Loader

Remarketing

Meer conversie door terugkerende bezoekers

Bij consumenten die geconfronteerd worden met remarketing, is de kans 70% groter dat zij conversie opleveren op je website. Doe jij al aan remarketing om je conversie te vergroten?

 
Remarketing - DoubleSmart

Meer winst uit je advertenties

Remarketing is dé manier om een hogere ROI te realiseren met jouw advertenties. Meer opbrengst dus uit jouw advertenties!

Geen omkijken naar

Wij zijn thuis in de wereld van online marketing en weten precies hoe we jouw doelgroep voor jou kunnen winnen. Wij (re)marketen voor je, terwijl jij doet waar jij goed in bent. Win-win-win!

Naamsbekendheid

Weten je bezoekers jouw bedrijfswebsite later terug te vinden? We helpen graag een handje met advertenties die precies op jouw eerdere bezoekers zijn afgestemd. Make them remember your name!

Wat is remarketing?

Remarketing is een manier van adverteren waarmee je je bedrijf, producten of diensten nogmaals onder de aandacht brengt van mensen die hierin al interesse hebben getoond. Als iemand je website al heeft bezocht, kun je hieruit opmaken dat deze persoon blijkbaar interesse heeft in jouw aanbod. Met remarketing breng je je aanbod nogmaals bij hem onder de aandacht door middel van advertenties.

Remarketing kan via verschillende platforms, bijvoorbeeld via Google AdWords (waarmee je op verschillende kanalen van Google adverteert) of Facebook.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Remarketing: een voorbeeld

Je ziet je door gras overgroeide tuinpad amper meer en besluit nu dat het echt tijd is om een grasmaaier aan te schaffen. Je komt via Google terecht op een webwinkel met een groot aanbod aan grasmaaiers in allerlei soorten en maten.

Na wat rondklikken op de website weet je wat voor type grasmaaier je wilt aanschaffen.

Dan staat de hond je opeens verwachtingsvol aan te kijken, en je realiseert je dat het inderdaad tijd is om hem uit te laten. Je staakt daarom je zoekactie.

Remarketing als extra duwtje in de rug

Twee dagen later erger je je weer aan het lange gras in je tuin. Je googelt weer op ‘grasmaaier kopen’ en het eerste wat je ziet, is een grote advertentie van de website waar je vorige keer op terechtkwam. De advertentie prijst de grasmaaier aan die jij op het oog had. Je klikt erop en 2 minuten laten reken je af.

De advertentie die je zag, is een goed voorbeeld van RLSA (remarketing for search). Het bedrijf waarvan jij de website hebt bezoekt, brengt zichzelf nogmaals bij je onder de aandacht, omdat uit je bezoek bleek dat je geïnteresseerd bent in de producten die dit bedrijf aanbiedt.

Waarom remarketing?

  • Je adverteert veel gerichter, omdat je waardevolle informatie hebt over je bezoeker. Je weet namelijk dat hij al interesse hebt getoond in jouw aanbod.
  • Hoger engagement: mensen hebben eerder al interesse getoond in je website, product of dienst. Als je hen nu specifiek en doelgericht target, zijn zij hier vaak gevoeliger voor dan anderen die nog niet eerder met jouw bedrijf, product of dienst in aanraking zijn gekomen. De kans dat remarketing conversie oplevert, is groter, en over het algemeen heb je dus een hogere ROI bij remarketing dan bij gewoon adverteren.
  • Het opnieuw onder de aandacht brengen van je bedrijf of product kan net dat beetje extra zijn om twijfelaars over de streep te trekken.
  • Herhaling is de beste leermeester: door je bedrijf nogmaals te laten zien aan een eerdere bezoeker, herinnert hij zich jouw bedrijf of website beter.

Wat zijn remarketing tags?

Een remarketing tag (of in AdWords: een remarketing pixel) is een scriptje dat je op je website plaatst. Met dit scriptje worden de gegevens van je websitebezoekers opgeslagen in een remarketinglijst. Met de informatie uit deze lijst kun je je vroegere bezoekers later nog eens gericht benaderen door middel van advertenties of andere content.

Computer Bestel is hèt bedrijf voor game PC’s. Zij leveren onder andere kant en klare game PC’s, game configuratoren en een uitgebreid assortiment game accessoires. DoubleSmart heeft op strategisch en uitvoerend niveau bijgedragen aan de goede vindbaarheid en hoge conversie van de webwinkel voor spelcomputers.

Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Easyplants is een specialist in de verkoop van realistische kunstplanten van hoge kwaliteit. DoubleSmart heeft een stijging van 350% van het organisch verkeer weten te realiseren. Verder zijn we verantwoordelijk voor de Adwords campagne.

Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

De resultaten voor PPT Solutions die DoubleSmart behaalde, zijn als volgt:

 

  • 408% groei in conversies via Google Ads
  • 72% groei in organisch verkeer
  • 96% groei in organische vertoningen

 

Wil je zien hoe we dit hebben gedaan? Lees dan de case!

Online AdverterenOnline adverteren Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Wat is dynamische remarketing?

Dynamische remarketing gaat nog een stapje verder: je volgt precies wat de bezoekers van je website doen en welke pagina’s ze raadplegen. Door deze opgedane kennis vervolgens slim in te zetten, kun je heel specifieke advertenties laten zien aan deze potentiële klanten.

Je stemt je advertenties precies af op zijn wensen en situatie. Als je een groot aanbod hebt aan sportkleding en je klant heeft enkel naar kleding van een specifiek merk gezocht op je website, dan toon je deze klant uiteraard een advertentie waarin dit specifieke merk kleding prominent aanwezig is.

Zo trigger je je eerdere bezoeker om je website weer te bezoeken en dit keer wel tot aankoop over te gaan.

Remarketing vs. retargeting: wat is het verschil?

De term remarketing wordt als parapluterm gebruikt voor alle manieren waarop je met advertenties opnieuw mensen kunt bereiken die eerder je website bezochten. We gebruiken de term remarketing op onze website ook in deze brede betekenis.

Remarketing uitgelegd

Er wordt soms een betekenisonderscheid gemaakt tussen remarketing en retargeting. Remarketing wordt dan gezien als het sturen van gepersonaliseerde e-mails aan potentiële klanten die je website al eens hebben bezocht. Zij hebben bijvoorbeeld hun winkelmand gevuld op je website, maar nooit afgerekend. Je kunt hen dan een herinnering sturen met daarin de specifieke producten die ze nog in hun winkelmandje hebben liggen, met de vraag of ze niet vergeten af te rekenen.

Definitie van retargeting

Retargeting wordt ook wel omschreven als het plaatsen van een scriptje op je website waarmee je de handelingen van bezoekers kunt bijhouden. Je kunt je bedrijf, product of dienst dan later bij deze bezoekers door middel van advertenties weer onder de aandacht brengen.

Remarketing door DoubleSmart

Google gebruikt, net als wij, de term remarketing als parapluterm. Binnen remarketing doen we bij DoubleSmart vooral aan retargeting: we tracken het gedrag van je bezoekers en maken hiervan slim gebruik om specifieke advertenties te creëren die precies zijn aangepast aan je eerdere bezoeker.

Daar is ‘ie weer!

Ben je ook benieuwd naar hoe we jouw klanten precies op het juiste moment, met precies de juiste advertentie nogmaals naar je website kunnen lokken? Bel ons en we vertellen het je met plezier!

Ben je op zoek naar hulp bij je online marketing? We kunnen je vast verder helpen: bekijk even welke diensten we aanbieden.

Sjoerd van de Giessen

Je mag hem midden in de nacht wakker maken voor een biertje met Bram Krikke. Ook als Bram Krikke er niet bij is, gaat een biertje er trouwens best in, bijvoorbeeld op een Europees terrasje. Sjoerd is (naast chef bier) SEO-specialist bij DoubleSmart en verbetert als geen ander de vindbaarheid van je website.

0182-342062 linkedIn

Rick Zuidbroek

Voelt als inhouse DJ altijd perfect aan wanneer er muziek aan moet, namelijk op de zeldzame tijdstippen waarop hij zelf even geen inspirerende speech houdt. Deze online marketeer pur sang adviseert je enthousiast over de beste strategie voor jouw bedrijf. Naast muziekmanagement valt ook algemeen management binnen zijn takenpakket.

0182-342062 linkedIn

Dave Willemstein

Hoewel hij in de online marketing werkt, heeft hij niets met smartphones. Is elk voorjaar een week uit de running, want moet dan carnaval vieren. Dave is als SEO-specialist gek op autoriteit en straalt dat ook uit: je kunt blind op hem vertrouwen, hij zet een indrukwekkend en kwalitatief backlinkprofiel voor je neer.

0182-342062 linkedIn
B2B leadgeneratie, beeldschermen

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close