Gratis Kansenonderzoek t.w.v. € 375,-
90% van de bedrijven laat online groei kansen liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Concreet stappenplan
Telefonisch toegelicht t.o.v. jouw doelstellingen

Goedkoop adverteren

Facebook marketing is een relatief goedkope manier van adverteren met een groot bereik. Breng je producten voor een schappelijke prijs onder de aandacht en beslis zelf je budget.


Nieuwsgierig publiek

Op Facebook zitten mensen uit nieuwsgierigheid. Gebruik die nieuwsgierigheid en breng je product creatief onder de aandacht met beeldmateriaal dat bij je merk past.


Specifiek targeten

Je doelgroep heel precies uitzoeken? Dat kan met adverteren op Facebook! In een paar klikken zet je je Facebook advertenties klaar voor een doelgroep die jij uitkiest.

Facebook marketing: breder dan Facebook

Het klink tegenstrijdig: je doet aan Facebook marketing, hoe kan dat nu breder zijn dan Facebook? Toch is het zo:

  • Instagram is van Facebook, dus je kunt je Facebook advertenties ook gemakkelijk omzetten om ze ook op Instagram te tonen;
  • Via het Audience Network van Facebook adverteer je breed en zijn je advertenties ook buiten Facebook zichtbaar op websites en in apps.

Breed adverteren in verschillende kanalen via het Audience Network heeft een groot voordeel: de conversieratio ligt 8 keer hoger onder mensen die je advertentie in meerdere kanalen zijn tegengekomen. Ziet een potentiële klant jouw advertentie dus zowel op Facebook als op Instagram als in Messenger? Dan is de kans dat hij voor jouw product zwicht maar liefst 8 keer groter dan wanneer je hem alleen op Facebook met je advertentie zou benaderen.

Liever een video? We got you

Adverteren: zoekmachine vs. socials

Adverteren in Google

SEA of zoekmachine adverteren is een bekende vorm van online adverteren. Het heeft wel wat bekende nadelen:

Adverteren op Facebook

Facebook marketing heeft een aantal duidelijke voordelen ten opzichte van adverteren in de zoekmachines:

Je wordt pas gevonden als je gezocht wordt, want je bent afhankelijk van zoekers en hun zoekgedrag: een potentiële klant moet eerst op zoek gaan naar jouw product of productgroep, anders komt hij via SEA niet bij je uit. Je bent afhankelijk van zoekgedrag: als er niemand zoekt naar jouw dienst of product, worden jouw ads ook niet getoond.
Je kiest zelf aan wie je je Facebook ad toont: je stelt zelf je doelgroepen voor je Facebook ads in en bepaalt zo precies wie jouw ad ziet (en wie niet). Het gaat veel verder dan ‘mensen die zoeken op term X of term Y’: je kunt filteren op beroepsgroep, leeftijd, woonplaats, interesses… Verzin het maar! Je ziet ook direct hoe groot je doelgroep is.
In Google Ads kun je geen foto of video laten zien van je product: een weergave van je ad in de zoekmachine houdt een vast format aan. Een foto of video maakt daar geen deel van uit. Dat is een groot nadeel als jij een product verkoopt waarvan mensen pas weten dat ze het willen als ze ermee geconfronteerd worden.
Gebruik een leuke, creatieve, interessante video of foto om je product te promoten: we zijn niet allemaal taalvirtuozen, dus een sprankelende advertentietekst schrijven zit ons niet allemaal in het bloed. Gelukkig kun je bij Facebook ook (juist!) met beeldmateriaal werken. Een foto of filmpje met jouw product of merk in de hoofdrol verschijnt zo bij je ideale klant in zijn feed.
De kosten zijn vaak hoog: om in de zoekmachine te adverteren op zoektermen met hoge concurrentie, betaal je al snel heel wat euro’s voor een klik. Daarnaast levert lang niet elke klik ook echt een conversie op, waardoor je, zeker als je conversieratio laag is, een pijnlijk hoog bedrag kwijt kunt zijn aan klikprijzen zonder dat je er iets voor terugkrijgt.
Adverteren op Facebook is relatief goedkoop: in vergelijking met de klikprijzen in Google Ads betaal je voor het tonen van een Facebook advertentie een aanzienlijk kleiner bedrag. Bij Facebook worden de prijzen voor je advertenties bepaald door de advertentieveiling, dus het is afhankelijk van het type advertentie dat je wilt tonen.

