Bij een Hybride vergoeding is er sprake van meerdere soorten commissie voor een publicatie platform. Er zijn verschillende methoden om de commissie voor een publicist te bepalen, zoals per klik of per impressie. Door verschillende meerwaarden te combineren wordt er meer zekerheid van inkomsten geboden aan de eigenaar van het publicatie platform. Wat is een Hybride vergoeding en hoe kunnen sites geld verdienen aan banners?
Bij het plaatsen van banners zijn er verschillende manieren voor de publicist om inkomsten te generen waaronder:
Wanneer er wordt afgerekend op basis van kliks, terwijl er niemand daadwerkelijk op de banner klikt, wordt er geen geld uitgekeerd. Toch kan deze banner vaak gezien zijn, en ook een positief effect hebben op bezoekers om (op een later tijdstip) de gewenste actie of conversie te verrichten. Met een Hybride vergoeding kan worden overeengekomen dat de publicist ook bij impressies een vergoeding zal ontvangen, niet alleen bij een klik of een andere vorm van interactie.
Hoewel de definitie van Hybride vergoeding breed kan zijn, komt het in praktijk meestal neer op kijken of klikken. Dus impressies of acties. Stel; er vind een vrij toegankelijk festival plaats in een gemeente. Door te klikken op de banner kunnen bezoekers informatie krijgen over dit festival. Maar de urgentie om te klikken is klein, aangezien het een vrij toegankelijk festival betreft waar geen tickets voor nodig zijn. Het is daarom lastig te bepalen hoe effectief deze advertentie is geweest op basis van het aantal bezoekers aan het festival. Met een Hybride vergoeding zal de webmaster van de site waarop geadverteerd wordt ook een vergoeding ontvangen bij alleen weergeven zonder verdere interactie. Deze vergoeding zal doorgaans relatief laag zijn, het biedt wel meer mogelijkheden om inkomsten te genereren.