorkap moet komen en op welke manier, dát laat je graag aan de expert over.  

Bij SEO werkt dit net zo. SEO uitbesteden doe je omdat jij niet genoeg kennis hebt om dit professioneel op te pakken. Onze SEO-experts hebben dat wél. Wij kicken erop om alles ‘onder de motorkap’ van je website optimaal te laten werken. En het leuke is: dat lukt ons behoorlijk goed. Die toppositie bereiken in de zoekmachines, dat flikken we keer op keer. 

 

Liever een video? We got you

Hoe jouw weg naar de top eruitziet

Wat zich precies afspeelt tussen ons eerste contactmoment en het behalen van die toppositie in Google? In een notendop zijn dat de onderstaande vijf stappen. We onderzoeken hoe je website nu presteert, achterhalen waar je kansen liggen én brengen in kaart hoe we die optimaal kunnen benutten.

Waarom jouw zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan DoubleSmart?

Ben je marketingmanager of ondernemer, dan weet je misschien best hoe de SEO-vork in de steel zit. Maar zelf een plek in de top 3 bemachtigen, dát lukt helaas niet altijd. Google steekt ingewikkelder in elkaar dan je denkt. Het is niet voor niks dat onze SEO-experts er iedere dag opnieuw een studie van maken om Googles geheim te doorgronden. Wij houden onze kennis – bijvoorbeeld van algoritme-updates en verschillende branches en bedrijven – dagelijks up-to-date. En die kennis, die gebruiken we iedere dag weer om onze klanten de allerbeste service te kunnen verlenen.  

Heb jij (net) niet genoeg kennis om online koploper te worden? Als ervaren SEO-specialist hebben wij dat (uiteraard) wel. Zoekmachinemarketing zit diepgeworteld in onze kennis en we grijpen iedere uitdaging graag aan. Al meer dan 150 bedrijven besteedden hun SEO aan ons uit. Mét succes. Wil jij het uitbesteden van je SEO werk doen aan een eerlijke partij die nét dat stapje extra zet voor jouw website? Welcome to the family.

Maar goed. Dit soort mooie woorden heb je vast vaker gehoord. Laten we snel overgaan tot de hamvraag: wat maakt DoubleSmart nu uniek ten opzichte van andere bureaus? Oftewel: waarom zou je je SEO aan óns uitbesteden? We trekken je graag over de streep met onderstaande 5 redenen.

1. We steken periodiek de koppen bij elkaar

Voor ons is er geen grens bij uitvoerend werk. We zien onszelf meer als een strategische partner. Daarom gaan we – naast ons maandelijkse contactmoment – eens per kwartaal, halfjaar of jaar met elkaar om de tafel om jouw strategie, resultaten en bedrijfsdoelstellingen uitvoerig te bespreken. Waar sta je nu? Welke ambities heb je? En hoe kan online marketing hierin een rol spelen? We doen er álles aan jouw dromen te verwezenlijken.

2. We kiezen de bottom up-approach

De beproefde customer journey-methode, maar dan omgekeerd. Dát gebruiken wij bij onze SEO-campagnes. Niet omdat we graag tegen de meute ingaan, maar omdat deze aanpak bewezen effectief blijkt. Care, do, think, see dus. 

3. Transparantie staat voorop

Wij doen niets met hoge hoeden en witte konijnen, maar zijn juist heel open over onze werkzaamheden. De resultaten van je campagne kun je op ieder moment inzien en over onze schouder mag je altijd meekijken. Daarbij: je krijgt regelmatig cijfers van ons in je mailbox. Die vertellen je precies wat de campagne je kost én oplevert.  

4. De samenwerking is flexibel

Onze energie steken we graag in klanten die écht dromen van meer websitebezoekers en conversies. En die het supertof vinden om de handen ineen te slaan. Een overeenkomst bij DoubleSmart is daarom flexibel. Klikt het niet, dan staat niets je in de weg om op te zeggen. Bespaart jou een zuur gezicht en ons kostbare tijd.

5. Onze klanten zijn blij met ons

Wij zijn blij met onze klanten en zij zijn blij met ons. Je begrijpt: die meer dan 100 reviews met een gemiddelde score van 5 sterren verdienden we niet zonder reden. 

Wat klanten zeggen

Alfons Boerdijk

19-11-2019
Doublesmart maakt waar wat ze beloven!

Hans van der Linden

13-11-2019

Inmiddels hebben we meerdere Adwords, Shopping, Display en Social campagnes ondergebracht bij DoubleSmart. Je bent geen nummer maar een klant die de persoonlijke aandacht krijgt die je verwacht. Er wordt geluisterd naar wensen en maatwerk is geen enkel probleem. Duidelijke communicatie en heldere rapportages. Een absolute aanrader!

