/ leestijd 3 min.

Doublesmart introduceert de eerste GEO-specialist van Nederland

Remco
  • Algemeen

Op 26 juni 2025 verwelkomden wij bij Doublesmart onze eerste GEO-specialist. Hiermee zetten we niet alleen een belangrijke stap voor onszelf, maar wordt de titel ‘GEO-specialist’ officieel erkend op de Nederlandse arbeidsmarkt. Een GEO-specialist heeft de taak om bedrijven vindbaar te maken in AI-zoekmachines. En dit is precies waar de markt om vraagt.

Waarom GEO nu zo belangrijk is voor onze klanten

Het is geen verrassing dat GEO nu een prominente rol speelt in de marketingwereld. Steeds vaker kiezen mensen voor AI-zoekmachines in plaats van de traditionele zoekmachines zoals Google. Zo zagen we in februari 2025 dat ChatGPT maar liefst 400 miljoen actieve gebruikers per week telde, een enorme stijging ten opzichte van de 300 miljoen twee maanden eerder (Exploding Topics, 2025). En ook Safari, de standaardbrowser voor iPhone en iPad, zag voor het eerst in april 2025 een daling in zoekopdrachten.

Bij Doublesmart zien we deze verschuiving niet als een trend, maar als een kans om de markt voor te blijven. We experimenteren al enkele maanden met GEO en hebben inmiddels waardevolle inzichten opgedaan die we nu direct in de praktijk brengen, en waar wij onze klanten ook in mee gaan nemen.

Waarom wij deze stap hebben gezet

Kijk je naar de huidige arbeidsmarkt, dan zijn er nog geen bedrijven die écht concreet de functie GEO-specialist gebruiken. Waarom hebben wij deze stap dan wel gezet?

In ons GEO-experiment van de afgelopen maanden hebben we al concrete learnings opgedaan over hoe je vindbaarheid in AI-zoekmachines kunt verbeteren. Het voelde daarom voor ons als een logische en essentiële stap om een GEO-specialist aan boord te halen. Zo kunnen we de kennis die we hebben opgedaan direct toepassen en onze klanten nog beter helpen.

Ik hoor je denken; waarom dan geen SEO-specialist? Dat antwoord is simpel: een SEO-specialist kan niet zomaar de rol van GEO-specialist vervullen. GEO vraagt om specifieke kennis en tijd. Nu is hét moment om actie te ondernemen, want wie niet innoveert, loopt het risico ingehaald te worden door de concurrentie. En daarin nemen we bij Doublesmart graag het voortouw.

 

Blijf voorlopen met Doublesmart

Als strategisch partner geloven wij in de kracht van kleine acties met grote impact. GEO is daarbij geen uitzondering. We blijven niet alleen trends volgen, maar geven bedrijven die met ons samenwerken de tools om altijd een stap voor te blijven, als wij geloven dat een bepaalde innovatie écht het verschil kan maken.

Wil je je concurrentie voorblijven? Dan praten wij graag met jou door over GEO en de mogelijkheden die het biedt om met jouw doelgroep in contact te komen. Neem gerust contact met ons op voor een stroopwafel en een kopje koffie, en natuurlijk voor de nieuwste GEO-inzichten. Vinden we leuk!

Deze content is verzorgd door

Remco Zuidbroek

Financieel- & HR manager

Deze financieel- & HR manager wordt enthousiast van commercieel te maken ideeën.