Loader

Zoekmachine Optimalisatie

Jouw zoekmachine optimalisatie bureau

93% van alle online ervaringen begint bij een zoekmachine. Wil jij ook meer leads via Google? DoubleSmart is graag je partner in zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is namelijk een van onze specialismen. Als SEO-bureau hebben we door onze werkzaamheden al veel bedrijven zien floreren.

 
SEO aan de slag

Doelgericht

Wij springen proactief in op elke kans die we zien voor jouw bedrijf en laten niet los voordat er resultaat is. Dat wil zeggen: we gaan door totdat je jouw doelen bereikt hebt!

Meetbare resultaten

Je wilt meer klanten, maar hoeveel wil je er dan precies? Stel samen met ons concrete doelen op, dan gaan we aan het werk met die doelen in ons voorhoofd. Resultaten zijn bij ons altijd meetbaar en duidelijk.

Flexibele overeenkomsten

Al onze flexibele contracten zijn maandelijks opzegbaar. Ben je ontevreden met de optimalisatie van jouw website? Dan zit je nergens aan vast.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is onmisbaar om bezoekers naar je website te krijgen. Ga maar na: vrijwel alle websites die je bezoekt, vind je via een zoekopdracht in Google. Er zijn maar weinig websites waarvan je de URL uit je hoofd kent en die je dus gelijk intikt.

Zo werkt het bij je doelgroep ook. Elke dag verwerkt Google maar liefst 3,5 miljard zoekvragen. Dat zijn gemiddeld 40.000 zoekvragen per seconde! Hoeveel van de zoekers die naar jouw product of dienst zoeken, komen op dit moment bij je concurrent terecht? Kun je deze zoekers ervan overtuigen klant te worden bij jou?

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

De concurrentie ontmaskerd

De concurrentie in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines is groot. Hoe algemener de zoekterm, hoe meer je zult moeten concurreren met andere aanbieders van een product of dienst.

Verkoop je schoenen? Dan zijn je concurrenten ontelbaar. Bied je je diensten aan als chinchillafluisteraar? Dan heb je te maken met minder concurrentie, en zal het gemakkelijker zijn om hoog in de natuurlijke zoekresultaten terecht te komen.

Hoera, concurrentie!

We merken dat veel van onze klanten concurrentie vooral als iets negatiefs zien. Dat snappen wij best. Het lijkt nu eenmaal soms of de concurrentie je altijd een stap voor is.

Bedenk je echter dat concurrentie ook een positieve kant heeft: als je te maken hebt met veel concurrentie, dan zit je blijkbaar in een markt met een grote vraag. Met andere woorden: er zijn veel mensen op zoek naar wat jij aanbiedt.

Wij kijken graag naar de positieve kant van concurrentie: waar jij zenuwachtig wordt van de geniale verkooptechnieken van je concurrent, vinden wij het juist een sport om hem te overtreffen.

Concurrenten overtreffen

Hoe we je concurrent overtreffen? Met onze kennis van verschillende markten, onze technische knowhow, ons SEO-specialisme en onze gedegen kennis van zoekmachine optimalisatie. En soms ook gewoon met een koekje van eigen deeg.

Ons geheime recept voor dat koekje? Alle goede ideeën staan op de schouders van bestaande ideeën. Combineer bestaande concepten en je kunt zomaar een geniaal ‘nieuw’ idee hebben.

Bij zoekmachine optimalisatie stellen we ons regelmatig de vraag: wat doet de concurrent goed, waardoor staat hij op positie 1 in de zoekmachineresultaten? En vooral: hoe doen wij dat ook, maar dan beter?

Onze aanpak

Bij DoubleSmart houden we ons de hele dag door bezig met één vraag: hoe zorgen we ervoor dat jij als onze klant je concurrenten steeds een stapje (of een paar stappen) voorblijft?

Hoe we dit aanpakken? We doorlopen 4 stappen:

  • We onderzoeken het gedrag van je doelgroep, onder andere door zoekwoordenonderzoek.
  • We kijken kritisch naar de techniek van je website en passen die zo aan dat zoekmachines je website beter op waarde kunnen schatten.
  • Onze copywriters gaan aan de slag met SEO content writing: zij schrijven teksten die zowel voor zoekmachines als voor je potentiële klant aantrekkelijk zijn.
  • Om de autoriteit van je website te verhogen, zetten we linkbuilding in om een kwalitatief backlinkprofiel voor je website te realiseren.

