Gratis kansenonderzoek t.w.v. € 400,-
90% van de bedrijven laat online groeikansen liggen

Meer bezoekers, aanvragen en conversies genereren
Uitgebreide en concrete analyse
Op maat gemaakt door onze specialisten

Wat is TeamSMART?

Een holistische aanpak voor jouw onlinemarketingdiensten. Dat is TeamSMART in een notendop. Kies je voor ons TeamSMART-model, dan steken onze SEA-, SEO-, Social ads- en CRO-specialisten de koppen bij elkaar en maken ze een plan op maat. De activiteiten op de diverse kanalen stemmen we naadloos op elkaar af en we laten jou relevant zijn in iedere fase van de klantreis. Bij een TeamSMART samenwerking heb je een projectmanager en een online strateeg tot jouw beschikking.

Deze manier van werken is erg pragmatisch. Niet alleen omdat diverse specialistische kennis wordt samengevoegd tot één strategie. Ook ga je periodiek met ons om de tafel om nieuwe doelstellingen en initiatieven te bepalen. Hierdoor blijven we scherp en gaan we altijd doelgericht te werk.

TeamSMART uitgelegd

Waarom je voor TeamSMART kiest?

TeamSMART laat jou profiteren van het allerbeste resultaat. Want waar je van individuele onlinemarketingactiviteiten ook al flink de vruchten plukt, zorgt zo’n overkoepelende holistische strategie pas écht voor een supergoede zichtbaarheid en fors meer websitebezoekers, conversies en omzet. Die omzet proberen we altijd in de juiste verhouding te laten zijn met de kosten om zo een gezonde winst te realiseren voor jouw organisatie.

Waarin het ene kanaal tekortschiet, blinkt het andere kanaal juist uit. En waar je met het ene kanaal je doelgroep bereikt in de do-fase van de customer journey, ben je met het andere kanaal juist zichtbaar in de think-, see- of care-fase. Kortom: SEO, SEA, Social ads en CRO versterken elkaar. Al helemaal als je ze naadloos op elkaar afstemt. Of je nu een intern marketingteam hebt, een ander bureau of freelancer die verantwoordelijk is voor een kanaal: Met TeamSMART laat je ze fantastisch met elkaar samenwerken.

Bovendien: dankzij onze unieke werkwijze – waarbij je samen met jouw strategische partner periodiek de data evalueert en nieuwe doelstellingen en initiatieven bepaalt – weet je zeker dat je je doelen niet uit het oog verliest en dat onze samenwerking niet verslapt.

Door alles concreet, meetbaar en inzichtelijk te maken, blijven we altijd scherp en kunnen we sturen op maximale effectiviteit.

Jouw strategische partner

Wij werken niet voor jou, maar met jou. Jij weet hoe jouw markt in elkaar zit en wij zijn jouw strategische partner én specialist in online marketing. Combineer jouw en onze kennis en we zijn onverslaanbaar!


Extreem doelgericht

Doordat we werken met 90-dagensprints, kunnen we snel schakelen en jouw strategie constant finetunen. Elke maand bespreken we jouw SMART-doelstellingen: wat gaat er goed en wat kan er beter?


Snel rendement

Laaghangend fruit eerst! Eerst pakken we de zaken op die jou snel winst opleveren. Meestal profiteer je met een TeamSmart-campagne al binnen 3 tot 6 maanden van een positieve ROI.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Voor wie is TeamSMART interessant?

TeamSMART is interessant voor:

TeamSMART is niet interessant voor:

Organisaties die hun product of dienst willen verkopen met online marketing, maar die sturing missen bij het opstellen van een ijzersterke strategie.
Organisaties die op zoek zijn naar een leverancier in plaats van een samenwerkingsrelatie.
Organisaties die meer dan € 500.000 per jaar omzetten of van plan zijn dit binnen 12 maanden te behalen.
Organisaties die genoegen nemen met minimale groei.
Organisaties die ervan dromen dé online koploper te worden en die hun pijlen voor de volle honderd procent richten op groei.
Organisaties die niet bereid zijn om te veranderen om de uiteindelijke doelstellingen te behalen.
Organisaties die behoefte hebben aan een meer strategische blik op bedrijfsprocessen en de aansluiting met marketing zoeken.
Organisaties die niet willen afstappen van de bestaande strategie.

