Loader

SEO-specialist

DoubleSmart: SEO-expert pur sang

55% van de zoekmachinegebruikers klikt op de bovenste 3 organische resultaten. Sta jij daartussen? Of staat je concurrent daar? Of duw jij binnenkort je concurrent uit de top 3?

 
SEO specialist - DoubleSmart

Drukte op je website

Bij 80% van onze klanten verdubbelen de bezoekersaantallen op de website binnen een jaar. Ben je niet voorbereid op drukte? Neem dan zeker geen contact met ons op.

Een echte specialist

Tegenwoordig lijkt iedereen specialist. Wij zijn écht specialist. We houden ons met maar 3 aspecten van online marketing bezig: SEO, SEA en conversie optimalisatie. Jij profiteert, want wij weten alles van onze specialismen en passen al onze kennis graag voor je toe!

Geen loze beloften

Wij beloven je geen nummer 1-positie in Google. We blijven nuchter: we beloven je niks dat we niet sowieso kunnen waarmaken. We beloven je 100% inzet en enthousiasme. Kijk ook even naar onze tevreden klanten!

Waarom SEO?

Niet vindbaar zijn in Google: de schrik van elke ondernemer. 93% van alle online ervaringen begint namelijk in de zoekmachine. Ben je onvindbaar in de zoekmachineresultaten? Dan laat je dus 93% van je potentiële klanten links liggen.

Geen goed idee, hoor ik je zeggen. Klopt. Want het is simpel: hoe hoger je staat in de zoekresultaten, hoe meer potentiële klanten je op je website krijgt. Gelukkig zijn er SEO-specialisten die jou helpen je positie in de zoekmachines te verbeteren.

Wij zijn een SEO-specialist die staat te popelen om voor je aan de slag te gaan. Er is weinig zo mooi als een lijst met groene cijfertjes en pijltjes naar boven, die aangeeft dat alle pagina’s van je website gestegen zijn in de zoekresultaten. Daar gaan we voor!

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

SEO: optimalisatie voor de zoekmachine

In het Nederlands is, in plaats van SEO, zoekmachine optimalisatie een veelgehoorde term. Zoekmachine optimalisatie en SEO (search engine optimization) betekenen hetzelfde.

Goed uitgevoerde SEO zorgt voor gratis verkeer naar je website. Hierin verschilt SEO van SEA: voor SEA betaal je. Je zet dan via Google AdWords een campagne op en adverteert op die manier op verschillende kanalen van Google. Per klik op jouw advertentie kost dit je een bepaald bedrag.

Door met SEO optimalisatie van je website uit te voeren, scoor je zo hoog mogelijk in de gratis zoekresultaten, ook wel de organische zoekresultaten genoemd. Ongeveer 70 à 80% van de zoekers in de zoekmachine klikt namelijk niet op de advertenties, maar slaat die doelbewust over. In de organische zoekresultaten klikt zo’n 30% van de zoekers op het eerste, 15% op het tweede en ongeveer 10% op het derde resultaat.

Wie dus gratis bezoekers op zijn website wil, doet er dus goed aan te investeren in SEO.

Wat doet een SEO-specialist?

SEO klinkt helemaal niet moeilijk.

Je doet een zoekwoordenonderzoek met een van de vele SEO tools, kijkt welke zoekwoorden er populair zijn en past die zoekwoorden zo vaak mogelijk toe op je website. Het is nu slechts een kwestie van tijd voordat jouw website op de nummer 1-positie in Google staat. Toch?

Met alleen SEO content writing aan de hand van zoekwoorden ben je er nog niet. SEO omvat veel meer. Een SEO-specialist of SEO-bureau doet meer dan een copywriter en heeft kennis en data van:

  • Doelgroep
  • Customer journey
  • Specifieke markt of niche
  • Zoekgedrag
  • Lees- en scangedrag

Een SEO-specialist verdiept zich in de (be)zoeker: wat wil een zoeker te weten komen met een bepaalde zoekopdracht? Als die zoeker op een zoekresultaat klikt en een websitebezoeker wordt, hoe gedraagt hij zich dan in zijn zoektocht naar het juiste antwoord op zijn zoekvraag?

Kijken door de ogen van de bezoeker

Er komt dus psychologische kennis kijken bij SEO. Een SEO-expert verdiept zich niet enkel in ‘droge kost’ als zoekwoorden, maar ook in data over websitegebruik en in het menselijk brein. Hij stelt zichzelf vragen als:

  • Hoe lezen bezoekers een website?
  • Wat trekt de aandacht, wat valt juist niet op?
  • Hoe beslissen bezoekers of ze overgaan tot een aankoop? Wat hindert hen juist?