Doelgroeponderzoek en zoekwoordenonderzoek

Waarom beginnen we bij onderzoek van je doelgroep? Omdat grote zoekmachines zoals Google de zoeker op de eerste plaats zetten. Het doel van Google is om zoekers zo snel en effectief mogelijk te voorzien van antwoorden op hun zoekvragen.

Zoekmachine optimalisatie is dus tweeledig. Je helpt zoekmachines om jouw website beter op waarde te kunnen schatten, maar helpt ook zoekers door hen relevante informatie aan te bieden die aansluit bij hun zoekvraag.

Om een goed beeld te krijgen van de benodigde werkzaamheden, concentreren we ons allereerst op je doelgroep. Hoger in de zoekresultaten komen is één, maar wat heb je daaraan als je de bezoekers van je website niet aanspreekt? Je ben immers niet op zoek naar meer bezoekers, maar naar meer klanten.

Data als basis voor zoekmachine optimalisatie

Elk goed zoekmachine optimalisatie bureau zal uitgaan van feiten. We verzamelen alle mogelijke data over jouw website, het gedrag van de bezoekers van je website en het gedrag van zoekmachinegebruikers. Dezelfde data over je concurrent is natuurlijk ook interessant, die bekijken we ook goed.

Als we deze waardevolle data hebben verzameld, gaan we aan de slag met het echte werk: de zoekmachine optimalisatie. Hierbij staat steeds één vraag centraal: hoe krijgen we jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten?

Technische websiteaanpassingen

Zoekmachines geven de voorkeur aan websites met een duidelijke structuur die eenvoudig te crawlen zijn, waarbij de techniek de inhoud zoveel mogelijk ondersteunt. Een beschrijvende URL geeft de zoekmachine bijvoorbeeld een duidelijk beeld van de inhoud van je website. Een URL die bestaat uit een willekeurige combinatie van letters en tekens doet dat niet.

Om de vindbaarheid van je website te vergroten, zorgen we er allereerst voor dat de techniek van je website klopt. De techniek vormt een soort bewegwijzering voor zoekmachines, waardoor een zoekmachine beter begrijpt waar je website over gaat. Hierdoor zal de zoekmachine jouw website eerder tonen bij een relevante zoekvraag.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

SEO webteksten

Je wilt echter niet enkel zoekmachines aanspreken, maar ook bezoekers. Daarom vragen we onszelf wel eens af of met SEO-schrijven ‘search engine optimization’ of ‘searcher experience optimization’ wordt bedoeld. Het gaat er niet alleen om hoe je met webteksten Google tevreden maakt; je wilt ook bezoekers aanspreken omdat je teksten interessant en informatief zijn.

Autoriteit verhogen

Daarnaast is voor goede SEO linkbuilding onmisbaar. In de ogen van zoekmachines wordt jouw website interessanter en waardevoller als er veel andere websites zijn die zogenaamde backlinks naar jouw website plaatsen.

Niet elke backlink is even waardevol. Een link naar jouw site op een website die binnen jouw branche toonaangevend is, is in de ogen van een zoekmachine meer waard dan bijvoorbeeld een link die op een internetgids is geplaatst.

Bij DoubleSmart hebben we door onze jarenlange ervaring een uitgebreid netwerk aan contacten en relaties opgebouwd. Zo onderhouden we relaties met webmasters die toegang geven tot toonaangevende websites, ook binnen jouw branche. Voor een indrukwekkend en natuurlijk backlinkprofiel kun je dus gerust bij ons aankloppen.

Je concurrent voorblijven

Als je website dan hoog staat in de zoekresultaten, je klanten je weten te vinden en je het drukker hebt dan ooit, gaan we niet met onze voeten op ons bureau zitten.

We blijven je website optimaliseren. En je concurrent in de gaten houden. Die kijkt natuurlijk ook stiekem naar jouw reilen en zeilen en zou dus weleens onverwacht op jouw succes kunnen reageren. Wij houden het allemaal in de gaten, geen stress.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden?

