Gratis Kansenonderzoek t.w.v. € 375,-
90% van de bedrijven laat online groei kansen liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Concreet stappenplan
Telefonisch toegelicht t.o.v. jouw doelstellingen

Meer winst uit je advertenties

Remarketing is dé manier om een hogere ROI te realiseren met jouw advertenties. Meer opbrengst dus uit jouw advertenties!


Geen omkijken naar

Wij zijn thuis in de wereld van online marketing en weten precies hoe we jouw doelgroep voor jou kunnen winnen. Wij (re)marketen voor je, terwijl jij doet waar jij goed in bent. Win-win-win!


Naamsbekendheid

Weten je bezoekers jouw bedrijfswebsite later terug te vinden? We helpen graag een handje met advertenties die precies op jouw eerdere bezoekers zijn afgestemd. Make them remember your name!

Wat is remarketing?

Remarketing is een manier van adverteren waarmee je je bedrijf, producten of diensten nogmaals onder de aandacht brengt van mensen die hierin al interesse hebben getoond. Als iemand je website al heeft bezocht, kun je hieruit opmaken dat deze persoon blijkbaar interesse heeft in jouw aanbod. Met remarketing breng je je aanbod nogmaals bij hem onder de aandacht door middel van advertenties.

Remarketing kan via verschillende platforms, bijvoorbeeld via Google Ads (waarmee je op verschillende kanalen van Google adverteert) of Facebook advertenties.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Remarketing: een voorbeeld

Je ziet je door gras overgroeide tuinpad amper meer en besluit nu dat het echt tijd is om een grasmaaier aan te schaffen. Je komt via Google terecht op een webwinkel met een groot aanbod aan grasmaaiers in allerlei soorten en maten.

Na wat rondklikken op de website weet je wat voor type grasmaaier je wilt aanschaffen.

Dan staat de hond je opeens verwachtingsvol aan te kijken, en je realiseert je dat het inderdaad tijd is om hem uit te laten. Je staakt daarom je zoekactie.

Remarketing als extra duwtje in de rug

Twee dagen later erger je je weer aan het lange gras in je tuin. Je googelt weer op ‘grasmaaier kopen’ en het eerste wat je ziet, is een grote advertentie van de website waar je vorige keer op terechtkwam. De advertentie prijst de grasmaaier aan die jij op het oog had. Je klikt erop en 2 minuten laten reken je af.

De advertentie die je zag, is een goed voorbeeld van RLSA (remarketing for search). Het bedrijf waarvan jij de website hebt bezoekt, brengt zichzelf nogmaals bij je onder de aandacht, omdat uit je bezoek bleek dat je geïnteresseerd bent in de producten die dit bedrijf aanbiedt.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Waarom remarketing?

  • Je adverteert veel gerichter, omdat je waardevolle informatie hebt over je bezoeker. Je weet namelijk dat hij al interesse hebt getoond in jouw aanbod.
  • Hoger engagement: mensen hebben eerder al interesse getoond in je website, product of dienst. Als je hen nu specifiek en doelgericht target, zijn zij hier vaak gevoeliger voor dan anderen die nog niet eerder met jouw bedrijf, product of dienst in aanraking zijn gekomen. De kans dat remarketing conversie oplevert, is groter, en over het algemeen heb je dus een hogere ROI bij remarketing dan bij gewoon adverteren.
  • Het opnieuw onder de aandacht brengen van je bedrijf of product kan net dat beetje extra zijn om twijfelaars over de streep te trekken.
  • Herhaling is de beste leermeester: door je bedrijf nogmaals te laten zien aan een eerdere bezoeker, herinnert hij zich jouw bedrijf of website beter.

Wat zijn remarketing tags?

Een remarketing tag (of in AdWords: een remarketing pixel) is een scriptje dat je op je website plaatst. Met dit scriptje worden de gegevens van je websitebezoekers opgeslagen in een remarketinglijst. Met de informatie uit deze lijst kun je je vroegere bezoekers later nog eens gericht benaderen door middel van advertenties of andere content.

Wat is dynamische remarketing?

Dynamische remarketing gaat nog een stapje verder: je volgt precies wat de bezoekers van je website doen en welke pagina’s ze raadplegen. Door deze opgedane kennis vervolgens slim in te zetten, kun je heel specifieke advertenties laten zien aan deze potentiële klanten.