Sanne

19-02-2020

De jongens van DoubleSmart weten waar ze het over hebben. Ze helpen Stimulansz om beter gevonden te worden in Google, door middel van SEA-campagnes en een uitgebreid SEO-traject. Ook beantwoorden ze al onze vragen over online marketing en geven waar nodig advies. Een hele fijne samenwerking!

Tony Bergsma

14-07-2020

Tony Bergsma – Vanuit Ubisoft zijn we erg tevreden met de samenwerking. Op alle facetten scoort het bedrijf erg hoog. Resultaat, service, communicatie etc.

Adrienne van den Bos

05-06-2020

Ontzettend blij met de samenwerking met DoubleSmart. Ze hebben superveel kennis en denken pro-actief mee. Hoewel SEO een langetermijnspel is, heb ik zelfs in korte tijd al gezien hoe groot de waarde is die DoubleSmart levert. Superblij met de resultaten die we nu al boeken!

Robert Bryhn

22-06-2023
Zeer goede ervaring van dit zeer professionele team, DoubleSmart heeft ons geholpen bij het bereiken van een best-in-class set-up en uitstekende prestatiemarketingoplossingen om onze zakelijke behoeften te ondersteunen. Ze hebben mijn warme aanbeveling.

SEO uitbesteden: voor wie is het interessant?

SEO uitbesteden aan DoubleSmart is geschikt voor:

SEO uitbesteden aan DoubleSmart is niet geschikt voor:

Bedrijven die dromen van die absolute toppositie in Google, meer klanten én natuurlijk meer omzet. Oftewel: bedrijven die dé online koploper willen worden (of al zijn).
Bedrijven die een nummer 4-positie in Google eigenlijk wel prima vinden.
Bedrijven die een resultaatgerichte partner zoeken om hun groei op een doordachte manier te realiseren.
Bedrijven die hopen hun SEO-taken blindelings over de schutting te kunnen gooien. Zonder zelf óók input te leveren.
Bedrijven die hun pijlen richten op langdurig resultaat.
Bedrijven die enkel op zoek zijn naar quick wins en niet naar langetermijnresultaat.

SEO uitbesteden: voor wie is het interessant?

SEO uitbesteden aan DoubleSmart is geschikt voor:

Bedrijven die dromen van die absolute toppositie in Google, meer klanten én natuurlijk meer omzet. Oftewel: bedrijven die dé online koploper willen worden (of al zijn).
Bedrijven die een resultaatgerichte partner zoeken om hun groei op een doordachte manier te realiseren.
Bedrijven die hun pijlen richten op langdurig resultaat.

SEO uitbesteden aan DoubleSmart is niet geschikt voor:

Bedrijven die een nummer 4-positie in Google eigenlijk wel prima vinden.
Bedrijven die hopen hun SEO-taken blindelings over de schutting te kunnen gooien. Zonder zelf óók input te leveren.
Bedrijven die enkel op zoek zijn naar quick wins en niet naar langetermijnresultaat.

Wanneer zijn we een match?

DoubleSmart bedient al meer dan 150 klanten, naar volle tevredenheid. Wat al die bedrijven met elkaar gemeen hebben? Een enorme drive om online te groeien. Onze klanten zijn klaar voor die groei, willen erin investeren en zijn zelf ook niet bang om hard aan de slag te gaan. Of je nu een webshop of een leadgenerator websit hebt. Bovendien houden ze van eerlijke adviezen en transparante marketing. Herken jij jezelf daarin? Dan zijn we een match.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

SEO uitbesteden? Deze bedrijven gingen je voor:

Wat je bereikt met SEO:

SEO heeft een duidelijk doel: hoger in de zoekmachines komen. Weet je met zoekmachineoptimalisatie een wit voetje te halen bij Google, dan verdien je een mooie plek in de top 3. En dat wil je. Want dát is de plaats waar je zichtbaar bent. 

Ben je er dan? Nee, nog niet. Hoog scoren in Google zegt namelijk lang niet alles. Je doel bereik je pas echt als die Googlegebruiker ook daadwerkelijk een conversie doet op je website. Google is slechts een middel dat je klant gebruikt om jou te vinden. 

Met andere woorden: het échte doel van SEO is dus niet om hoger in Google te komen, maar om je in beeld te brengen bij jouw ideale klant. 

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Bekijk onze succesvolle SEO klantcases eens:

SEO uitbesteden betekent een strategische samenwerking

Je zoekmachine optimalisatie uitbesteden: dat klinkt alsof je je website bij ons over de schutting gooit en wij er dan, aan de andere kant van die schutting, flink aan gaan knutselen. Of dat klopt? Ja en nee. 

