Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Meetbaar meer omzet

Google Shopping uitbesteden levert jou meetbaar meer omzet op en dat is te zien! Je hebt 24/7 toegang tot het dashboard met resultaten en bovendien ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage. Laat die euro’s maar rollen! 


Strategisch partner aan je zijde

Niet zomaar een specialist die aan de juiste knoppen draait, maar een volwaardig team dat je strategisch adviseert. Welke koers kun je het beste varen met je bedrijf om het beste resultaat te behalen? En welke stappen zijn hier concreet voor nodig? Wij denken met je mee! 


Groei op korte én lange termijn

Vliegen je producten straks als warme broodjes over de toonbank? Voor ons geen reden om achterover te leunen. Wij zoeken continu naar mogelijkheden om je bedrijf nóg meer te laten groeien. Of dat nou nu is, over een jaar of over 5 jaar. 

Waarom zou je Google Shopping uitbesteden?

Je betaalt pas voor je advertentie als iemand erop klikt. Zodoende heb je weinig te verliezen, zou je denken. Maar eerlijk is eerlijk: ben je vervolgens onzichtbaar, dan heb je ook helemaal niks te winnen. En dan is het natuurlijk superfrustrerend als je tijd en moeite steekt in het samenstellen van een mooie productfeed, terwijl het je uiteindelijk niks oplevert.

Precies dát is de reden dat veel ondernemers kiezen voor Google Shopping uitbesteden aan een specialist. Een Google Shopping-specialist weet precies met welke strategie en productfeed jouw advertentie wél bovenaan komt te staan. En hoe de geïnvesteerde tijd en moeite je dus vervolgens wél extra verkoop en omzet oplevert. Kies je voor een reguliere Shopping Ad met Performance Max, een mix of alleen voor Performance Max. Alle keuzes worden zorgvuldig afgewogen.

Wat klanten zeggen

Nico Bijl

03-12-2018
DoubleSmart helpt ons met SEA en SEO campagnes voor Somfy Benelux. Ik ben altijd zeer tevreden over de samenwerking en de resultaten!

Bart Hofman

04-11-2021

Sinds de overstap naar ons nieuwe online marketingbureau zijn we nu twee jaar onderweg met Doublesmart en dat naar volle tevredenheid. Wij zijn blij met hun inbreng en hun professionele manier van werken: een integrale benadering, specialistisch, snel schakelend en bovenal prettig in de omgang.

Door ons vorige bureau hadden we zelf enige kennis van zoekmachine marketing. Maar bij Doublesmart merk je direct dat je geholpen wordt door mensen met nauwgezette kennis van zaken. Zonder ingewikkelde of onlogische verhalen – en overigens zonder belerend te zijn en altijd correct – lieten ze ons de meerwaarde zien van een brede online strategie. Met echt doorvragen, veel aandacht voor zowel ons bedrijf als onze markt en met voldoende tijd nemen, ontstond een degenen plan.

Het vergt motivatie en gedrevenheid om een plan succesvol uit te voeren en tot wasdom te brengen. Daar hebben we vanaf dag één geen moment aan getwijfeld. Niet alleen door een transparante en veelvuldige communicatie – zelfs gedurende de lockdowns was Doublesmart prima bereikbaar – maar ook omdat het enthousiasme breed gedragen wordt. Dat merk je echt. Elke medewerker is een ware ambassadeur; de SEO specialist, de Google Ads specialisten, de expert op het gebied van social media…zonder uitzondering en op elk moment wordt er voor je geknokt.

De grootste kwaliteit van Doublesmart is misschien nog wel de coherente samenwerking tussen de diverse disciplines. Met gebruikmaking van een overzichtelijk dashboard, versterken ze elkaar en anticiperen waar nodig. Het is prettig dat je daar niet aan ‘hoeft te trekken’ en dat je wordt betrokken wanneer dat nodig is. “Out of the box’ denken is normaal en heeft al tot diverse succesvolle verassingen geleid.

Tom Rullens

17-08-2020

Zeer goed tevreden! Vanaf begin dit jaar zijn wij overstapt met onze internet marketing naar DoubleSmart. Vanaf het eerste contact viel de professionaliteit van dit team op. De bedoeling was dat wij alleen met Adwords zouden overstappen. Na overleg over onze vorige strategie heeft DoubleSmart voor ons een nieuwe strategie bedacht voor meerdere kanalen. Dit heeft nu tot gevolg dat wij veel beter scoren met zowel SEO, SEA en social media. Door de investering in DoubleSmart besparen wij nu maandelijks advertentiebudget terwijl de resultaten stijgen.

