Een advertentieset is een manier om te bepalen hoe een advertentie wordt weergegeven op Facebook. Je bepaalt hierin onder andere de beoogde doelgroep voor de online advertentie. Een campagne kan meerdere advertentiesets bevatten, die elk weer op een andere doelgroep gericht zijn met unieke criteria. Wat is advertentieset en hoe kun je deze gebruiken binnen een online strategie op Facebook?
In een advertentieset kun je de doelgroep specificeren op basis van diverse criteria waaronder locatie, leeftijd en geslacht. Het is daarnaast ook mogelijk om een budget te bepalen en een planning te maken voor de data en looptijd van advertenties. Bij Facebook zijn er drie elementen die bij een advertentiestrategie van toepassing zijn:
Om een advertentieset op de juiste wijze invulling te geven zijn er vier zaken om rekening mee te houden:
Het is mogelijk om de advertentiesets bij te werken, zo kun je de strategie optimaliseren om de effectiviteit van je Facebook marketing te verhogen. Dit kan op elk moment worden ingesteld en toegepast door een set te bewerken. Het is mogelijk de wijzigingen direct door te voeren, of om ze op te slaan maar niet direct te publiceren.