Google Shopping specialist

Google Shopping advertenties leveren zo’n 25% meer conversies op dan tekstadvertenties in Google én kosten minder. Als je een webshop hebt, zijn Shopping campagnes onmisbaar. Wil je het maximale uit je campagnes halen? Schakel dan een Google Shopping specialist in!

Gerben wijst naar scherm Lennert

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-

  • Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
  • Uitgebreide en concrete analyse
  • Op maat gemaakt door onze specialisten
Wij krijgen een 4.9 op Google uit 130 beoordelingen
js_loader

Kansenonderzoek SEA

Snel resultaat

Adverteren in Google Shopping werpt vrijwel direct zijn vruchten af. Al snel wordt de Return On Ad Spend positief.

Hoge conversie, lage CPC

Google Shopping gebruikers converteren vaker, terwijl je als ondernemer minder kosten per klik (CPC) hoeft te betalen. Win-win!

Eerlijk en meetbaar

We staan voor transparantie. Onze Google Shopping specialisten houden je aan de hand van meetbare data op de hoogte van de behaalde resultaten.

Google Shopping: ben jij er al mee bezig?

Ben je online winkelier? Dan kun je niet om Google Shopping heen. Dit kanaal is dé plek waar je als webshopeigenaar zichtbaar moet zijn.

Het gros van de mensen die in Google Shopping rondkijken, staat namelijk op het punt om een aankoop te doen. En ze doen die aankoop alleen bij jou als jij prominent in beeld bent in Google Shopping.

Heb je een webshop? Wil je meer online omzet zónder belachelijk hoge kosten per klik? Dan is Google Shopping het kanaal dat je zoekt. Niet alleen bestaan er speciale Google-advertenties voor Shopping, maar je kunt ook met organische (met andere woorden: niet-betaalde) resultaten zichtbaar zijn in Google Shopping. De mogelijkheden zijn eindeloos en kunnen je veel opleveren. Tenminste, als je weet wat je doet. En daar zit het ‘m in: niet iedereen weet hoe je Google Shopping optimaal inzet. Daarom bestaan er Google Shopping specialisten: die doen het specialistische werk voor jou, zodat jij de vruchten ervan kunt plukken. Dat is mooi, toch?

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

In 5 stappen naar meetbaar meer klanten met Google Shopping

We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu presteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en een winstgevende Google Shopping campagne.

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een platform van Google dat gebruikt wordt om online producten te zoeken. Zie het als een soort enorme marktplaats waar allerlei webshops hun producten proberen te verkopen aan de gebruiker, die natuurlijk op zoek is naar de beste deal.

Verkopers kunnen met zowel betaalde als niet-betaalde resultaten zichtbaar zijn. Als een gebruiker googelt op [laptop kopen], ziet hij onder andere een aantal Shopping advertenties op de zoekresultatenpagina. Maar als hij doorklikt naar het Shopping tabblad, vindt hij zowel advertenties als organische resultaten. Niet elke klik op een Google Shopping resultaat kost de winkelier dus geld.

Desondanks is het het waard om te adverteren in Google Shopping. De conversieratio ligt hoger dan bij tekstadvertenties, omdat gebruikers vaker een koopintentie hebben. Bovendien zijn de kosten per klik (CPC) lager.

Dit zeggen onze klanten

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit 130 beoordelingen
js_loader

‘Ik raad DoubleSmart aan bij bedrijven die op zoek zijn naar een gedreven partner op het gebied van online marketing. Met een betrokken team zet dit bureau zich in voor een optimaal eindresultaat.’

Jasper Kleingeld
Jasper Kleingeld

‘Afgelopen maanden hebben we een AI-trainingen-reeks gevolgd bij DoubleSmart. En wat was het geweldige ervaring! De training is opgebouwd uit vier dagdelen: ChatGPT prompten, een eigen digitale…’

Marianne Noiman
Marianne Noiman

‘Wij werken al een tijdje met DoubleSmart en zijn daar tevreden over. We hebben ze ontmoet op de Webwinkel Vakdagen. Hoewel we toen niet direct met ze in zee gingen, hebben we uiteindelijk toch een…’

Maikel Keizer
Maikel Keizer

‘De “AI training voor marketeers” is echt een aanrader voor wie verder wil met gebruik van AI!Deze training bij DoubleSmart in Gouda heb ik al zeer prettig ervaren en niet in het minst om de kennis en…’

mol4media
mol4media

‘Meedenkend en ontzorgend in de online marketing. Zichtbaar resultaat en er wordt op een fijne manier gecommuniceerd.’

