Google Ads Editor is een gratis tool van Google die de gebruiker in staat stelt advertenties te maken en bewerken met als doel campagnes productiever en efficiënter te beheren. Het maakt onderdeel uit van de Google Ads tools. Wat is Google Ads Editor en hoe werkt deze tool?
Een advertentie via het Google netwerk publiceren is niet zo ingewikkeld, wanneer er meerdere advertenties en campagnes beheerd moeten worden kan het onoverzichtelijk worden. Daar is de Google Ads Editor voor ontwikkeld, daarmee kunnen meerdere advertenties van diverse accounts en campagnes centraal mee beheerd worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om tegelijkertijd meerdere advertenties aan te passen. Denk aan een woord of term dat in meerdere campagnes aangepast moet worden.
Dit zijn enkele opties in de editor:
Het is mogelijk om offline advertenties te bewerken alvorens deze live te plaatsen.
Met de batch editor is het mogelijk om in meerdere campagnes teksten te zoeken, te vervangen en items te verplaatsen.
De bewerkingen zijn in concept te bekijken alvorens deze te publiceren.
Bestanden kunnen geëxporteerd en geïmporteerd worden om ze te delen met collega’s.
Het is mogelijk om campagne statistieken te bekijken waaronder de klikfrequentie en kosten.
Vaak schakelen bedrijven marketing bureaus in om hun campagnes in te richten en te beheren. Deze dienstverleners moeten campagnes van meerdere klanten onderhouden. Door steeds in- of uit te loggen om te schakelen van opdrachtgever is dan niet praktisch, met Google Ads Editor kunnen meerdere accounts en campagnes beheerd worden. Net zoals in de zoekmachine het geval is kan ook in deze tool gezocht worden op zoektermen om zo snel de juiste boodschap te vinden. In tegenstelling tot veel Google tools is deze editor ook offline te gebruiken, ook kunnen aanpassingen in een testomgeving worden bekeken alvorens deze live te publiceren.