Loader

Conversie optimalisatie

Wil jij meer conversie? DoubleSmart, dé conversie optimalisatie specialist

Conversie realiseer je door je websitebezoekers aan te spreken en zo klanten van hen te maken. Wij weten er alles van! Zoek je een conversie optimalisatie bureau dat weet hoe jouw klanten denken? Try us!

 

 
Conversie optimalisatie in uitvoering

Denken in mogelijkheden

We kunnen je vertellen wat morgen je brengt: morgen brengt je mogelijkheden. Die zien wij overal. We zijn proactief en vertellen je graag wat jouw mogelijkheden zijn voor morgen. Of voor vandaag!

Langdurig resultaat

Eerlijk duurt het langst. Wij boeken graag langdurig resultaat voor je, en dus zijn we eerlijk. Als we weten dat een bepaalde techniek niet werkt voor jouw bedrijf, vertellen we je dat. Zo verspil jij geen marketingbudget aan marketing die geen klanten oplevert.

Meetbaar meer klanten

Ons specialisme is om onze klanten te voorzien van meetbaar meer klanten. Wil jij je websitebezoekers omzetten in klanten? Bij DoubleSmart ben je aan het juiste adres.

Wat is conversie optimalisatie?

Als conversie optimalisatie consultant krijgen we de vraag regelmatig: wat is conversie optimalisatie nu precies? De definitie van conversie optimalisatie is het zo aanpassen en verbeteren van je website dat je bezoekers in klanten veranderen.

Het blijft niet bij theoretisch door je ogen van je bezoekers kijken. Je houdt je bij conversie optimalisatie juist bezig met de praktijk. Je voert A/B-testen uit: door twee varianten van een bepaalde pagina te hebben en sommige bezoekers variant A en andere bezoekers variant B te tonen, kun je zien welke variant meer aanspreekt. Je kunt het gedrag van je bezoekers nog beter op de voet volgen aan de hand van Analytics analyses. Op deze manier kun je je website optimaal aanpakken aan de hand van echte praktijkinput.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Waarom conversie optimalisatie?

Nu de definitie van conversie optimalisatie duidelijk is, is de volgende vraag: waarom zou je aan conversie optimalisatie doen? Het doel van conversie optimalisatie is om meer klanten te krijgen.

Stel: je heb goed geld gestoken in je website. Je hebt al zoekmachine optimalisatie toegepast en hebt dus geen gebrek aan bezoekers.

Er mist echter één element: conversie. Je hebt wel bezoekers, maar die bezoekers worden geen klant. En dat terwijl je website helemaal op orde is. Of toch niet?

Je bezoekers blijven blijkbaar ergens op je website hangen in het conversieproces. Dit kan komen doordat ze bijvoorbeeld de navigatie niet goed snappen, geen vertrouwd gevoel hebben bij je website of het bestelproces langdradig of onduidelijk vinden.

Maar hoe kom je erachter wat nu precies het probleem is met je website? En belangrijker nog: hoe los je dit op?

Conversie optimalisatie specialist

DoubleSmart is niet alleen gespecialiseerd in SEO en SEA, maar zijn ook dagelijks bezig met conversie optimalisatie. Als conversie optimalisatie bureau vinden we het een sport om het gedrag van bezoekers op je website binnenstebuiten te keren en alle verbeterpunten voor je website aan het licht te brengen.

Doeltreffende tools zoals Hotjar, Visual Website Optimizer, Analytics en Google Optimize helpen ons om precies te meten hoe bezoekers reageren op de verschillende onderdelen van jouw website.

Aankoopgedrag onder de loep

Iedere website heeft andere bezoekers en andere klanten, oftewel: een andere doelgroep. Niet elke doelgroep werkt en denkt hetzelfde.

Kijk maar eens om je heen: jouw aankoopgedrag kan sterk verschillen of zelfs totaal het tegenovergestelde zijn van het aankoopgedrag van een vriend of familielid. Waar een vriend vooral let op gemakkelijke verkrijgbaarheid en service, zal jij misschien vooral waarde hechten aan de prijs of het gebruikersgemak van een product.

Gebruikersonderzoek

Het helpt natuurlijk niet om je website aan te pakken op punten waarvan je enkel vermoedt dat de bezoeker erop afhaakt. Je hebt dan kans dat je tijd en geld investeert in aanpassingen die uiteindelijk geen resultaat hebben.