Michael Reijers

19-08-2020

Onze salesunit Seminautic werkt nu een half jaar met ondersteuning van Double Smart aan de SEA campagnes. Bij veel productgroepen zijn de conversiekosten met 200% gedaald! Dit najaar gaan we starten met SEO en Social. Doubles Smart werkt met prettige bedrijfskundige methodieken waardoor ook complexere ‘google’ materie overzichtelijk blijft.

Zoekmachine Adverteren bij DoubleSmart

Wat is Google Shopping precies?

Kort gezegd is Google Shopping hét verkoop-/vergelijkingsplatform van Google. Met Google Shopping heb je de mogelijkheid je product – met foto en prijs – bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen als iemand zoekt op een relevante zoekterm. Ter illustratie: googelt iemand bijvoorbeeld op ‘witte sneakers’, dan kun je er dus voor zorgen dat jouw product direct boven in beeld verschijnt. En/of dat hij in het productoverzicht staat als iemand bovenin (onder de zoekbalk) op ‘Shopping’ klikt.

Je begrijpt: met Google Shopping kun je jouw conversiepercentage en omzet fiks verhogen. Mensen oriënteren zich steeds sneller en doen graag zo min mogelijk moeite. Zichtbaar zijn op de juiste plek en op het goede moment is daarom belangrijker dan ooit!

google shopping ads voor noise cancelling headphones

Klanten waarvoor we werken

Dit is hoe jouw product bovenaan komt te staan

Waarschijnlijk is de concurrentie in jouw branche moordend. Waarom zou dan precies jouw product bovenaan komen te staan in de resultaten? We kunnen je vertellen: dat is inderdaad niet zo eenvoudig als dat het in eerste instantie klonk. Want hoewel je eigenlijk gewoon een advertentie plaatst, is het lang niet zeker dat deze ook daadwerkelijk getoond wordt.

De kunst van wél scoren met Google Shopping zit hem in een samenspel van:

1. Optimaliseren van je productfeed

Oftewel: een goede producttitel toevoegen aan je productfeed in Google Shopping, je product in de juiste categorieën indelen en de juiste prijs toevoegen. Met Google Shopping kun je niet zelf bepalen op welke zoekwoorden je wordt gevonden. Dit hangt volledig af van je productfeed en daarom is het superbelangrijk dat deze rijk is aan de juiste informatie.

2. De juiste biedstrategieën toepassen

Achter Google Shopping hangt een ingewikkeld veilingmodel. Jij moet een bod doen voor de kosten per klik en op basis daarvan bepaalt Google waar jij komt te staan in het Shopping-overzicht. Hoe hoger je bod, hoe zichtbaarder je bent. En hoewel dit misschien makkelijk lijkt (want: dan bied je toch gewoon heel veel?), is dat het niet. Een hoog bedrag betalen aan Google, telkens als iemand op je advertentie klikt, komt immers niet per se ten goede aan je rendabiliteit.

3. Investeren in de aantrekkelijkheid van je advertentie

Hoe vaker er op jouw advertentie wordt geklikt, hoe ‘aantrekkelijker’ Google Shopping jouw advertentie acht. En hoe hoger deze vervolgens komt te staan in het Shopping-overzicht. Daarom doe je er goed aan aandacht te besteden aan hoe je advertentie eruitziet. Zorg dus voor mooie afbeeldingen en een aantrekkelijke productprijs.

4. Je advertentie monitoren en optimaliseren

Het houdt niet op na livegang van je advertentie. Je doet er goed aan je productfeed en biedingen constant in het vizier te houden en te verbeteren. De wereld van e-commerce ontwikkelt zich razendsnel. En alleen door continue optimalisatie blijf je ook op langere termijn profiteren van een goed resultaat.

Wat Google Shopping uitbesteden je concreet oplevert

Google Shopping uitbesteden in plaats van het zelf te proberen? Concreet laat dat jou profiteren van voordelen als:

  • Een hoger rendement. Laat je je Google Shopping beheren door een specialist, dan weet je zeker dat je geïnvesteerde euro’s je daadwerkelijk zorgen voor een betere zichtbaarheid. En zodoende behaal je dus een hoger rendement.
  • De beste tools en meest recente kennis. Een Google Shopping-specialist houdt online ontwikkelingen en Google-updates nauwlettend in de gaten én beschikt bovendien over de beste tools. Hierdoor blijft jouw productfeed altijd up-to-date.
  • Tijds- en moeitebesparing. Door Google Shopping uit te besteden houd jij tijd over voor de werkzaamheden waar jij écht energie van krijgt. En waar het bedrijf jou het hardste nodig heeft natuurlijk.

