Maar wat zijn Google Ads extensies nu precies? Wij laten je kennismaken met de belangrijkste extensies om je te inspireren deze ook te gebruiken. Ontdek de sitelink extensie, highlight extensie, beeld extensie en locatie extensie.
In dit artikel gaan we in op:
Google Ads extensies zijn letterlijk uitbreidingen van je advertenties. Met een extensie kun je er dus voor zorgen dat je ads meer informatie geven aan een potentiële klikker. Daarnaast vallen advertenties extra op door het gebruik van extensies.
Er zijn verschillende extensies – oftewel verschillende stukjes informatie – waarmee je een Google Ads advertentie kunt uitbreiden. Verderop laten we je een aantal belangrijke zien. Dat geeft waarschijnlijk ook direct een beter beeld van wat Google Ads extensies nu precies zijn.
Voordat we overgaan naar die praktijkvoorbeelden, gaan we eerst wat dieper in op de voordelen van Google Ads extensies en waarom je ze in zou moeten zetten.
We noemden ze hierboven al kort, maar er zijn twee belangrijke redenen om extensies te gebruiken. Het zijn voordelen waar iedere adverteerder van kan profiteren en baat bij heeft:
Naast die twee belangrijkste argumenten zijn er nog andere voordelen die ad extensies de moeite waard maken. Zo kun je rekenen op:
Zoals gezegd zijn er veel verschillende Google Ads extensies. Hieronder bespreken we enkele van de belangrijkste wat uitgebreider.
Een Google advertentie voert meestal naar één vaste pagina op je website: de landingspagina voor die advertentie. Via sitelink extensies kun je jouw doelgroep meer keuze geven in waar ze naartoe willen.
Deze extensie voegt namelijk een aantal extra links toe onder je advertentie, bijvoorbeeld een contact- of offerte pagina of een “bestel nu” link naar een winkelpagina.
Op die manier maak je het voor potentiële bezoeker eenvoudiger om direct te vinden wat ze zoeken. Daarmee verhoog je niet alleen de CTR, omdat meer mensen in je advertentie herkennen waar ze naar op zoek zijn. Je verhoogt ook de kans op een conversie, omdat iemand die klikt precies op de plek en het aanbod terechtkomt waar hij of zij naar op zoek was.
Een van de meest gebruikte vormen van Google Ads extensies, zijn de highlights onder een advertentie die een bedrijf kan gebruiken om belangrijke koopargumenten te promoten. Denk aan speciale kortingen, USP’s en services.
Precies zoals je zou verwachten, laat een beeld extensie je een afbeelding toevoegen aan je advertentie, zodat je extra opvalt in de resultaten.
Met een locatie extensie vertoon je jouw locatie op een aparte regel binnen je advertentie. Dat heeft verschillende voordelen:
We hebben vier bekende extensies uitgebreider besproken om je een beeld te geven van wat extensies nu precies zijn. Hieronder vind je een lijst met andere Google Ads extensies.
Meer weten over SEA? We hebben een hele SEA kennisbank voor je. Allemaal handige artikelen met bruikbare informatie die onze SEA specialisten met alle liefde delen met de wereld!
Google Ads extensies zijn letterlijk uitbreidingen op je advertentie, waarmee je extra informatie kunt delen met je doelgroep en beter op kunt vallen binnen de zoekresultaten.
In dit artikel hebben we een aantal van de meest gebruikte Google Ads extensies besproken. Dat zijn onder andere sitelink extensies en highlight extensies, waarmee je extra informatie aan je potentiële klikkers geeft.
Extensies gebruik je via je Google Ads account. Binnen een advertentiegroep kun je dan de extensies selecteren die je voor de betreffende advertenties in wilt zetten. Na het selecteren kun je de extensies customizen en de juiste informatie toevoegen.