Het doel van zoekmachines als Google is om zoekers zo snel en adequaat mogelijk een antwoord te geven op welke zoekvraag dan ook. Google past hiervoor steeds zijn algoritmes aan om zoekers zo goed mogelijk van een antwoord te kunnen voorzien.

De zoeker speelt de hoofdrol voor Google. ‘Wie zoekt, zal vinden’: het motto van Google in 4 woorden.

Het is daarom zaak dat een SEO-expert hetzelfde kijkt naar websites als Google dat doet. Hiervoor heeft hij verschillende SEO tools tot zijn beschikking, die hem helpen het gedrag van de klant te ontleden.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Ontmoet de SEO-specialisten

Sjoerd van de Giessen

Je mag hem midden in de nacht wakker maken voor een biertje met Bram Krikke. Ook als Bram Krikke er niet bij is, gaat een biertje er trouwens best in, bijvoorbeeld op een Europees terrasje. Sjoerd is (naast chef bier) SEO-specialist bij DoubleSmart en verbetert als geen ander de vindbaarheid van je website.

0182-342062 linkedIn

Remco Zuidbroek

Heeft een hekel aan een bureau vol zooi, maar betrapt zich er steeds op dat hij het minst opgeruimde bureau heeft van het stel. Gelukkig beschikt hij over een flinke portie strategisch inzicht in bedrijfsprocessen, wat hij moeiteloos toepast op zowel zijn bureausituatie als op de online marketingstrategie van klanten.

0182-342062 linkedIn

Dave Willemstein

Hoewel hij in de online marketing werkt, heeft hij niets met smartphones. Is elk voorjaar een week uit de running, want moet dan carnaval vieren. Dave is als SEO-specialist gek op autoriteit en straalt dat ook uit: je kunt blind op hem vertrouwen, hij zet een indrukwekkend en kwalitatief backlinkprofiel voor je neer.

0182-342062 linkedIn

De wensen van Google in dienst van de wensen van de zoeker

Om de wensen van de zoeker centraal te kunnen stellen, zijn volgens Google een aantal zaken van groot belang voor elke website.

Ten eerste moet de techniek van je website op orde zijn. Google hecht bijvoorbeeld waarde aan zaken als een snelle laadtijd, indexeerbaarheid, een duidelijke paginatitel en beschrijvende meta description.

In de tweede plaats is de content van je website een belangrijke factor in hoe Google je website op waarde schat. Duidelijke, goed leesbare content die antwoorden geeft is in de ogen van lezers en dus ook van Google van grote waarde.

Een derde punt van waarde is de autoriteit van een website. Autoriteit bouw je op door middel van linkbuilding. Een sterk backlinkprofiel van relevante, externe websites die naar jouw website verwijzen is één van de pijlers van een goede vindbaarheid in zoekmachines.

Bij DoubleSmart hebben we hier wel kaas van gegeten: voor alle drie de SEO-onderdelen hebben we specialisten in huis. Deze specialisten werken nauw samen om je website over de hele breedte te optimaliseren voor de zoekmachines.

Kijken, kijken… en kopen

Een SEO-bureau is er om jou te helpen bovenaan in Google te komen. ‘Bovenaan komen’ is echter niet het uiteindelijke doel. Het daadwerkelijke doel van zoekmachine optimalisatie is om meer klanten te trekken via Google.

Het trekken van meer bezoekers is slechts een stap op weg naar dit doel: zonder bezoekers geen klanten.

SEO en conversie optimalisatie

Zelfs als je website een enorme SEO-boost krijgt en daardoor vele malen meer bezoekers krijgt dan eerst, levert dit je niks op als die bezoekers niet voor conversie zorgen. Je wilt dat mensen niet alleen kijken, maar ook kopen.

Conversie optimalisatie en SEO vormen een goed team.

Stel: je hebt je SEO helemaal op orde. Hierdoor krijg je via de zoekmachines veel bezoekers op je website. Al die bezoekers zorgen alleen niet voor meer conversie. En nu?

Het antwoord is eenvoudig: conversie optimalisatie.

Meer conversie, meer omzet

De term zegt het al: het doel van conversie optimalisatie is om te zorgen dat jouw website niet alleen bezoekers trekt, maar ook tot conversie leidt. Conversie doet zich voor op het moment dat een websitebezoeker contact met je opneemt voor meer informatie, een afspraak met je maakt of een aankoop doet.

