300%

300% groei in omzet via Google Ads


63%

groei in organisch verkeer


67%

groei in organische vertoningen

Klantvraag

Eind 2019 klopte Olievoordeelshop aan bij DoubleSmart, omdat ze met hun online marketing door wilden schakelen naar de volgende versnelling. Onze SEA-specialisten mochten hard aan de slag met zo veel mogelijk omzet genereren én de ROAS laten stijgen: het doel was om een ROAS van 500% te realiseren en dat vervolgens uit te bouwen naar een ROAS van 1200%.

Aan onze SEO-specialisten werd de vraag voorgelegd hoe Olievoordeelshop ervoor stond ten opzichte van de concurrenten. En als dat eenmaal duidelijk was geworden, was de volgende stap: hoe zorgen we ervoor dat Olievoordeelshop beter gevonden wordt op relevante zoektermen?

Geslaagde migratie

We begonnen in december 2019 met een migratie van olievoordeel.nl naar olievoordeelshop.nl. Het voordeel van hierbij betrokken zijn als online marketing bureau, is dat we konden helpen met het klaarzetten van een sterk fundament voor goede SEO.

Autoriteit uitgebouwd

In mei 2020 begonnen we met de SEO-werkzaamheden. De categoriestructuur op de website werd in deze periode nog aangepast en verscherpt om de websitenavigatie voor zowel bezoeker als zoekmachine makkelijk te maken. Daarom zijn we als eerste aan de slag gegaan met het verbeteren van de autoriteit door middel van externe linkplaatsingen.

In de basis had Olievoordeelshop.nl al een mooie domain rating (mede dankzij de succesvolle migratie). Desondanks hebben we de autoriteit flink weten uit te bouwen: in een klein jaar hebben we het aantal verwijzende domeinen verdubbeld en daarmee een sterke domeinautoriteit gerealiseerd.

Sterke on-page basis

Nadat de overzichtelijke categoriestructuur was doorgevoerd, zorgden we ervoor dat alle categoriepagina’s een sterke on-page basis meekregen. We hebben elke pagina voorzien van unieke metadata en SEO-technisch in orde gemaakt, zodat we hierop voort konden borduren met de toekomstige SEO-werkzaamheden.

Content is key

Toen de basis stond, gingen we verder met het toevoegen en uitbreiden van de content op de categoriepagina’s. Hiervoor hebben we een contentplanning opgezet, waarin we inzichtelijk maakten welke pagina’s nieuwe content nodig hadden, welke zoektermen hiervoor relevant waren en op welke manier we betere content konden produceren dan de concurrent.

Omdat de autoriteit inmiddels versterkt was en de pagina’s SEO-technisch geoptimaliseerd waren, hebben we besloten om 60% van de beschikbare tijd te besteden aan content. Zo konden we hierin snel grote stappen nemen. Mede hierdoor hebben we in een korte periode mooie posities weten te realiseren. Content is key, zeker voor webshops!

Resultaten SEO.

Na 1 jaar

+63% verkeer

+67% vertoningen

+124% opbrengst

+193% transacties

ROAS stapsgewijs verhoogd

Olievoordeelshop had behoorlijke ambities op het gebied van zoekmachine adverteren. Onze toegewijde specialisten hebben die natuurlijk helemaal waargemaakt, zélfs toen er voor een korte periode data ontbrak door problemen met de betaalprovider.

In 2020 hebben we ten eerste ProductHero ingezet als CSS-partner voor de Shopping campagnes. In 2021 zijn we van reguliere naar Smart Shopping campagnes gegaan. Google neemt dan een stukje optimalisatie van de campagnes van ons over.

Daarnaast hebben we in 2020 voor Olievoordeelshop een Dynamic Search Ads campagne opgezet. Er wordt hierbij geadverteerd op basis van een landingspagina met dynamische ads. Google zelf bepaalt hierbij welke zoektermen bij de landingspagina in kwestie passen, in plaats van dat er zoektermen getarget worden met volledig door onszelf geschreven advertenties.

En dit alles niet zonder resultaat: onze eerste doelstelling was een ROAS van 500%, die we daarna in stapjes verhoogd hebben naar 1200%!

Resultaten SEA.

Q1 2021 vs. Q1 2020

+102% verkeer

+155% transacties

+137% omzet

+41% ROAS

Intensief samenwerken

Een van de redenen waarom we zulke mooie resultaten hebben weten te boeken voor Olievoordeelshop, is de intensieve samenwerking tussen DoubleSmart en de klant. We gebruikten graag de kennis van en hands-on ervaring in de markt die Olievoordeelshop in huis had, en zij hadden op hun beurt weer veel aan onze specialistische kennis over online marketing. De resultaten van deze gesmeerde samenwerking spreken voor zich!

Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten