Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
u003culu003ern tu003cliu003eMeer bezoekers, aanvragen en conversies genererenu003c/liu003ern tu003cliu003eUitgebreide en concrete analyseu003c/liu003ern tu003cliu003eOp maat gemaakt door onze specialistenu003c/liu003ernu003c/ulu003e
Kansenonderzoek Social Media
Meetbaar en eerlijk
Bij Doublesmart doen we niet aan vage beloften of onduidelijke cijfers. Je hebt 24/7 inzicht in de voortgang en hoort altijd tot in detail waar het op staat.
Strategisch advies
Jij vraagt om een social media-expert? Dan krijg je er direct een strategisch partner bij. Wij denken met je mee en doen er alles aan je (bedrijfsbrede) doelstellingen te halen.
Vrijblijvend proberen
Een ingewikkeld contract of kleine lettertjes vind je bij ons niet. Bevalt de samenwerking niet, dan zeg je gewoon weer op. Wanneer je maar wil.
Wat is social media adverteren eigenlijk precies?
Social media adverteren is het plaatsen van advertenties op socialmediakanalen. Je betaalt een bedrag aan Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest of TikTok en in ruil daarvoor verschijn je in het oog van jouw targetgroep. Doordat je precies instelt aan welke kenmerken jouw doelgroep voldoet, bereik je exact de mensen die wel eens geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw product of dienst.
Of je daarmee de gehele definitie te pakken hebt? Als je het aan ons vraagt niet. Wil je écht resultaat bereiken met social ads, dan is er meer nodig dan het goed zetten van de instellingen.
Zichtbaar zijn op het juiste moment en met een boodschap die aansluit op de behoefte die je target op dát moment heeft. In het hoofd van je doelgroep kruipen, de klantreis tot in detail in kaart brengen en je strategie hier naadloos op afstemmen. Dát is waar social media adverteren volgens ons om draait.
De doelen die je met social media adverteren kunt bereiken:
- Je conversies en omzet verhogen
- Je naamsbekendheid
- Je merk versterken
- Je klanttevredenheid vergroten
- Je merkreputatie verbeteren
Deze klanten gingen je voor
Maximaal rendement met remarketing-campagnes
Adverteren op social media is sowieso erg effectief. Maar kies je daarbij voor social media adverteren uitbesteden aan Doublesmart, dan wordt er ook nog eens heel efficiënt met je budget omgegaan.
Wij kiezen er namelijk voor de customer journey op zijn kop te benaderen en ons dus eerst te focussen op de care- en do-fase; dáár waar de meeste conversie en omzet zit. Hier heeft de klant al besloten een aankoop te doen (do) of heeft hij/zij reeds iets gekocht (care). En je hebt dan dus relatief weinig budget en middelen nodig om extra omzet te genereren.
Hoe we er concreet voor zorgen dat we in die fases zichtbaar worden? Bijvoorbeeld door te starten met remarketing-campagnes. Oftewel: campagnes waarbij je in het oog verschijnt van mensen die jouw website al eens bezochten, maar niet tot conversie overgingen.
Zij zijn al geïnteresseerd in jouw product of dienst. En door hen opnieuw te benaderen, trek je ze eenvoudig – en met weinig budget – alsnog over de streep.
3 voordelen van social media advertising
Samengevat laat social media advertising jou profiteren van 3 voordelen:
1. Je genereert eenvoudig extra conversie en omzet
Doordat je specifiek instelt aan welke eigenschappen jouw doelgroep voldoet, bereik je mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. En de kans dat zij uiteindelijk overgaan tot conversie – én dat jij je advertentiekosten dubbel en dwars terugverdient – is dus relatief groot.
2. Je vergroot je naamsbekendheid onder je doelgroep
Doordat je op social media zo specifiek kunt targeten, is hierop adverteren ook een effectieve manier om je naamsbekendheid te vergroten. En om dus mensen aan te trekken die misschien nog niet eens wisten dat ze behoefte hadden aan jouw product of dienst
3. De kans dat je je doelgroep bereikt is groot
Gemiddeld spendeert een Nederlander zo’n 2,5 uur per dag op social media. En dat gaat zeker niet alleen om jongeren. De kans dat jij je target op één of meerdere socialmediakanalen weet te bereiken is dus groot.
Social media adverteren uitbesteden: jouw opties
Social media adverteren uitbesteden aan Doublesmart? Concreet houdt dat in dat wij voor jou adverteren op één of meerdere van de onderstaande socialmediakanalen:
Dit zeggen onze klanten
De waarde van de relatie zegt ons zo veel meer dan de waarde van de transactie. Dat heeft gezorgd voor lange termijn relaties met opdrachtgevers .
De kracht van beeldmateriaal
Waarom banners werken
Met banners trek je niet alleen de aandacht van je doelgroep, maar breng je ook je boodschap effectief over. Ze vergroten de zichtbaarheid van je merk en bieden flexibiliteit om de boodschap aan te passen aan elk platform, zoals desktop, mobiel of social media. Zo benut je de unieke mogelijkheden van ieder kanaal.
Hoe pakken we dit aan?
We starten met een heldere huisstijlgids waarin jouw kleuren, lettertypen en stijlen worden vastgelegd. Dit zorgt voor een consistente uitstraling die jouw merk versterkt. Vervolgens ontwikkelen we banners op maat, afgestemd op de specifieke kenmerken van elk platform, doelgroep en de fase van de klantreis. Hierdoor bereikt jouw boodschap de juiste doelgroep, op het juiste moment.
Wat voor banners maken we?
