Google Shopping uitbesteden levert jou meetbaar meer omzet op en dat is te zien! Je hebt 24/7 toegang tot het dashboard met resultaten en bovendien ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage. Laat die euro’s maar rollen!
Niet zomaar een specialist die aan de juiste knoppen draait, maar een volwaardig team dat je strategisch adviseert. Welke koers kun je het beste varen met je bedrijf om het beste resultaat te behalen? En welke stappen zijn hier concreet voor nodig? Wij denken met je mee!
Vliegen je producten straks als warme broodjes over de toonbank? Voor ons geen reden om achterover te leunen. Wij zoeken continu naar mogelijkheden om je bedrijf nóg meer te laten groeien. Of dat nou nu is, over een jaar of over 5 jaar.
Je betaalt pas voor je advertentie als iemand erop klikt. Zodoende heb je weinig te verliezen, zou je denken. Maar eerlijk is eerlijk: ben je vervolgens onzichtbaar, dan heb je ook helemaal niks te winnen. En dan is het natuurlijk superfrustrerend als je tijd en moeite steekt in het samenstellen van een mooie productfeed, terwijl het je uiteindelijk niks oplevert.
Precies dát is de reden dat veel ondernemers kiezen voor Google Shopping uitbesteden aan een specialist. Een Google Shopping-specialist weet precies met welke strategie en productfeed jouw advertentie wél bovenaan komt te staan. En hoe de geïnvesteerde tijd en moeite je dus vervolgens wél extra verkoop en omzet oplevert. Kies je voor een reguliere Shopping Ad met Performance Max, een mix of alleen voor Performance Max. Alle keuzes worden zorgvuldig afgewogen.
Kort gezegd is Google Shopping hét verkoop-/vergelijkingsplatform van Google. Met Google Shopping heb je de mogelijkheid je product – met foto en prijs – bovenaan in de zoekresultaten te plaatsen als iemand zoekt op een relevante zoekterm. Ter illustratie: googelt iemand bijvoorbeeld op ‘witte sneakers’, dan kun je er dus voor zorgen dat jouw product direct boven in beeld verschijnt. En/of dat hij in het productoverzicht staat als iemand bovenin (onder de zoekbalk) op ‘Shopping’ klikt.
Je begrijpt: met Google Shopping kun je jouw conversiepercentage en omzet fiks verhogen. Mensen oriënteren zich steeds sneller en doen graag zo min mogelijk moeite. Zichtbaar zijn op de juiste plek en op het goede moment is daarom belangrijker dan ooit!
Waarschijnlijk is de concurrentie in jouw branche moordend. Waarom zou dan precies jouw product bovenaan komen te staan in de resultaten? We kunnen je vertellen: dat is inderdaad niet zo eenvoudig als dat het in eerste instantie klonk. Want hoewel je eigenlijk gewoon een advertentie plaatst, is het lang niet zeker dat deze ook daadwerkelijk getoond wordt.
De kunst van wél scoren met Google Shopping zit hem in een samenspel van:
Oftewel: een goede producttitel toevoegen aan je productfeed in Google Shopping, je product in de juiste categorieën indelen en de juiste prijs toevoegen. Met Google Shopping kun je niet zelf bepalen op welke zoekwoorden je wordt gevonden. Dit hangt volledig af van je productfeed en daarom is het superbelangrijk dat deze rijk is aan de juiste informatie.
Achter Google Shopping hangt een ingewikkeld veilingmodel. Jij moet een bod doen voor de kosten per klik en op basis daarvan bepaalt Google waar jij komt te staan in het Shopping-overzicht. Hoe hoger je bod, hoe zichtbaarder je bent. En hoewel dit misschien makkelijk lijkt (want: dan bied je toch gewoon heel veel?), is dat het niet. Een hoog bedrag betalen aan Google, telkens als iemand op je advertentie klikt, komt immers niet per se ten goede aan je rendabiliteit.
Hoe vaker er op jouw advertentie wordt geklikt, hoe ‘aantrekkelijker’ Google Shopping jouw advertentie acht. En hoe hoger deze vervolgens komt te staan in het Shopping-overzicht. Daarom doe je er goed aan aandacht te besteden aan hoe je advertentie eruitziet. Zorg dus voor mooie afbeeldingen en een aantrekkelijke productprijs.
Het houdt niet op na livegang van je advertentie. Je doet er goed aan je productfeed en biedingen constant in het vizier te houden en te verbeteren. De wereld van e-commerce ontwikkelt zich razendsnel. En alleen door continue optimalisatie blijf je ook op langere termijn profiteren van een goed resultaat.
Google Shopping uitbesteden in plaats van het zelf te proberen? Concreet laat dat jou profiteren van voordelen als:
Met Performance Max-advertenties heeft Google responsieve advertenties naar een hoger niveau getilt. Daarbij is Pmax de vervanger van Smart Shopping en hebben we positieve resultaten gezien uit dit campagnetype. Met de benodigde input kunnen diverse type campagnes (Shopping, Video, Tekst en Display) in één campagne worden geplaatst. Waar de SEA specialist verantwoordelijk is voor het maken van de advertenties, is Google verantwoordelijk voor het beheren van de uiteindelijke campagnes.
Dit gebeurt op basis van de prestaties en jouw doelen, met als doel optimale resultaten te behalen. Een Performance Max campagne werkt volledig geautomatiseerd aan het behalen van jouw belangrijkste doelstellingen. Het zorgt voor minder controle aan jouw zijde, maar door de juiste instellingen, optimalisatie en juiste doelstellingen kán een Performance Max je campagnes naar een nog hoger niveau tillen.
