Remarketing is dé manier om een hogere ROI te realiseren met jouw advertenties. Meer opbrengst dus uit jouw advertenties!
Wij zijn thuis in de wereld van online marketing en weten precies hoe we jouw doelgroep voor jou kunnen winnen. Wij (re)marketen voor je, terwijl jij doet waar jij goed in bent. Win-win-win!
Weten je bezoekers jouw bedrijfswebsite later terug te vinden? We helpen graag een handje met advertenties die precies op jouw eerdere bezoekers zijn afgestemd. Make them remember your name!
Remarketing is een manier van adverteren waarmee je je bedrijf, producten of diensten nogmaals onder de aandacht brengt van mensen die hierin al interesse hebben getoond. Als iemand je website al heeft bezocht, kun je hieruit opmaken dat deze persoon blijkbaar interesse heeft in jouw aanbod. Met remarketing breng je je aanbod nogmaals bij hem onder de aandacht door middel van advertenties.
Remarketing kan via verschillende platforms, bijvoorbeeld via Google Ads (waarmee je op verschillende kanalen van Google adverteert) of Facebook advertenties.
Je ziet je door gras overgroeide tuinpad amper meer en besluit nu dat het echt tijd is om een grasmaaier aan te schaffen. Je komt via Google terecht op een webwinkel met een groot aanbod aan grasmaaiers in allerlei soorten en maten.
Na wat rondklikken op de website weet je wat voor type grasmaaier je wilt aanschaffen.
Dan staat de hond je opeens verwachtingsvol aan te kijken, en je realiseert je dat het inderdaad tijd is om hem uit te laten. Je staakt daarom je zoekactie.
Twee dagen later erger je je weer aan het lange gras in je tuin. Je googelt weer op ‘grasmaaier kopen’ en het eerste wat je ziet, is een grote advertentie van de website waar je vorige keer op terechtkwam. De advertentie prijst de grasmaaier aan die jij op het oog had. Je klikt erop en 2 minuten laten reken je af.
De advertentie die je zag, is een goed voorbeeld van RLSA (remarketing for search). Het bedrijf waarvan jij de website hebt bezoekt, brengt zichzelf nogmaals bij je onder de aandacht, omdat uit je bezoek bleek dat je geïnteresseerd bent in de producten die dit bedrijf aanbiedt.
Een remarketing tag (of in AdWords: een remarketing pixel) is een scriptje dat je op je website plaatst. Met dit scriptje worden de gegevens van je websitebezoekers opgeslagen in een remarketinglijst. Met de informatie uit deze lijst kun je je vroegere bezoekers later nog eens gericht benaderen door middel van advertenties of andere content.
Dynamische remarketing gaat nog een stapje verder: je volgt precies wat de bezoekers van je website doen en welke pagina’s ze raadplegen. Door deze opgedane kennis vervolgens slim in te zetten, kun je heel specifieke advertenties laten zien aan deze potentiële klanten.
Je stemt je advertenties precies af op zijn wensen en situatie. Als je een groot aanbod hebt aan sportkleding en je klant heeft enkel naar kleding van een specifiek merk gezocht op je website, dan toon je deze klant uiteraard een advertentie waarin dit specifieke merk kleding prominent aanwezig is.
Zo trigger je je eerdere bezoeker om je website weer te bezoeken en dit keer wel tot aankoop over te gaan.
De term remarketing wordt als parapluterm gebruikt voor alle manieren waarop je met advertenties opnieuw mensen kunt bereiken die eerder je website bezochten. We gebruiken de term remarketing op onze website ook in deze brede betekenis.
Er wordt soms een betekenisonderscheid gemaakt tussen remarketing en retargeting. Remarketing wordt dan gezien als het sturen van gepersonaliseerde e-mails aan potentiële klanten die je website al eens hebben bezocht. Zij hebben bijvoorbeeld hun winkelmand gevuld op je website, maar nooit afgerekend. Je kunt hen dan een herinnering sturen met daarin de specifieke producten die ze nog in hun winkelmandje hebben liggen, met de vraag of ze niet vergeten af te rekenen.
Retargeting wordt ook wel omschreven als het plaatsen van een scriptje op je website waarmee je de handelingen van bezoekers kunt bijhouden. Je kunt je bedrijf, product of dienst dan later bij deze bezoekers door middel van advertenties weer onder de aandacht brengen.
Google gebruikt, net als wij, de term remarketing als parapluterm. Binnen remarketing doen we bij DoubleSmart vooral aan retargeting: we tracken het gedrag van je bezoekers en maken hiervan slim gebruik om specifieke advertenties te creëren die precies zijn aangepast aan je eerdere bezoeker.
Ben je ook benieuwd naar hoe we jouw klanten precies op het juiste moment, met precies de juiste advertentie nogmaals naar je website kunnen lokken? Bel ons en we vertellen het je met plezier!
Ben je op zoek naar hulp bij je online marketing? We kunnen je vast verder helpen: bekijk even welke diensten we aanbieden. Je kunt bij ons terecht voor SEO, SEA en conversie optimalisatie.
Wil je je complete online marketing in één keer goed geregeld hebben, op een manier die precies aansluit bij jouw bedrijf, jouw wensen en jouw doelen? Maak dan kennis met ons TeamSMART-model!
Doublesmart begeleid Smaak van de Wereld als bedrijf met SEO en SEA. Een zeer pro-actieve insteek met duidelijke doelstellingen en rapportages. Altijd bereikbaar voor vragen en advies. Erg prettige samenwerking waarbij de investering zich dubbel en dwars terugbetaald.
Betrouwbare partner, meedenkend en leveren wat we afspreken. Hebben mijn vertrouwen om de toekomst verder uit te bouwen.
Wij werken sinds 2016 met de mannen van Double Smart. Jonge gasten die weten waar ze het over hebben. Zij hebben er voor gezorgd dat onze Business op het web sterk is gegroeid. Aanrader!