  • Ja, we keren jouw website ondersteboven. En we doen er álles aan om iedere groeikans op te sporen en optimaal te benutten.
  • Nee, we doen dit niet zonder jouw inbreng. Wij werken niet alleen voor je, maar juist samen met je. We blijven graag met je in contact om nóg beter te kunnen presteren.

Haal betere resultaten door SEO uit te besteden

Je begrijpt vast: SEO is meer dan een snel geschreven tekst met 74 keer het belangrijkste keyword erin gepropt. Het gaat erom dat je alle onderdelen van een website zó optimaliseert, dat Google, en nog belangrijker de websitebezoeker, de waarde ervan inziet. Goede SEO vergt bijvoorbeeld kennis van: 

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

De pijlers van SEO

Die kennis vergaar je niet van de een op de andere dag. Want ook al is SEO niet per se hogere wiskunde voor jou, als je de absolute top wil bereiken moet je zelfs de ingewikkeldste sommen kunnen oplossen. We splitsen SEO op in drie pijlers.

Techniek.

Aan de basis staat een goede websitetechniek. Heb je die niet op orde, dan kun je jouw plek in de top 3 eigenlijk wel vergeten. Met lange laadtijden, doodlopende linkjes of een onlogische structuur werk je Google – én je websitebezoekers – immers aardig op de zenuwen.

De technische optimalisatie specialisten van DoubleSmart snappen precies hoe zo’n goede techniek in elkaar steekt. Niet alleen boksen ze de allerhoogste websitesnelheid voor elkaar. Ook weten ze alles van Core Web Vitals: de elementen waarmee Google de gebruikerservaring op webpagina’s meet.

Content.

Een website zonder goede content is als een hark zonder steel: je hebt er weinig aan. Wil je het organische zoekverkeer de baas worden, dan is het dus zaak tijd en aandacht te besteden aan content die écht raakt.

Met onze SEO- en contentspecialisten zit dat wel goed. Pakkende teksten met de juiste zoekwoorden schudden we moeiteloos uit de mouw. En we laten deze ook nog eens voldoen aan de eisen van de allerlaatste Google-updates. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat de content (tekst en/of video) daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft (helpfull content). Én dat het gehoor geeft aan de werkelijke zoekintentie en het gebruikersgedrag van een bezoeker. Kortom: we creëren content die aan alle kanten klopt.

Autoriteit.

Heb je je techniek en content tiptop in orde, dan ben je al een heel eind op weg. Maar de nummer 1-positie in Google, die haal je pas als óók je autoriteit er bijstaat zoals het hoort. Oftewel: als Google jou betrouwbaar genoeg vindt om je bovenaan in de ranking te plaatsen.

Autoriteit bouw je op door het verzamelen van backlinks: verwijzingen op andere websites naar jouw pagina. Je kunt je pijlen richten op de kwantiteit en/of op de kwaliteit. DoubleSmart kiest altijd voor de methode die het beste aansluit bij jouw bedrijf. Meestal leggen we de focus op kwaliteit. Feit is namelijk: bij Google scoor je veel meer punten met een goed inhoudelijk artikel op een toonaangevende website in jouw branche, dan een link op bijvoorbeeld een internetforum.

Dankzij een groot netwerk aan relaties – die meer dan 150.000 websites en pagina’s beheren – weten we altijd vliegensvlug de juiste backlinks te realiseren voor jouw website. Linkbuilding uitbesteden aan ons, dan weet je dus zeker: jouw website krijgt een indrukwekkend en relevant backlinkprofiel.

Waarom SEO inzetten?

Zet je SEO in, dan kies je voor:

  • Een hoog rendement. Bij ons levert SEO in de meeste gevallen meer op dan dat het je kost. Je verschijnt hoger in de zoekresultaten en krijgt dus meer websitebezoekers én meer conversie.  
  • Goede gebruikservaring. Ondanks dat het bij SEO draait om de zoekmachines, optimaliseer je eigenlijk voor de potentiële klant die zich suf surft in die zoekmachine. 
  • Investeren in de toekomst. Waar je met SEA investeert in het nu, investeer je met SEO in de toekomst. Je bouwt namelijk aan een blijvend resultaat. 
  • Beter inspelen op de klant. Je ontvangt alle nodige kennis van de markt, waardoor je exact kunt inspelen op de wensen van jouw (potentiële) klanten.

Wat zijn de kosten van SEO uitbesteden?

De vraag wat SEO uitbesteden precies kost, dat is niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden. Dit is namelijk afhankelijk van nogal wat factoren. Welke SEO-werkzaamheden wil je precies aan ons overlaten? Is er ooit al iets aan SEO gedaan of beginnen we bij 0? En welk marketingbudget heb jij te besteden als bedrijf? We geven je graag – telefonisch, online of in real life – een uitgebreid overzicht van de kosten die je kunt verwachten.

