Loader

Google Adwords Specialist

Adwords inzetten als rendabel marketing kanaal
 
Beter gevonden worden met zoekmachine optimalisatie

Waarom op zoek naar een Adwords specialist?

Als bedrijf vindbaar zijn op het wereldwijde web is cruciaal om (online) verkopen te realiseren. Er zijn meerdere manieren om beter zichtbaar te zijn voor de consument. Zo is Search Engine Optimization (SEO) een manier om de natuurlijke zoekresultaten hoger te laten eindigen in Google, maar kun je als bedrijf ook kiezen voor Google Adwords.

Met Google Adwords ben je in staat om betaalde reclame te maken op websites die bij het netwerk van Google horen. Zo kun je op deze websites gerichte advertenties plaatsen op basis van relevante zoekwoorden. Het is mogelijk om behoorlijke resultaten te behalen wanneer je op de juiste manier Google Adwords gebruikt. Namelijk:

  • Meer bezoekers genereren naar je website
  • Daadwerkelijke verkopen realiseren
  • Verhogen van de (online) naamsbekendheid

Google Adwords omvat alle betaalde reclame-uitingen in het netwerk Google, hieronder vallen onder andere SEA, display advertising, remarketing en Google shopping. Hierbij is SEA veruit de populairste toepassing van Google Adwords. SEA zijn de betaalde advertenties die boven en naast de natuurlijke zoekresultaten getoond worden. Dit zorgt ervoor dat deze resultaten goed zichtbaar zijn voor de zoeker. Maar liefst 90% van de zoekers bekijken deze resultaten. SEA is ontzettend fijn om mee te werken, aangezien het tot in de kleinste detail meetbaar is. Er ontstaan pas kosten wanneer een zoeker op de advertentie klikt. Zo kun je opbrengst en kosten goed in kaart brengen met Google Adwords en ben je verzekerd dat je budget nuttig besteed wordt.

Het is mogelijk om SEA zelf uit te voeren, maar het is niet altijd verstandig. Een Adwords specialist weet namelijk veel slimmer met het budget om te gaan, op welke zoekwoorden het meeste resultaat behaald kan worden en creëert een hoge aantrekkingskracht met de advertentie. Haal dus het meeste uit je Adwords campagne en kies voor een SEA specialist.

Neem contact op!   en spar met één van onze Google Adwords specialisten!

De werkwijze van DoubleSmart

DoubleSmart werkt doormiddel van een duidelijke werkwijze. Een Google Adwords campagne volgt bij ons de volgende 5 chronologische stappen:

1. Intake

Een samenwerking met DoubleSmart begint altijd met een kennismaking. Tijdens deze kennismaking willen we jou en je bedrijf beter leren kennen.

2. Strategie bepalen

Na de kennismaking volgt het bepalen van de strategie. Dit is een cruciale stap in het uiteindelijke resultaat van de campagne. Zo bepalen we samen met jou welke SMART doelstellingen je wilt behalen. Is dit branding, meer conversies realiseren of meer bezoekers aantrekken? Hier dient de strategie naadloos op aan te sluiten. Wanneer het doel bepaald is wordt Google Analytics zo ingericht dat we daadwerkelijk de data ontvangen die ertoe doet. Zo weet je snel wat je Return On Investment (ROI) is. De volgende stap is het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek. Hierbij nemen wij de zoekwoorden op die voor je bedrijf relevant zijn, een goed zoekvolume/concurrentie verhouding hebben en in welke fase de klant zich bevindt in het verkoopproces op basis van het ingevoerde zoekwoord. Zo zie je dat een persoon die ‘slimfit heren spijkerbroek kopen’ als zoekopdracht heeft verder in het aankoopproces is dan een persoon die zoekt op ‘spijkerbroek’. Hoe verder een persoon in het aankoopproces is, hoe groter de kans is dat diegene overgaat op een conversie.

3. Inrichting campagne

Stap 3 van onze werkwijze is het daadwerkelijk inrichten van de campagne. Hier bepalen we de structuur. Dit betreft met name de hoeveelheid advertentiegroepen. Een goede indeling zorgt ervoor dat de advertentieteksten perfect aansluiten op het zoekwoord. Dit resulteert in een hogere klikfrequentie en een betere kwaliteitsscore. Dit is bepalend voor de uiteindelijke kosten en effectiviteit van de campagne. De volgende stap is het bepalen van het budget per productgroep. Vervolgens worden verleidelijke en complete advertentieteksten geschreven. Ook worden site extensies toegevoegd, waardoor zichtbaarheid, kwaliteitsscore, klikfrequentie en advertentie ranking toe zullen nemen.

4. Maandelijkse optimalisatie

Wanneer de campagne is opgesteld blijft het daar niet bij. Doormiddel van Google Adwords wordt tot in detail bijgehouden welke advertenties goed scoren, welke campagnes meer of minder budget nodig hebben en hoe we de kosten zo laag mogelijk kunnen houden door de kwaliteitsscore van de advertenties te verhogen. Daarnaast bekijken we aan de hand van Google Analytics wat het gedrag is van de consument wanneer men daadwerkelijk op de advertentie klikt. Zo zien we snel welke obstakels een klant ervaart en uiteindelijk de website verlaat. Deze obstakels pakken wij aan, om de klant zodoende beter te begrijpen en te begeleiden naar hetgeen hij of zij naar op zoek is.

5. Rapportage & analyse

Wanneer de campagne draait krijg je vervolgens maandelijks een duidelijk rapport. Hier worden de resultaten getoond en geanalyseerd van de afgelopen maand. Tevens wordt de aanpak van de aankomende maand aan je bekend gemaakt. Zo ontvang je een gepersonaliseerd rapport op basis van je doelstellingen waar het rendement van je investering al snel duidelijk wordt.

Resultaat boeken met DoubleSmart

Een persoonlijke aanpak, transparantie en het bieden van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn de onderdelen die er voor ons toe doen bij een samenwerking.

1. Persoonlijke aanpak

Wij zijn pas tevreden als jij tevreden bent. Daarom ben je bij ons verzekerd van het feit dat de klant centraal staat. Zo is onze aanpak volledig afgestemd op de manier die het meest wenselijk is en zijn wij erg flexibel.

2. Transparantie

Naast een persoonlijke aanpak, richten wij ons ook op transparantie. Zo bespreken wij alle geboekte resultaten en kun je alle vragen en opmerkingen aan ons kwijt. Bovendien ontvang je maandelijks van ons een overzichtelijke rapportage met onze gedane werkzaamheden, een analyse van de resultaten en de acties voor de komende maand.

3. Kwaliteit

Naast een prettige samenwerking heeft resultaat uiteindelijk de hoogste prioriteit. Onze gecertificeerde medewerkers hebben dan ook kennis van zaken om elke Adwords campagne tot een succes te leiden. DoubleSmart is gecertificeerd Google Partner en ontving van Google een beoordeling van een 9,6. Streven naar kwaliteit is iets waar wij ons dan ook dagelijks mee bezig houden.

Neem contact op    en daag ons uit met je doelstellingen!

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 

Sparren met een online marketing expert? Neem contact op

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close