Loader

Facebook marketing

Je doelgroep voor het uitkiezen

Wil je goedkoop en zeer doelgericht adverteren op een laagdrempelige en doeltreffende manier? Op Facebook vind je elke dag zo’n 7,1 miljoen potentiële klanten!

 
Facebook marketing DoubleSmart

Goedkoop adverteren

Facebook marketing is een relatief goedkope manier van adverteren met een groot bereik. Breng je producten voor een schappelijke prijs onder de aandacht en beslis zelf je budget.

Nieuwsgierig publiek

Op Facebook zitten mensen uit nieuwsgierigheid. Gebruik die nieuwsgierigheid en breng je product creatief onder de aandacht met beeldmateriaal dat bij je merk past.

Specifiek targeten

Je doelgroep heel precies uitzoeken? Dat kan met adverteren op Facebook! In een paar klikken zet je je Facebook advertenties klaar voor een doelgroep die jij uitkiest.

Facebook marketing: breder dan Facebook

Het klink tegenstrijdig: je doet aan Facebook marketing, hoe kan dat nu breder zijn dan Facebook? Toch is het zo:

  • Instagram is van Facebook, dus je kunt je Facebook advertenties ook gemakkelijk omzetten om ze ook op Instagram te tonen;
  • Via het Audience Network van Facebook adverteer je breed en zijn je advertenties ook buiten Facebook zichtbaar op websites en in apps.

Breed adverteren in verschillende kanalen via het Audience Network heeft een groot voordeel: de conversieratio ligt 8 keer hoger onder mensen die je advertentie in meerdere kanalen zijn tegengekomen. Ziet een potentiële klant jouw advertentie dus zowel op Facebook als op Instagram en in Messenger? Dan is de kans dat hij voor jouw product zwicht maar liefst 8 keer groter dan wanneer je hem alleen op Facebook met je advertentie zou benaderen.

Bekijk onze resultaten, werkwijze en volledige video’s.

Ga naar de cases

Facebook marketing uitbesteden aan een social media specialist?

Contact

Adverteren in Google vs. adverteren op Facebook

Zoekmachine adverteren is een bekende vorm van online adverteren. SEA of zoekmachine adverteren heeft echter een aantal duidelijke nadelen:

  • Je wordt pas gevonden als je gezocht wordt/je bent afhankelijk van zoekers/zoekgedrag: een zoeker moet eerst op zoek gaan naar jouw product of productgroep, anders komt hij via SEA niet bij je uit. Je bent afhankelijk van zoekgedrag: als er niemand zoekt op eekhoornlokkers, kun je je ad voor je prachtige, ingenieuze eekhoornlokker ook niet tonen in Google.
  • In Google Ads kun je geen foto of video laten zien van je product: een weergave van je ad in de zoekmachine houdt een vast format aan. Een foto of video maakt daar geen deel van uit. Dat is een groot nadeel als jij een product verkoopt waarvan mensen pas weten dat ze het willen als ze ermee geconfronteerd worden.
  • De kosten zijn vaak hoog: om in de zoekmachine te adverteren op zoektermen met hoge concurrentie, betaal je al snel heel wat euro’s voor een klik. Daarnaast levert lang niet elke klik ook echt een conversie op, waardoor je, zeker als je conversieratio laag is, een pijnlijk hoog bedrag kwijt kunt zijn aan klikprijzen.

Doe je aan Facebook marketing, dan heeft dat een aantal duidelijke voordelen ten opzichte van adverteren in de zoekmachines:

  • Je kiest zelf aan wie je je Facebook ad toont: je stelt zelf je doelgroepen voor je Facebook ads in en kiest zo precies wie jouw ad ziet (en wie niet). Het gaat veel verder dan ‘mensen die zoeken op die en die term’: je kunt filteren op beroepsgroep, leeftijd, woonplaats, interesses… Je ziet direct hoe groot je doelgroep is.
  • Gebruik een leuke, creatieve, interessante video of foto om je product te promoten: we zijn niet allemaal taalvirtuozen, dus een advertentietekst schrijven zit ons niet allemaal in het bloed. Gelukkig kun je bij Facebook ook (juist!) met beeldmateriaal werken. Een foto of filmpje met jouw product of merk in de hoofdrol verschijnt zo bij je ideale klant tussen de verhalen en belevenissen van zijn vrienden.
  • Adverteren op Facebook is relatief goedkoop: in vergelijking met de klikprijzen in Google Ads betaal je voor het tonen van een Facebook advertentie een aanzienlijk kleiner bedrag. Bij Facebook worden de prijzen voor je advertenties bepaald door de advertentieveiling, dus het is afhankelijk van het type advertentie dat je wilt tonen.

