Student Verhuis Service

Al meer dan 9 jaar sterke groei: blijvende focus op wegnemen van bottlenecks 

Een strategische samenwerking waarvan de start al meer dan 9 jaar teruggaat in de geschiedenis. Een écht droompartnerschap. Doordat Student Verhuis Service als één van de eerste verhuisbedrijven inzette op online marketing, zijn ze uitgegroeid tot online koploper in hun branche. Door de jaren heen steeg hun omzet flink; de afgelopen 2 jaar bijvoorbeeld met 44%.  

+44% Groei in omzet (in afgelopen 2 jaar)
12,7% Conversiepercentage op de website
79% Zichtbaarheid op de 189 belangrijkste zoektermen

De situatie bij start samenwerking

Een flinke stap terug in de geschiedenis. Doublesmart bestond zelf nog maar een paar jaar, had slechts twee medewerkers in dienst, en toen klopte Student Verhuis Service bij ons aan. Ze hadden een heldere ambitie: groeien. 

Waar Student Verhuis Service in 2009 begon met één student, één Peugeot 106 en één aanhanger, waren ze inmiddels al uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf. Maar nu was het tijd voor de volgende stap. 

Hun doel was helder: de stap maken naar marktleiderschap. Onze rol werd om niet alleen marketing uit te voeren, maar de groeistrategie te regisseren: welke hefbomen moesten we in beweging zetten om dat doel te bereiken? 

Het plan van aanpak in de beginjaren (2016 – 2021)

In 2016 kozen we bewust voor SEO als strategische hefboom. Dit was het moment om een structurele voorsprong op concurrenten te creëren in Google-posities; een fundament dat de jaren daarna schaalbare groei mogelijk maakte.  

Het plan: qua content en autoriteit tot de top 10% van Nederland behoren. Dit deden we met een linkbuilding- en contentstrategie die inspeelde op het algoritme van toen, maar al rekening hield met de kwaliteitsupdates van de toekomst. 

Zo schreven we niet alleen content voor locatiepagina’s, maar ook al helpfull content. We plaatsten niet alleen links op startpagina’s (wat de concurrentie wel deed), maar investeerden toen al in kwalitatieve backlinks. 

We lanceerden in samenwerking met Draadwerk ook een nieuwe website voor Student Verhuis Service. Hiermee lieten we de conversieratio direct groeien en verbeterde het technische fundament van SEO meteen. 

De online strategie integreerden we met een slimme offline campagne. We koppelden offline en online door verhuischecklist-flyers te verspreiden onder verhuizende huishoudens. Via de checklist brachten we prospects digitaal in beeld, waarna we ze met retargeting en e-mail stap voor stap richting een boeking begeleidden. 

2021: winnaar Dutch Search Award, beste lokale SEO-campagne 

Jaar-op-jaar wisten we de organische vindbaarheid te laten groeien. De technieken ontwikkelden door en we besloten de stuurvariabelen te verleggen: niet langer focussen op leads of offertebedragen, maar de volledige marketingmix optimaliseren op omzet en winst. Daarmee maakten we marketing een directe groeimotor voor de bedrijfsresultaten. 

Deze aanpak bleek in die tijd erg effectief. Het organische verkeer bleef stijgen, maar ook op de paid-kanalen konden we beter sturen op daadwerkelijke omzet. Dit leidde tot een groei in omzet en winst.  

In 2021 bereikte onze samenwerking een hoogtepunt toen we samen de Dutch Search Award wonnen voor beste lokale SEO-campagne. Deze erkenning bevestigde wat we al wisten: de unieke combinatie van offline en online lokale marketing zette een nieuwe standaard in de branche.

De case waarmee we de Dutch Search Award wonnen

Met welke case wonnen we de Dutch Search Award voor ‘beste lokale SEO-campagne’? We hebben een flow gebouwd om in kaart te kunnen brengen wat een offerteaanvraag waard is. 

Het organische verkeer steeg namelijk en ook het aantal offerteaanvragen nam toe. Maar om het marketingbudget nóg effectiever te kunnen besteden en daarmee verder te kunnen opschalen, concludeerden we dat we moesten achterhalen wat een offerteaanvraag waard was. 

