Vraag je om een SEO consultant, krijg je er direct een strategisch partner bij! DoubleSmart kijkt verder dan scoren in Google. Om de absolute top te bereiken met jouw bedrijf heb je immers meer nodig dan dat.
Geen vage omschrijvingen of onverklaarbare getallen. Bij ons zie je altijd duidelijk wat jouw investering in SEO je oplevert. Je hebt 24/7 toegang tot het dashboard en krijgt precies te horen wat we doen.
Je kunt de samenwerking iedere maand opzeggen en tóch pakken we maandelijks voor meer dan 100 klanten SEO op. Dit bewijst maar weer: klanten halen er écht waarde uit om met ons te werken!
Misschien heb jij als marketingmanager of ondernemer zelf al het een en ander geprobeerd op het vlak van SEO. Of misschien heb je al samengewerkt met een freelancer of ander SEO-bureau. Hoe dan ook weet jij dat het nu tijd is voor een volgende stap. Jij wil écht toffe resultaten neerzetten en een flinke bedrijfsgroei doormaken. En hoe kun je dat nu beter doen dan jouw marketingteam uit te breiden met een expert die de kneepjes van het SEO-vak weet?
Een SEO consultant van DoubleSmart:
Een SEO consultant zorgt ervoor dat bedrijven (websites) beter vindbaar worden in de organische zoekresultaten van Google, met als doel meer verkeer naar een website te leiden en uiteindelijk meer leads en omzet te genereren. Dit doet hij/zij door een website te optimaliseren op het vlak van techniek, content en autoriteit (linkbuilding).
SEO uitbesteden aan een consultant? Hij of zij houdt zich onder andere bezig met:
Kies je ervoor een ervaren SEO-specialist in te schakelen? Als uitbreiding op jouw huidige onlinemarketingteam? Samengevat heb je dan de zekerheid dat je:
Onze SEO consultants helpen gezamenlijk maandelijks meer dan 100 bedrijven met een betere vindbaarheid in Google. Hoe we dat voor elkaar krijgen? Onze unieke aanpak is een effectief samenspel van onderstaande 3 factoren.
Een beetje eigenwijs, maar bewezen effectief. In plaats van de customer journey, ofwel klantreis, op de klassieke manier te doorlopen, benaderen wij hem op zijn kop. Dat wil zeggen: we focussen ons eerst op de mensen die zich al in de do- of care-fase bevinden, vóórdat we overgaan op think en see.
Waarom we dit op deze manier doen? Simpelweg omdat er in de do- en care-fase de meeste conversie en omzet zit. Je hebt relatief weinig middelen nodig om mensen die zich in deze fases bevinden over de streep te trekken en zodoende besteed je je tijd en budget dus erg efficiënt.
Voor SEO wil dit zeggen dat de focus in eerste instantie ligt op zichtbaar worden op zoektermen die betrekking hebben op de do-fase. Zo willen we bijvoorbeeld eerst ranken op ‘zwarte damesfiets kopen’ en daarna pas op ‘hoe maak ik mijn fiets schoon?’. We kijken naar jouw aanbod, doelgroep en de zoektermen die hier het best op aansluiten.
Met alleen een hoge ranking in Google ben je er nog niet. Wil je écht maximaal groeien met jouw bedrijf, dan moet ook de rest van je strategie staan als een huis. Daarom heb je aan ons een partner die proactief met je meedenkt. Op onlinemarketingvlak én op bedrijfsbreed niveau. Spotten we ergens een gemiste kans? Of denken we dat je door net een andere koers te varen nóg beter resultaat behaalt? Je hoort van ons!
Als SEO-specialisten denken we bijvoorbeeld ook graag mee over de gebruiksvriendelijkheid van je website, om zo je conversieratio te verhogen. Of over hoe we je content distribueren op bijvoorbeeld social media, zodat je blog niet alleen aandacht krijgt op de website. Zo maak je extra impact met álle marketingcampagnes die jullie voeren.
DoubleSmart heeft niet alleen SEO consultants in huis. Ook SEA-, social ads-, CRO- en contentspecialisten vind je onder ons dak! Fijn voor jou: je kunt meerdere diensten uit handen geven aan één partij en al je activiteiten naadloos op elkaar laten afstemmen.
Kies je voor ons zogenoemde TeamSMART-model, dan krijg je een vlijmscherpe totaalstrategie voor al jouw online marketing. Je gaat daarbij periodiek met ons om de tafel om je bedrijfsdoelen te bespreken en initiatieven te bepalen voor de komende periode. Op die manier blijf je altijd scherp op waar je nu uiteindelijk écht heen wilt met je bedrijf.
