Loader

B2B leadgeneratie

Leads voor het oprapen

96% van de B2B-klanten heeft behoefte aan content waarin intellectuele leiders hun kennis delen, ook binnen jouw vakgebied. Geeft jouw website je bezoekers al waar zij naar op zoek zijn, creëer je leads met je website?

 
B2B leadgeneratie - DoubleSmart

Kwalitatieve leads

Wil je je salesteam efficiënt inzetten? Een doelgericht salesteam begint bij kwalitatieve leads. Hoe creëer je kwalitatieve leads? Vraag het aan DoubleSmart!

Blije klanten

Goede B2B leadgeneratie zorgt voor leads die gebaseerd zijn op de behoefte van de klant. Blije klanten willen we allemaal. Word jij onze blije klant, dan maken wij op onze beurt jouw klanten blij.

Positief imago

Je bedrijf krijgt een positief imago doordat je je marketing afstemt op de wensen van de klant. Je schrikt dus geen potentiële klanten af met schreeuwerige reclame, maar moedigt hen juist aan kennis met je te maken.

Zet jouw bedrijf op de kaart

We weten allemaal hoe irritant het is als we een cold call krijgen van een bedrijf dat ons iets wil verkopen waarvan we de naam niet eens kunnen spellen, laat staan dat we weten wat we ermee moeten.
Door je online lead generation voor B2B slim aan te pakken, ben jij niet het bedrijf dat afschrikt of ergert, maar geef je door persoonlijk contact juist een positief, proactief beeld van je bedrijf.
Maar hoe pak je B2B leadgeneratie aan?

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Je doelgroep lokken met content

Door uit te vinden wat je doelgroep bezighoudt, lok je hen allereerst naar je website met goede content. Je doet hiermee aan inbound marketing: door de vragen te beantwoorden die jouw doelgroep stelt, deel je je kennis en bouw je een naam op als expert in jouw vakgebied. Als je websitebezoekers relevante content aanbiedt, zien zij jouw bedrijf als hulpvaardig en betrouwbaar.

Je bezoekers tracken

Nu je via de zoekmachines gevonden wordt en relevante bezoekers op je website hebt, begint stap 2: data verzamelen. Je trackt de bezoekers op je website: welke pagina’s bezoeken ze, hoe reageren ze op die pagina’s, en hoe reageren ze op CTA’s? Kleine aanpassingen aan je website kunnen een groot effect hebben in het aantal leads dat je genereert.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Van bezoekers naar leads

De informatie die je bij stap 2 hebt verzameld, is waardevol voor de volgende stap. We weten nu namelijk precies welke bezoekers waardevolle leads zijn. De bezoekers die een e-book hebben gedownload zijn bijvoorbeeld leads. Natuurlijk ben je zo slim geweest je bezoeker bij het downloaden van het e-book te vragen om zijn e-mailadres.

Leads opvolgen

In de vorige stappen liet je je klanten steeds het initiatief nemen, maar nu ga jij hen benaderen. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met e-mail marketing. Dit brengt je bedrijf niet alleen nogmaals onder de aandacht bij leads, maar geeft je tegelijkertijd waardevolle informatie. Jij houdt namelijk precies bij hoeveel van je e-mails je potentiële klant opent en of hij daarin doorklikt naar je website.

Het tracken van de gestuurde e-mails geeft je op een presenteerblaadje welke leads de meeste potentie hebben. Als je salesafdeling die leads vervolgens belt, is dit voor je potentiële klanten een heel ander telefoongesprek dan een cold call. Ze hebben al iets van waarde van je gekregen voordat je ze belde, ze kennen je bedrijf al en hebben een positieve associatie met dat bedrijf.

Online marketing strategie: waar begin je?

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleSmart regelt jouw leads

Geen idee waar je moet beginnen met content ontwikkelen, websitebezoekers tracken en leads opvolgen? Wij gelukkig wel, en we worden er zelfs erg gelukkig van. We hebben het dan ook al vaak gedaan en kunnen nu met gepaste trots zeggen dat we een indrukwekkend aantal tevreden klanten hebben.

Word jij onze volgende tevreden klant en zorgen we binnenkort ook voor tevreden klanten voor jou? It’s up to you! Wij kunnen jou niet zomaar bellen (tenzij je een lead bent), dus bel jij ons even? Onze diensten helpen jouw bedrijf aan online succes!

Dave Willemstein

Hoewel hij in de online marketing werkt, heeft hij niets met smartphones. Is elk voorjaar een week uit de running, want moet dan carnaval vieren. Dave is als SEO-specialist gek op autoriteit en straalt dat ook uit: je kunt blind op hem vertrouwen, hij zet een indrukwekkend en kwalitatief backlinkprofiel voor je neer.

0182-342062 linkedIn

Sjoerd van de Giessen

Je mag hem midden in de nacht wakker maken voor een biertje met Bram Krikke. Ook als Bram Krikke er niet bij is, gaat een biertje er trouwens best in, bijvoorbeeld op een Europees terrasje. Sjoerd is (naast chef bier) SEO-specialist bij DoubleSmart en verbetert als geen ander de vindbaarheid van je website.

0182-342062 linkedIn
Erik Dekker - SEA/PPC specialist DoubleSmart

Erik Dekker

Eet graag taartjes met Jennifer Lawrence, maar dat is in de praktijk lastig te realiseren. Gelukkig wordt Erik ook blij van M&M’s met pinda’s en van het verzamelen van dvd’s en blu-rays, wat heel wat haalbaarder blijkt te zijn. Deze SEA-specialist haalt zijn energie niet alleen uit M&M’s, maar ook uit het opzetten van Ads campagnes die jouw doelgroep naar je website lokken.

0182-342062 linkedIn
Gratis Kansenonderzoek

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close