Bij het ontwerpen van banners houden we rekening met de klantreis:
- See: Voor de oriëntatiefase creëren we visuele content met opvallende beelden en korte video’s. Perfect om nieuwsgierigheid te wekken en jouw merk top-of-mind te maken.
- Think: In deze fase focussen we op vertrouwen. Banners met klantbeoordelingen, productdemonstraties of extra details over je dienst laten zien waarom jouw merk de beste keuze is.
- Do: Hier draait alles om actie. Met overtuigende call-to-actions voorbeelden zoals “Bestel nu” of “Pak je korting!” maken we het klanten makkelijk om te converteren.
Direct schakelen op resultaten
Meten is weten! We monitoren continu hoe banners presteren en zetten A/B-tests in om te ontdekken welke versie het beste aanslaat bij jouw doelgroep. Wat werkt beter: een opvallende kleur of een subtiele tint? Een directe call-to-action of een creatieve twist? Op basis van deze inzichten passen we de banners snel aan. Zo blijven we campagnes optimaliseren, halen we het maximale uit je investering en spelen we flexibel in op veranderingen in de markt.
Bekijk het beeldmateriaal dat we voor onze klanten hebben gecreëerd en laat je inspireren!
Je winst vergroten in 5 stappen
Jouw social media advertenties uitbesteden aan Doublesmart? Kort samengevat doorloopt je bedrijf bij ons onderstaande 5 stappen voor het boeken van resultaat:
1. Kennismaking en doelstellingen. Je vertelt ons meer over je bedrijf en over wat je ambities en doelen zijn.
2. Marktonderzoek en voorbereidingen. We doen uitgebreid onderzoek naar jouw markt en doelgroep.
3. Strategie. We stellen een ijzersterke strategie op die aansluit op jouw doelgroep, markt, doelen en ambities. Oftewel: we brengen uitgebreid in kaart waar je naartoe wilt en welke stappen je moet nemen om daar te komen.
4. Livegang. Staan alle instellingen goed? Dan is het tijd om live te gaan!
5. Analyse en continue optimalisatie. We houden de resultaten van je campagne nauwlettend in de gaten en schaven hem constant bij om nóg beter te presteren.
Ons track record
bekijk alle partners en awardsOntmoet onze Social Media professionals
Maak ons ’s nachts wakker en we kunnen je precies vertellen hoe de vork in de steel zit. Of hoe jij je koffie drinkt.
Koekje erbij?
Maak een afspraak met onze marketingprofessionals.
Klaar voor de volgende stap? Onder het genot van een bakje koffie en een heerlijke stroopwafel bespreken we samen de strategie, campagne of aanpak die bij jou past.
Veelgestelde vragen
-
Wat is social media adverteren?
Social media adverteren is het adverteren op social media kanalen, zoals Facebook en LinkedIn. Hiermee kun je potentiële klanten bereiken die (nog) niet actief naar jouw product of dienst op zoek zijn. Social media adverteren is dus een vorm van pushmarketing. Het ideale kanaal om de wereld te laten weten dat jij bestaat.
-
Waarom zou je aan social media advertising doen?
We zitten ontzettend veel op social media: gemiddeld zo’n 2,5 uur per dag! En bijna iedereen is er wel te vinden: jouw ideale klant dus ook. Met social media breng je jouw producten of diensten onder de aandacht bij consumenten die nog niet eens wisten dat ze er interesse in hadden. Of je zet in op retargeting: je herinnert mensen die jouw website hebben bezocht aan de producten die ze hebben bekeken. Met andere woorden: met social media adverteren kun je iedereen bereiken die je maar wilt, en geef je ze precies waar ze behoefte aan hebben.
-
Social media uitbesteden prijzen: waar moet je aan denken?
Wat van social media uitbesteden de prijzen zijn, dat kunnen we niet zomaar zeggen. De kosten van social media adverteren zijn namelijk van heel veel factoren afhankelijk, zoals de branche waarin je je bevindt, de huidige staat van je campagnes en de specifieke tactieken die we moeten inzetten om maximale impact te behalen met jouw social media advertenties. Als je een gratis kansenonderzoek bij ons aanvraagt, brengen wij helemaal kosteloos (ja, echt) de kansen en mogelijkheden van social ads voor jouw bedrijf in kaart én doen we je een concreet samenwerkingsvoorstel, inclusief kostenplaatje. Horen we snel van je?
-
Social media advertising uitbesteden of zelf doen: wat is slim?
Veel bedrijven denken dat ze social media advertising, oftewel: adverteren op social kanalen, er ‘wel even bij kunnen doen’. Als je het wel prima vindt om wat aan te modderen, niet wakker ligt van een negatieve ROI en het geen probleem vindt dat je minder tijd over hebt voor je eigen passie, dan kun je prima zelf aan de slag met social media adverteren. Maar heb je online groeiambitie, zie je de ROI liever door het dak gaan en bedien je liever je klanten dan de knoppen van je social tools? Dan is het slim om je social media advertenties uit te besteden. Aan doublesmart, bijvoorbeeld, een social media marketing bureau met jarenlange ervaring en flink wat kennis in huis.
-
Wat doet een social ads-bureau?
Een social ads-bureau zoals DoubleSmart (aangenaam!) ontzorgt jou van a tot z als het op je social advertising aankomt. We stellen samen met jou een strategie op (inclusief meetbare doelstellingen), beheren het advertentiebudget, zetten campagnes op, analyseren de resultaten en optimaliseren de advertenties waar nodig. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw social media campagnes meetbaar meer opbrengen dan dat ze kosten. In het kort: wij doen waar wij goed in zijn, zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.