Klinkt zoekmachine optimalisatie je in de oren als mission impossible?

Ons niet! DoubleSmart is als SEO-consultant specialistisch in het vak en heeft veel ervaring met zoekmachine optimalisatie. Wij hebben de juiste mensen in huis voor specifieke diensten als copywriting en linkbuilding.

Wil je dus zoekmachine optimalisatie uitbesteden en zoek je hiervoor nog een specialist? Of je nu zoekmachine optimalisatie voor je mkb of juist voor je landelijk opererende bedrijf met meerdere vestigingen zoekt: wij helpen je graag aan meer klanten. Wil je je SEO uitbesteden, dan horen we graag van je.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden met TeamSMART

DoubleSmart is niet alleen een SEO-bureau, maar biedt nog meer diensten aan op het gebied van online marketing. Waar een zoekmachine optimalisatie bureau zich alleen bezighoudt met het optimaliseren van jouw website voor de zoekmachines, kijken wij naar het grotere geheel.

Een website die goed scoort in de gratis zoekresultaten is prachtig. Het kan echter nog mooier. Wil je weten hoe? Met zoekmachine adverteren en conversie optimalisatie.

Met onze TeamSMART-werkwijze zetten we ons ervoor in dat iedere website het optimale aantal klanten levert. Een combinatie van zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en conversie optimalisatie is hiervoor vaak de beste keuze.

Jouw bedrijf is uniek. We adviseren je daarom graag over welke aanpak het beste werkt voor jouw bedrijf en website.

Op zoek naar een alles-in-één-marketingoplossing? Je weet ons te vinden.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Ontmoet de SEO-specialisten

Dave Willemstein

Hoewel hij in de online marketing werkt, heeft hij niets met smartphones. Is elk voorjaar een week uit de running, want moet dan carnaval vieren. Dave is als SEO-specialist gek op autoriteit en straalt dat ook uit: je kunt blind op hem vertrouwen, hij zet een indrukwekkend en kwalitatief backlinkprofiel voor je neer.

0182-342062 linkedIn

Jantien Jonkheijm

Is supercreatief en doet graag alles tegelijk, wat resulteert in chaotische gezelligheid. Tussendoor schrijft ze moeiteloos over zowel kwakende eendjes als over mannenonderwerpen als auto’s. Deze contentspecialist weet over elk onderwerp een tekst te schrijven die precies aansluit bij je doelgroep en die de vindbaarheid van je website verbetert.

0182-342062 linkedIn

Sjoerd van de Giessen

Je mag hem midden in de nacht wakker maken voor een biertje met Bram Krikke. Ook als Bram Krikke er niet bij is, gaat een biertje er trouwens best in, bijvoorbeeld op een Europees terrasje. Sjoerd is (naast chef bier) SEO-specialist bij DoubleSmart en verbetert als geen ander de vindbaarheid van je website.

0182-342062 linkedIn

Veelgestelde vragen over SEO

Wat is zoekmachine optimalisatie?

In één zin: zoekmachine optimalisatie is het zo aanpassen van je website dat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines belandt.

Op deze manier kom je meer onder de aandacht van je potentiële klanten.

Waarom zoekmachine optimalisatie?

Rond de 30% van de Googlegebruikers klikt op het eerste organische zoekresultaat. Op het tweede resultaat klikt zo’n 15%, en het derde resultaat met het doen met een klik van zo’n 10% van de zoekers.

Het is niet voor niets dat bedrijven vechten om de nummer 1-positie in de zoekresultaten van Google. Als je bezoek wilt genereren via Google, zul je deel moeten nemen aan dit gevecht, want je wordt niet vanzelf nummer 1 (of 2, of 3). Wat moet je doen om een kans te maken? Juist: zoekmachine optimalisatie.

Zoekmachine optimalisatie kost je geen geld aan Google, in tegenstelling tot adverteren in Google via Google AdWords. Stel dat je in de organische zoekresultaten van Google op nummer 1, 2 of 3 staat, dan zorgt dat voor veel bezoekers op je website. Verreweg de meeste zoekmachinegebruikers klikken namelijk op de bovenste drie resultaten. Je hoeft niet per bezoeker te betalen, zoals bij een Google AdWords campagne.