Hoe gingen we dat aanpakken? In plaats van een websitebezoeker direct een offerte te laten aanvragen, bouwden we hier een extra tussenstap in: een verhuiscalculator. 

Dat werkt zo: 

  1. Websitebezoekers berekenen nu eerst wat hun verhuizing ongeveer gaat kosten; op basis van factoren zoals de specifieke verhuisservices die ze willen afnemen en de afstand tussen het oude en nieuwe adres. 
  2. Vervolgens laten ze hun gegevens achter en vragen ze direct een vrijblijvende offerte aan. 
  3. Alle prijsindicatie-data worden direct doorgeschoten naar Google Analytics.  
  4. Zo kunnen we de omzetdata eenvoudig vergelijken met de prijsindicatie-data. En zo weten we dus wat een conversie (offerteaanvraag) waard is.  
  5. Dit maakt het mogelijk om SEA- en social ads-campagnes tot in detail te optimaliseren en ROI te maximaliseren. 

          Het plan van aanpak vanaf 2022: verder opschalen met OKR-methode

          Vanaf 2022 brachten we structuur in de groeiversnelling met de OKR-methode: ieder kwartaal de bottlenecks blootleggen, prioriteren en oplossen. Zo werd groei geen ‘toeval’ meer, maar een systematisch ritme. 

          Student Verhuis Service nam zelf marketeers in dienst en vroeg Doublesmart om hier een regisserende rol in te spelen. 

          Jaarlijks bepaalden we samen met Student Verhuis Service wat voor groei we wilden bereiken om de grotere ambitie te kunnen realiseren. En ieder kwartaal maakten we, in een OKR-sessie samen met Student Verhuis Service, samen de bottlenecks kenbaar die we moesten oplossen om de ambities te bereiken. Zaten we nog op de juiste koers om de jaardoelen te halen? Welke 3 tot 5 bottlenecks stonden groei op dit moment in de weg? 

          Aan die 3 tot 5 bottlenecks koppelden we vervolgens initiatieven voor het komende kwartaal. De gedachte hierachter was helder: door continu te focussen op het wegnemen van groeiremmers, zou groei onvermijdelijk zijn. 

          Bottlenecks en gekoppelde initiatieven (2022 – 2025)

          Enkele voorbeelden van bottlenecks – en gekoppelde initiatieven – die zich voordeden vanaf 2022: 

          1. Traditionele SEO-aanpak werd minder effectief

          In 2022 werd de traditionele aanpak voor SEO – die tot dan toe zo goed had gewerkt – steeds minder effectief. Google hechtte steeds minder waarde aan kwantiteit, en de focus verschoof naar kwaliteit. Het ging niet meer alleen om ‘de juiste zoekwoorden op de juiste plekken plaatsen’.  

          We wisten vooraf dat dit moment eraan zat te komen, maar pakten door met de kwalitatieve strategie. Het was nu meer dan ooit van belang dat je content iets toevoegt voor de gebruiker. 

          In de OKR-sessie met Student Verhuis Service besloten we daarom dat we afscheid moesten nemen van de traditionele SEO-pagina’s die steeds minder verkeer opleverden. Dit was nodig om verder te kunnen groeien. 

          We ontwikkelden een volledig nieuwe contentmarketingstrategie, waarin de focus lag op:

          • Google E-E-A-T principes volledig implementeren in de content; dit is een beoordelingssysteem voor kwaliteit dat Google gebruikt om de geloofwaardigheid van content te evalueren. 
          • Content ontwikkelen op basis van echte vragen van de doelgroep; die vragen brachten we uitgebreid in kaart. 
          • Helpful content die daadwerkelijk waarde toevoegt voor de doelgroep. 
          • Kwaliteit boven kwantiteit in alle aspecten. 

          2. Alleen meer bezoekers zou niet genoeg zijn om jaardoel te halen

          In 2023 kwamen we in een OKR-sessie tot de conclusie dat het, om het gestelde jaardoel te halen, nodig was om verder te kijken dan alleen meer bezoekers. Ondanks dat de groei zich namelijk gestaag voortzette, zat er nog veel meer in.  

          We voegden CRO toe om het conversiepercentage structureel te verhogen. Daarmee haalden we meer omzet uit hetzelfde verkeer; een hefboom met directe impact op de jaarresultaten. 