Adverteren: zoekmachine vs. socials

Adverteren in Google

SEA of zoekmachine adverteren is een bekende vorm van online adverteren. Het heeft wel wat bekende nadelen:

Je wordt pas gevonden als je gezocht wordt, want je bent afhankelijk van zoekers en hun zoekgedrag: een potentiële klant moet eerst op zoek gaan naar jouw product of productgroep, anders komt hij via SEA niet bij je uit. Je bent afhankelijk van zoekgedrag: als er niemand zoekt naar jouw dienst of product, worden jouw ads ook niet getoond.
In Google Ads kun je geen foto of video laten zien van je product: een weergave van je ad in de zoekmachine houdt een vast format aan. Een foto of video maakt daar geen deel van uit. Dat is een groot nadeel als jij een product verkoopt waarvan mensen pas weten dat ze het willen als ze ermee geconfronteerd worden.
De kosten zijn vaak hoog: om in de zoekmachine te adverteren op zoektermen met hoge concurrentie, betaal je al snel heel wat euro’s voor een klik. Daarnaast levert lang niet elke klik ook echt een conversie op, waardoor je, zeker als je conversieratio laag is, een pijnlijk hoog bedrag kwijt kunt zijn aan klikprijzen zonder dat je er iets voor terugkrijgt.

Adverteren op Facebook

Facebook marketing heeft een aantal duidelijke voordelen ten opzichte van adverteren in de zoekmachines:

Je kiest zelf aan wie je je Facebook ad toont: je stelt zelf je doelgroepen voor je Facebook ads in en bepaalt zo precies wie jouw ad ziet (en wie niet). Het gaat veel verder dan ‘mensen die zoeken op term X of term Y’: je kunt filteren op beroepsgroep, leeftijd, woonplaats, interesses… Verzin het maar! Je ziet ook direct hoe groot je doelgroep is.
Gebruik een leuke, creatieve, interessante video of foto om je product te promoten: we zijn niet allemaal taalvirtuozen, dus een sprankelende advertentietekst schrijven zit ons niet allemaal in het bloed. Gelukkig kun je bij Facebook ook (juist!) met beeldmateriaal werken. Een foto of filmpje met jouw product of merk in de hoofdrol verschijnt zo bij je ideale klant in zijn feed.
Adverteren op Facebook is relatief goedkoop: in vergelijking met de klikprijzen in Google Ads betaal je voor het tonen van een Facebook advertentie een aanzienlijk kleiner bedrag. Bij Facebook worden de prijzen voor je advertenties bepaald door de advertentieveiling, dus het is afhankelijk van het type advertentie dat je wilt tonen.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Slim: Facebook marketing uitbesteden

Facebook marketing uitbesteden is een handige manier om én beter te adverteren met meer rendement én er veel minder tijd aan kwijt te zijn. Win-win dus!

Als je je Facebook marketing uitbesteedt aan een specialist, dan weet je dat er iemand met verstand van zaken en met kennis van de complexe bied- en doelgroepsystemen van Facebook voortdurend jouw advertenties monitort en optimaliseert.

DoubleSmart: jouw Facebook marketing bureau

DoubleSmart is een online marketing bureau en heeft zich onder andere gespecialiseerd als Facebook marketing agency. Facebooken onder werktijd? Jazeker! Onze social media specialisten zitten de hele dag met hun neus in de socials, en dat heeft zo zijn voordelen. Onze specialisten:

  • Zijn op de hoogte van de laatste trends;
  • Hebben ruime ervaring met uiteenlopende markten;
  • Zitten boven op de nieuwste ontwikkelingen van Facebook marketing en van socialmediamarketing in het algemeen.

Onze social specialisten delen hun kantoor met een volledig team aan online marketing experts met elk hun eigen specialisme. Naast socialmediamarketing doen we namelijk ook aan zoekmachineoptimalisatie, zoekmachine adverteren en conversieoptimalisatie.

Heb je dus niet alleen een Facebook marketing strategie nodig, maar zoek je een specialist die je omzet kan laten groeien door verschillende marketingstrategieën in precies de juiste verhoudingen in te zetten? Dan zit je bij DoubleSmart goed!

