Loader

E-commerce Marketing

Meer sales genereren met je webshop
 
Beter gevonden worden met zoekmachine optimalisatie

E-commerce marketing

Als je online een webwinkel hebt opgezet of je wilt dit gaan doen, dan zijn er verschillende manieren om je doelgroep te bereiken. Ecommerce Marketing  omvat het geheel van activiteiten om de verkoop van de producten te bevorderen.

Een greep uit de mogelijkheden

Hieronder is een greep gedaan uit de vele mogelijkheden om de klanten te benaderen, zowel op de eigen webwinkel of met behulp van andere kanalen zoals vergelijkingswebsites. De marketing experts van DoubleSmart kunnen de gehele marketingstrategie begeleiden, maar wij kunnen je ook adviseren over een specifiek onderdeel van eCommerce.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Met zoekmachine optimalisatie realiseer je hogere posities in Google. Je benadert dus mensen die actief op zoek zijn naar jouw producten en streeft ernaar om zoveel mogelijk potentiële bezoekers naar de webwinkel te trekken. Daarnaast draagt een goede vindbaarheid bij aan de betrouwbaarheid van de organisatie. De basis van zoekmachine optimalisatie bij DoubleSmart ligt in samenwerken; jij kent de markt en wij kennen het gedrag van een internetgebruiker. Organische zoekresultaten bieden een duurzaam resultaat, daarom zal in de eCommerce strategie in veel gevallen de nadruk liggen op het optimaliseren van de website voor de organische zoekresultaten. Hiermee ben je de concurrentie steevast een stap voor en creëer je blijvende bezoekersstromen voor de webwinkel. De volledige werkwijze van zoekmachine optimalisatie bij DoubleSmart is hier terug te vinden.

Zoekmachine Adverteren (SEA)

Behalve het verbeteren van de vindbaarheid door middel van zoekmachine optimalisatie kan je ook gebruik maken van Google Adwords. Met behulp van deze Search Engine Advertising kan je snel en efficiënt relevante bezoekers naar de website trekken. Omdat je met Google Adwords heel specifiek doelgroepen kunt definiëren kunnen we de Adwords campagne heel nauwkeurig inzetten op zoekwoorden die jij graag wilt benadrukken of zoekwoorden waarmee je in de organische zoekresultaten nog weinig resultaat heeft geboekt. Met Google Adwords is resultaat dus binnen handbereik. Doordat wij voor jou de ROI direct inzichtelijk maken, kan je iedere dag zien of de campagne nog rendabel is en of je deze wilt aanhouden, bijsturen of stoppen. De volledige werkwijze van zoekmachine adverteren bij DoubleSmart is hier terug te vinden.

Online advertising

Behalve adverteren in de zoekmachines met behulp van Google Adwords, kan je ook via andere kanalen adverteren op internet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan banner campagnes, video marketing, social media en andere websites waar je doelgroep zich bevindt. Met online advertising kan je efficiënt naamsbekendheid en merkbeleving creëren bij je doelgroep. Tijdens het surfen komt het logo en slogan namelijk regelmatig in beeld bij de doelgroep. De start van een online advertising campagne begint logischerwijs dan ook bij het definiëren van de doelgroep en het analyseren van het gedrag van de mensen in deze doelgroep. Hoe spreek je de potentiële klant aan en welk gevoel wil je bij de klant oproepen? Bij DoubleSmart vinden wij het belangrijk dat er een goede balans is tussen aanwezig zijn op internet en de klant teveel lastig vallen.

E-mailmarketing

Om een groot publiek te bereiken wordt vaak Social Media als instrument genoemd. Maar ook met e-mailmarketing kan je veel mensen informeren over de ontwikkelingen binnen de organisatie en daarmee loyaliteit creëren bij de klanten. Bovendien kan je meer en relevantere informatie kwijt met e-mailmarketing. Toch luistert de aanpak van e-mailmarketing erg nauw. Hoeveel e-mailtjes bestempel je niet als ‘spam’ en gooi je direct weg als de mail binnenkomt? Daarom is het van belang om ieder aspect van de e-mail met zorg samen te stellen om zo het rendement zo hoog mogelijk te verhogen. Bij DoubleSmart hebben we de kennis en ervaring om je te helpen met e-mailmarketing en kunnen  we je de platformen bieden waarmee je makkelijk veel e-mails kunt versturen om zo de doelgroep betrokken te houden bij het reilen en zeilen van de organisatie.

Affiliate marketing

Bij affiliate marketing belonen adverteerders hun partners (affiliates) voor de gegeneerde verkopen of doorgestuurde leads. Je kunt de producten vanaf de website dus gemakkelijk aanbieden op andere websites en de verkopen daarmee verhogen. Dit kost je alleen de beloning die je biedt aan de affiliates. Vaak is deze beloning uitgedrukt in een percentage van de verkoopprijs. Wij helpen je met het vinden van de juiste partners en maken de website geschikt voor affiliate marketing. De ondersteuning is dus in onze handen, het succes van de affiliate marketing is vervolgens voor jou.

Vergelijkingssites

Met vergelijkingssites kunnen klanten gemakkelijk producten tegen elkaar afzetten en zo op meerdere factoren hun beslissing kunnen baseren. Met DoubleSmart kunnen we voor jou de relevante vergelijkssites selecteren en de producten gestructureerd aanleveren aan deze websites. Met het aanmelden van de website op de verschillende vergelijkingssites laat je zien dat je jezelf onderscheidt van de concurrentie en bovendien ben je aanwezig op een platform waar mensen op zoek zijn naar jouw product.

Social Ecommerce marketing

Social media wordt door veel webwinkel ondernemers gezien als de heilige graal. Dit beeld willen we bij DoubleSmart iets nuanceren omdat wij ervan overtuigd zijn dat er een goede balans moet zijn tussen het gebruik van social media en de rest van de marketing strategie. Toch zijn we ons ervan bewust dat je met social media grote groepen potentiële klanten kunt bereiken. Ook kan je via verschillende kanalen je doelgroep heel specifiek benaderen. Via Facebook kan je bijvoorbeeld een waardevolle community opbouwen en effectief gebruik maken van de advertentieruimte die op het medium wordt geboden. Dit geldt ook voor meerdere social media. Met DoubleSmart kunnen we het gebruik van social media afstemmen op de marketing strategie.

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close