          Met CRO konden we namelijk: 

          • Maximale waarde uit bestaand verkeer halen 
          • De gebruikerservaring flink verbeteren 
          • Continue groei realiseren zonder evenredige stijging in marketingbudget 

          3. Het performance plateau is in zicht

          Student Verhuis Service is in de afgelopen jaren zo gegroeid, dat het performance plateau eraan dreigt te komen. Dit is het punt waarop de resultaten van performance marketing-activiteiten (SEO, SEA, social ads) stabiliseren, en dat verdere groei met deze kanalen lastig is. 

          Hoe kun je dan nog verder groeien? Bijvoorbeeld met branding-campagnes. 

          In de laatste OKR-sessies hebben we daarom al initiatieven bepaald om te werken aan branding. En de komende tijd gaan we dit nog verder uitrollen, met een concreet plan van aanpak. 

          Enkele branding-activiteiten die we tot nu toe hebben opgepakt: 

          • Student Verhuis Service is serieus aan de slag met organische socialemediaposts. 
          • Digital PR; het versturen van persberichten. 
          • Herkenbare verhuisbusjes in gebruik nemen met het logo en de kleuren van Student Verhuis Service. 

          De resultaten

          Sinds de start van onze samenwerking blijft Student Verhuis Service groeien. En ieder jaar weer wisten we de doelstellingen te halen. 

          Enkele toffe resultaten om te delen: 

          • Ieder jaar een groei in omzet; de afgelopen 2 jaar groeide de omzet bijvoorbeeld met 44%. 
          • Student Verhuis Service heeft meer locaties kunnen openen in Nederland; waar ze zich eerst alleen focusten op regio Amsterdam, zijn ze nu actief in heel het land. 
          • Een groei in conversiepercentage van 92%. Van 6,6% in augustus 2023, naar 12,7% in juli 2025. 
          • Een huidig conversiepercentage van 12,7%; dit is erg hoog. Het gemiddelde conversiepercentage voor websites is 2%. 
          • Een zichtbaarheid van 79% op de 189 belangrijkste zoektermen; dit betekent dat Student Verhuis Service zichtbaar is in Google in 79% van de keren dat iemand zoekt naar een verhuisgerelateerde zoekterm. 

          Voorsprong pakken in AI-zoekmachines: toekomstbestendige strategie

          De volgende groeifase draait om SEO voor AI: vindbaarheid in ChatGPT, Perplexity en andere AI-zoekmachines. Net zoals we vanaf 2016 pionierden met SEO, claimen we nu opnieuw de voorsprong in de kanalen die de komende jaren bepalend worden voor marktaandeel.  

          Student Verhuis Service liet in het verleden al zien een echte pionier te zijn door als één van de eersten in de verhuisbranche te investeren in online marketing. En ook nu zijn ze vastberaden direct een voorsprong te pakken. Student Verhuis Service wil als één van de eersten in hun branche inzetten op SEO voor AI. Daarom doen zij, sinds april 2025, mee met ons SEO voor AI-experiment 

          Op dit moment (augustus 2025) zijn de resultaten al veelbelovend; het verkeer dat vanuit AI-zoekmachines op de website landt groeit gestaag, net als de omzet en het aantal conversies. Maar naarmate het experiment vordert en we scherper hebben hoe je écht vindbaar wordt in AI-tools, zal dit alleen nog maar toenemen. 

          Een droompartnerschap met een paars randje

          De samenwerking met Student Verhuis Service is voor ons erg speciaal. Vanaf het allereerste moment hebben we een gedeelde drive om continu te blijven innoveren en groeien. En we werken écht samen om dit te bereiken.  

          We maken elkaar sterker, vieren successen en blijven streven naar een samenwerking die energie geeft. 

          Om onze samenwerking te vieren, mocht Student Verhuis Service een kluisje openen van onze dromenmuur. Samen met Student Verhuis Service gaan we golfen. Want ja: zo’n toffe samenwerking zoals deze is toch een feestje waard? 

          Vraag een gratis groeiscan aan!

          Vraag een gratis groeiscan aan ter waarde van €400,-.

          Enthousiast geworden?

          Enthousiast geworden over het resultaat voor Student Verhuis Service? Neem dan contact met ons op!