Loader

Conversie Optimalisatie

Meer conversie behalen met je huidige bezoekers
 
Beter gevonden worden met zoekmachine optimalisatie

Conversie optimalisatie

Je hebt een representatieve website waar je jouw doelgroep effectief mee bereikt. Bovendien heb je ook tijd en moeite gestoken in zoekmachine optimalisatie en daarmee resultaat geboekt in de zoekresultaten van Google. Toch realiseer je geen verkopen via de website of genereer je geen leads via de website. Dan kan het goed zijn om het gedrag van de bezoeker op de website te analyseren en dit gedrag te sturen, dit proces wordt conversie optimalisatie genoemd.

Meer rendement uit je bezoekers

Bij conversie optimalisatie worden de bestaande bezoekers tegen het licht gehouden door middel van Web Analytics. Het pad dat ze op de website volgen wordt geanalyseerd en verschillende variabelen worden getest.

Vraagstukken waar de website aan wordt onderworpen om het gedrag van de bezoeker te traceren zijn bijvoorbeeld:

  • Op welke pagina komen de klanten binnen en hoe is deze pagina ingedeeld?
  • Op welke buttons klikken de bezoekers?
  • Zijn er pagina’s waar bezoekers relatief veel uitstappen?

Met behulp van deze analyse worden pijnpunten in het verkoopproces in kaart gebracht, waarna er ingegrepen kan worden om zo de conversie te verbeteren. Bewust of onbewust neemt de bezoeker namelijk beslissingen op basis van de inhoud van de website. Aan ons de taak om deze beslissingen te sturen, vaak komt dit neer op het verbeteren van het gebruiksgemak.

Resultaat boeken

Als de zwakke punten van het conversieproces aan het licht zijn gebracht kan het vizier gericht worden op verbetering. De grootste pijnpunten kunnen vaak door simpele aanpassingen verbeterd worden. Hierbij kan gedacht worden aan het opnieuw indelen van de landingspagina’s of het toevoegen van de USP’s op de verkooppagina.

Als het laaghangende fruit geplukt is, kan de conversie verder verbeterd worden door het toepassen van verschillende testen. Door A/B testen en multivariate testen, wordt gekeken welke inhoud van de website door de bezoekers het meest wordt geapprecieerd. Bij A/B testen wordt de originele lay-out van een pagina getest tegen één of meerdere alternatieve lay-outs.

Werkwijze conversie optimalisatie

Bij het uitvoeren van conversie optimalisatie volgt DoubleSmart een gestructureerde werkwijze. Naar onze mening kunnen we het gedrag van bezoekers het beste in kaart brengen aan de hand van drie vragen:

  • Wat brengt de bezoeker naar je website?
  • Wat weerhoudt bezoekers tot een conversie?
  • Wat triggert bezoekers die wel tot conversie overgaan?

Aan de hand van deze drie vragen kunnen succesfactoren beter benut worden en barrières worden weggenomen. Deze actiepunten worden opgenomen in een concreet plan waarmee we aan de slag kunnen. Lees meer over onze werkwijze van conversie optimalisatie, of deel je ambities met Remco een specialist die je telefonisch (0182-342062) of per e-mail (remco@doublesmart.nl) direct verder kan helpen!

Vraag offerte aan

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 

Wij behalen te gekke resultaten! Benieuwd wie u voor gingen? Bekijk onze cases