25 voordelen van werken bij DoubleSmart (nu ook coronaproof!)

Datum: maart 18, 2021, Auteur: Rick, Categorie: Nieuws

Werken bij DoubleSmart: wie wil dat nou niet? Jij? Dan is deze blog voor jou geschreven: let us convince you. Hieronder 25 redenen waarom jíj bij DoubleSmart wilt werken.

Groei met ons mee

DoubleSmart is een online marketing bureau gespecialiseerd in SEO, SEA, conversie optimalisatie en social media marketing. We zijn stuk voor stuk enthousiast over ons werk omdat we doen waar we goed in zijn: onze klanten aan meetbaar meer klanten helpen. Om onze klanten te helpen, hebben we allemaal een eigen specialisme dat we graag inzetten.

We zijn vrijwel doorlopend op zoek naar meer mensen met een specialisme dat zij willen inzetten om DoubleSmart en onze klanten te laten groeien. Zowel stagiairs en starters op de arbeidsmarkt als doorgewinterde online marketeers zijn welkom.

Dit zijn de voordelen van bij DoubleSmart werken:

1. Goed bereikbaar

We zitten pal naast het station van Gouda. We hebben het precieze aantal stappen nog niet geteld, maar meer dan 200 kunnen het er niet zijn. Ook vanaf de snelweg ben je er zo: 10 minuutjes vanaf afslag Gouda, dan sta je bij ons voor de deur. De parkeerplaats ligt op 1 minuut lopen. Ook tijdens corona proberen we ervoor te zorgen dat iedereen minimaal één keer per week van dit voordeel kan profiteren.

2. Snel groeiende organisatie

We zijn niet voor niets in 2019 verhuisd naar Gouda: het werd wel erg knus in ons oude pand in Moordrecht. Hier hebben we weer alle ruimte. Die hebben we ook wel nodig, want we groeien snel! Er staan eigenlijk altijd wel vacatures open.

Studeer je nog en zoek je een leuke stageplek waar je veel leert, deel van het team bent en uitdagend werk mag doen? Ook stagiairs zoeken we regelmatig!

3. Gezellige lunch

Lunchen doen we altijd gezamenlijk. We hebben het dan over de laatste succes van Ajax, het verschil tussen een dop en een deksel of over onze collega Brett die weer eens ‘niks’ gaat doen aanstaand weekend (jaja, die kennen we, we spreken je maandag). Gewoonlijk zit de hele club aan tafel, maar ook nu lunchen de collega’s die op kantoor te vinden zijn samen.

Soms spelen we vals en gaan we langs Bakker Bart die verleidelijk dichtbij zit. Sommige medewerkers kennen de menukaart daar uit hun hoofd en vinden het onbegrijpelijk en zeer teleurstellend dat er op het broodje beenham geen kaas zit.

4. Flexibele werkplekken

Je hebt je eigen werkplek, maar kunt ook prima eens wisselen. Als je wilt samenwerken met je collega aan de andere kant van het gebouw bijvoorbeeld, of als je een nieuwe outfit hebt en graag in aanmerking wilt komen voor wat complimenten. Er is zelfs een special stilteruimte (slash rommelhok) ingericht, voor als je echt even keihard moet focussen.

5. Start de werkdag wanneer je wilt

Onze werktijden zijn flexibel. Ben je er zo eentje die om 5 staat te stuiteren naast zijn bed, dan ben je van harte welkom om om half 6 te beginnen. Heb je een grote voorliefde voor een horizontale positie tot iets later op de dag? Om 10 uur beginnen is ook geen probleem.

6. Veel vrijheid en eigen klanten

Als specialist krijg je je eigen klanten. Je begeleidt die klanten, houdt hen op de hoogte van je werkzaamheden en beantwoordt hun vragen over online marketing. Daarom geven we je de vrijheid om te doen waar jij goed in bent: jij begeleidt je klanten op de manier die bij jou past en die jou enthousiast maakt.

7. Jij gelukkig, wij gelukkig

We vinden het hartstikke belangrijk dat je werk doet waar je energie van krijgt. Loop je tegen muren op of weet je niet waar je heen wilt? Daar hoef je niet over te liegen, want we zien je liever blij. Dan hebben we namelijk ook een stuk meer aan jou en jij aan ons. Samen zorgen we ervoor dat je doet waar je echt goed in bent.

8. Jong en gedreven team

Over wat jong is, valt natuurlijk te twisten, maar met een gemiddelde leeftijd van zo’n 28 (gokje) vinden wij onszelf best wel jong. Gedreven zijn we ook: we zijn trots op waar we staan en op onze reputatie als de enthousiaste specialisten die graag een stap (of 2 stappen) extra zetten voor hun klanten. Die reputatie houden we graag hoog, dus we werken elke dag hard en focussen ons op meetbaar resultaat. Dat doen we samen, want teamwork makes the dream work.