Google Shopping of Performance max campagnes?

Met Performance Max-advertenties heeft Google responsieve advertenties naar een hoger niveau getilt. Daarbij is Pmax de vervanger van Smart Shopping en hebben we positieve resultaten gezien uit dit campagnetype. Met de benodigde input kunnen diverse type campagnes (Shopping, Video, Tekst en Display) in één campagne worden geplaatst. Waar de SEA specialist verantwoordelijk is voor het maken van de advertenties, is Google verantwoordelijk voor het beheren van de uiteindelijke campagnes.

Dit gebeurt op basis van de prestaties en jouw doelen, met als doel optimale resultaten te behalen. Een Performance Max campagne werkt volledig geautomatiseerd aan het behalen van jouw belangrijkste doelstellingen. Het zorgt voor minder controle aan jouw zijde, maar door de juiste instellingen, optimalisatie en juiste doelstellingen kán een Performance Max je campagnes naar een nog hoger niveau tillen.

 

DoubleSmart als jouw partner: dit maakt ons uniek

Je Google Shopping uitbesteden aan DoubleSmart? Wij weten maandelijks heel wat klanten tevreden te stellen dankzij:

1. Het strategische advies dat je krijgt

Je kunt ons zien als een partner die met je meedenkt op strategisch niveau. En die dus meer doet dan Shopping-campagnes het web op vuren. Wat is jouw uiteindelijke doel? En met welke middelen en activiteiten kom je daar uiteindelijk?

2. De overkoepelende strategie

Ook de rest van je SEA uitbesteden aan ons? En daarnaast investeren in SEO en/of social ads? Bij ons vind je alle specialismes onder één dak. En je laat dus een overkoepelende strategie opstellen voor al je online marketing. Door alle uitingen en activiteiten naadloos op elkaar af te stemmen ben je zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis.

3. De focus op langetermijnresultaat

Wij kijken verder dan de kansen die voor het grijpen liggen en investeren ook graag in resultaat op de lange termijn. Door continu een kritische blik te werpen op jouw Google Shopping-campagnes én deze te optimaliseren waar nodig, blijf je ook in de toekomst nog profiteren van bedrijfsgroei.

Waarom Google Ads-campagnes opzetten?

Waarom je er als bedrijf goed aan doet te adverteren via Google Ads? In de eerste plaats omdat je hiermee opvalt en écht in beeld komt bij je doelgroep. Want ga maar eens na: alleen al in de zoekmachine kan je doelgroep niet om je heen. Googelt iemand namelijk op de zoekterm waarop jij adverteert, dan komt jouw advertentie boven de organische zoekresultaten te staan. Daar waar hij het allermeest opvalt.

Maakt iemand vervolgens gebruik van een andere website of app van Google – zoals YouTube of Gmail – dan stel je diegene wéér bloot aan jouw advertentie. Via Google Ads adverteer je namelijk op álle kanalen van Google. En dit is dus absoluut dé manier om vaak en opvallend in beeld te komen bij je doelgroep.

Wat bovendien niet onbenoemd mag blijven: Ads is een supergerichte methode van campagne voeren. Niet alleen kies je zelf de zoekwoorden waarop je adverteert, ook target je op een specifieke doelgroep. Van leeftijd tot geslacht, van woonplaats tot hobby’s en van levensfase tot type werk: je bepaalt zélf wie jouw advertentie te zien krijgt.

Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk specifiek te targeten op websiteverlaters. Oftewel: mensen die jouw website al hebben bezocht, maar niet tot conversie zijn overgegaan. Door hen opnieuw bloot te stellen aan jouw advertentie, trek je ze vaak alsnog over de streep.

Werkzaamheden van een Google Ads-specialist

Klinkt misschien allemaal leuk en aardig, Google Ads uitbesteden aan een professioneel onlinemarketingbureau. Maar je wilt vast weten: welke taken nemen wij dan precies van jou uit handen om jouw winstmarge te verhogen? Een Ads-specialist bij DoubleSmart houdt zich bezig met:

Onze Google Ads en Shopping specialisten.

