Het V6-model
Heb je de bottom-up approach eenmaal uitgespeeld en ben je dus goed zichtbaar en relevant in alle fases van de klantreis? Of kun je, naast de bottum-up approach, je groeikansen nog verder benutten?
Dan is het tijd om door te pakken en écht te gaan voor de winst. Hiervoor gebruiken we het V6-model. Dit staat voor Verkoopwaarde, Verkooppercentage, Vasthouden, Via Via, Verkeer en Verdiensten. Het doel is om de eerste 5 V’s onder de loep te nemen en te beïnvloeden, zodat dat uiteindelijk leidt tot de 6e V: extra verdiensten.
1. Verkoopwaarde. Hiermee doelen we op de waarde van één bestelling. Weten we die te verhogen – bijvoorbeeld door gerelateerde producten in beeld te brengen bij de klant – dan levert dat je meer omzet op, zonder dat je extra marketingbudget kwijt bent.
2. Verkooppercentage. Dit is het percentage van het totaal aantal websitebezoekers dat tot een aankoop overgaat. Wij richten je website conversiegericht in en laten dat percentage stijgen.
3. Vasthouden. Dit draait om het verhogen van de klanttevredenheid. Krijg je dat voor elkaar, dan leidt dat vaak tot herhaalaankopen.
4. Via Via. Hiermee leggen we de focus op nieuwe klanten binnenhalen via je huidige klanten. Bijvoorbeeld middels een referral actie.
5. Verkeer. Dit houdt in dat we nóg meer bezoekers naar je website proberen te krijgen. Bijvoorbeeld door te achterhalen waar binnen de bottom up-approach nog kansen liggen.
6. Verdiensten. Lukt het ons om de eerste 5 V’s te beïnvloeden, dan leidt dat tot de 6e V: extra verdiensten. Oftewel: het vergroten van je inkomsten en winst.

Wat houdt ons bezig?
Kennis die voor je werkt en resultaat brengt.
Bekijk onze video’s
Laat je inspireren en blijf op de hoogte!