SEO

SEO is de afkorting van ‘search engine optimization’, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Wat we daaronder verstaan? Alle processen en verbeteringen die als doel hebben een website hoger in Google te laten verschijnen. Maar dat is erg kort door de bocht, hoor. Daarom gaan we je uitleggen wat SEO precies is en waarom het volgens ons verstandig is om er vandaag nog mee te beginnen.

Op de pagina ‘Wat is SEO?’ gaan we in op:

  • De betekenis van SEO;
  • Hoe SEO werkt;
  • De basis van SEO-werkzaamheden;
  • En waarom ook jij er goed aan doet te investeren in SEO.

Hoe werkt een zoekmachine?

Zoekmachines zijn enorm vernuftige, slimme programma’s die jou helpen alles op het wereldwijde web te vinden. Hun ‘spiders’ of ‘crawlers’ bezoeken elke pagina die ze maar kunnen vinden, de zoekmachine slaat die op in de index en met behulp van een algoritme geeft Google of Bing jou vervolgens de meest relevante resultaten voor de zoekopdracht die jij zojuist hebt ingetypt. Ging dat wat te snel? Geen probleem, we leggen het hieronder nog wat uitgebreider uit.

Na het lezen van het artikel ‘Hoe werkt een zoekmachine?‘ weet je:

  • Wat een zoekmachine is;
  • Wat er aan de voorkant gebeurt als je iets googelt;
  • Wat er aan de achterkant gebeurt in de zoekmachine.

Wat zijn ranking factors?

‘Ranking factors’ zijn alle factoren op basis waarvan het algoritme van een zoekmachine beslist in welke volgorde webpagina’s voor een bepaalde zoekterm worden getoond. Het is niet exact bekend wat die factoren inhouden, maar soms worden er factoren officieel bevestigd. Nu wil je natuurlijk weten welke dat zijn. Geen zorgen, we got you: je komt hier alles te weten over ranking factors.

In het artikel ‘Wat zijn ranking factors?‘ vertellen we je:

  • Wat ranking factors zijn;
  • Hoe ranking factors bevestigd kunnen worden;
  • En een aantal voorbeelden van bevestigde ranking factors.

Wat is een SERP?

De SERP is de Search Engine Results Page, oftewel de zoekresultatenpagina. Als je een zoekopdracht uitvoert in bijvoorbeeld Google, krijg je een lijst resultaten terug. Dat is de SERP. Waarom is de SERP zo belangrijk voor SEO? En hoe zorg je ervoor dat je eruit springt tussen al die andere resultaten? Dat en meer leggen we je hieronder uit.

In het artikel ‘Wat is een SERP?‘ vertellen we meer over:

  • Wat de SERP is;
  • Een aantal veelvoorkomende SERP features;
  • De impact daarvan op SEO.

12 praktische SEO-tips

Alle standaard SEO tips gelezen en toe aan wat meer diepgang? Deze SEO tips gaan net wat verder en helpen je meer verkeer naar je website te trekken!

Het wereldwijde web staat vol met SEO tips en vaak komen deze allemaal op hetzelfde neer. “Maak content voor de bezoekers, niet voor Google”, “je website moet mobile-friendly zijn” en ga zo maar door. Die tips ken je ondertussen dus wel en bovendien zijn ze niet echt concreet. Daarom willen wij je verder helpen met deze 12 SEO tips, die net wat verder gaan dan de basic tips die je overal tegenkomt.

Het See, Think, Do, Care-model

Het See, Think, Do, Care-model van Google is een model van de klantreis, of customer journey, die jouw klant aflegt als hij klant wordt bij jou. Het model deelt deze reis op in 4 opeenvolgende fases. De gemiddelde klant doorloopt deze vier fases achtereenvolgens. Er zijn echter ook klanten die tijdens hun reis bijvoorbeeld een fase overslaan of die terugvallen in een vorige fase.

In het artikel ‘Het See, Think, Do, Care-model‘ leer je meer over:

  • Wat het See, Think, Do, Care-model is;
  • Wat je met het See, Think, Do, Care-model kan;
  • En de voordelen van het See, Think, Do, Care-model bij content marketing en remarketing.
SEO specialisme bij DoubleSmart

Kunnen wij iets voor jou betekenen op het gebied van SEO?

Begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
SEO hub SEO hub