Met conversieoptimalisatie verander je meer websitebezoekers in betalende klanten. Wil jij ook dat je website meer conversies binnenhaalt? Dan is CRO de oplossing die je zoekt.
Bij CRO gaat het niet om meer verkeer binnenhalen op je website, maar slimmer omgaan met de bezoekers die er al zijn. Een hogere conversieratio betekent meer omzet.
Wij houden niet van onduidelijkheid, we zijn liever goudeerlijk. Onze specialisten vertellen je altijd de waarheid, ook als die een beetje hard is. Eerlijkheid duurt het langst, toch?
Onze CRO-specialisten krijgen regelmatig de vraag voorgeschoteld wat CRO precies inhoudt. In het kort is het als volgt: CRO staat voor conversion rate optimization oftewel conversieoptimalisatie. CRO omvat alle aanpassingen en verbeteringen die je uitvoert aan je website met als doel om bezoekers sneller en vaker in klanten te laten veranderen.
Door conversieoptimalisatie uit te voeren verhoog je je conversieratio, oftewel: het percentage geconverteerde klanten ten opzichte van het totale verkeer op je website.
Wat is een conversie precies? Dat ligt helemaal aan je eigen definitie. Vaak is een conversie een aankoop van een product, maar als je geen webshop hebt kan een conversie ook anders omkaderd worden. Bijvoorbeeld een inschrijving voor een nieuwsbrief of een aanvraag voor een kennismakingsgesprek.
Een CRO-specialist is, het woord zegt het al, gespecialiseerd in conversieoptimalisatie. Zo iemand weet een heleboel van usability, marketing en user experience en doorgrondt met gemak de wensen en behoeften van jouw websitebezoekers. Waar loopt het spaak in het aankoopproces? De CRO-specialist pinpoint dat moment en onderzoekt hoe de kink in de kabel gladgetrokken kan worden. Op die manier krikt hij gestaag jouw conversieratio op.
We doen geen voorstel zonder dat we weten hoe de website nu converteert. Het kansenonderzoek brengt deze prestaties in kaart, zodat we een voorstel op maat kunnen maken. Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking en meetbare resultaten.
Een conversieoptimalisatie-specialist is breed georiënteerd en heeft dan ook een divers takenpakket. Wat doet een CRO-specialist in het dagelijks leven?
Hij onderzoekt de customer journey en de conversiefunnel waar een websitebezoeker in terecht komt. Sluiten de mogelijkheden die een website biedt aan op de behoeften van de consument? Wat zijn die behoeften überhaupt? Op welk punt in het aankoopproces haakt iemand af? Dat wordt allemaal in kaart gebracht, want zonder duidelijk gedefinieerde doelgroep tast je in het duister en ben je maar wat aan het aanmodderen (ook als je een CRO’er met jarenlange ervaring bent).
Daarnaast voert hij A/B-testen uit. Hierbij worden twee versies van een pagina parallel aan elkaar online gezet. De vraag is: welke pagina harkt meer conversies binnen? De twee versies kunnen op minuscule aspecten van elkaar verschillen: je test bijvoorbeeld de kleur van een button, de microcopy op de bedankpagina of de structuur van de pagina.
De CRO-specialist analyseert ook de data die in specialistische tools wordt verzameld. Denk hierbij aan Hotjar, Google Analytics, Visual Website Optimizer en Google Optimize. Op basis van die data – en op basis van niets anders! – voert hij optimalisaties uit aan de website.
En tot slot is de conversiespecialist altijd bezig met in de gaten houden wat de aanpassingen doen voor de website: hebben ze het gewenste effect? Worden er inderdaad meer conversies geregistreerd? En is dat toe te schrijven aan de CRO inspanningen, en niet aan het feit dat je gewoon meer verkeer op je website krijgt doordat je ook bezig bent met zoekmachine optimalisatie?
Conversieoptimalisatie is een vak apart. Als je er echt werk van wilt maken, is het slim om een conversiespecialist in de arm te nemen. Die heeft namelijk de juiste expertise en ervaring in huis. Bovendien heeft hij toegang tot allerlei handige specialistische tools én weet hij hoe hij die moet gebruiken.
Iedereen wil meer omzet of conversies uit zijn websiteverkeer halen. Maar niet iedereen weet hoe je dat waarmaakt. Een CRO-specialist wel.
En weet je wat het fijne is van een CRO-expert inschakelen? Jij kunt dan ook gewoon weer lekker doen waar jij goed in bent, zoals je onderneming leiden. De CRO-specialist doet ondertussen waar hij goed in is: jou aan meetbaar meer klanten helpen.
Zoek je een ervaren en kundige CRO-specialist die jou gaat helpen met méér uit je website halen? Dan ben je bij DoubleSmart aan het juiste adres!
Wij zijn een conversie optimalisatie bureau in Gouda, dat naast CRO ook gespecialiseerd is in zoekmachine marketing (SEO en SEA) en social media advertising. Een compleet online marketing bureau dus! Doordat wij al die disciplines onder één dak hebben, kunnen we jouw online marketing echt naar een hoger niveau tillen. Met onze TeamSMART-aanpak zorgen we ervoor dat onze SEO-specialisten en SEA-experts intensief samenwerken met onze conversiespecialisten.
Resultaat daarvan? Meetbaar meer klanten voor jou!
Heb je ook zin in groeien met je online business, kijk je uit naar méér bestellingen of aanvragen in je inbox en ben je niet bang om samen hard aan de slag te gaan? Neem dan vandaag nog contact met ons op. We spreken je graag!
Een CRO-specialist houdt zich bezig met conversieoptimalisatie oftewel CRO (conversion rate optimization). Dat zijn alle aanpassingen en verbeteringen aan een website die als doel hebben om meer websitebezoekers te laten converteren en dus klant te laten worden. Een CRO-specialist voert websiteanalyses uit, doet gebruikersonderzoek, zet A/B-testen op en trekt conclusies op basis van keiharde data.
Heb je wel een mooie stroom bezoekers op je website, maar vallen de omzetcijfers tegen? Dan is conversieoptimalisatie de oplossing die je zoekt. Met CRO breng je in kaart waar consumenten afhaken in het aankoopproces. Je zorgt er vervolgens natuurlijk ook voor dat het proces verbeterd wordt, zodat het gladjes verloopt en er meer mensen converteren. Wil je meer omzet halen uit dezelfde hoeveelheid bezoekers? CRO is het antwoord!
Conversieoptimalisatie is een vak apart. Je moet er best wat specialistische kennis voor in huis hebben, en bovendien kan het veel tijd en energie kosten om voortdurend bezig te zijn met A/B-testen en data-analyse. Wil je niet liever bezig zijn met je eigen passie? Als het antwoord daarop ‘ja, eigenlijk wel’ is, dan is het slim om een CRO-specialist in te schakelen. Die is expert op het gebied van conversieoptimalisatie en houdt zich er graag elke dag mee bezig. Win-win: iedereen doet waar hij goed in is én jij krijgt meetbaar meer klanten via je website!
Heb je ambitie om te groeien met je online business? Ben je niet bang voor eerlijke adviezen en intensief samenwerken? Neem je verantwoordelijkheid én houd je ons verantwoordelijk? Dan pas je wel bij DoubleSmart! We helpen al 150+ tevreden klanten met hun online marketing. Wil jij daar ook bij horen? Vraag dan nu een gratis kansenonderzoek aan, dan kunnen we bespreken wat onze specialisten voor jou kunnen betekenen.