Hoe dat nu ongeveer in elkaar steekt, SEO? Zoekmachineoptimalisatie bestaat uit drie pijlers: techniek, content en autoriteit. Aan een SEO consultant is het de taak om jouw website op deze drie onderdelen te optimaliseren.
Technische optimalisatie van jouw website staat aan de basis van SEO. Dat wil onder andere zeggen: jouw website moet snel zijn, geen doodlopende linkjes bevatten en de structuur moet logisch zijn. Een expert in technische SEO doet een uitgebreide technische scan van jouw website en verbetert de prestaties waar nodig.
Zonder goede content op je website ben je nergens. Onze SEO- en contentspecialisten zorgen voor pakkende teksten die daadwerkelijk tegemoetkomen aan de zoekintentie die een Googlegebruiker heeft (helpful content). Hoe waardevoller, relevanter en kwalitatiever jouw content is, hoe hoger Google jou in de zoekresultaten plaatst.
De pijler autoriteit draait om het verzamelen van backlinks. Dit zijn verwijzingen vanaf andere webpagina’s naar jouw pagina. Backlinks zeggen voor Google iets over jouw betrouwbaarheid en daarom draagt een goed backlinkprofiel bij aan een hogere plek in de zoekresultaten.
Waar je ervoor kunt kiezen je te focussen op het verzamelen van zo veel mogelijk backlinks (kwantitatieve links), richten we ons bij DoubleSmart meestal op kwaliteit. Dat is voor Google namelijk veel meer waard.
We zorgen er bijvoorbeeld voor dat er een verwijzing naar jouw website wordt geplaatst in een goed inhoudelijk artikel op een toonaangevende website in jouw specifieke branche. En dankzij ons grote netwerk aan relaties, doen we dit ook nog eens vliegensvlug.
Een stip op de horizon is soms zo ver, dat je het risico loopt hem uit het oog te verliezen. Bij DoubleSmart willen we juist dát voorkomen. Jij hebt een doel voor ogen en daar moet je scherp op zien te blijven. Daarom ga je bij ons in kleine stapjes te werk.
Wat dat precies inhoudt? Samen met DoubleSmart breng je in kaart wat je uiteindelijk wil bereiken en welke deeltaken gedaan moeten worden om daar uiteindelijk te komen. We evalueren continu welke deeltaken de komende tijd nodig zijn om opnieuw een stapje dichterbij te komen. Omdat je altijd kort zit op datgene wat je wil bereiken, ga je erg effectief te werk!
Bovendien fijn aan werken in kleine stapjes: zo houden we goed overzicht over de resultaten van onze inspanningen. Het werk van SEO-specialisten draait namelijk voornamelijk om het testen van wat werkt en wat niet werkt.
Zin om eens te sparren met een SEO consultant? En om te ontdekken waar jij nu kansen laat liggen? Vraag nú een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van 400 euro óf neem vrijblijvend contact met ons op. Samen zorgen we ervoor dat jij binnenkort profiteert van extra websitebezoekers, conversies en omzet!
Kortgezegd helpt een SEO consultant bedrijven (ofwel: websites) beter vindbaar te worden in Google. Hij of zij optimaliseert een website zodanig, dat hij hoger rankt in de zoekresultaten (op relevante zoektermen). Concreet houdt zo’n consultant zich bezig met werkzaamheden als:
Wat SEO precies kost per maand, dat is afhankelijk van de hoeveelheid tijd en middelen die je erin stopt. Iedere SEO consultant hanteert immers net weer een ander uurtarief. En die vraag is dus niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden.
Wat je echter wél zeker weet, is dat de kans dat je je investering terugverdient relatief groot is als je SEO uitbesteedt. Een specialist weet precies wat er nodig is om jouw website hoger te laten ranken. En een hogere plek in Google leidt vaak automatisch tot meer websitebezoekers én omzet.b
Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek wat een SEO consultant inhuren bij DoubleSmart je kost.
Verdiep je je erin, dan kun je zeker zelf SEO doen. De ervaring leert wel dat je van een veel hoger rendement profiteert als je een specialist inschakelt. Het algoritme van Google steekt best ingewikkeld in elkaar en het kost heel wat tijd en moeite om dit onder de knie te krijgen. Een consultant heeft hiervoor gestudeerd en houdt alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.
Meer leren over SEO? Bekijk dan eens onze SEO-hub. Dit is de plek voor jouw SEO-kennis.
Of je jouw SEO het best kunt uitbesteden aan een consultant die werkzaam is bij een bureau of aan een freelancer? Wij zouden adviseren voor een bureau te kiezen. Dat zeggen we niet om een goed woordje voor onszelf te doen. Maar simpelweg omdat de samenwerking met een bureau een aantal grote voordelen kent: