Loader

Wat is click-to-conversion time?

Online marketing begrippen
 
Online Marketing Begrippen

Click-to-conversion time is de tijd die het duurt van de eerste maal dat er op een advertentie geklikt wordt tot aan het moment dat de conversie op het keyword plaatsvindt. Het bepalen van de klik-naar-conversie tijd kan helpen om meer inzicht te krijgen in de klanten. Wat is click-to-conversion time en welke betekenis heeft dit voor SEO?

Definitie click-to-conversion time?

Conversie is doelgericht. Wanneer een klant “geconverteerd” is betekent dat een succesvolle actie. Maar de weg naar deze conversie toe wordt hierin niet meegenomen, de click-to-conversion time houdt rekening met de factor tijd in het nemen van een beslissing. Zo kan blijken dat afgebakende doelgroepen een kortere of juist langere tijd nodig hebben om tot een beslissing te komen. Denk aan een modewinkel. Terwijl de man al klaar is met winkelen, lijkt het alsof de tijd voor de vrouw heeft stilgestaan. Ja, dat is vooroordeel bevestigend, maar marketing werkt nu eenmaal met dit soort meetpunten en data.

Nieuwe acties tijdens de conversie tijd

Wanneer een persoon zoekt op “bruidsjurken” is de kans groot dat er een planning gemaakt wordt voor een bruiloft. Normaal gesproken zal deze persoon zich eerst oriënteren en later pas tot een beslissing overgaan. Dit is de periode waarin retargeting kan plaatsvinden, een potentiële klant kan benaderd worden met een persoonlijk voorstel. Wanneer iemand zoekt naar “pleisters” zal de keuze doorgaans een stuk sneller gemaakt worden. Door de click-to-conversion time in kaart te brengen kan de marketing strategie hierop aangepast worden.

Er kan veel gebeuren in de tussentijd

Hoe langer de periode is tussen het zoeken en de beslissingname, hoe lastiger het is om de “trigger” te bepalen. Daarom hebben commissies op affiliate links ook een beperkte tijdsduur voordat ze hun waarde verliezen. Sommige beslissingen hebben meer tijd nodig dan andere, hier wordt rekening mee gehouden binnen een overkoepelende marketing strategie.

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 
Online kansenonderzoek

Meer weten over online marketing? Bekijk alle begrippen. Terug naar de begrippenlijst

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close