Klantvraag
Met 90 verschillende locaties heeft Junis altijd wel vacatures open staan. Dit zorgt voor een constante behoefte aan een stroom van sollicitanten om de functies binnen hun organisatie op te vullen. Junis klopte daarom bij ons aan met het volgende doel: een continue aanvoer van kwalitatieve sollicitaties verzekeren om het team te versterken.
Samen met hen zijn we aan de slag gegaan met een arbeidsmarktcampagne via offline en online kanalen met een Google Ads én social campagne om zichtbaarheid over meerdere kanalen te creëren. Het concept en de uitwerking van deze campagne zijn in nauwe samenwerking met designbureau Maan en communicatiebureau RauwCC tot stand gekomen, waarbij hun creatieve input van grote waarde was.
Strategie
Het doel was helder. Dit brachten we samen in een veelzijdige strategie voor een arbeidsmarktcampagne voor Junis. Centraal in de Google Ads en social campagnes stonden de door Maan ontwikkelde banners, gericht op verschillende doelgroepen: voor iedere doelgroep werden er unieke banners ontwikkeld, die ieder de nieuwe identiteit en branding van Junis benadrukte en inspeelde op de specifieke levensfase van die groep.
Deze gerichte doelgroepen zagen er als volgt uit:
- Pedagogisch medewerkers
- Omscholers
- Empty nesters
- Schoolverlaters
- Studenten
Het segmenteren van deze doelgroepen zorgde ervoor dat we iedere groep echt effectief konden bereiken en op de meest passende manier zouden aanspreken. Voor schoolverlaters focusten we ons bijvoorbeeld op de zoektocht naar een eerste baan, terwijl voor de omscholers de carrièreswitch centraal stond. Daarnaast sloten de kleuren en beelden van de unieke banners perfect aan bij de specifieke kenmerken en behoeften van elke doelgroep, wat ze extra effectief maakte.
Deze banners gebruikten we vervolgens consistent voor online én offline platforms in de regio, zoals bussen en borden langs de weg.
Het resultaat.
De combinatie van offline en online zichtbaarheid én het zeer specifiek segmenteren van de doelgroepen bleek al snel zeer succesvol. Na drie maanden zagen de resultaten er als volgt uit:
344 sollicitanten
31.628 sessies & 19.735 gebruikers
148% stijging in CTR
62% stijging in brandname zoekvolume naar zoektermen met Junis + Vacatures
Een van de meest opvallende resultaten was de significante stijging in websitesessies vanuit direct verkeer en organische social, namelijk 84% vanuit direct websiteverkeer en 54% via organische social. Dit benadrukt de effectiviteit van de strategie gericht op zichtbaarheid en de kracht van een gesegmenteerde benadering om sollicitanten voor Junis aan te trekken.
Sterke toename in sollicitaties
De campagne voor Junis toont aan dat een goed gecoördineerde cross-channel campagne, die zich richt op specifieke doelgroepen, een aanzienlijke impact kan hebben op de wervingsinspanningen. Door de consistentie in branding én boodschap over verschillende kanalen te waarborgen, realiseerden we een sterke toename in sollicitaties. Veel dank gaat daarbij ook uit naar Maan en RauwCC voor hun onmisbare bijdrage aan dit succes. De gezamenlijke inzet hielp Junis enorm om hun wervingsdoelen te bereiken en uiteindelijk hun team te versterken. Hallo nieuwe medewerkers!
Wat zeggen onze klanten?
Lijkt dit jou ook wat?
Enthousiast geworden over het resultaat van Junis? Neem dan contact met ons op!