Conversie optimalisatie uitbesteden

Je omzet verhogen zonder extra advertentiebudget in te zetten? En jouw CRO-tests altijd koppelen aan concrete bedrijfsdoelen? Met Doublesmart integreer je CRO strategisch in jouw ritme voor groei. Elke 90 dagen identificeer je samen met ons de bottlenecks die opschalen in de weg staan. En elke maand optimaliseren we de pagina’s waar jouw omzet lekt. 

A/B-testen is waardevol. Maar richt je je op het juiste probleem?

  • Analyse van je belangrijkste flows, overtuigingskracht en afhakers
  • Inzicht in wat bezoekers tegenhoudt om klant te worden
  • Geen losse CRO-ideeën, maar strategische prioriteiten op basis van bottlenecks

Klik je op ‘start gratis groeiscan’, dan volgen er tien aanvullende vragen om te beantwoorden.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit144 beoordelingen

Groeiscan

"*" geeft vereiste velden aan

Wat kan ik verwachten?

15% groei op alle fronten = verdiensten x2

Andere bureaus richten zich op het verhogen van het conversiepercentage. Bij ons ligt de focus op groei in álle conversiedrijvers (V6-model). Door namelijk een kleine verbetering door te voeren op een hogere orderwaarde (Verkoopwaarde), het aantal conversies (Verkooppercentage), meer herhaalaankopen (Vasthouden), meer referrals (Via Via) én meer Verkeer, profiteer je van een exponentiële groei in de 6e V: Verdiensten.

CRO binnen TeamSMART-ritme: garantie voor groei

Geen spreadsheets vol willekeurige testideeën. Gewoon continu focus op wat jouw groei het meest bevordert. Elke 90 dagen identificeren we je 3-5 grootste bottlenecks. En CRO wordt ingezet waar het de meeste impact maakt. Verlies je veel kopers in de check-out? Dan testen we specifiek dat onderdeel van de webshop. Leadkwaliteit slecht? Laten we formulieren en leadkwalificatie optimaliseren. Seizoensproducten die niet verkopen? Dan leggen we de focus op die productpagina’s.

Volledige expertise zonder gedoe van eigen team

Bij Doublesmart krijg je jouw eigen CRO-specialist met volledige expertise, die conversieoptimalisatie strategisch inzet binnen je groeimethode. Dus: géén dure interne kracht die slechts beperkte expertise heeft en niet altijd focust op bedrijfsbrede bottlenecks. En óók geen freelancer die vaak werkt aan geïsoleerde projecten in plaats van een structureel proces te hanteren.

CRO als strategisch onderdeel van groeiritme

Je betaalt voor verkeer, terwijl je conversiepercentage achterblijft. Je weet dat je website beter kan converteren, maar weet niet waar je moet beginnen. En je hebt het gevoel dat bezoekers afhaken, maar snapt niet zo goed waarom. Hoe nu verder?

Kies je voor conversie optimalisatie uitbesteden aan Doublesmart, dan verhoog je je omzet zonder extra advertentiebudget in te zetten. Doublesmart ziet CRO namelijk niet als losse optimalisatietool, maar als strategisch onderdeel van ons ritme voor groei (TeamSMART).

Dat werkt zo:

  • Elke 90 dagen identificeer jij samen met ons de 3 tot 5 bottlenecks die jouw groei in de weg staan (bedrijfsbreed).
  • Hier koppelen we initiatieven aan voor het komende kwartaal.
  • CRO wordt dáár ingezet, waar het de meeste impact maakt in het wegnemen van de bottlenecks. Dit ritme maakt groei onvermijdelijk.

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis groeiscan aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte onderzoek aan, ter waarde van € 400,-.

CRO uitbesteden aan Doublesmart: nu versus straks

Nu 

✗   Je betaalt voor verkeer, maar je conversiepercentages blijven achter. 

✗   Je weet dat je website beter kan converteren, maar weet niet waar te beginnen. 

✗   Je hebt het gevoel dat bezoekers afhaken, maar snapt niet waarom. 

✗   Je wilt investeren in CRO, maar hebt geen tijd/expertise om het zelf goed te doen. 

