Schaalbare geautomatiseerde content die je klanten oplevert

Groeien door een maandelijkse stroom sterke, kwalitatieve content? Geautomatiseerd geschreven, maar wél van hoge kwaliteit, met een menselijke touch en in de schrijfstijl van jouw merk? Met een content agent maak je jouw SEO-strategie schaalbaar. Je krijgt 8 tot 32 strategische artikelen per maand.

Je maakt content. Maar werkt het ook als groeimiddel?

  • Analyse van SEO- en contentstrategie, timing en conversie
  • Inzicht in kansen om op te schalen met je bedrijf 
  • Uitgevoerd door strategen die werken met omzet in hun achterhoofd
Wij krijgen een 4.9 op Google uit139 beoordelingen

Groeiscan

"*" geeft vereiste velden aan

Een strategie die werkt in Google en AI-platformen

Je krijgt een contentstrategie waarmee je niet alleen vindbaar bent in zoekmachines zoals Google, maar ook in LLM’s zoals ChatGPT. Daarmee ben je voorbereid op hoe klanten morgen zoeken.

Kwaliteit gegarandeerd

De kwaliteit van de content is gegarandeerd. De teksten klinken écht als jouw merk. We bouwen namelijk een merklaag in in de AI-agent en lopen elke tekst redactioneel na. Zo krijg je teksten die je zelf zou kunnen schrijven, maar dan 5 keer zo snel.

Continu resultaat zonder extra werkdruk

Geen losse briefings of eindeloos afstemmen. Wij onderhouden én verbeteren de flow, zodat er maandelijks 8-32 artikelen live gaan. En dat zonder dat jouw team extra tijd of budget kwijt is.

Slimme content-agent die jouw merkverhaal ademt

Je weet hoe belangrijk het is om consistent zichtbaar te zijn met goede content. Maar de praktijk? Je hebt geen tijd, copywriters zijn duur, en standaard AI-tools leveren generieke teksten die nergens naar klinken. Daarom ontwikkelden we een slimmere manier om content te maken.

Met een content automation krijg je namelijk wat je wél wilt:

  • Teksten die klinken als jouw merk; we bouwen een merklaag in de AI en checken elke pagina handmatig.
  • Datagedreven content; we schrijven alleen content die potentie heeft nieuwe klanten op te leveren.
  • Voorsprong in zoekmachines en ChatGPT; strategie gericht op vindbaarheid waar klanten vandaag en morgen zoeken.
  • Jouw expertise zichtbaar maken; content die vragen van klanten beantwoordt en autoriteit opbouwt.

Deze klanten gingen je voor

WOW WOW WOW

Vraag een gratis groeiscan aan!

90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen. Vraag nu jouw gratis op maat gemaakte scan aan.

In 5 stappen automatisch content maken: zo werkt het

1. Strategie en tone of voice

In een intensieve kick-offsessie van 4 uur vertel jij ons alles over je merk.

Wat maakt jou anders dan concurrenten? Hoe spreek je jouw klanten aan? Welke vragen heeft jouw ideale klant? En waar liggen kansen in jouw markt?

Deze informatie bepaalt de smaak, richting en kwaliteit van de content. Op basis hiervan wordt de AI-agent gebouwd.

2. Zoekwoordenonderzoek en contentplanning

De AI-agent maakt gebruik van jouw eigen opgebouwde dataset, met data uit bijvoorbeeld Ahrefs, Google Analytics en Search Console, en doet vervolgens automatisch een zoekwoordenonderzoek.

Duizenden zoekwoorden worden geanalyseerd per hoofdcategorie, de keywords worden automatisch gekoppeld aan de juiste clusters en de zoekintentie wordt geïdentificeerd.

Ook doet de automation een volume- en difficulty-analyse, zodat je weet welke zoekwoorden haalbaar zijn om op te ranken, en wordt er een content gap-identificatie gedaan. Deze vertelt je waar concurrenten wel op scoren en jij niet.

De informatie uit dit onderzoek vormt de basis voor een ijzersterke contentplanning.

3. Teksten maken

Tijd om de teksten te gaan creëren. Voor elke tekst scrapet de automation Google-resultaten, People Also Ask-vragen en concurrentie-content. Deze data worden gecombineerd met jouw merkelementen en databronnen die beschikbaar worden gesteld in een flow van AI-tools zoals ChatGPT en Claude.

Hierdoor weet je zeker dat je teksten krijgt van hoge kwaliteit, met menselijke touch, volgens jouw merkrichtlijnen en natuurlijk: die bijdragen aan een betere vindbaarheid in zoekmachines.

4. Menselijke check

Een menselijke check mag niet ontbreken. Onze content-experts optimaliseren de teksten op kwaliteit, SEO en leesbaarheid waar nodig. Daarnaast controleren ze of de teksten het gevoel van jouw merk overbrengen.

