Goed vindbaar is mooi. Maar wat levert het op?
- Analyse van techniek, content, autoriteit én conversie
- Inzicht in de factoren die de effectiviteit van SEO beïnvloeden
- Handgemaakt door een SEO-specialist die kijkt naar resultaat, niet alleen naar rankings
Klik je op ‘start gratis groeiscan’, dan volgen er tien aanvullende vragen om te beantwoorden.
Groeiscan
"*" geeft vereiste velden aan
Toegang tot de allernieuwste kennis
Anderen lezen nog whitepapers. Wij testen al maanden live; met het grootste GEO-experiment van Nederland. We pionieren met AI-snippets, merkvermeldingen, semantische content en schemamarkeringen. En we weten wat werkt, omdat we dit al maanden meten. Daar heb jij profijt van; je krijgt toegang tot de nieuwste kennis en loopt voorop op je concurrent.
GEO als vast onderdeel van je groeiplan
Geen los project, maar strategisch geïntegreerd in je groeiplan. AI-SEO is een vast onderdeel van jullie V6-model en 90-dagenritme. Elke optimalisatie draagt bij aan verdiensten. En tests en optimalisaties worden gedaan op basis van jouw merk, doelen en expertise. Alles past in het grotere geheel.
AI-SEO op basis van data, niet op gevoel
Met Doublesmart kies je voor zekerheid. Met >75 jaar SEO-ervaring in het team, 10 jaar als bureau, én ervaring met grootschalige algoritmewijzigingen, weten we hoe je anticipeert op verandering. Onze AI-SEO-aanpak is getoetst op data, niet op gevoel. Hierdoor weet je zeker dat je investeert in vooruitgang.
Zorg ervoor dat je jouw zichtbaarheid niet verliest
Jij bent al vindbaar in Google. Maar verliest een deel van je zichtbaarheid als je nu niks verandert.
SEO blijft voor 80% hetzelfde. Maar hoe je omgaat met die andere 20%, bepaalt of jij straks nog voldoende zichtbaar bent of niet.
Ben jij straks beter vindbaar dan je concurrent? Of word je ingehaald, omdat zij wél genoemd worden in AI-zoekmachines?
Bij Doublesmart testen we sinds april 2025 met 20 bedrijven hoe je écht vindbaar wordt in zoekmachines zoals Perplexity en ChatGPT. En jij hebt de kans om die inzichten nú al te integreren in jouw groeiplan.
Deze klanten gingen je voor



SEO voor AI uitbesteden aan Doublesmart: nu versus straks
Nu
✖ Je merkt dat AI steeds vaker zoekgedrag beïnvloedt, maar je weet niet wat je moet doen
✖ Je concurrent staat al genoemd in AI-antwoorden, jij nog niet
✖ SEO voelt log, traag of niet meer passend bij de nieuwe realiteit
✖ Je investeert in content, maar ziet nog geen effect in ChatGPT of Perplexity
✖ Je zoekt structuur in de chaos van alle AI-ontwikkelingen
Straks
✔ Je merk wordt vaker genoemd in AI-antwoorden
✔ Je website wordt gezien als bron, expert of referentie
✔ Je team snapt wat er verandert en wat dat betekent
✔ Je profiteert van experimenten, zonder zelf te hoeven pionieren
✔ Je loopt vooraan in de AI-zoekmachinerevolutie, in plaats van achteraan
Dit zeggen onze klanten
De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.
In 5 stappen vindbaar in AI-zoekmachines
Hoe ziet onze samenwerking eruit?
- Kick-off en analyse. Een check van je huidige SEO-fundament. En bepalen wat er nodig is om vindbaar te worden in AI.
- Strategie. Bepalen van een duidelijke richting. Waar liggen kansen die je nu nog niet benut
- Optimalisatie en productie. Optimalisatie en creatie content. Aansluitend op hoe AI kijkt naar kwaliteit, betrouwbaarheid en actualiteit.
- Monitoring en rapportage. Meten hoe vaak je genoemd wordt in AI-antwoorden, en wat dit oplevert aan omzet.
- Regelmatig contact. Over de koers, impact en veranderrichting.

Ons track record
bekijk alle partners en awards





Ontmoet onze GEO-professionals
Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.
Koekje erbij?
Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.
Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

Veelgestelde vragen
-
Wat is GEO?
GEO – ook wel SEO voor AI, AI-SEO of AI-optimalisatie genoemd – is het proces waarmee je probeert beter vindbaar te worden in AI-zoekmachines. Je wil dat jouw naam vermeld wordt als bron bij antwoorden. Of dat jouw content – bijvoorbeeld over je merk, product of dienst – gebruikt wordt om antwoorden te genereren.
-
Wat zijn belangrijke pijlers van een GEO-strategie?
AI-zoekmachines zijn nieuw. En niemand weet nog exact hoe ze werken. Doublesmart test hier daarom continu mee. En nieuwe inzichten en kennis worden accuraat doorgevoerd.
In ieder geval belangrijke pijlers van een GEO-strategie:
- Content schrijven die begrijpelijk is voor taalmodellen. Zorg voor natuurlijke taal, duidelijke verbanden, uitleg van begrippen, en context (wie, wat, waarom).
- Je merk of organisatie koppelen aan specifieke expertises. Zodat AI’s je als bron kunnen “herkennen” en citeren.
- Structured data toevoegen. Denk aan schema’s voor producten, artikelen, events, of personen.
- Betrouwbaarheid opbouwen. AI’s geven meer gewicht aan bronnen die herkend worden als betrouwbaar, consistent en actueel.
-
Waarom is het belangrijk te investeren in GEO-optimalisatie?
Steeds meer mensen gebruiken AI-zoekmachines naast Google om antwoorden te vinden op vragen of om producten te zoeken. En de verwachting is dat het gebruik van AI-zoekmachines steeds verder toeneemt.
Om voldoende zichtbaar te blijven bij je doelgroep, is het essentieel dat je ook in AI-zoekmachines genoemd wordt. Als dit niet zo is, loop je omzet mis. Al helemaal als jouw concurrent dit wél voor elkaar heeft.
Door nú te investeren in GEO-optimalisatie, en de allernieuwste kennis en inzichten op dit vlak te implementeren in je strategie, zet je jezelf op voorsprong. Je zorgt ervoor dat je vooraan loopt in de AI-zoekmachinerevolutie, in plaats van achteraan.
-
Wat is het verschil tussen SEO en GEO?
GEO is de nieuwe versie van SEO. En je moet zowel investeren in SEO als in GEO om te groeien in online vindbaarheid. Of in ieder geval: om jouw huidige vindbaarheid te behouden.
De grootste verschillen tussen SEO en GEO:
- Waar SEO zich richt op het optimaliseren van content voor Google en Bing, ligt de focus bij GEO op het vindbaar en begrijpelijk maken van jouw content voor AI-zoekmachines.
- Waar klassieke SEO draait om zoekwoorden en backlinks, draait AI-SEO om onderwerpen, merkvermeldingen, context en autoriteit.
- Waar je bij SEO ‘verkeer/kliks’ als belangrijkste meetpunt hebt, focus je je bij GEO op het aantal vermeldingen en autoriteit in AI-output.
-
Wat zijn de kosten voor SEO voor AI uitbesteden?
Geïnteresseerd in SEO voor AI? We doen graag een prijsvoorstel op maat. Zo weet je zeker dat GEO écht onderdeel wordt van jouw groeiplan. En dat het geen los onderdeel wordt, waarmee je geen maximaal resultaat behaalt.
Vraag vrijblijvend een online groeiscan aan, en ontdek wat waar jij omzet en winst laat liggen.