Je Facebook marketing uitbesteden? Neem contact op met een specialist!

Contact

Slim: Facebook marketing uitbesteden

Facebook marketing uitbesteden is een handige manier om én beter te adverteren met meer rendement én veel minder tijd kwijt te zijn aan die advertenties. Win-win dus!

Als je je Facebook marketing uitbesteedt aan een specialist, dan weet je dat er iemand met verstand van zaken en met kennis van de complexe bied- en doelgroepsystemen van Facebook steeds jouw advertenties monitort en optimaliseert.

DoubleSmart: jouw Facebook marketing bureau

DoubleSmart is een online marketing bureau en heeft zich onder andere gespecialiseerd als Facebook marketing agency. We hebben social media specialisten in dienst die de hele dag zitten te facebooken, en dat dagenlange gefacebook heeft zo zijn voordelen. Onze specialisten:

  • Zijn op de hoogte van trends;
  • Hebben ruime ervaring met uiteenlopende markten;
  • Zitten boven op de nieuwste ontwikkelingen van Facebook marketing en van social media marketing in het algemeen.

Onze Facebookhelden delen hun kantoor met een volledig team aan online marketing experts met elk hun eigen specialisme. Een specialist in LinkedIn marketing zit bijvoorbeeld naast een SEA-topper. Naast social media marketing doen we ook zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en conversie optimalisatie.

Heb je dus niet alleen een Facebook marketing plan nodig, maar zoek je een specialist die je omzet kan laten groeien door verschillende marketingstrategieën in precies de juiste verhoudingen te zetten?

Onze specialisten

Jessica Jansen SEA-specialist DoubleSmart Jessica Jansen DoubleSmart

Jessica Jansen

Is af en toe tussen het sporten door op de werkvloer te vinden en haalt toch steeds die 40 uur/week (it’s a miracle). Houdt zowel online als offline van social. Gaat dan ook graag naar feestjes en festivals en is bij ons als online marketing specialist veel bezig met social. Wordt van niks blijer dan van campagnes die de klant groei opleveren.

0182-342062 linkedIn
Brett Jobse Brett Jobse

Brett Jobse

Bierliefhebber die bier het liefst combineert met een technofeest. Een bier-festivalcombinatie is ook altijd goed. Deze SEA-specialist houdt dus van sterke combinaties en is daarom voor onze klanten ook altijd in de weer om een zo laag mogelijke CPC te combineren met een zo hoog mogelijke ROI.

0182-342062 linkedIn
Erik Dekker - SEA/PPC specialist DoubleSmart Erik Dekker

Erik Dekker

Eet graag taartjes met Jennifer Lawrence, maar dat is in de praktijk lastig te realiseren. Gelukkig wordt Erik ook blij van M&M’s met pinda’s en van het verzamelen van dvd’s en blu-rays, wat heel wat haalbaarder blijkt te zijn. Deze SEA-specialist haalt zijn energie niet alleen uit M&M’s, maar ook uit het opzetten van Ads campagnes die jouw doelgroep naar je website lokken.

0182-342062 linkedIn
Facebook marketing DoubleSmart

Stel je vraag aan een Facebook marketing bureau

Ben je een kersverse Facebookadverteerder en zie je door de bomen het bos niet? Pas je al jaren dezelfde strategie toe en wil je graag doorschakelen naar een volgende versnelling? Heb je al veel ervaring, maar ben je op zoek naar een manier om nog meer rendement uit je Facebook ads te halen?

DoubleSmart staat als Facebook marketing bureau voor je klaar. We duiken graag in jouw markt en doelgroep en beantwoorden al je vragen over Facebook marketing.

Let’s get social!

Contact

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close