Carwash Uden B.V.
Carwash Uden B.V.
js_loader

Google Shopping specialist: wel zo handig

Er valt veel uit Google Shopping te halen. Maar je moet wel weten hoe. Je moet een Merchant Center aanmaken en een product feed creëren, waar al je producten in zitten. Deze feed moet geoptimaliseerd worden, want anders worden je producten alsnog niet gezien. Je concurrenten zijn immers ook niet van gisteren. Bovendien moet je een scherp oog hebben voor de beste strategie: voor welke producten ga je adverteren en hoe maximaliseer je de conversies tegen zo min mogelijk kosten?

Klinkt misschien wat overweldigend, of niet? Straks zit je de hele dag met je neus in Google Shopping, terwijl je liever gewoon met je eigen vak bezig bent. En dan lukt het je ook nog eens niet om echt door het dak te gaan met de resultaten, want ja: je bent nu eenmaal geen expert op dit gebied. Om die situatie te voorkomen, kun je de hulp inroepen van een Google Shopping specialist. Die weet precies hoe Shopping werkt en welke optimalisaties nodig zijn om er meer uit te halen. Win-win dus, want jij kunt je weer bezighouden met je eigen passie én de resultaten uit Shopping worden beter.

Remon en Harvey op bank

Wat doet een Google Shopping specialist?

Onze Google Shopping specialisten nemen je alle werkzaamheden uit handen. Het enige wat jij hoeft te doen, is een advertentiebudget bepalen. (Daar adviseren we je natuurlijk graag over.) Wij doen de rest en laten je maandelijks weten hoe het met je campagnes staat.

Onze Google Shopping specialisten kunnen onder andere dit voor je doen:

  • Shopping strategie opstellen
  • Merchant Center inrichten
  • Product feed beheren
  • Advertentiecampagnes in Shopping opzetten
  • Feed optimaliseren voor meer zichtbaarheid, een hogere click through rate en lagere kosten

Natuurlijk geven we je ook graag advies over de uitgebreide mogelijkheden van Shopping, spotten we nieuwe kansen en bespreken we met je hoe we die gaat benutten. In het kort: we helpen je graag om meer omzet te bereiken.

MyMitella

SEO | SEA

Jaar-op-jaar recordomzetten verbroken

176% groei in organisch verkeer in het eerste half jaar
1100% ROAS
175% groei in omzet vanuit organisch verkeer

Yamaha

SEO | SEA | Socialmedia

Zichtbaarheid in de hele customer journey van de doelgroep dankzij SEA en het gebruik van social media

91% Meer opbrengsten via alle kanalen
35% Groei in organisch verkeer
84% Stijging in brandname zoekvolume

Doublesmart, jouw Google Shopping specialist

Doublesmart is een online marketing bureau gespecialiseerd in SEO, SEA, social media marketing en conversieoptimalisatie. We houden van ons vak. Jij toch ook? Daarom is het slim om je Google Shopping uit te besteden aan ons. Zodat wij ons bezig kunnen houden met waar wij goed in bent, en jij je bezig kunt houden met waar jij goed in bent. Of dat nou verhuizingen, kunstplanten, laadkabels of sieraden zijn: jij kunt gerust ondernemen met passie, wij zorgen voor een betrouwbare stroom online klanten.

WOW WOW WOW

Vraag een gratis kansenonderzoek aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

De voordelen van Google Shopping uitbesteden aan Doublesmart:

Meer resultaat

Je haalt meer uit je Shopping campagnes, terwijl je er minder mee bezig hoeft te zijn. Onze specialisten gaan doelgericht aan de slag om het onderste uit de kan te halen met het marketingbudget dat jij hebt vastgesteld. We doen niets zomaar: al onze acties en optimalisaties baseren we op jarenlange ervaring en keiharde data.

Inzicht in opbrengst

Je weet altijd exact wat de resultaten zijn van je investering. We houden niet van shady business, liever zorgen we ervoor dat alles wat we bereiken meetbaar en inzichtelijk is. Je krijgt toegang tot een persoonlijk dashboard, waarin je 24/7 de actuele stand van zaken kunt zien.

Flexibel samenwerken

Je zit nergens aan vast, want we werken met maandcontracten. Niet tevreden met de resultaten? Vinden we natuurlijk heel jammer, maar binnen één maand ben je weer van ons af. Natuurlijk doen we ons best om te voorkomen dat klanten gebruikmaken van dit voordeel. We zetten alles op alles om knallende resultaten te realiseren!

Wij zijn Channable partner

Channable is een feed management tool. Dat houdt in dat je met Channable je product feed kunt automatiseren en eenvoudig kunt aanvullen en optimaliseren. Als je website meer dan een handvol producten bevat en je op meerdere online marktplaatsen zichtbaar wilt zijn, is handmatig beheren al bijna niet meer te doen. Daar komt Channable om te hoek kijken. Wij gebruiken deze tool graag en daarom zijn we een partnership aangegaan met Channable.