Investeren in een hoge positie in de natuurlijke zoekresultaten is dus een duurzame investering: je blijft grote bezoekersaantallen houden met SEO, terwijl je met SEA, bijvoorbeeld met een AdWords campagne, bezoekers ziet wegvallen zodra je je advertentiecampagne stopzet.

Wat is het verschil tussen zoekmachine optimalisatie en SEO-optimalisatie?

Hier kunnen we kort over zijn: SEO staat voor search engine optimization, dus search engine optimization-optimalisatie (SEO-optimalisatie) is precies hetzelfde als zoekmachine optimalisatie.

Zoekmachine optimalisatie voor Google: hoe pak ik dat aan?

Bij zoekmachine optimalisatie komt heel wat kijken. Om optimaal resultaat te behalen, is het slim om bijvoorbeeld niet enkel aan linkbuiding te doen, maar ook de technische kant van je website zoekmachineproof te maken en te zorgen voor juiste webteksten op je site.

Wil je ook optimaal resultaat en daadwerkelijk je website in de Google zoekresultaten omhoog zien schuiven? Bel dan eens met een van onze SEO-specialisten. Ze vertellen je graag meer over hun vakgebied en kijken of ze je kunnen helpen bij de wensen voor jouw website. Of je nu alleen een vraag hebt, een private SEO-training wilt volgen of een zoekmachine optimalisatie bureau zoekt dat je gehele zoekmachine optimalisatie kan verzorgen: bel ons! We denken graag met je mee en geven je eerlijk advies over de mogelijkheden die voor jouw bedrijf het beste werken.

Wat is het belang van een zoekwoordenonderzoek?

Er komt heel wat bij kijken om een goede content te schrijven. Google let bijvoorbeeld op zoekwoordengebruik. Zoekwoorden vormen een belangrijk begrip binnen SEO content writing. Het gebruik van de juiste zoekwoorden op de juiste plek in een tekst kan ervoor zorgen dat Google je tekst als relevant ziet voor een bepaald zoekwoord of een zoekwoordencombinatie.

Om de juiste zoekwoorden toe te passen bij copywriting, doet een SEO-bureau altijd eerst een zoekwoordenonderzoek. Het is hierbij van belang te letten op de doelgroep en de fase van het koopproces waarin de doelgroep zich bevindt. Om dit vast te stellen, gebruiken we bij DoubleSmart het see, think, do, care-model van Google. Door dit model steeds weer naast onze SEO-webteksten te leggen, verzekeren we ons ervan dat onze content lezers trekt die zich in de juiste fase van het model van Google bevinden.

Voor de tekst die je nu leest, zijn bijvoorbeeld zoekwoorden als ‘zoekmachine optimalisatie’, SEO-optimalisatie’ en ‘SEO-bureau’ als uitgangspunt gebruikt. Als je erop let, zul je zien dat deze zoekwoorden meerdere keren in de tekst zijn verwerkt. Zo kan Google deze tekst op waarde schatten. Ben je op deze pagina terechtgekomen via Google? Dan hebben de linkbuilder, de technische man en de copywriter die verantwoordelijk is voor deze SEO-content hun werk goed gedaan!

Wat is copywriting?

De inhoud van je website, oftewel de content, vormt een belangrijk deel van je SEO-strategie. Ziet Google je content als adequaat, relevant en kwalitatief hoogstaand? Dan kun je daardoor omhoogschuiven in zoekresultaten van Google. Door tijdens het schrijven rekening te houden met SEO haal je dus meer bezoekers op je website via Google.

Vaak bestaat het overgrote deel van je content uit tekst. Daarom zijn er copywriters. Dit zijn schrijvers van content die niet alleen goed kunnen schrijven, maar zich daarnaast ook verdiepen in hoe zoekmachines als Google omgaan met geschreven tekst. Ze weten daarom hoe ze SEO-webteksten moeten schrijven waar Google blij van wordt.

Gratis online kansenonderzoek

Enthousiast geworden over zoekmachine optimalisatie bij DoubleSmart? Neem dan contact op met Remco Zuidbroek via 018 23 420 62 of vraag direct een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Gratis kansenonderzoek

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close