✗   Je zoekt een partner die CRO strategisch inzet, en niet als doel op zich. 

Straks 

✓   Elke 90 dagen weet je precies welke pagina’s geoptimaliseerd moeten worden voor maximale impact. 

✓   Je website wordt systematisch beter op de punten die belangrijk zijn voor jouw groei. 

✓   Je CRO-tests zijn altijd gekoppeld aan concrete bedrijfsdoelen. 

✓   Je haalt meer omzet uit hetzelfde verkeer door slimme optimalisaties. 

✓   Je hebt eindelijk grip op waarom bezoekers wel of niet converteren. 

Onze CRO-expertise

Data Analytics

Bij de start van een strategie kijken we naar de kwantitatieve data om structurele bottlenecks boven water te halen. Vanuit dit onderzoek kunnen we ons richten op de bottleneck die er op dát moment voor zorgt dat de meeste mensen afhaken.

Gebruikersonderzoek

We houden het gedrag van websitebezoekers goed in de gaten. Door de klantreis te volgen, krijgen we inzicht in de redenen en motivaties van mensen om een actie te ondernemen. De strategie sluit hierdoor altijd aan op wat de klant wil en nodig heeft.

A/B-testen

Na het opstellen van een passende strategie testen we de opgestelde hypotheses op de website zelf. Hierdoor kunnen we met zekerheid zeggen wat een aanpassing oplevert.

Dit is wat onze klanten zeggen

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit144 beoordelingen

‘De cursus ‘Bouw je eigen chat-GPT’ van Paola is spot-on en super toepasbaar! Hier vergaar je niet alleen ai kennis, maar heb je het aan het eind van de cursus het ook al ingebouwd in je werkroutine!’

Claudia Kastelein

‘Wauw in 1 woord.Wat een service en wat een website.Na jaren lang gezocht te hebben eindelijk een site wat prachtig is !Super snel qua contact,korte lijnenLuisterend oor voor al je wensen.Echt ben een…’

Noëlle de Wit

‘Fijne partner!’

Marketing Zegwaard

‘DoubleSmart is een professionele en betrokken online marketingpartner. Ze denken proactief mee, communiceren helder en leveren zichtbare resultaten. Dankzij hun expertise zijn onze online…’

Rene Bockmeulen

‘Afgelopen mei een 4 daagse online training gevolgd over AI-assistenten bij Doublesmart. De training is 4 dagen gegeven door Paola. Paola heeft veel kennis en weet dit op een fijne manier over te…’

Jo-Vienna Heije

In 5 stappen naar bedrijfsgroei

Ontdekken welke marketingkanalen en bedrijfsprocessen jouw groei afremmen op dit moment? En waar je de meeste omzet laat liggen? 

Vraag een gratis groeiscan aan en ontvang een vrijblijvend strategisch voorstel voor jouw groei. Hiermee leggen we de basis voor een écht droompartnerschap. 

Student Verhuis Service

SEO | SEA | CRO | Socialmedia

Een full funnel marketingstrategie met groei binnen alle diensten. Van SEO, tot SEA, Social ads en CRO

75% in de top 3 van Google. 97% van alle zoektermen op de eerste pagina.
22% afname in kosten per conversie binnen Google Ads
14.56% statistische, significante groei van het aantal mensen dat doorklikt richting het offerteformulier

Dynamiet Nederland

SEO | SEA

Onwrikbare positie als marktleider

30% daling in kosten per conversie
29% meer verkeer via SEO
7% stijging in aantal leads in een jaar

Ontmoet onze CRO-specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

plan een afspraak start groeiscan
Stijn en Jessica achter bureau
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Wat is conversie optimalisatie?

    Conversie optimalisatie (Engels: conversion rate optimization, oftewel CRO) is het proces van het verbeteren van je website, met als doel dat meer bezoekers overgaan tot de gewenste actie. Denk hierbij aan het doen van een aankoop, het invullen van een formulier of het aanvragen van een offerte.

    Een CRO-specialist identificeert knelpunten waarop bezoekers afhaken, voert (A/B-)testen uit om te achterhalen welke website-elementen het best presteren en maakt de website gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en sneller.