9. Emerce Top 100-bedrijf

We staan op nummer 4 in de categorie Digital Marketingbureaus Klein in de Emerce100 2020. De Emerce100 is een imago-onderzoek dat de prestaties van dienstverleners in de e-business- en marketingbranche beoordeelt. We zijn trots op onze vierde plek: blijkbaar zijn wij niet de enigen die vinden dat DoubleSmart goed bezig is!

10. Werken aan je eigen ontwikkeling

Je leert een hoop als je hier komt werken en je krijgt ook wekelijks tijd om je te ontwikkelen. Iedereen heeft zijn specialisme en je komt dus met verschillende specialismen in aanraking. We delen onze kennis graag met elkaar en hebben hier bijvoorbeeld ook speciale kennissessies voor, zie punt 23.

11. Platte organisatie met informele werksfeer

Erg formeel is het hier niet. Iedereen is een ‘je’, we werken flexibel en doen niet aan eindeloos vergaderen. Goede ideeën worden enthousiast opgepakt en uitgewerkt, wat een van de redenen is van al onze tevreden klanten.

‘Plat’ zijn we ook: ‘de baas’ zit niet apart in een chique werkruimte met fenomenaal uitzicht, maar is gewoon een van je collega’s (en werkt ook gewoon elke week thuis). Als hij geen strategische beslissingen aan het nemen is, schrijft hij ook gewoon kaartjes naar klanten of hij leegt de prullenbak. We denken niet in termen van een hiërarchie, maar vinden het belangrijk dat iedereen doet waar hij goed in is en zijn specialistische kennis gebruikt om mee te beslissen over hoe we klanten het best kunnen helpen.

12. Enthousiaste klanten

We doen er alles aan om onze klanten tevreden te houden. We werken dan ook volgens een aantal duidelijke kernwaarden: we zijn nuchter, enthousiast, transparant, proactief en specialistisch. Dat zie je bijvoorbeeld terug in de reviews van onze klanten: op het moment van schrijven krijgen we gemiddeld een 5/5 uit 81 Google reviews. Wil je werken bij een bedrijf waar je trots op kunt zijn? Solliciteer snel bij DoubleSmart!

13. Geen dresscode

Wat kleding betreft doen we allemaal maar wat. Over het algemeen is het hier een soort sneakerparadijs en de gang is de catwalk. Daarnaast hebben we een collega met de stelregel om op teenslippers naar kantoor te komen als het 23 graden of warmer is. Verder wint het T-shirts het van de blouse en het overhemd en de jeans van de pantalon. Als de baas af en toe ineens iets aanheeft dat aan een overhemd doet denken, weet je dat hij een klant probeert binnen te halen.

14. Vrijdagmiddagborrel

De vrijdagmiddagborrel is een hoogtepunt van de week. We hebben er zelfs een speciale bierkoelkast voor aangeschaft waar officieel alleen bier in mag, speciaal voor de vrijdagmiddagborrel.

Eens per maand belanden we per ongeluk expres in de stad en maken we de BarBier, het plaatselijke biercafé, nóg gezelliger. Tijdens de borrel blijkt keer op keer dat de sterkte van verhalen recht evenredig is aan de genoten hoeveelheid alcoholische eenheden. Helaas moeten we ons momenteel gedeisd houden, dus de échte party’s zijn even uitgesteld. Maar een vieruurbiertje op vrijdag gaat er nog wel in, of het nou op kantoor of thuis is.

15. Laptop van de zaak

Werk je bij ons, dan krijg je je eigen laptop. Met internet! Sterker nog: je mag de hele dag internetten, in de baas z’n tijd.

16. Werken in hartje Gouda

We zitten hier in hartje Gouda, op de hoek van de Kleiweg. Met 5 minuten lopen sta je op de Markt. Die gezellige locatie is af en toe iets te verleidelijk: je kunt hier in de buurt nogal lekker eten, en daar zwichten we af en toe wel voor. Wel slecht voor de lijn dus, werken bij DoubleSmart. Nu tijdens corona gaan we niet uit eten, maar maken we des te meer wandelingetjes in de lunchpauze. Even wat vitamine D opzuigen en Goudse geschiedenis meepikken.

17. Grootste search marketing bureau in Gouda

We zijn het grootste search marketing bureau van Gouda en dat grootse brengen we graag over op onze klanten. Groei is dus een algemeen thema. Bij ‘grootste van Gouda’ willen we ook niet stoppen: we willen nog groter worden en ook search marketing bureaus in de omgeving achter ons laten. Dat is precies waarom we op zoek zijn naar jou: we willen nog groter worden en nog meer grote klanten bedienen.

18. Google Premier Partner

Op het gebied van SEA hebben we het goed voor elkaar: we zijn Google Premier Partner. Dit houdt in dat Google ons ziet als een expert op het gebied van Google Ads en dat we hebben bewezen Ads doelgericht te kunnen inzetten om groei te realiseren voor onze klanten. We hebben meerdere Ads specialisten in huis die hun kennis graag met je delen.