Stel je vraag aan een Facebook marketing bureau

Ben je een kersverse Facebookadverteerder en zie je door de bomen het bos niet? Pas je al een poosje dezelfde strategie toe en wil je graag doorschakelen naar een volgende versnelling? Heb je al veel ervaring, maar ben je op zoek naar een manier om nog meer rendement uit je Facebook ads te halen?

DoubleSmart staat als Facebook marketing bureau voor je klaar. We duiken graag in jouw markt en doelgroep en beantwoorden al je vragen over Facebook marketing.

Let’s get social!

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 375,-
90% van de bedrijven laat online groei kansen liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Concreet stappenplan
Telefonisch toegelicht o.b.v. jouw doelstellingen

Wat klanten zeggen

Gerjan Van Sleen

11-12-2017
Het eerste online marketing bureau dat echt z’n woorden nakomt. Marktconforme prijzen en persoonlijke begeleiding. Ook uitstekende kennis van zaken en denken echt mee met de klant. Geen onnodige kosten. Aanrader!

Ewoud van de Kolk

20-08-2020
Wat een top bedrijf is DoubleSmart! Contact is erg goed en snel. Naast dat ze een bizar goed lopende SEA campagne hebben gemaakt, adviseren ze ons ook op strategisch niveau. Heb ik vragen over andere online marketing zaken mag ik altijd even met ze sparren zonder dat ze hier gelijk een factuur voor sturen. Erg fijn om met zo’n flexibel bedrijf samen te werken.

Alfons Boerdijk

19-11-2019

Doublesmart maakt waar wat ze beloven!

Alexander

15-05-2018

Wij zijn al een paar jaar tevreden klant bij DoubleSmart en we worden nog steeds regelmatig aangenaam verrast door de pro-actieve houding en service van DoubleSmart. Daarnaast zijn de resultaten gewoon heel goed. DoubleSmart is een aanrader!!

Arjan van Amerongen

25-06-2020

Professioneel bedrijf met ontzettend veel en brede kennis over alles wat met online marketing te maken heeft. Voor ons hebben ze een online marketing strategie uitgewerkt en dat vervolgens helder toegelicht. Aanrader!

Tijd voor een contactmoment?

Veelgestelde vragen over Facebook marketing

Wat is Facebook marketing?

Facebook marketing houdt in dat je door middel van advertenties op de Facebook je product of dienst onder de aandacht brengt van je doelgroep. Facebook is een ideaal kanaal om precies die potentiële klant te bereiken die jij nodig hebt en die zelf nog niet weet dat hij jouw product nodig heeft. Target je ideale klant, verleid ze met een aansprekende advertentie en profiteer van lage advertentiekosten en hoge opbrengsten.

Met Facebook marketing kun je heel doelgericht adverteren. De mogelijkheden voor het specificeren van je doelgroep zijn zeer uitgebreid. Van leeftijd en woonplaats tot beroepsgroep en interesses: met een paar klikken stel je je ideale doelgroep samen. Bovendien hoef je niet te wachten tot je doelgroep op zoek gaat naar je product of dienst: je kunt de advertentie ook tonen aan gebruikers die nog nooit interactie hebben gehad met jouw merk. Zo kun je consumenten die niet wisten dat ze jouw product nodig hadden, makkelijk bereiken en activeren.

Of je nu groen of doorgewinterd bent op het gebied van Facebook marketing: het uitbesteden ervan bij een specialistisch bureau zorgt ervoor dat je resultaten nóg beter worden, je rendement hoger en je campagnes geoptimaliseerd. Bovendien ben jij er dan een stuk minder tijd aan kwijt. Onze specialisten doen waar zij goed in zijn, zodat jij meer ruimte in je agenda hebt om te doen waar jij goed in bent. Win-win!

Wil je een campagne opzetten op Facebook, maar weet je niet waar je moet beginnen? Ben je al een poosje bezig met Facebook marketing, maar lukt het niet om goede resultaten en groei te realiseren? Of wil je je al goed lopende campagnes naar een hoger niveau tillen? Dan kunnen onze specialisten je van dienst zijn. Wij helpen bedrijven met het opzetten, optimaliseren en versnellen van hun Facebook marketing. Samen met jou bepalen we de strategie en voeren we de dagelijkse werkzaamheden uit die nodig zijn om je Facebook advertenties te laten knallen. Neem contact met ons op om erachter te komen wat we voor jou kunnen betekenen!

Facebook marketing Facebook marketing