Loader

Google Adwords Uitbesteden

 
Beter gevonden worden met zoekmachine optimalisatie

De noodzaak om vindbaar en relevant te zijn

De online omgeving verandert razendsnel. Mensen die een zoekopdracht uitvoeren in Google willen zo snel mogelijk in relevante informatie voorzien worden. Zoekers scannen dan in enkele milliseconden welke aanbieder het beste past bij wat ze zoeken, het meest aantrekkelijk is of het betrouwbaarst overkomt. Als bedrijf dien je dus ten eerste vindbaar te zijn en daarnaast moet je informatie haarfijn aansluiten bij het soort zoekopdracht en de consument. Mensen kunnen om de kleinste details afhaken of juist ervoor kiezen om op je website te klikken.

Naast de natuurlijke zoekresultaten in Google zie je boven deze resultaten maximaal 4 betaalde zoekresultaten. Dit zijn advertenties gericht op het zoekwoord en bieden snel de informatie die de gebruiker zoekt. Deze advertenties vallen onder Search Engine Advertising. De resultaten van SEA worden als eerste getoond aan de bezoekers en krijgen dus relatief veel aandacht.  SEA is een onderdeel van Google Adwords waarmee je verschillende gerichte advertenties kunt opstellen. Google Adwords bestaat uit meerdere onderdelen:

  • Display advertising
  • Remarketing
  • Google Shopping
  • SEA

Het is mogelijk om zelf aan de slag te gaan met Google Adwords en zelf budgetten, zoekwoorden en advertenties te selecteren. Vaak is dit wel inefficiënt gebruik maken van je marketingbudget. Wil je het marketingbudget verstandig en efficiënt benutten, dan doe je er goed aan om Google Adwords uit te besteden. Het online consumentengedrag is complex en daarom is harde data ook noodzakelijk om deze potentiële klanten te benaderen in plaats van een onderbuikgevoel. Zodoende kom je tot een goed inzicht waar bezoekers behoefte aan hebben of waar ze tegenaan lopen op je website of advertentie.

Neem contact op!   en spar met één van onze Google Adwords specialisten!

Waarom Google Adwords uitbesteden?

Google Adwords is een van de meest toegepast vormen van online marketing. Dit komt doordat het effectief, meetbaar en ontzettend snel resultaat oplevert. SEA zorgt er namelijk voor dat je relevante advertenties laat zien aan je doelgroep die hoog eindigen in de resultaten van Google. Bovendien zijn de advertenties erg specifiek en relevant voor een bepaald zoekwoord. Vaak zijn marketing uitingen lastig te meten Dat is bij Adwords wel anders. Zo betaal je een bepaald bedrag per klik en zie je direct in de data hoeveel je campagne oplevert.

Doelen en structuur van Google Adwords

Het succes van een campagne is van veel aspecten afhankelijk en vereist echte vakkennis wanneer je serieus rendement wilt behalen. Zo dien je als eerste een SMART doel op te stellen dat je wilt behalen met Adwords. Doelen zoals het verhogen van het aantal bezoekers dat overgaat tot een bepaalde actie (conversie), meer traffic genereren naar je website of een grotere naamsbekendheid creëren. Wanneer je de doelen bepaald hebt, ga je over naar het bepalen van de zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf en die een positieve return on investment zullen genereren. Dit betekent concreet, levert Adwords meer op dan het gekost heeft? Vervolgens gaat de campagne dan ingericht worden en worden de advertenties getoond aan de zoekers in Google. Voor het uiteindelijk succes is een duidelijke structuur met betrekking tot de advertentiegroepen van belang en bepalen we welk budget elke advertentie krijgt. Tevens worden prikkelende teksten geschreven die de online consument moet lokken. Alleen hoog in Google staan heeft namelijk weinig effect wanneer de zoeker je simpelweg niet interessant genoeg vindt.

Relevante landingspagina’s

Wanneer de zoeker dan daadwerkelijk op de advertentie klikt belandt deze persoon op een zogenoemde ‘landingspagina’. Ook hier geldt weer dat de bezoeker binnen enkele seconden de conclusie trekt of diegene de juiste informatie vindt die gezocht wordt. Wanneer dit niet het geval is, zal diegene de website verlaten. Naast de advertentie is dus ook de landingspagina sterk van invloed op het succes van de Adwords campagne. Elke klik kost namelijk een bepaald bedrag en om die reden wil je dat mensen dan ook daadwerkelijk doen wat je graag van ze verlangt en niet binnen enkele seconden de website verlaten en naar een concurrent gaan. Dit is namelijk zonde van het Adwords budget.

Rendement met een Google Adwords specialist

Wil je echt rendement behalen met Adwords? Dan kun je het beste Google Adwords uitbesteden aan een specialist. Die zal vervolgens het budget zo efficiënt mogelijk indelen, de advertenties zo verleidelijk mogelijk opstellen, data als uitgangspunt gebruiken om beslissingen te maken en ook de website zo inrichten dat bezoekers direct vinden waar ze naar op zoek zijn. Tevens worden de kosten per klik en de positie van de advertentie in Google bepaald door een kwaliteitsscore. Je ontvangt een hoge kwaliteitsscore voor je advertentie, wanneer de advertenties, zoekwoorden en landingspagina’s relevant zijn. Dit is een belangrijk onderdeel, aangezien het de vindbaarheid van je advertentie en dus ook je website beïnvloedt en het een sterke factor is in de uiteindelijke kosten van de Adwords campagne.

Neem contact op!   en spar met één van onze Google Adwords specialisten!

Relevant, vindbaar en doelgericht met DoubleSmart

DoubleSmart is een gecertificeerd Google Partner en Google beloont ons rendementsinzicht met een 9,6. Bovendien beschikken wij over gecertificeerde specialisten met jarenlange ervaring op het gebied van Google Adwords campagnes. Doormiddel van een gestructureerde en transparante werkwijze bepalen wij een strategie die perfect aansluit bij het bedrijf, de zoekwoorden en de doelstellingen die behaald dienen te worden. Hier wordt de campagne volledig op afgestemd en worden er specifieke advertenties opgesteld per zoekwoord. Ook de landingspagina’s worden geoptimaliseerd, zodat de bezoeker direct weet of je bedrijf de geschikte partij is. Met behulp van Google Adwords en Google Analytics wordt een analyse uitgevoerd welke advertenties goed lopen en wordt het budget opnieuw afgestemd. Tevens wordt er gekeken hoe de bezoeker zich op de website gedraagt. Wanneer er knelpunten gevonden zijn, waarom een bezoeker bijvoorbeeld niet overgaat tot actie wordt hier een passende oplossing voor gevonden om zodoende de bezoeker te overtuigen.

Kernwaarden van DoubleSmart

Als klant van DoubleSmart ben je verzekerd van een persoonlijke en duidelijke aanpak waar resultaat voorop staat. Zo ontvang je maandelijks een rapportage en analyse van de resultaten, ROI en de werkzaamheden. Daarnaast staan wij altijd open voor opmerkingen en vragen, aangezien wij geloven dat een fijne en succesvolle samenwerking is gebaseerd op duidelijk contact. Onze kernwaarden bij een samenwerking zijn:

  • Klantfocus | Elk bedrijf en persoon is anders, daarom geloven wij in een persoonlijke aanpak.
  • Transparantie | Duidelijke rapportage en inzichten, werkzaamheden en je rendement
  • Resultaten | Naast een fijne samenwerking staat het rendement natuurlijk op plek 1.

Neem contact op!   en spar met één van onze Google Adwords specialisten!

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close