Loader

Kenniscentrum doublesmart

Kennis moet gedeeld worden, altijd en overal
 
See, Do, Think, Care

Met featured snippets (helemaal) bovenaan in Google!

Geschreven door , op 21 januari 2019, in Zoekmachine Optimalisatie

featured snippets, bord vragen en antwoorden In december schreven we een blog over de SEO-trends voor 2019. Met stip op 1: featured snippets. Voor iedereen die daar wel eens het fijne van wil weten, is er deze blog. We beginnen bij Lees verder

Bezoek DoubleSmart op de Webwinkel Vakdagen

Geschreven door , op 15 januari 2019, in Conversie Optimalisatie, Nieuws, Zoekmachine Adverteren, Zoekmachine Optimalisatie

DoubleSmart, de partner die webwinkels helpt te groeien, is van de partij op de Webwinkel Vakdagen 2019. Na onze eerste twee keren op de Webwinkel Vakdagen in 2015 en 2016 vinden we het hoog tijd Lees verder

Dit zijn dé 12 SEO-trends van 2019!

Geschreven door , op 14 december 2018, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

Het is al half december en 2019 staat voor de deur. Ik ben graag op de hoogte van de laatste trends binnen mijn vakgebied. Als SEO-specialist is het namelijk ontzettend belangrijk om in te spelen Lees verder

‘OK Google, hoe regel ik mijn SEO voor voice search?’

Geschreven door , op 4 december 2018, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

Google Home Iedereen in de onlinemarketingwereld doet er zijn zegje over: de opkomst van voice search. Ook op de Hero Conf. in London, waar Erik en Rick afgelopen oktober waren, was voice search hot topic. En als Lees verder

Het werk van een creatieve copywriter

Geschreven door , op 17 mei 2018, in Zoekmachine Optimalisatie

Copywriter Van veel mensen krijg ik de vraag wat ik precies doe bij DoubleSmart. Het korte antwoord: "Voor mijn werk als copywriter verplaats ik me in de doelgroep van de klant om een pakkende- leesbare webtekst Lees verder

De impact van voice search op zoekmachine optimalisatie

Geschreven door , op 31 oktober 2016, in Zoekmachine Optimalisatie

Een zoekopdracht uitvoeren met behulp van voice search is voor de meeste mensen niet onbekend. Zo gaf de CEO van Google Sundar Pichai in Mei 2016 aan dat ruim 20 procent van de zoekopdrachten op Lees verder

Google maakt een zoekwoordenonderzoek moeilijker

Geschreven door , op 23 september 2016, in Nieuws, Online Adverteren, Zoekmachine Optimalisatie

Gelimiteerd gebruik keyword planner Als je als bedrijf niet actief gebruik maakt van Google AdWords dan moet je voortaan genoegen nemen met een Google Keyword Planner die minder specifieke informatie vrijgeeft dan voorheen. Waar de Keyword tool eerder te Lees verder

Zoekmachine optimalisatie SEOshop – Inrichten van categorieën

Geschreven door , op 18 januari 2016, in Zoekmachine Optimalisatie

Categorieen aanmaken in SEOshop Binnen de meeste webwinkels gelden de categorieën als ruggegraat voor de navigatiestructuur. De verschillende categorieën komen terug in het hoofdmenu van de webwinkel en vormen daarmee houvast voor de bezoeker die op zoek is naar Lees verder

Infographics gebruiken binnen je SEO aanpak

Geschreven door , op 1 september 2015, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

Infographics gebruiken binnen je SEO aanpak Infographics zijn intutief en maken ruwe data gemakkelijk inzichtelijk. Dankzij deze kenmerken zien we infographics tegenwoordig bijna dagelijks voorbij zien schieten in onze tijdlijn op social media en worden ze vaak in blogartikelen gebruikt om Lees verder

De .amsterdam extensie vanuit het oogpunt van Google

Geschreven door , op 2 juli 2015, in Strategie, Zoekmachine Optimalisatie

amsterdam-extensie Sinds het begin van het internet zijn er twee soorten domeinextensies te identificeren. Allereerst zijn er de extensies die een specifiek land aangeven, denk aan de bekende .nl voor de Nederlandse websites en .be voor Lees verder