Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
- Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
- Uitgebreide en concrete analyse
- Op maat gemaakt door onze specialisten
Kansenonderzoek SEA
Meetbaarheid staat voorop
Geld in campagnes steken zonder te weten wat het oplevert? Dat is niet onze aanpak. We zorgen voor een grondige analyse van jouw resultaten, zodat je elke maand precies weet hoe je ervoor staat.
Verlengstuk van jouw team
Als je kiest voor ons als partner in online adverteren, krijg je meer dan alleen een uitvoerende partij. We worden een strategisch partner die helpt jouw ambities en doelen waar te maken, zowel op de korte als de lange termijn.
Geen verplichtingen
Benieuwd of het uitbesteden van online adverteren werkt voor jou? Bij ons geen langdurige verplichtingen. We werken graag met klanten die oprecht met ons willen samenwerken, daarom je kunt maandelijks kosteloos opzeggen.
Online adverteren
Net als advertenties in de krant of op tv hebben online advertenties het doel meer naamsbekendheid te genereren of meer verkopen te realiseren. DoubleSmart is gespecialiseerd in het opzetten van Google Ads campagnes waarmee je snel en effectief bezoekers naar een website kunt trekken. Omdat je zelf kiest bij welke zoektermen de advertentie verschijnt in de zoekresultaten van Google, kun je heel gericht adverteren. Ook weten we hoe je Facebook marketing slim inzet.
Dit zijn onze klanten
Effectief, maar met kosten
In tegenstelling tot het genereren van verkeer via zoekmachine optimalisatie (SEO), realiseer je door middel van een Google Ads campagnes snel resultaat. Als de campagne staat en het budget bepaald is, staat de website namelijk al vrij snel bovenaan in de advertenties van Google. Wel is het zo dat je per klik een bepaald bedrag betaalt. Deze CPC (cost per click) is per zoekterm verschillend en wordt vooral bepaald door de mate van concurrentie binnen de zoekterm.
Indicatoren
Toch zijn er nog andere factoren die een rol spelen in de kosten die betaald worden per klik. Google kent namelijk waarde toe aan de professionaliteit van een campagne. Google meet dit met behulp van een aantal indicatoren, die we hieronder benoemen.
Doorklikratio
Deze ratio (CTR, click through ratio) wordt berekend aan de hand van het aantal kliks op de advertentie gedeeld door het aantal vertoningen in de zoekresultaten van Google. Hoe hoger deze ratio, hoe hoger de waarde die Google toekent aan de advertentie. De CTR kan bijvoorbeeld verhoogd worden door de woordkeuze goed te overwegen.
Relevantie van de landingspagina
De kwaliteitsscore van Google wordt ook gebaseerd op de kwaliteit van de pagina waar de advertentie naartoe linkt. Hoe is deze landingspagina ingericht en is het relevant ten opzichte van het onderwerp van de advertentie?
Laadtijd van de pagina
Als de pagina snel geladen wordt, concludeert Google dat er een hoge mate van professionaliteit aanwezig is op de website. Dit vertaalt zich in een toegevoegde waarde voor je Google Ads advertentie en dus lagere kosten.
Dit zeggen onze klanten
Marketplaces uitbesteden aan Doublesmart? Je krijgt strategisch advies over wat de meest effectieve optie(s) is/zijn voor jouw bedrijf. In deze drie (soorten) marketplaces zijn wij gespecialiseerd.
Online adverteren met Doublesmart
Bij online marketing bureau Doublesmart verzorgen professionele SEA-specialisten de Google Ads campagne en helpen we jou het hoogste rendement te behalen over de investering. Wil je ook je SEA uitbesteden, of wil je bespreken wat we voor je kunnen doen op het gebied van socialmediamarketing? Neem dan contact met ons op!
Ons track record
bekijk alle partners en awardsOntmoet onze advertentiespecialisten
Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.
Koekje erbij?
Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.
Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.
Veelgestelde vragen
-
Wat zijn de voordelen van zoekmachine adverteren?