We zijn trouwens ook Google Premier Partner. Dat betekent dat we ons met recht Google Ads specialist mogen noemen. Google vindt ons namelijk een echte topper op dat gebied. En dat is ook goed nieuws voor je Google Shopping ads, natuurlijk.

Ontmoet onze Google Ads-specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Stijn en Danielle op de bank
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt Google Shopping?

    Google Shopping werkt op basis van een Productfeed. De eerste stap hiervoor is het creëren van zo’n feed. Dit is een gegevensbestand waarin alle informatie over de producten die een winkelier wil adverteren, wordt opgeslagen. De feed bevat details zoals productnamen, prijzen, beschrijvingen, afbeeldingen en beschikbaarheid. De productfeed wordt geüpload naar het Google Merchant Center, dat fungeert als een beheerdersdashboard voor de productinformatie. Hier kunnen retailers hun producten beheren, categoriseren en optimaliseren voor advertenties.

    Met de productfeed in het Google Merchant Center kunnen retailers Google Shopping-campagnes maken in Google Ads. Ze kunnen biedingen instellen, doelgroepen definiëren en budgetten beheren. Wanneer een gebruiker op Google zoekt naar een product, worden relevante Google Shopping-advertenties weergegeven boven of naast de zoekresultaten. Deze advertenties bevatten afbeeldingen, prijzen en andere productinformatie.

    Als een gebruiker geïnteresseerd is in een product, kan hij op de advertentie klikken. Dit stuurt de gebruiker naar de website van de winkelier, waar hij het product kan kopen. De transactie wordt voltooid op de website van de w, waar de klant het product selecteert, afrekent en eventuele verdere interacties heeft met de winkel.

  • Waarom zou je beginnen met Google Shopping?

    Google Shopping is een kanaal waar veel te halen valt. De cost-per-click (CPC) ligt lager dan bij reguliere tekstadvertenties in Google, maar het conversiepercentage ligt 25% hoger. Gebruikers die in Google Shopping rondkijken, staan op het punt om een aankoop te doen. Wil je dat ze dat bij jouw webshop doen? Dan is het belangrijk om prominent aanwezig te zijn in Google Shopping.

  • Wat zijn de kosten van Google Shopping?

    Dat is helemaal afhankelijk van jouw wensen en voorkeuren. De Google Shopping advertenties werken, net als Google tekstadvertenties, met een CPC-model. Je betaalt dus een bedrag voor elke klik op jouw advertentie. Je kunt een dagbudget instellen (is dat potje op? Dan worden je advertenties niet meer getoond) en een maximale CPC die je wilt uitgeven voor bepaalde producten en zoektermen. Voor een paar euro per dag kun je al beginnen met Google Shopping, maar je kunt ook met een groot budget aan de slag. Dan is het verstandig om een Google Shopping specialist in de arm te nemen. Je wilt natuurlijk wel het meeste uit dat budget halen!

  • Wat doet een Google Shopping specialist?

    Een Google Shopping specialist verzorgt jouw Shopping campagnes. Hij zet de campagnes op, optimaliseert de product feed, beheert het advertentiebudget en haalt het onderste uit de kan voor jouw webshop. Doordat een Shopping specialist elke dag met zijn neus in de tools zit, weet hij precies hoe de vork in de steel zit. Daardoor kan hij betere resultaten halen dan iemand die Shopping er maar een beetje bij doet.

  • Waarom heb je een Google Shopping specialist nodig?

    Je ben toch liever bezig met je eigen vak? Online marketing is ook een vak. Het loont dus om er een vakman op te zetten. Tenminste, als je echt goede resultaten wilt realiseren. Vind je het wel prima als je maar net een positieve Return On Ad Spend (ROAS) behaalt? Erger je je niet aan het gevoel dat er meer uit te halen valt? Ga dan vooral door met aanmodderen, wij houden je niet tegen. Maar als je er echt voor wilt gaan, knallende resultaten wilt boeken en niet bang bent om te investeren, schakel dan een specialist in. Spreken we je binnenkort?

  • Wat kan Doublesmart voor jou betekenen?

    Onze Google Shopping specialisten helpen je graag met je online groeiambitie. We kunnen je Shopping campagnes beheren, zodat je daar meer omzet uit haalt. Maar we kunnen je ook een holistische online marketing aanpak bieden. Zo verzorgen we ook graag de rest van je SEA en/of je SEO. Misschien is socialmediamarketing wel wat voor je. In ieder geval: bel ons gewoon eens. Dan bespreken we de mogelijkheden.