Je Google Shopping uitbesteden aan DoubleSmart? Wij weten maandelijks heel wat klanten tevreden te stellen dankzij:
Je kunt ons zien als een partner die met je meedenkt op strategisch niveau. En die dus meer doet dan Shopping-campagnes het web op vuren. Wat is jouw uiteindelijke doel? En met welke middelen en activiteiten kom je daar uiteindelijk?
Ook de rest van je SEA uitbesteden aan ons? En daarnaast investeren in SEO en/of social ads? Bij ons vind je alle specialismes onder één dak. En je laat dus een overkoepelende strategie opstellen voor al je online marketing. Door alle uitingen en activiteiten naadloos op elkaar af te stemmen ben je zichtbaar en relevant in iedere fase van de klantreis.
Wij kijken verder dan de kansen die voor het grijpen liggen en investeren ook graag in resultaat op de lange termijn. Door continu een kritische blik te werpen op jouw Google Shopping-campagnes én deze te optimaliseren waar nodig, blijf je ook in de toekomst nog profiteren van bedrijfsgroei.
Waarom je er als bedrijf goed aan doet te adverteren via Google Ads? In de eerste plaats omdat je hiermee opvalt en écht in beeld komt bij je doelgroep. Want ga maar eens na: alleen al in de zoekmachine kan je doelgroep niet om je heen. Googelt iemand namelijk op de zoekterm waarop jij adverteert, dan komt jouw advertentie boven de organische zoekresultaten te staan. Daar waar hij het allermeest opvalt.
Maakt iemand vervolgens gebruik van een andere website of app van Google – zoals YouTube of Gmail – dan stel je diegene wéér bloot aan jouw advertentie. Via Google Ads adverteer je namelijk op álle kanalen van Google. En dit is dus absoluut dé manier om vaak en opvallend in beeld te komen bij je doelgroep.
Wat bovendien niet onbenoemd mag blijven: Ads is een supergerichte methode van campagne voeren. Niet alleen kies je zelf de zoekwoorden waarop je adverteert, ook target je op een specifieke doelgroep. Van leeftijd tot geslacht, van woonplaats tot hobby’s en van levensfase tot type werk: je bepaalt zélf wie jouw advertentie te zien krijgt.
Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk specifiek te targeten op websiteverlaters. Oftewel: mensen die jouw website al hebben bezocht, maar niet tot conversie zijn overgegaan. Door hen opnieuw bloot te stellen aan jouw advertentie, trek je ze vaak alsnog over de streep.
Klinkt misschien allemaal leuk en aardig, Google Ads uitbesteden aan een professioneel onlinemarketingbureau. Maar je wilt vast weten: welke taken nemen wij dan precies van jou uit handen om jouw winstmarge te verhogen? Een Ads-specialist bij DoubleSmart houdt zich bezig met:
Je Google Ads uitbesteden aan DoubleSmart levert je al heel wat extra websitebezoekers, leads en winst op. Maar droom je écht van maximale bedrijfsgroei, dan is ons TeamSMART-model de ideale investering. Met TeamSMART laat je een overkoepelende strategie opstellen voor al jouw online marketing (Google Ads, SEO, social ads en CRO).
Samengevat zorgt TeamSMART voor:
Wil jij extra bezoekers naar je website leiden en jouw winstmarge flink verhogen? Besteed jouw Google Ads óf je gehele online marketing aan ons uit! Wij weten jouw budget superefficiënt in te zetten, voorzien Googles algoritme van exact de juiste informatie om te profiteren van concurrentievoordeel én we maken een doeltreffende campagne die we continu optimaliseren. Samen zorgen we ervoor dat jij dé nummer 1 wordt voor jouw doelgroep!
Wat Google Shopping uitbesteden je kost, dat hangt af van factoren als het aantal uur dat een specialist in jouw campagne investeert en de kosten per klik van jouw advertentie(s).
Het precieze bedrag is dus moeilijk van tevoren in te schatten. Goed om te beseffen is natuurlijk wel dat je je investering dubbel en dwars terugverdient. Toch alvast een idee krijgen van de kosten? Neem vrijblijvend contact met ons op óf vraag een gratis kansenonderzoek aan.
Waar Google Shopping echt alleen gaat over adverteren op het ‘Shopping-gedeelte’ van Google, is Google Ads breder dan dat. Google Ads is de overkoepelende term van adverteren op alle kanalen van Google. Dit kan bijvoorbeeld ook gaan over tekstadvertenties in de zoekresultaten van Google of over adverteren op Gmail of YouTube.
Google Shopping inzetten voor jouw bedrijf? Dat laat je profiteren van voordelen als:
Google Shopping werkt op basis van een Productfeed. De eerste stap hiervoor is het creëren van zo’n feed. Dit is een gegevensbestand waarin alle informatie over de producten die een winkelier wil adverteren, wordt opgeslagen. De feed bevat details zoals productnamen, prijzen, beschrijvingen, afbeeldingen en beschikbaarheid. De productfeed wordt geüpload naar het Google Merchant Center, dat fungeert als een beheerdersdashboard voor de productinformatie. Hier kunnen retailers hun producten beheren, categoriseren en optimaliseren voor advertenties.
Met de productfeed in het Google Merchant Center kunnen retailers Google Shopping-campagnes maken in Google Ads. Ze kunnen biedingen instellen, doelgroepen definiëren en budgetten beheren. Wanneer een gebruiker op Google zoekt naar een product, worden relevante Google Shopping-advertenties weergegeven boven of naast de zoekresultaten. Deze advertenties bevatten afbeeldingen, prijzen en andere productinformatie.
Als een gebruiker geïnteresseerd is in een product, kan hij op de advertentie klikken. Dit stuurt de gebruiker naar de website van de winkelier, waar hij het product kan kopen. De transactie wordt voltooid op de website van de w, waar de klant het product selecteert, afrekent en eventuele verdere interacties heeft met de winkel.