Waarschijnlijk ben je dit nu aan het lezen omdat je wel eens van Channable hebt gehoord en je afvraagt of het iets voor jou is. Je bent op zoek naar een tool om het managen van je productfeed voor advertenties in Google te vergemakkelijken. Als Channable partner laten we jou graag kennismaken met de voordelen van Channable om al die twijfel weg te nemen en jou te laten zien hoe Channable jouw advertentiebeheer gemakkelijker kan maken.
Wat is Channable?
Channable is een tool voor het creëren en managen van productfeeds. Met Channable maak, optimaliseer en exporteer je jouw productfeeds op verschillende vergelijkingswebsites, affiliate platformen en marktplaatsen.
Dat betekent dus dat Channable het super laagdrempelig maakt om jouw producten ook via andere verkopers en vergelijkers aan te bieden. Met andere woorden: je geeft eenvoudig een flinke impuls aan de zichtbaarheid en beschikbaarheid van je productaanbod. Zo maak je via Channable dus optimaal gebruik van de ongekende online mogelijkheden om je producten aan te bieden en te verkopen.
Waar gebruik je Channable voor?
Je gebruikt Channable dus voor ieder platform of kanaal waar een productfeed vereist is. Via Channable link je jouw feed direct door naar platformen als Awin, Facebook en Google Ads. Je gebruikt Channable dus om jouw productfeed beschikbaar te maken voor affiliate platformen, zodat aangesloten affiliates jouw aanbod kunnen promoten in ruil voor een commissie.
Daarnaast is Channable een goede manier om je Google Shopping advertenties te managen. De feed manager van Channable helpt je bijvoorbeeld bij het op de juiste manier categoriseren van je producten voor gebruik binnen Google Shopping.
Verder regel je vanuit de manager dat jouw producten op de juiste manier worden vertoond in het kanaal waar je naar koppelt, doordat je velden vanuit je Channable feed koppelt aan de juiste velden in het doelkanaal. Op die manier zorg je ervoor dat de informatie op de juiste manier wordt ingeladen en jouw producten optimaal worden aangeboden via het doelkanaal.
Zo is het gebruik van Channable aan te raden bij:
- Een webshop met een (zeer) uitgebreid aanbod
- Aanbod, voorraden of prijzen die vaak wijzigen
- Wisselend assortiment
Kortom: omstandigheden die erom vragen regelmatig wijzigingen in je productfeed of -feeds te doen. Wanneer zo’n wijziging zou betekenen dat je in verschillende kanalen een nieuwe feed moet aanbieden, kun je Channable gebruiken om dit alles op één centrale plek te managen.
De voordelen van Channable
Het belangrijkste voordeel van Channable is dus dat je veel tijd bespaart door een efficiëntere, centrale managing van de verschillende productfeeds waarmee je adverteert. Binnen Google Ads betekent dat bijvoorbeeld dat je veel minder tijd kwijt bent aan het genereren, wijzigen en up-to-date houden van je advertenties.
Naast een tijdsbesparing, profiteer je dankzij Channable bovendien van beter kloppende informatie in je advertenties. Op die manier zorg je ervoor dat consumenten altijd de actuele prijs te zien krijgen, maar ook dat je niet per ongeluk adverteert voor een product dat je helemaal niet op voorraad hebt. Zo voorkom je teleurstelling bij je potentiële klanten en bespaar je kosten voor kliks die geen verkoop opleveren.
Dankzij Channable manage je al productinformatie voor verschillende kanalen op één plek. Daardoor draagt het gebruik van deze tool dus niet alleen bij aan een tijdsbesparing, maar zorgt het ook voor een betere conversie en ROI.
Het is namelijk bekend dat verkeerde informatie in een advertentie – die zorgt voor een verkeerd verwachtingsmanagement bij je doelgroep – voor veel consumenten een reden is om af te haken.
En Channable helpt je om je feed te verrijken met zoveel mogelijk data, zodat jouw advertenties eruit springen ten opzichte van die waarmee je concurreert.
Samenvattend zijn de belangrijkste voordelen van Channable:
- Besparing in tijd en advertentiekosten
- Altijd up-to-date productinformatie op al je kanalen
- Centraal management van productfeeds voor ieder platform
- Handige matching tussen de informatie van je productfeed en de velden in het doelplatform
- Completere data voor je productfeeds
Channable gebruiken
Wanneer je een webshop hebt met verschillende producten waarvoor je via verschillende kanalen adverteert, is het eigenlijk een no-brainer om Channable te gebruiken. Voor kleine webshops (tot 500 producten) hoef je Channable voor de kosten in ieder geval niet te laten: je hebt dan al een abonnement voor €29,- per maand.
Starten is heel simpel: op de website van Channable krijg je via Signup de mogelijkheid om eerst een proefaccount aan te maken om te ontdekken of Channable iets voor jou is. Heeft dit artikel je nog niet helemaal weten te overtuigen? Maak dan snel een Channable proefaccount aan en ontdek het gemak voor jezelf.