Inhoudsopgave
- Wat is Convert.com?
- De voordelen van Convert.com
- Overige features
- Hierin blinkt Convert.com uit
- Meer weten over CRO?
Deel dit artikel
Er zijn verschillende CRO tools op de markt, die allemaal op hun eigen manier bij kunnen dragen aan het optimaliseren van je pagina’s, content en conversies. Soms is het moeilijk om door al die bomen het bos te zien en te bepalen of een tool bij jouw bedoelingen past. Waar past Convert.com in de grote verzameling conversie optimalisatie tools? Wij gaan je helpen om te bepalen of het voor jou de moeite waard is of niet.
Wat is Convert.com?
Convert.com is een online tool voor conversie optimalisatie, gespecialiseerd in het toegankelijk en gemakkelijk maken van AB-tests. Daarom is het een uitkomst voor wie ook op een laagdrempelige manier wil kunnen starten met experimenteren. Tegelijkertijd is Convert.com een tool die echt met je mee groeit naarmate je meer ervaring opdoet.
De kern van Convert.com is namelijk de Visual Editor, die je in staat stelt om zonder kennis van coderen toch sterke AB-tests en andere experimenten op te zetten. Voor wie wel de nodige code kennis heeft, is er ook een gelikte Code Editor waardoor je de maximale vrijheid ervaart die daarbij hoort.
Daarmee is Convert.com dus een zeer complete conversie optimalisatie tool, waarmee je op alle kennis- en ervaringsniveaus uit de voeten kunt. Maar wat maakt het een goede keuze in vergelijking met andere tools?
De voordelen van Convert.com
Allereerst integreert Convert juist uitstekend met andere veelgebruikte tools en software die conversie optimalisatie specialisten omarmd hebben. Zo werkt het platform goed samen met:
- Hotjar
- CrazyEgg
- Hubspot
Maar ook integraties met andere veelgebruikte software uit de e-commerce en internetwereld zijn eenvoudig gemaakt. Convert koppelt bijvoorbeeld goed met:
- WordPress
- Woocommerce
- Shopify
Tot slot zorg je er door koppelingen met Google Analytics 4 en Adobe Analytics voor dat je al je verzamelde data kunt benutten voor het opzetten en uitvoeren van je experimenten. Naast de hierboven genoemde gebruiksvriendelijke visuele editor is ook dat een aspect dat Convert.com erg toegankelijk en bruikbaar maakt.
Overige features
Zoals je kon lezen draait bij Convert.com alles om experimenten. Daarom vind je in de software verschillende handige foefjes om zo veel mogelijk te halen uit ieder experiment dat je opzet. De belangrijkste daarvan zijn:
- Verschillende typen tests, zoals AB-testing, split testing en experimenten over meerdere pagina’s om je funnel te optimaliseren
- Server side testing om eenvoudig en zonder gedoe met cookies te kunnen experimenteren met conversies en producten
- Doelgroeptargeting op basis van tientallen verschillende filters maakt het mogelijk om heel gerichte experimenten aan een specifieke doelgroep te laten zien
- De zogenaamde collision prevention zorgt ervoor dat je zorgeloos meerdere experimenten naast elkaar kunt draaien, zonder dat een enkele bezoeker er daar meer dan één van krijgt voorgeschoteld
Hierin blinkt Convert.com uit
Convert.com blinkt uit in eenvoud en gebruiksvriendelijkheid. Dat las je hierboven waarschijnlijk al tussen de regels door, maar het is goed daar nog kort en specifiek bij stil te staan.
Wat Convert heel slim doet, is namelijk de combinatie bieden van een visuele editor met de mogelijkheid om toch de code in te duiken. Daarmee is het een manier voor iedereen om met experimenten te starten, terwijl ook de ervaren developers zich niet in hun ambities hoeven te laten hinderen.
De waarde van experimenten voor iedereen valt niet te onderschatten. Conversie optimalisatie draait om het signaleren van problemen, het opstellen van een hypothese hoe dat probleem opgelost kan worden en het uitvoeren van een experiment om te testen of die hypothese klopt en de site er beter van wordt. Zonder experimenten vaar je op aannames en op aannames kun je geen goede conversie optimalisatie baseren.
Waar Convert.com dus vooral in uitblinkt, is het bij elkaar brengen van die verschillende stappen. Door de koppelingen met data tools als Google Analytics 4 kom je de mogelijke drempels op je website op het spoor en met de visuele (of, als je technisch onderlegd bent de code) editor zet je vervolgens een experiment op om die drempel te overwinnen. Dankzij de verschillende filteropties zorg je ervoor dat je experiment alleen uitkomt bij je belangrijkste doelgroep en verbeter je de betrouwbaarheid van je resultaten.
Kortom: Convert.com is een Zwiters zakmes voor CRO experimenten die dit essentiële onderdeel van conversie optimalisatie voor iedereen handzaam en bruikbaar maakt.