Google mag ons sowieso wel: in 2019 selecteerden zij ons om mee te doen aan Google Elevator, een exclusief coachingsprogramma voor ambitieuze partnerbureaus die in de ogen van Google getalenteerd zijn en potentie hebben.

19. Opleidingsbudget

We willen iedereen stimuleren om door te leren. Diep je specialisme verder uit of verleg je grenzen door kennis op te doen op een compleet nieuw vlak. We stellen jaarlijks een opleidingsbudget beschikbaar om iedereen te doen groeien. Je ziet: groei is een terugkerend thema 😉

20. Mogelijkheid om thuis te werken

Tijdens corona hebben we uit ervaring geleerd dat thuiswerken hartstikke goed mogelijk is als je een bedrijf bent dat de hele dag op internet bezig is. Wie had dat gedacht? We houden de hele dag intensief contact met elkaar via Skype en Slack, dus ook als je thuis zit hoef je je nooit alleen te voelen.

Natuurlijk vinden we arbo-proof werken ook belangrijk. Dus pluk vooral een tweede scherm of extra toetsenbord voor thuis uit de kast!

21. Meedenken in de organisatie

We zijn een bedrijf dat snel groeit en dus ook snel verandert. We verbeteren onszelf continu en geven iedere medewerker inbreng in wat DoubleSmart is en waar DoubleSmart naartoe gaat. Ben je een nieuwkomer, dan horen we extra graag hoe jij erover denkt: met je frisse blik zie jij dingen waar wij al blind voor zijn.

22. Gezellige teamuitjes

Teamuitjes horen er natuurlijk sowieso bij, maar we maken daarnaast gebruik van een beloningsysteem (slim! want: meer uitjes). Elk kwartaal werken we allemaal aan een gezamenlijk bedrijfsdoel met bijpassende meetbare uitdagingen. Scoren we goed op die uitdagingen, dan sluiten we het kwartaal af met een fantastisch teamuitje. Ook digitale uitjes maken we fantastisch, zoals online escaperooms.

Hebben we iets minder gescoord, dan plannen we ook een uitje, maar dan voor straf. Het uitje is dan buiten in de regen bijvoorbeeld, of bij een bedrijf met veel slechte reviews. Presteren we niet op ons best? Dan zullen we dat merken ook! Goede verhalen levert het dan wel weer op, zo’n bestraffingsuitje. De baas heeft hier een speciaal shirt voor met de tekst ‘Bad decisions make great stories’.

23. Regelmatige kennissessies

Eens in de zoveel tijd hijsen we iemand op zijn of haar stokpaardje. Diegene mag dan een heel uur lang praten over zijn specialisme of over een ander interessant kennisgebied. Daar steken we dan allemaal weer iets van op, zodat we als team onze kennis verbreden.

24. Nauw samenwerken met webdevelopers

Bij ons zusterbedrijf DoubleWeb werken een paar leuke webdevelopers. We zitten als medewerkers van DoubleSmart en DoubleWeb bij elkaar op kantoor in dezelfde ruimte en werken regelmatig samen. Heb je een goed idee voor een website van een klant, dan kan dit dus direct uitgewerkt worden in een werkende applicatie. Al met al kunnen wij dus best goed internetten en is er voor elk internetaspect wel iemand die je uit kan leggen hoe het werkt en hoe je het kunt inzetten om je klanten te helpen groeien.

25. Leren van de allerbesten

Werk je bij ons, dan kun je niet alleen over onze schouders meekijken als we aan het tafelvoetballen zijn, maar ook als we het internet maken. We hebben specialisten in SEO, SEA, conversie optimalisatie en social media marketing in huis die hun kennis steeds up-to-date houden en uitbreiden door middel van cursussen en conferenties (zie punt 19). Genoeg expertise bij DoubleSmart dus om een hoop van te kunnen leren!

Onze vacatures

Kom jij onze ruimte vullen en bovendien genieten van alle andere bovenstaande voordelen? Kijk bij onze vacatures en solliciteer snel! We hopen je binnenkort te mogen ontvangen in hartje Gouda.

25 voordelen van werken bij DoubleSmart (nu ook coronaproof!) 25 voordelen van werken bij DoubleSmart (nu ook coronaproof!) 2021-03-22
DoubleSmart
DoubleSmart Rick

Auteur

Rick

And here’s to you Expeditie Robinson: Rick wil meedoen! Hij regelt wel gelijk internet en opent een kantoor aan huis, want denken in mogelijkheden is zijn specialisme. Wij zien hem wel als Robinson: deze online marketingheld is een echte motivator en optimizer. Wordt wild van LEGO en slaagt er ook voor onze klanten in om alle marketingbouwstenen slim te combineren tot een superstrak resultaat.