Haal het meeste uit je marketingbudget door je doelgroep exact te definiëren en doelgericht te adverteren. Alleen potentiële klanten zien jouw advertenties.
Investeren in zoekmachine adverteren werpt vrijwel direct zijn vruchten af. Al snel krijg je meer binnen dan je uitgeeft aan advertentiebudget.
We staan voor transparantie en onze SEA-specialisten beloven niets wat ze niet waar kunnen maken. Je hebt altijd inzicht in de opbrengst van elke geïnvesteerde euro.
Hét grote voordeel van SEA? Snel zichtbaar resultaat.
Met zoekmachine adverteren (oftewel SEA, search engine advertising) richten bedrijven zich op consumenten die op het punt staan een aankoop te doen. Die groep zoekt niet meer naar informatie, maar naar een kans om tot conversie over te gaan. Profiteer van dit moment: als je ervoor zorgt dat ze jouw advertentie tegenkomen terwijl ze een aankoop willen doen, is de kans 50% groter dat ze converteren dan wanneer ze via een organisch resultaat je website vinden.
Wil je dus snel meer klanten krijgen? Meer omzet, maar niet meer kosten dan nodig? DoubleSmart staat voor je klaar! Onze SEA-specialisten staan te popelen om jouw website onder de aandacht te brengen bij de consumenten die hem graag willen zien.
We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu presteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en een winstgevende SEA-campagne.
Wij vinden natuurlijk van onszelf dat we niet onverdienstelijke SEA-specialisten zijn. Maar gelukkig krijgen we ook wat bevestiging van buitenaf: we zijn namelijk Google Premier Partner. Wat dat inhoudt? Dat Google erkent dat DoubleSmart de fijne kneepjes van Google Ads onder de knie heeft en SEA-campagnes op hoog niveau begeleiden. Oftewel: bij ons zit je goed als je een SEA-bureau of Google Shopping specialist zoekt.
Eigenlijk heel simpel: die zorgt ervoor dat jouw SEA-campagnes rendabel worden, en flink ook.
Wil je er zeker van zijn dat jouw marketingbudget optimaal benut wordt? Klop dan eens bij DoubleSmart aan. Of je nu geen idee hebt wat zoekmachine adverteren is of er juist al langere tijd zelf mee bezig bent: onze SEA-specialisten helpen je graag met het maximale uit je campagnes halen.
Het handige van je SEA uitbesteden aan een specialist is dat die elke dag met zijn neus in Google Ads en Bing Ads zit. Onze specialisten kennen de tool van binnen en van buiten en rusten niet voordat ze het onderste uit de kan hebben gehaald (waar ze doorgaans erg goed in zijn). DoubleSmart is expert op het gebied van SEA en neemt jouw zorgen over de ROAS en ROI weg. Kun jij lekker al je aandacht besteden aan de leads die binnenstromen. Fijn toch?
Maar nu even praktisch: met welke werkzaamheden kunnen onze SEA-specialisten je van dienst zijn? Onder andere de volgende dingen:
Geen zin meer om aan te modderen met je zoekmachine advertenties? Neem dan eens contact op met onze SEA-specialisten!
Geloof ons: daar word je gelukkiger van. Wij nemen de dagelijkse gang van zaken voor je SEA op ons, en jij kunt je bezighouden met je eigen passie. Of je nou laadkabels verkoopt of verhuisdiensten aanbiedt: als jij je focust op waar jij goed in bent, focussen wij ons op waar wij goed in zijn. En dat is knallen in de zoekmachine.
SEA heeft snel veel impact: goede campagnes kunnen je op korte termijn winst opleveren. Als je vandaag begint met adverteren, staat je advertentie binnenkort al online en trekt dus sneller bezoekers naar je website dan bijvoorbeeld SEO, dat pas op langere termijn rendabel wordt.
Zoekmachine adverteren is met name geschikt voor de doelgroep die al wat verder in het aankoopproces zit en tot conversie wil overgaan. Met SEA adverteer je heel doelgericht op mensen waarvan je weet dat ze op het punt staan om te converteren. Daardoor is de ROAS (Return On Ad Spend) goed meetbaar en goed te optimaliseren. Vooral in branches en sectoren met een hoge concurrentie kun je niet om zoekmachine advertenties heen.
Een SEA-specialist is iemand die zich bezighoudt met zoekmachine adverteren (search engine advertising, ‘SEA’ dus). Met betaalde advertenties in zoekmachines zoals Google en Bing zorgt hij ervoor dat er meer bezoekers naar je website komen, dat die bezoekers vaker en sneller converteren en dat op die manier de campagne rendabel is.
Als je het ons vraagt, is het slim om een SEA-specialist in te schakelen als je goede resultaten en een positieve ROAS (Return On Ad Spend) uit je zoekmachine advertenties wilt halen. Een SEA-specialist kent de fijne kneepjes van het vak en is elke dag intensief bezig met SEA. Daardoor weet hij precies wat hij wel en niet moet doen om SEA campagnes winstgevend te maken. En dat is toch wat je wilt van je advertenties? Meer omzet, een hoge conversieratio en een positieve ROAS. Een SEA-specialist zet alles op alles om je doelen te bereiken, en doet dat met expertise en kennis van zaken. Ook fijn: als je een expert inschakelt, hoef jij je geen zorgen meer te maken over SEA en kun je je lekker bezighouden met waar jíj gelukkig van wordt. Je onderneming leiden bijvoorbeeld, of je eigen specialisme uitoefenen.
SEA is rendabel als het je meer oplevert dan het je kost. Makkelijker gezegd dan gedaan, denk je misschien, maar het voordeel van SEA is dat de rendabiliteit goed te meten is. Je betaalt een bepaald bedrag voor elke bezoeker die via een advertentie op je website terechtkomt (dat heet ‘pay per click’ oftewel PPC). Vervolgens houden we in de gaten of die bezoeker converteert en hoeveel geld die jou oplevert. Door te tweaken aan de advertenties en voortdurend te optimaliseren op basis van data, zorgen onze SEA-specialisten ervoor dat de Return On Ad Spend (ROAS) positief wordt. Meestal is dat al op relatief korte termijn te realiseren!