Wat je nodig hebt om tot een gerichte aanpak en een oplossing te komen, zijn verschillende data. Je wilt precies weten waarom en wanneer bezoekers afhaken.

Data als basis van conversie optimalisatie

Als goede conversie optimalisatie specialist beginnen we daarom met het beantwoorden van een aantal vragen, bijvoorbeeld:

  • Welke pagina’s van je website halen de meeste bezoekers binnen?
  • Wat zijn de belangrijkste uitstapmomenten van een bezoeker?
  • Hoe ziet het doorklikgedrag van je bezoekers eruit?
  • Welke pagina’s klikken bezoekers veelvuldig weg?

Pijnpunten in het verkoop- of aanvraagproces worden zo in kaart gebracht. Deze data zijn cruciaal om de pijnpunten bij de wortel te kunnen aanpakken. Je kunt een probleem immers niet oplossen als je niet weet wat het probleem is.

Laaghangend fruit

Uit de data leiden we af wat de zwakke punten in het conversieproces van je website zijn. Vaak zijn deze zwakke punten makkelijk aan te passen. Je website mist bijvoorbeeld USP’s, of je landingspagina’s zijn in de ogen van de bezoekers onlogisch ingedeeld.

We beginnen ermee dit ‘laaghangend fruit’, oftewel de verbeterpunten waarop gemakkelijk geoptimaliseerd kan worden, aan te passen.

Meer conversie binnen handbereik

Nadat je bestaande website verbeterd is, kijken we wat we nog meer kunnen doen. Bijvoorbeeld A/B-testen. Hierbij krijgt de helft van je websitebezoekers variant A van een pagina te zien, en de andere helft variant B. De vraag is nu welke bezoekers van deze pagina de actie uitvoeren die jij wenst.

Zo kom je erachter welke pagina het best werkt voor jouw bezoekers. Dit geeft je een waardevol inkijkje in hoe jouw bezoekers denken, en bovendien krijg je je antwoord op een presenteerblaadje aangeboden: als je je pagina zo opstelt, krijg jij de hoogste conversie.

De uitkomst van zulke testen is niet enkel voor de betreffende pagina waardevol, maar geeft ons belangrijke informatie over je doelgroep in het algemeen. Deze informatie helpt ons de rest je gehele website kritisch te bekijken en waar nodig te verbeteren.

TeamSMART

Om elk bedrijf perfect op elkaar aansluitende diensten te kunnen aanbieden, hebben we TeamSMART in het leven geroepen. TeamSMART is online marketing made easy. Jij vertelt ons wat je wilt bereiken, en wij adviseren je welke van onze dienstencombinaties daar het best bij past. Zo weet je zeker dat je je marketingbudget rendabel besteedt aan een betrouwbaar bureau voor conversie optimalisatie. We werken samen met jou aan meetbaar meer klanten.

Zie jij ook graag meer aanvragen of bestellingen binnenkomen op je website? Vertel ons over jouw droom voor je bedrijf en laat ons helpen met de realisatie!

Meer weten over conversie optimalisatie? We helpen je graag verder!

Remco Zuidbroek

Heeft een hekel aan een bureau vol zooi, maar betrapt zich er steeds op dat hij het minst opgeruimde bureau heeft van het stel. Gelukkig beschikt hij over een flinke portie strategisch inzicht in bedrijfsprocessen, wat hij moeiteloos toepast op zowel zijn bureausituatie als op de online marketingstrategie van klanten.

0182-342062 linkedIn

Rick Zuidbroek

Voelt als inhouse DJ altijd perfect aan wanneer er muziek aan moet, namelijk op de zeldzame tijdstippen waarop hij zelf even geen inspirerende speech houdt. Deze online marketeer pur sang adviseert je enthousiast over de beste strategie voor jouw bedrijf. Naast muziekmanagement valt ook algemeen management binnen zijn takenpakket.

0182-342062 linkedIn

Sjoerd van de Giessen

Je mag hem midden in de nacht wakker maken voor een biertje met Bram Krikke. Ook als Bram Krikke er niet bij is, gaat een biertje er trouwens best in, bijvoorbeeld op een Europees terrasje. Sjoerd is (naast chef bier) SEO-specialist bij DoubleSmart en verbetert als geen ander de vindbaarheid van je website.

0182-342062 linkedIn

Gratis online kansenonderzoek

Enthousiast over conversie optimalisatie bij DoubleSmart? Neem dan contact op met Remco Zuidbroek via 018 23 420 62 of vraag direct een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close