Je stemt je advertenties precies af op zijn wensen en situatie. Als je een groot aanbod hebt aan sportkleding en je klant heeft enkel naar kleding van een specifiek merk gezocht op je website, dan toon je deze klant uiteraard een advertentie waarin dit specifieke merk kleding prominent aanwezig is.

Zo trigger je je eerdere bezoeker om je website weer te bezoeken en dit keer wel tot aankoop over te gaan.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Remarketing vs. retargeting: wat is het verschil?

De term remarketing wordt als parapluterm gebruikt voor alle manieren waarop je met advertenties opnieuw mensen kunt bereiken die eerder je website bezochten. We gebruiken de term remarketing op onze website ook in deze brede betekenis.

Remarketing uitgelegd

Er wordt soms een betekenisonderscheid gemaakt tussen remarketing en retargeting. Remarketing wordt dan gezien als het sturen van gepersonaliseerde e-mails aan potentiële klanten die je website al eens hebben bezocht. Zij hebben bijvoorbeeld hun winkelmand gevuld op je website, maar nooit afgerekend. Je kunt hen dan een herinnering sturen met daarin de specifieke producten die ze nog in hun winkelmandje hebben liggen, met de vraag of ze niet vergeten af te rekenen.

Definitie van retargeting

Retargeting wordt ook wel omschreven als het plaatsen van een scriptje op je website waarmee je de handelingen van bezoekers kunt bijhouden. Je kunt je bedrijf, product of dienst dan later bij deze bezoekers door middel van advertenties weer onder de aandacht brengen.

Remarketing door DoubleSmart

Google gebruikt, net als wij, de term remarketing als parapluterm. Binnen remarketing doen we bij DoubleSmart vooral aan retargeting: we tracken het gedrag van je bezoekers en maken hiervan slim gebruik om specifieke advertenties te creëren die precies zijn aangepast aan je eerdere bezoeker.

Daar is ‘ie weer!

Ben je ook benieuwd naar hoe we jouw klanten precies op het juiste moment, met precies de juiste advertentie nogmaals naar je website kunnen lokken? Bel ons en we vertellen het je met plezier!

Ben je op zoek naar hulp bij je online marketing? We kunnen je vast verder helpen: bekijk even welke diensten we aanbieden. Je kunt bij ons terecht voor SEO, SEA en conversie optimalisatie.

Wil je je complete online marketing in één keer goed geregeld hebben, op een manier die precies aansluit bij jouw bedrijf, jouw wensen en jouw doelen? Maak dan kennis met ons TeamSMART-model!

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 375,-
90% van de bedrijven laat online groei kansen liggen.

Reactie binnen 1 werkdag
Concreet stappenplan
Telefonisch toegelicht o.b.v. jouw doelstellingen

Wat klanten zeggen

Alwin Kapteijn

30-01-2020
Zeer prettig bedrijf om mee samen te werken. Wij besteden de marketing volledig uit voor 2 van onze website’s. Dit doen ze zeer kundig en we ontvangen netjes iedere maand een gespecificeerd overzicht en tips met zaken die we zelf nog kunnen verbeteren om nog meer omzet te halen uit de website’s. Zowel voor het genereren van leads alsmede het genereren van verkopen is voor DoubleSmart geen probleem.

Gertjan van den Berg

10-05-2019

Doublesmart begeleid Smaak van de Wereld als bedrijf met SEO en SEA. Een zeer pro-actieve insteek met duidelijke doelstellingen en rapportages. Altijd bereikbaar voor vragen en advies. Erg prettige samenwerking waarbij de investering zich dubbel en dwars terugbetaald.

Jasper Schoonderwoerd

21-03-2019

Betrouwbare partner, meedenkend en leveren wat we afspreken. Hebben mijn vertrouwen om de toekomst verder uit te bouwen.

Patrick Wolf

22-08-2018

Wij werken sinds 2016 met de mannen van Double Smart. Jonge gasten die weten waar ze het over hebben. Zij hebben er voor gezorgd dat onze Business op het web sterk is gegroeid. Aanrader!

Ewoud van de Kolk

20-08-2020
Wat een top bedrijf is DoubleSmart! Contact is erg goed en snel. Naast dat ze een bizar goed lopende SEA campagne hebben gemaakt, adviseren ze ons ook op strategisch niveau. Heb ik vragen over andere online marketing zaken mag ik altijd even met ze sparren zonder dat ze hier gelijk een factuur voor sturen. Erg fijn om met zo’n flexibel bedrijf samen te werken.

Tijd voor een contactmomentje?

Remarketing Remarketing