Loader

Zoekwoorden onderzoek

Inzicht in het zoekgedrag van de klant
 
Beter gevonden worden met zoekmachine optimalisatie

Je weet dat een groep internet gebruikers op zoek is naar de diensten die je aanbiedt, maar hoe zoekt deze groep en hoe kunnen zij de onderneming online vinden? Dit kunnen wij voor je achterhalen met een zoekwoorden onderzoek, in het jargon ook wel keyword research genoemd. Een zoekwoorden onderzoek vertelt precies op welke relevante woorden en combinaties van worden veel gezocht wordt, hoe de concurrentie daarop presteert en hoeveel potentie er in bepaalde zoekwoorden zit.

Zoekwoorden onderzoek op maat

Iedere ondernemer richt zich op een bepaalde groep klanten en probeert zich te onderscheiden. Met een zoekwoorden onderzoek zullen we hier uitgebreid rekening mee houden. We letten bij een zoekwoorden onderzoek op de volgende onderdelen:

  • Zoekvolume: Hoe vaak wordt een zoekterm gebruikt in Google?
  • Potentiele positie: Welke positie is haalbaar binnen welke tijd?
  • Conversieperspectief: Dragen de zoekwoorden direct mee aan een verhoogde omzet?
  • Klikperspectief: Hoe hoog is de verwachte klikfrequentie van het zoekwoord?
  • Gedragsperspectief: Hoe gedraagt de bezoeker zich op internet, vraagt de bezoeker direct een offerte aan of verzamelt de bezoeker alleen informatie?

Hoe gaan we te werk?

Het zoekwoorden onderzoek wordt in zes heldere stappen doorlopen:

  1. In overleg wordt een algemene zoekwoordenlijst opgesteld. Jij kent de branche en zult de zoekwoorden vooral daarop baseren, wij kennen de algemene internet bezoeker en zullen vanuit die invalshoek de zoekwoorden benaderen.
  2. De samengestelde lijst wordt uitgebreid met synoniemen, enkelvouds- en meervoudsvormen. Hiermee wordt gewaarborgd dat er geen woorden tussen wal en schip zullen vallen.
  3. Interessante sub-zoekwoorden (kopen, bestellen, aanvragen etc.) worden onderzocht. Vaak voegen mensen een werkwoordsvorm toe aan hun zoekterm, ook deze worden meegenomen in de lijst met zoekwoorden.
  4. De analyse wordt uitgevoerd.
  5. Resultaten worden omgezet in een overzichtelijke rapportage. Zoekvolumes, potentie en perspectieven zijn hierin de kernpunten.
  6. Het rapport wordt doorgenomen en de mogelijkheden voor de onderneming worden besproken.

Vraag kosteloos en vrijblijvend je Keyword Research aan en krijg zicht op de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close