Loader

Kenniscentrum doublesmart

Kennis moet gedeeld worden, altijd en overal
 

De impact van voice search op zoekmachine optimalisatie

Geschreven door , op 31 oktober 2016, in Zoekmachine Optimalisatie

Een zoekopdracht uitvoeren met behulp van voice search is voor de meeste mensen niet onbekend. Zo gaf de CEO van Google Sundar Pichai in Mei 2016 aan dat ruim 20 procent van de zoekopdrachten op Lees verder

Google maakt een zoekwoordenonderzoek moeilijker

Geschreven door , op 23 september 2016, in Nieuws, Online Adverteren, Zoekmachine Optimalisatie

Gelimiteerd gebruik keyword planner Als je als bedrijf niet actief gebruik maakt van Google AdWords dan moet je voortaan genoegen nemen met een Google Keyword Planner die minder specifieke informatie vrijgeeft dan voorheen. Waar de Keyword tool eerder te Lees verder

Zoekmachine optimalisatie SEOshop – Inrichten van categorieën

Geschreven door , op 18 januari 2016, in Zoekmachine Optimalisatie

Categorieen aanmaken in SEOshop Binnen de meeste webwinkels gelden de categorieën als ruggegraat voor de navigatiestructuur. De verschillende categorieën komen terug in het hoofdmenu van de webwinkel en vormen daarmee houvast voor de bezoeker die op zoek is naar Lees verder

Infographics gebruiken binnen je SEO aanpak

Geschreven door , op 1 september 2015, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

Infographics gebruiken binnen je SEO aanpak Infographics zijn intutief en maken ruwe data gemakkelijk inzichtelijk. Dankzij deze kenmerken zien we infographics tegenwoordig bijna dagelijks voorbij zien schieten in onze tijdlijn op social media en worden ze vaak in blogartikelen gebruikt om Lees verder

De .amsterdam extensie vanuit het oogpunt van Google

Geschreven door , op 2 juli 2015, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

amsterdam-extensie Sinds het begin van het internet zijn er twee soorten domeinextensies te identificeren. Allereerst zijn er de extensies die een specifiek land aangeven, denk aan de bekende .nl voor de Nederlandse websites en .be voor Lees verder

4 Tips voor converterende webteksten

Geschreven door , op 8 juni 2015, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

converterende-webteksten Hoog in Google staan voor belangrijke zoektermen is super. Alleen hoe effectief zijn deze topposities voor je website? Leiden de topposities ook daadwerkelijk tot leads en sales? Of haken de bezoekers af door verouderde of Lees verder

SEO Consultant vinden? Hier moet je op letten!

Geschreven door , op 20 april 2015, in Strategie, Techniek, Zoekmachine Optimalisatie

SEO Consultant Als je als bedrijf op zoek bent naar een SEO consultant om je website hoger in Google te krijgen is het lastig om het kaf van het koren te scheiden. Zeker als je geen kaas Lees verder

Google speelt in op mobiel zoekgedrag

Geschreven door , op 9 maart 2015, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

Beter vindbaar De tijd dat je op je telefoon keer op keer mis klikt als je wilt klikken op een bepaalde link op een website is over als het aan Google ligt. De zoekmachine reus gaat vanaf Lees verder

Zoekmachine optimalisatie met WordPress

Geschreven door , op 15 januari 2015, in Strategie, Techniek, Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie In een eerder geplaatst artikel, keken we naar het belang van een goed CMS als basis voor een betere vindbaarheid in Google en andere zoekmachines. In navolging van dat artikel zoomen we vandaag in op Lees verder

Het beste CMS als basis voor een goede vindbaarheid

Geschreven door , op 5 december 2014, in Techniek, Zoekmachine Optimalisatie

zoekmachine-optimalisatie Als online strateeg bij DoubleSmart krijg ik regelmatig de vraag welk [tooltip text="Content Management Systeem"]CMS[/tooltip] nu de beste basis is voor succes. Deze vraag is alleen niet zo makkelijk te beantwoorden als op het eerste Lees verder