Inhoudsopgave
- Google richt zich op betere zichtbaarheid voor kleine websites met nieuwe algoritme-update
- Meer weten over SEO?
Deel dit artikel
Goed nieuws voor de ‘kleine’ ondernemers, Matt Cutts, hoofd van het Google webspam team heeft aangegeven dat ze bij Google bezig zijn met een nieuwe update van het algoritme van Google die positief zal uitwerken voor de kleine ondernemers. Matt Cutts heeft uitgelegd dat de insteek van deze nieuwe Google update als hulp zal zijn voor de kleine ondernemers en de kleinere websites.
Google richt zich op betere zichtbaarheid voor kleine websites met nieuwe algoritme-update
Google vindt het blijkbaar ook belangrijk dat kleinere websites naar boven komen in de organische resultaten. Binnen het webspam team is namelijk n iemand dagelijks op zoek naar nieuwe oplossingen om kleine websites beter vindbaar te maken. Nu gaat dat allemaal niet automatisch en zal iedere website die goed wil scoren aan zoekmachine optimalisatie moeten doen, toch zal het ook voor de kleine websites komende tijd wat gemakkelijker worden als we Google moeten geloven.
In de afgelopen jaren is het algoritme van Google voornamelijk gericht op de grotere, kwalitatieve websites. Nu er steeds meer kleinere kwalitatieve websites opduiken wordt het steeds lastiger een weg te banen tussen de grote jongens. Iets waar aan gewerkt moet worden vindt Google.
De nieuwe update zal gericht zijn op n specifieke aanpassing in het algoritme wat direct effect zal hebben op de vindbaarheid van de kleinere websites.
Helaas heeft Matt Cutts geen exacte datum afgegeven voor wanneer we deze update kunnen verwachten. Ik verwacht dat deze update nog even op zich kan laten wachten, zelf ga ik uit van ongeveer twee, drie maanden.
Dit zal niet de eerste keer zijn dat Google een update uitbrengt om kleinere ondernemers te helpen in Google. Juli vorig jaar hebben ze ook een update uitgebracht die bedoeld was voor de kleinere websites.
Overigens zijn wij van mening dat dit niet alleen positief zal uitwerken voor de website eigenaren, maar ook voor de gebruikers van Google kan dit positieve effecten hebben. Nu weten wij uit ervaring dat een verwaarloosbaar aantal gebruikers doorklikt naar de tweede, derde en zelfs vierde pagina. Toch zoeken wij zelf vaak genoeg naar interessante informatie op andere paginas dan alleen de eerste. Ook voor ons handig als we niet meer zo hoeven te zoeken!