Om de conversie op jouw website te optimaliseren, kijk je eerst mee over de schouder van je websitebezoekers.

Via welke weg komen bezoekers je website binnen en op welke pagina komen ze binnen? Als ze via de zoekmachine binnenkomen, welke zoekwoorden hebben hen dan naar jouw website geleid? Hoe klikken ze vervolgens door, of klikken ze gelijk weer weg? Weten ze de weg op je website te vinden, volgen de bezoekers de weg die jij hen wilt laten volgen, oftewel: worden ze klant?

Voldoen aan de verwachtingen van de zoeker

Als je data hebt verzameld over het gedrag van je bezoekers, richt je je aandacht op je website: hoe kan die zo aangepast worden dat hij optimaal aansluit bij de wensen van je bezoekers? Bezoekers hebben bepaalde verwachtingen als ze op een zoekresultaat klikken.

Het is daarom van groot belang dat de verwachting die je met je website in de zoekresultaten wekt, ook aansluit bij je daadwerkelijke pagina. Als dit namelijk niet het geval is, zullen veel bezoekers wegklikken. Veelvuldig wegklikken kan je website doen dalen op de zoekresultatenpagina van zoekmachines. De zoekmachine kan hieruit de conclusie trekken dat de website blijkbaar minder relevant is. En wat wil Google? De zoeker zo goed en zo snel mogelijk antwoord geven op hun zoekvraag. Blijkt uit de data dat je website geen waarde toevoegt? Dan kan dit effecten hebben op de positie in Google.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

VR Expert is expert in virtual reality brillen voor op de zakelijke markt. Met klanten als Rituals, Porsche, PwC en Adidas zijn ze een toonaangevende speler als het gaat over virtual reality of augmented reality. Samen met de klant hebben we bepaald welke termen commerciële waarde hebben. De vindbaarheid op deze termen hebben we verbeterd door een combinatie van linkbuilding en SEO werkzaamheden.

Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Als grootste student verhuisbedrijf van Nederland, is Student Verhuis Service door het hele land inzetbaar voor zowel particuliere, als zakelijke verhuizingen. DoubleSmart heeft door middel van SEO een significante stijging weten te realiseren, ook het conversiepercentage heeft een stijgende lijn ingezet.

Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Van ’t Hof is één van de grootste makelaarskantoren met eigen NVM makelaars, taxateurs en hypotheek adviseurs, in regio Gouda. DoubleSmart is verantwoordelijk voor de begeleiding van de Google Adwords campagnes van Van ’t Hof.

Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren

SEO en SEA

SEO en SEA kunnen goed samengaan. Zoekmachine adverteren doen we bij DoubleSmart met Google AdWords. Met dit advertentieplatform is het mogelijk op alle kanalen van Google te adverteren. Met SEA boek je snel resultaat, maar dit resultaat valt ook snel weer weg op het moment dat je je campagne stopzet.

SEO is een langduriger proces met een langdurig resultaat: je moet jezelf bewijzen door goede content te hebben die bezoekers echt verder helpt.

Aan goede content ligt een weloverwogen SEO content marketing strategie ten grondslag. Google beloont je voor relevante content door je website hoger in de zoekresultatenlijst te tonen, omdat hij met jouw goede content zoekers aan een antwoord op hun vraag helpt.

SEO uitbesteden aan DoubleSmart

Uit bovenstaande uitleg blijkt wel: SEO is een veelomvattend proces dat uit meer stappen bestaat dan enkel SEO-schrijven.

Voor een gratis kansenonderzoek voor SEO en SEA kun je bij ons terecht! Je SEO uitbesteden wordt zo een goed onderbouwde keuze. Met onze gratis SEO-analyse van jouw website in je hand weet je precies wat wij als SEO-bureau voor je kunnen betekenen.

Wil je graag even weten wie je voor je hebt? Kijk even foto’s op onze over ons-pagina, of verdiep je in onze diensten.

SEO training

Toch graag zelf aan de slag? Volg een SEO training bij DoubleSmart! Onze SEO-specialist is in zijn element als hij je over zijn expertise mag vertellen.

Wil je alles weten over SEO copywriting of SEO linkbuilding, of wil je graag dat de specialist SEO in jip-en-janneketaal aan je uitlegt?

Je bent van harte welkom, de koffie staat klaar! Neem contact met ons op voor meer informatie over onze SEO training.

Gratis Kansenonderzoek

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close