Veel bedrijven hebben hun website al laten optimaliseren voor Google. Bij bijna alle gangbare zoektermen die een koopactie impliceren bestaan de bovenste resultaten uit bedrijven die hun website hebben geoptimaliseerd. Maar ook gevonden worden op algemenere zoektermen die iets te maken hebben met je product of dienst, kunnen je beter vindbaar op Google maken.
Wie beter vindbaar op Google wil zijn dan de concurrent zal zijn website zeer goed geschikt moeten maken voor Google. Dit kan met zoekwoorden, maar ook met linkbuilding, SEO copywriting, technische zoekmachine optimalisatie en allerlei andere facetten die resulteren in een betere vindbaarheid in Google. SEO uitbesteden? De SEO-specialisten van DoubleSmart helpen je graag verder.
Zoekmachine adverteren is een goede manier om beter vindbaar op Google te zijn. Via Google Ads kan gericht op bepaalde zoektermen worden geadverteerd. Op die manier kan iedereen op een eenvoudige wijze bovenaan komen, mits de advertentie van hoge kwaliteit is. Zaak is om de advertentie beter te maken dan die van de concurrent, zodat Google de advertentie bovenaan de advertenties plaatst.
Het is mogelijk om binnen nu en 24 uur vindbaar te zijn op de belangrijkste zoekwoorden voor de onderneming. Dit kan door middel van een Google Ads campagne. De adverteerder betaalt een bedrag per klik, zodra een internetgebruiker op de advertentie klikt worden er kosten in rekening gebracht.
Kortom: je betaalt een vast bedrag per bezoeker. Aangezien Google Ads werkt met een biedingssysteem, zullen concurrerende zoekwoorden vaak in de kosten lopen. Slim gebruik van Ads kan voor ondernemers nog altijd erg interessant zijn. De SEA-experts van DoubleSmart weten alles van adverteren op Google en helpen je hier graag bij. SEA uitbesteden is een slimme keuze als je hoog rendement wilt behalen.
Door een uitgebreid bedrijfsprofiel te maken wordt een bedrijf makkelijker gevonden bij bijvoorbeeld Google Maps. Het is dan mogelijk om bijvoorbeeld bij een sterke zoekterm als een van de eerste resultaten bij de locatieresultaten tevoorschijn te komen. Relevantie is natuurlijk ook hier erg belangrijk.
Google ziet nieuwe content als relevanter dan oude. Een persbericht van jaren terug heeft logischerwijs minder waarde dan een persbericht van één dag oud. Als je bovenaan in Google wil komen, dan zal je ervoor moeten zorgen dat er actuele content de wereld in wordt gestuurd. Dat kan doordat anderen over je website schrijven, bijvoorbeeld op een nieuwswebsite of blog. Ook bestaat de mogelijkheid om zelf content te creëren, bijvoorbeeld door persberichten te schrijven of zelf een blog bij te houden.
Vervolgens is het van belang dat met de geoptimaliseerde website geprobeerd wordt autoriteit te creëren. Dit kan door regelmatig de website te optimaliseren en uit te breiden met goede kwalitatieve content. Ook strategische linkbuilding is een vorm van het verbeteren van de autoriteit. Linkbuilding is het plaatsen, of laten plaatsen, van links naar de website. En dan met name relevante links naar diverse afzonderlijke pagina’s op de website van een bedrijf. Belangrijk is daarbij dat de pagina’s waarop de links staan in verband staan met de zoekterm en handig is daarbij dat deze linkpagina’s ook weer door andere websites worden gelinkt. Deze backlinks vormen samen de linkbuilding, die ervoor zorgt dat je hoger gerankt wordt in de zoekmachines zoals Google. De waarde van een link is van een aantal zaken afhankelijk:
Wie bijvoorbeeld tweedehandsauto’s verkoopt zal in een veel bezocht autoforum een goede samenwerking vinden. Staat de link op een pagina waar veelvuldig over tweedehandsauto’s wordt gediscussieerd, dan is de waarde zeer groot.
Wie beter vindbaar op Google wil zijn dan de concurrent kan de hulp inschakelen van een professional. DoubleSmart is een online marketing bureau met kennis van vindbaarheid in Google, SEO en online marketing. Neem vooral contact met ons op, dan leggen wij je uit wat we voor jou kunnen doen.