  • Wat doet een CRO-specialist?

    Een CRO-specialist, ofwel Conversion Rate Optimization-specialist, is verantwoordelijk voor het verbeteren van de conversieratio van websites of digitale platforms. Een CRO-expert analyseert data, voert A/B-tests uit, en optimaliseert de gebruikerservaring om meer bezoekers te converteren naar klanten of leads. Dit omvat vaak het verbeteren van call-to-actions, formulieren, en algemene gebruiksvriendelijkheid van de website.

  • Waarom zou je investeren in conversieoptimalisatie?

    Investeren in conversie optimalisatie is belangrijk, omdat je anders waardevolle omzetkansen laat liggen. Door CRO in te zetten zorg je ervoor dat websitebezoekers sneller over gaan tot de gewenste actie. Zo leiden jouw marketinginspanningen tot betere resultaten, haal je het maximale uit je budget en profiteer je van een snellere groei.

    Stel je maar eens voor: je hebt ijzersterke Google Ads-campagnes draaien en door goede SEO scoor je op de organische zoekwoorden steeds in de top 3 organische posities. Daardoor komt er veel relevant verkeer naar je website, maar toch heb je het gevoel dat er meer uit je campagnes te halen valt. Het aantal bezoekers is prima, daar ben je tevreden over. Maar de bezoekers die uiteindelijk tot actie overgaan? Dat zijn er niet genoeg.

    Je bezoekers blijven blijkbaar ergens op je website hangen in het conversieproces. Dit kan komen doordat ze bijvoorbeeld de navigatie niet goed snappen, geen vertrouwd gevoel hebben bij je website of het bestelproces langdradig of onduidelijk vinden. Los je dit op met conversieoptimalisatie, dan genereer je heel wat extra conversies en omzet.

  • Waarom zou je conversie optimalisatie uitbesteden?

    Je kunt conversieoptimalisatie natuurlijk zelf doen. Maar het effect is veel groter als je het uitbesteedt aan een specialist. Een CRO-specialist handelt op basis van specialistische kennis en harde data, in plaats van op vermoeden. En hierdoor weet hij of zij precies wat er nodig is om jouw conversiepercentage zo veel mogelijk te laten groeien.

    Als je kiest voor conversie optimalisatie uitbesteden, weet je bijvoorbeeld zeker dat:

    • Jouw strategie wordt opgesteld op basis van data, in plaats van op aannames. Doublesmart heeft toegang tot de beste tools (denk aan Hotjar, Visual Website Optimizer, Google Analytics, Clarity en Convert). En we doen een uitgebreid gebruikersonderzoek.
    • Je profiteert van een continue groei in resultaten. Door conversieoptimalisatie uit te besteden, profiteer je van een continue stroom van optimalisaties en verbeteringen, waardoor je website altijd optimaal presteert.
    • Je profiteert van een hogere ROI. Doublesmart niet CRO niet als losstaande optimalisatietool, maar als onderdeel van je complete groeistrategie. Hierdoor wordt CRO zó ingezet, dat je profiteert van een hogere ROI. In plaats van dat je alleen je conversieratio verhoogt.

     

  • Wat zijn de kosten van CRO uitbesteden?

    Wat de kosten zijn van CRO uitbesteden, hangt af van factoren zoals de omvang van je website, de benodigde optimalisaties die doorgevoerd moeten worden en het tarief van de CRO-specialist of -bureau.

    Iedere 90 dagen identificeer je, samen met ons, welke 3 tot 5 bottlenecks jouw bedrijfsgroei afremmen. En hier koppelen we vervolgens initiatieven aan voor de komende 90 dagen. CRO zetten we zo in, dat het de meeste impact maakt in het wegnemen van die bottlenecks. Door namelijk continu te focussen op het tackelen van groeiremmers, wordt groei onvermijdelijk.

    Ontdekken welke marketingkanalen en bedrijfsprocessen jouw groei afremmen? En waar je de meeste omzet laat liggen? Vraag direct een gratis groeiscan aan!

Start groeiscan