Een leuke meevaller: de eerste stap naar goede SEO is bij ons gratis. Ons gratis kansenonderzoek biedt je inzicht in de speerpunten van SEO en in hoe jouw website hierop scoort. Dat is handig, want zo weet je direct waar er nog werk aan de winkel is en wat al goed gaat.

Teamlead SEO
SEO-specialist
SEO-specialist
SEO-specialist

Je overige online marketing uitbesteden?

Ook dan ben je bij DoubleSmart aan het juiste adres! Niet alleen lopen er heel wat SEO-marketeers rond in ons kantoorpand. Ook SEA-, social media marketing– en conversieoptimalisatie-experts vind je onder ons dak. Goed nieuws voor jou. Neem je namelijk meerdere diensten af, dan levert dat je nóg meer websitebezoekers, conversie en winst op. 

Hoe verschillende onlinemarketingkanalen elkaar versterken

Doordat al onze specialisten intensief met elkaar samenwerken, profiteer je van een holistische onlinestrategie. We duiken de statistieken in, steken de koppen bij elkaar en stemmen de campagnes van de verschillende onlinemarketingkanalen naadloos op elkaar af.  

Op die manier zorgen we ervoor dat je maximaal resultaat bereikt én dat je zichtbaar bent in elke fase van de customer journey. Waar je je met SEO bijvoorbeeld richt op mensen die naar jou op zoek zijn, neem je met social media ads zélf het heft in handen. Kortom: de verschillende onlinemarketingkanalen versterken elkaar. En pas écht voor winst ga je als je overál zichtbaar bent.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Vragen? Neem contact op

Veelgestelde vragen over SEO uitbesteden

Wat is SEO en hoe werkt het?

SEO is de afkorting van search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Als je aan SEO doet, voer je bepaalde aanpassingen door op je website, die ervoor moeten zorgen dat je beter scoort in Google met relevante zoekopdrachten. Het doel daarvan: meer websitebezoekers en dus meer klanten voor je bedrijf. Naast de on-page elementen verbeteren (de content, interne linkstructuur en de techniek van de site) kun je ook aan de slag gaan met het realiseren van relevante backlinks (off-page SEO) verwijzingen van andere sites naar jouw website.

SEO werkt op basis van veel verschillende factoren die op een bepaalde manier meespelen in de positie van jouw pagina en zoekwoorden. Op sommige zaken kun je direct invloed uitoefenen. De impact van jouw wijzigingen op het algoritme zullen niet van de één op de andere dag effect sorteren. Daarom is SEO meer iets voor op de langere termijn.

Daarbij adviseren we altijd bij het fundament te beginnen: namelijk de techniek van jouw website. Deze is van essentieel belang en wordt ook van steeds grotere invloed. Vervolgens werk je aan de best mogelijke content en zorg je dat jouw website een autoriteit wordt binnen jouw vakgebied. Onder die verschillende onderdelen zitten meer dan 100 rankingfactoren die allen bijdragen aan jouw positie in de SERP van Google.

Leer in onze SEO hub meer over wat SEO is en hoe het werkt.

SEO is rendabel als het meer oplevert dan dat het kost. Logisch, en makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe meet je dat? Of je SEO-inspanningen meer opleveren dan dat ze kosten?

Het antwoord: wij nemen onze beslissingen áltijd op basis van data en we stellen onszelf meetbare doelen. Op die manier weten wij én weet jij altijd wat we aan het doen zijn, waar jouw investering terechtkomt en wat je resultaten daarvan zijn. Zo maak je de rendabiliteit van SEO dus meetbaar.

Laat je je SEO uitbesteden, dan kun je ervoor kiezen SEO-teksten door ons te laten schrijven. Een goede SEO-tekstschrijver schrijft teksten die uitstekend vindbaar zijn in de zoekmachines. En eigenlijk nog wel meer dan dat. Ze schrijven teksten die eruit springen, die antwoord geven op de zoekintentie die een websitebezoeker daadwerkelijk heeft én die ook nog eens foutloos Nederlands zijn. Kortom: onze copywriters zorgen ervoor dat je serieus resultaat behaalt met een SEO-tekst.

Om je SEO te verbeteren, zul je eerst moeten uitvogelen waar nog ruimte is voor verbetering. De een heeft nog nooit iets aan SEO gedaan, terwijl de ander al een aardige autoriteit heeft opgebouwd. Onze SEO-check laat je in één oogopslag zien hoe jouw website scoort op het gebied van SEO. Helemaal gratis! Binnen een paar dagen ontdek jij waar jouw online groeikansen liggen en hoe je jouw SEO dus kunt verbeteren.

SEO uitbesteden SEO uitbesteden