Zoekmachine adverteren heeft veel impact: goede campagnes kunnen je bedrijf vooruithelpen en je op korte termijn winst opleveren. De meest in het oog springende voordelen van zoekmachine adverteren zijn:
- Grote kans op conversie. Bij bezoekers die via een advertentie op je website terechtkomen, is de kans 50% groter dat ze conversie opleveren dan bij bezoekers die je website vinden via de organische zoekresultaten.
- Resultaat op de korte termijn. Met SEA trek je snel veel relevante bezoekers naar je website. De organische zoekresultaten leveren vooral veel kliks op als je hoog in de zoekresultaten staat, wat veel tijd en inspanning kost. Een goede advertentie is een stuk sneller geplaatst en levert dus op de korte termijn al resultaat op.
- Gericht adverteren. De zoeker die op je advertenties klikt, is relevant en heeft al interesse getoond in je aanbod door op een zoekterm te zoeken die overeenkomt met jouw aanbod. Als je je goed in je doelgroep hebt verdiept en hier je advertenties op afstemt, kun je er dus zeker van zijn dat je relevante bezoekers op jouw website ontvangt. De kans dat ze overgaan tot het aanvragen van een offerte of het kopen van een product wordt daardoor een stuk hoger.
-
Waarom zou je adverteren op LinkedIn?
Adverteren op LinkedIn wordt gezien als dé manier om de zakelijke markt te bereiken. De focus ligt hier voornamelijk op het opvallen bij en het verkrijgen van kwalitatieve leads en conversies. Oftewel: op leads en conversies die écht van waarde zijn voor je bedrijf. Doe je het goed, dan kun je met LinkedIn marketing dus heel wat extra inkomsten genereren.
Verder grote voordelen van adverteren op LinkedIn:
- Dit platform kent een hoge betrokkenheid en conversieratio. LinkedIn-gebruikers zijn namelijk vaak actief op zoek naar nieuwe inzichten en kennis en zij staan dus open voor jouw content.
- Je kunt jouw targetgroep heel specifiek afbakenen. Hierdoor word je zichtbaar bij mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw product, dienst of bedrijf.
- Waar LinkedIn vooral gebruikt wordt om de zakelijke klant te bereiken, kun je dit platform óók voor B2C-doeleinden gebruiken. En daarmee sla je makkelijk meerdere vliegen in één klap. Iemand is immers nooit alleen maar een zakelijke klant. Hij of zij is ook gewoon een consument.
-
Waarom zou je adverteren op Facebook?
Met Facebook marketing adverteer je heel doelgericht. Je specificeert jouw doelgroep op uiteenlopende kenmerken. Van leeftijd en woonplaats tot beroepsgroep en interesses: met een paar klikken stel je je ideale doelgroep samen.
Bovendien: je hoeft niet te wachten tot je doelgroep op zoek gaat naar jouw product of dienst. Jij zet de eerste stap. En dat betekent dat je jouw advertentie ook kunt tonen aan mensen die nog nooit eerder interactie hebben gehad met jouw business. Dé manier om consumenten die nog niet wisten dat ze jouw product graag wilden hebben, tóch te bereiken en te activeren.
-
Waarom zou je adverteren op Instagram?
Doe je het goed, dan kun je met Instagram ads heel wat extra conversies en omzet genereren. Niet alleen kun je heel specifiek targeten op jouw doelgroep en weet je zo zeker dat de mensen die jouw advertentie te zien krijgen je product of dienst vaak relevant vinden. Ook is Instagram superpopulair en heb je hierop dus een groot bereik.
Verder een voordeel: Instagram is dé manier om je naamsbekendheid te vergroten. In tegenstelling tot bij bijvoorbeeld SEO of SEA – waar je moet wachten tot mensen naar jóúw product/dienst op zoek gaan – zet jij nu de eerste stap. Je maakt iemand uit je doelgroep bewust van een behoefte die hij of zij misschien wel heeft (maar waar hij/zij nog niet eerder bij stil had gestaan).
-
Hoeveel kost adverteren op YouTube?
Hoeveel het kost om te adverteren op YouTube is afhankelijk van welk advertentieformat je kiest, welke doelgroep je wilt bereiken en welke biedstrategie je kiest. Op YouTube kun je adverteren met vrijwel elk budget, want je kiest zelf je maximum.