Loader

Conversie optimalisatie

Meer klanten uit je huidige bezoekers

Je hebt op dit moment waardevol verkeer op je website of webshop. Helaas leidt dit niet tot het gewenste resultaat. Je wilt meer bestellingen of leads vanuit je bezoekers? Je wilt dat de gemiddelde orderwaarde toeneemt? Of haken er bezoekers af tijdens het invullen van een formulier? Met conversie optimalisatie zorg je voor meetbaar meer klanten uit dezelfde hoeveelheid bezoekers.

 
Conversie optimalisatie in uitvoering

Conversie optimalisatie

Je hebt een representatieve website waar je jouw doelgroep effectief mee bereikt. Bovendien heb je ook tijd en moeite gestoken in zoekmachine optimalisatie en daarmee resultaat geboekt in de zoekresultaten van Google. Toch realiseer je geen verkopen via de website of genereer je geen leads via de website. Dan kan het goed zijn om het gedrag van de bezoeker op de website te analyseren en dit gedrag te sturen, dit proces wordt conversie optimalisatie genoemd.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Meer rendement uit je bezoekers

Bij conversie optimalisatie worden de bestaande bezoekers tegen het licht gehouden door middel van Web Analytics. Het pad dat ze op de website volgen wordt geanalyseerd en verschillende variabelen worden getest.

Vraagstukken waar de website aan wordt onderworpen om het gedrag van de bezoeker te traceren zijn bijvoorbeeld:

  • Op welke pagina komen de klanten binnen en hoe is deze pagina ingedeeld?
  • Op welke buttons klikken de bezoekers?
  • Zijn er pagina’s waar bezoekers relatief veel uitstappen?

Met behulp van deze analyse worden pijnpunten in het verkoopproces in kaart gebracht, waarna er ingegrepen kan worden om zo de conversie te verbeteren. Bewust of onbewust neemt de bezoeker namelijk beslissingen op basis van de inhoud van de website. Aan ons de taak om deze beslissingen te sturen, vaak komt dit neer op het verbeteren van het gebruiksgemak.

Resultaat boeken

Als de zwakke punten van het conversieproces aan het licht zijn gebracht kan het vizier gericht worden op verbetering. De grootste pijnpunten kunnen vaak door simpele aanpassingen verbeterd worden. Hierbij kan gedacht worden aan het opnieuw indelen van de landingspagina’s of het toevoegen van de USP’s op de verkooppagina.

Als het laaghangende fruit geplukt is, kan de conversie verder verbeterd worden door het toepassen van verschillende testen. Door A/B testen en multivariate testen, wordt gekeken welke inhoud van de website door de bezoekers het meest wordt geapprecieerd. Bij A/B testen wordt de originele lay-out van een pagina getest tegen één of meerdere alternatieve lay-outs.

Werkwijze conversie optimalisatie

Bij het uitvoeren van conversie optimalisatie volgt DoubleSmart een gestructureerde werkwijze. Naar onze mening kunnen we het gedrag van bezoekers het beste in kaart brengen aan de hand van drie vragen:

  • Wat brengt de bezoeker naar je website?
  • Wat weerhoudt bezoekers tot een conversie?
  • Wat triggert bezoekers die wel tot conversie overgaan?

Aan de hand van deze drie vragen kunnen succesfactoren beter benut worden en barrières worden weggenomen. Deze actiepunten worden opgenomen in een concreet plan waarmee we aan de slag kunnen. Lees meer over onze werkwijze van conversie optimalisatie, of deel je ambities met Remco een specialist die je telefonisch (0182-342062) of per e-mail (remco@doublesmart.nl) direct verder kan helpen!

Vraag offerte aan

Erik Dekker - SEA/PPC specialist DoubleSmart

Erik Dekker

Eet graag taartjes met Jennifer Lawrence, maar dat is in de praktijk wat lastig te realiseren. Gelukkig wordt Erik ook blij van M&M’s met pinda’s en van het verzamelen van dvd’s en blu-rays, en dat blijkt heel wat haalbaarder te zijn.

0182-342062 linkedIn

Remco Zuidbroek

Heeft een hekel aan een bureau vol zooi, maar betrapt zich er iedere dag op dat hij weer het minst opgeruimde bureau heeft van het stel. Gelukkig heeft hij er wel voor gezorgd dat hij ook het grootste bureau heeft van iedereen, zodat hij er ongedwongen een (georganiseerde) puinhoop van kan maken.

0182-342062 linkedIn

Dave Willemstein

Is gek op autoriteit en straalt dat ook uit. Hoewel hij in de online marketing werkt, heeft hij niets met smartphones. Is elk voorjaar een week uit de running, want moet dan carnaval vieren.

0182-342062 linkedIn

Gratis online kansenonderzoek

Enthousiast geworden over conversie optimalisatie bij DoubleSmart? Neem dan contact op met Remco Zuidbroek via 018 23 420 62 of vraag direct een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Gratis kansenonderzoek

Het eerste online marketing bureau dat echt z’n woorden nakomt. Marktconforme prijzen en persoonlijke begeleiding. Ook uitstekende kennis van zaken en denken echt mee met de klant. Geen onnodige kosten. Aanrader!
C. Denkers - www.pothelm.nl

DoubleSmart helpt mij niet alleen bij het verbeteren van de vindbaarheid van mijn webwinkel, maar geeft ook tips om meer conversies te realiseren. Deze mix van zoekmachine marketing advies en uitvoering maakt de samenwerking erg prettig.

J. de Reuver - www.delaadkabelshop.nl

DoubleSmart helpt ons aan meer website bezoekers, leads en klanten. Via een tip kwamen we terecht bij DoubleSmart. Het blijkt een perfecte match te zijn. Het kennismakingsgesprek klikte meteen en de eerste resultaten (meer omzet met nieuwe klanten) zijn absoluut veelbelovend. Het nakomen van afspraken, enthousiast meedenken en deskundige werkuitvoering zijn van toegevoegde waarde voor ons. DoubleSmart is een prachtbedrijf om mee samen te werken.

F. de Bock - www.nieuwsbriefsysteem.nl

Voor mij als webwinkel eigenaar is een goede vindbaarheid cruciaal. De jongens van DoubleSmart geven praktisch advies en nemen de tijd om je persoonlijk verder te helpen. DoubleSmart is voor mij een echte partner op het gebied van online marketing.

S. van Rozendaal - www.easyplants.nl
Betrouwbare partij waar je op kan bouwen. Goede resultaten en altijd goede rapportage achteraf. Ze voeren niet alleen uit, maar denken juist mee met de marketingstrategie. Hardwerkende Young-professionals die ervoor zorgen dat ons MKB-bedrijf ook marktleider blijft.
A. Perret - www.studentverhuisservice.nl

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close