SEA-specialist
Data en Efficiency- en SEA-specialist
SEA- en CRO-specialist
SEA-specialist
SEA-specialist
SEA-specialist

TeamSMART: een overkoepelende strategie voor maximaal resultaat

Je Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart levert je al heel wat extra websitebezoekers, leads en winst op. Maar droom je écht van maximale bedrijfsgroei, dan is ons TeamSMART-model de ideale investering. Met TeamSMART laat je een overkoepelende strategie opstellen voor al jouw online marketing (Google Ads, SEO, social ads en CRO).

Samengevat zorgt TeamSMART voor:

  • Zichtbaarheid in de gehele klantreis. Waar het ene kanaal bijvoorbeeld perfect is om je do-klanten te bereiken, bereik je met het andere kanaal juist klanten in de see-, think- of care-fase.
  • Relevantie in de gehele klantreis. De activiteiten op de verschillende kanalen worden naadloos op elkaar afgestemd. Hierdoor ben je in iedere fase van de klantreis relevant.
  • Het behalen van je doelen en ambities. Je gaat periodiek met ons om de tafel om je strategie, resultaten en ambities uitgebreid te bespreken. Zit je nog op de juiste weg of is er bijsturing nodig? Door altijd scherp te blijven op je bedrijfsdoelen, verliezen we die niet uit het oog.
Meer verkopen genereren vanuit Google?

Wil jij extra bezoekers naar je website leiden en jouw winstmarge flink verhogen? Besteed jouw Google Ads óf je gehele online marketing aan ons uit! Wij weten jouw budget superefficiënt in te zetten, voorzien Googles algoritme van exact de juiste informatie om te profiteren van concurrentievoordeel én we maken een doeltreffende campagne die we continu optimaliseren. Samen zorgen we ervoor dat jij dé nummer 1 wordt voor jouw doelgroep!

Veelgestelde vragen

Wat kost Google Shopping uitbesteden?

Wat Google Shopping uitbesteden je kost, dat hangt af van factoren als het aantal uur dat een specialist in jouw campagne investeert en de kosten per klik van jouw advertentie(s).

Het precieze bedrag is dus moeilijk van tevoren in te schatten. Goed om te beseffen is natuurlijk wel dat je je investering dubbel en dwars terugverdient. Toch alvast een idee krijgen van de kosten? Neem vrijblijvend contact met ons op óf vraag een gratis kansenonderzoek aan.

Waar Google Shopping echt alleen gaat over adverteren op het ‘Shopping-gedeelte’ van Google, is Google Ads breder dan dat. Google Ads is de overkoepelende term van adverteren op alle kanalen van Google. Dit kan bijvoorbeeld ook gaan over tekstadvertenties in de zoekresultaten van Google of over adverteren op Gmail of YouTube.

Google Shopping inzetten voor jouw bedrijf? Dat laat je profiteren van voordelen als:

  • Een betere zichtbaarheid. Als je het goed doet wordt jouw advertentie direct bovenaan in de zoekresultaten getoond als iemand op een relevante zoekterm zoekt.
  • Meer klikken naar je website. Doordat je zo goed zichtbaar bent, klikken meer mensen door naar jouw website.
  • Meer verkoop en omzet. Meer websitebezoekers betekent meer verkoop. En meer verkoop betekent natuurlijk meer omzet.

Google Shopping werkt op basis van een Productfeed. De eerste stap hiervoor is het creëren van zo’n feed. Dit is een gegevensbestand waarin alle informatie over de producten die een winkelier wil adverteren, wordt opgeslagen. De feed bevat details zoals productnamen, prijzen, beschrijvingen, afbeeldingen en beschikbaarheid. De productfeed wordt geüpload naar het Google Merchant Center, dat fungeert als een beheerdersdashboard voor de productinformatie. Hier kunnen retailers hun producten beheren, categoriseren en optimaliseren voor advertenties.

Met de productfeed in het Google Merchant Center kunnen retailers Google Shopping-campagnes maken in Google Ads. Ze kunnen biedingen instellen, doelgroepen definiëren en budgetten beheren. Wanneer een gebruiker op Google zoekt naar een product, worden relevante Google Shopping-advertenties weergegeven boven of naast de zoekresultaten. Deze advertenties bevatten afbeeldingen, prijzen en andere productinformatie.

Als een gebruiker geïnteresseerd is in een product, kan hij op de advertentie klikken. Dit stuurt de gebruiker naar de website van de winkelier, waar hij het product kan kopen. De transactie wordt voltooid op de website van de w, waar de klant het product selecteert, afrekent en eventuele verdere interacties heeft met de winkel.

Google Shopping uitbesteden Google Shopping uitbesteden