Wijzigingen worden niet alleen doorgevoerd in de teksten, maar ook direct in de automation. Zo maak je de automation telkens beter, en wordt de kwaliteit van de output steeds hoger.

5. Continue optimalisatie

Na publicatie van de teksten monitoren we automatisch hoe jouw content presteert. Rankings,​ klikgedrag en conversies worden geanalyseerd om de automation continu te​ verbeteren.

Scoort een tekst minder goed dan we zouden verwachten? Dan is dat een​ signaal om de kwaliteit te verbeteren of te vervangen voor nieuwe content.

Dit is wat onze klanten zeggen

De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers.

Wij krijgen een 4.9 op Google uit139 beoordelingen

‘DoubleSmart is een professionele en betrokken online marketingpartner. Ze denken proactief mee, communiceren helder en leveren zichtbare resultaten. Dankzij hun expertise zijn onze online…’

Rene Bockmeulen

‘Afgelopen mei een 4 daagse online training gevolgd over AI-assistenten bij Doublesmart. De training is 4 dagen gegeven door Paola. Paola heeft veel kennis en weet dit op een fijne manier over te…’

Jo-Vienna Heije

‘We’ve had the pleasure of working with Doublesmart in the Netherlands, and the results have been truly impressive. They’ve delivered targeted, structured, and strategic work that has contributed…’

Jan Arild Fredriksen

‘Hein werkt voor ons aan de SEO en Manon aan de content. Afgelopen maanden zijn we enorm hard gestegen op organische verkeer door deze twee. De samenwerking met DoubleSmart verloopt goed.’

Michel Faas

‘Voor MKB Montferland heeft Paola een inspirerende AI-presentatie/workshop gegeven. Zeer tevreden!’

Michiel v. Delden

Content automation: wel of niet geschikt voor mijn doelen?

Een content automation is perfect voor…

✔ Organisaties die willen groeien met SEO-content, maar die moeite hebben met het opschalen van de werkzaamheden

✔ B2B-dienstverleners die expertise willen uitdragen

✔ E-commercebedrijven met veel productcategorieën of een blogsectie

✔ Bedrijven die communiceren over strategische onderwerpen

Een content automation werkt niet voor…

✖  Écht diepgaande, wetenschappelijke content

✖  Pure brandingcontent of imagocampagnes

✖  Commerciële landingspagina’s voor directe verkoop

✖  Bedrijven zonder duidelijke propositie

Jouw unieke AI-content machine inzetten?

Onze slimme content-agent is nu al beschikbaar vanaf €750 per maand. Dit maakt het mogelijk om kwalitatieve, merkgerichte content te schalen, op een manier die bij jouw organisatie past. Of je nu net begint met het verbeteren van je online zichtbaarheid of al verder gevorderd bent, je profiteert direct van de voordelen van automatisering, mét de controle van menselijke redactie.

Ontmoet onze automation-specialisten

Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.

Koekje erbij?

Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.

Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.

plan een afspraak start groeiscan
Bart en Hein lachen naar elkaar
Wow wow wow

Veelgestelde vragen

  • Wat is een content automation?

    Een content automation is een automatisering waarmee je automatisch content laat schrijven met behulp van slimme technologieën zoals AI, machine learning en workflow-tools. In plaats van alles handmatig te schrijven, helpt content automation om taken te versnellen of volledig uit handen te nemen.

  • Wat zijn de voordelen van een content automation?

    Met een content automation heb je de kans om jouw SEO-contentstrategie op te schalen, zonder dat dit je extra handwerk, budget of tijd kost. Daarmee verhoog je je organische vindbaarheid, het aantal websitebezoekers en uiteindelijk je omzet.

    Om goed te ranken in zoekmachines is het namelijk van belang dat je continu relevante content publiceert. Een menselijke copywriter levert veel waarde op dit vlak, maar met een content automation kun je meer teksten maken in minder tijd. Met meer resultaat tot gevolg.

  • Hoe combineer ik de content automation met menselijke kracht?

    Onze content automation werkt altijd onder regie van mensen. We gebruiken slimme tools om snel en schaalbaar content te maken, maar de kracht zit in de combinatie van menselijke strategie, redactie en beoordeling.

    Voor pagina’s die écht moeten overtuigen, denk aan commerciële landingspagina’s of stukken met een specifieke propositie of merkvisie, zetten we altijd nog menselijke copywriters in. Deze content vraagt om nuance en creativiteit die (nog) niet volledig in de automation zit.

    Elke tekst begint met een doordachte contentplanning en wordt automatisch gegenereerd op basis van data, zoekgedrag en jouw tone of voice. Maar dat is pas het begin. Een contentstrateeg kijkt mee, copywriters voeren waar nodig aanpassingen door en elke tekst wordt handmatig gecontroleerd voordat deze live gaat.

    We blijven continu optimaliseren op basis van data en input. Zo groeit de automation mee met jouw strategie, zonder in te leveren op kwaliteit.