Doordat je op social media erg specifiek instelt wie jouw advertentie te zien krijgt, ga je efficiënt om met je budget. Niet schieten met hagel en onnodige kosten spenderen. Maar alleen de mensen bereiken die daadwerkelijk interessant zouden kunnen zijn voor de openstaande functie.
Aan DoubleSmart heb je meer dan een partij die de instellingen van jouw campagne goed zet. Je kunt ons zien als jouw strategisch partner die met je meedenkt op alle vlakken van online marketing. Van je bedrijf profileren als aantrekkelijke werkgever tot je organisatie laten groeien tot online koploper.
Jouw vacature verspreiden op LinkedIn? Werkt Instagram beter voor het bereiken van jouw doelgroep? Of loont het om ook te adverteren op Google? Bij DoubleSmart weet je zeker dat jouw advertentie op de juiste plek zichtbaar is. Je krijgt een strategie op maat die perfect past bij jouw doelgroep, bedrijf en openstaande vacature.
De reguliere manier van personeel werven – bijvoorbeeld via vacaturewebsites of recruiters – kan effectief zijn. Maar wist je dat een vacature onder de aandacht brengen via socialmedia-advertenties tegenwoordig vaak nog veel beter werkt? Op sociale media stel je namelijk heel precies in aan welke kenmerken jouw nieuwe medewerker zou moeten voldoen. En bij wie jouw vacatureadvertentie dus in de tijdlijn zou moeten verschijnen. De voordelen hiervan:
Door specifiek te targeten betaal je alleen voor advertenties die jou in potentie daadwerkelijk iets zouden kunnen opleveren. Zo voorkom je dat je met hagel schiet en dat je onnodige kosten kwijt bent.
Niet alleen vind je de perfecte kandidaat sneller dan wanneer hij/zij jou zou moeten tegenkomen tussen het grote aanbod aan vacatures op vacaturewebsites. Ook zijn social ads-wervingscampagnes relatief goedkoop in vergelijking met traditionele wervingscampagnes of het inschakelen van recruiters/recruitmentbureaus.
Je komt ook in beeld bij mensen die al een prima baan hebben en vacaturewebsites niet zelf zullen afstruinen, maar die jouw vacature tegelijkertijd wél interessant genoeg vinden om te reageren. Dit zijn vaak de beste kandidaten; zij bekleden hun huidige functie al naar tevredenheid en zullen dus alleen reageren als jouw vacature nóg beter aansluit.
Personeel werven via social media? En DoubleSmart hiervoor inschakelen? Bij ons ben je zeker van:
Met welke content maak je jouw bedrijf nóg aantrekkelijker voor potentiële werknemers? En op welk kanaal kun jij het beste adverteren om de perfecte kandidaat te vinden? Aan DoubleSmart heb je een strategisch partner die met je meedenkt op alle vlakken.
Niet zomaar achteroverleunen als jouw campagne live staat, maar continu (A/B-)testen, analyseren en verbeteren. Welk beeld werkt wel en welk niet? Beter een korte tekst of een lange? Door continu te experimenteren en optimaliseren, is jouw campagne uiteindelijk enorm effectief.
Niet zomaar achteroverleunen als jouw campagne live staat, maar continu (A/B-)testen, analyseren en verbeteren. Welk beeld werkt wel en welk niet? Beter een korte tekst of een lange? Door continu te experimenteren en optimaliseren, is jouw campagne uiteindelijk enorm effectief.
Waar je bij online wervingscampagnes misschien al snel denkt aan adverteren op LinkedIn, kunnen ook andere socialmediakanalen erg geschikt zijn hiervoor. Denk aan Instagram; dit kanaal is bijvoorbeeld vaak effectief als je een kandidaat zoekt voor een stage of een junior-functie.
Bij DoubleSmart kun je zowel terecht voor wervingsadvertenties op LinkedIn als voor wervingsadvertenties via Instagram en Facebook. En mocht dit effectief zijn voor jouw doelgroep en vacature, dan is het zelfs mogelijk jouw campagne verder uit te breiden door ook te adverteren op Google.
Wat het beste advertentiekanaal is in jouw situatie? En hoe jij zo snel en kostenefficiënt mogelijk de juiste kandidaat vindt voor de openstaande functie? Je krijgt vakkundig en strategisch advies van een expert in online wervingscampagnes.
Jouw online arbeidsmarktcampagne uitbesteden aan DoubleSmart? Je doorloopt bij ons 5 eenvoudige stappen:
Natuurlijk kun je proberen zélf te gaan adverteren op social media om nieuw personeel te werven. Maar uit ervaring blijkt dat een specialist – die hiervoor heeft gestudeerd en hier dagelijks mee bezig is – hier een stuk behendiger in is. En dat laat jou uiteindelijk profiteren van voordelen. Zoals:
Wat het precies kost om een online arbeidsmarktcampagne uit te besteden, dat verschilt per situatie. De kosten hangen bijvoorbeeld af van de omvang en de complexiteit van de campagne, op welke kanalen jij gaat adverteren en het opleidingsniveau van de doelgroep die je target. Het bereiken van hoger opgeleide doelgroepen is bijvoorbeeld vaak duurder dan lager opgeleide doelgroepen.
Ontdekken wat het uitbesteden van jouw arbeidsmarktcampagne aan DoubleSmart je ongeveer zou kosten? Neem contact met ons op of vraag direct een gratis kansenonderzoek aan.
Blijkt jouw wervingscampagne niet succesvol te zijn? In eerste instantie goed om te weten is dat wij de resultaten van jouw campagne continu analyseren en dat we jouw advertenties – op basis van de resultaten – steeds blijven optimaliseren. We voeren bijvoorbeeld A/B-testen uit en onderzoeken wat het beste werkt voor jouw doelgroep en jouw openstaande vacature. In de meeste gevallen leidt dit uiteindelijk tot het gewenste resultaat.
Zijn de resultaten toch nog niet zoals gehoopt? Je zegt onze samenwerking op wanneer je maar wil (met een maand opzegtermijn). Je zit dus nooit ergens aan vast.