Voor wie is TeamSMART interessant?

TeamSMART is interessant voor:

Organisaties die hun product of dienst willen verkopen met online marketing, maar die sturing missen bij het opstellen van een ijzersterke strategie.
Organisaties die meer dan € 500.000 per jaar omzetten of van plan zijn dit binnen 12 maanden te behalen.
Organisaties die ervan dromen dé online koploper te worden en die hun pijlen voor de volle honderd procent richten op groei.
Organisaties die behoefte hebben aan een meer strategische blik op bedrijfsprocessen en de aansluiting met marketing zoeken.

TeamSMART is niet interessant voor:

Organisaties die op zoek zijn naar een leverancier in plaats van een samenwerkingsrelatie.
Organisaties die genoegen nemen met minimale groei.
Organisaties die niet bereid zijn om te veranderen om de uiteindelijke doelstellingen te behalen.
Organisaties die niet willen afstappen van de bestaande strategie.

Onze aanpak: dit maakt ons uniek

Welke aanpak we exact gebruiken? En op welke modellen jouw onlinemarketingstrategie wordt afgestemd? De bottom-up approach staat aan de basis, waarna het V6-model je naar de absolute top brengt. De OKR-methode is daarbij kenmerkend voor onze manier van samenwerken. Bij deze methode staat inspelen op langetermijndoelen centraal. Het doel van deze methode is langetermijndoelen concretiseren naar initiatieven die op korte termijn je doelen gaan verwezelijken. Daarbij altijd in het oog houden wat de langetermijnvisie is, waarbij ook performance en branding elkaar meer en meer tegemoet gaan komen.

1. De bottom-up approach: care, do, think, see

De customer journey zoals je hem kent, maar dan omgekeerd. Waar veel onlinemarketingbureaus zich aanvankelijk richten op de see-fase en dan pas op think, do en care, doen wij dat andersom. Waarom? Simpelweg omdat mensen uit de care- en do-fase sneller converteren dan mensen uit de think- en see-fase. En bestaande vraag afvangen, is goedkoper dan nieuwe vraag creëren.

  • Care. Dit betreft bestaande klanten. Het doel is ze enthousiast te maken door te verrassen en meer te geven dan je belooft.
  • Do. In deze fase ben je zichtbaar bij de doelgroep die zelf actief en concreet op zoek gaat naar een commerciële oplossing voor hun probleem.
  • Think. Hierin focus je je op mensen die binnen jouw doelgroep vallen en zich oriënteren op een bepaalde oplossing.
  • See. Dit betreft jouw gehele doelgroep. Jij maakt ze bewust van het feit dat ze een probleem hebben, waarvoor jij de oplossing biedt.

2. Het V6-model

Heb je de bottom-up approach eenmaal uitgespeeld en ben je dus goed zichtbaar en relevant in alle fases van de klantreis, dan is het tijd om door te pakken en écht te gaan voor de winst. Hiervoor gebruiken we het V6-model. Dit staat voor Verkoopwaarde, Verkooppercentage, Vasthouden, Via Via, Verkeer en Verdiensten. Het doel is om de eerste 5 V’s onder de loep te nemen en te beïnvloeden, zodat dat uiteindelijk leidt tot de 6e V: extra verdiensten.

1. Verkoopwaarde. Hiermee doelen we op de waarde van één bestelling. Weten we die te verhogen – bijvoorbeeld door gerelateerde producten in beeld te brengen bij de klant – dan levert dat je meer omzet op, zonder dat je extra marketingbudget kwijt bent.

2. Verkooppercentage. Dit is het percentage van het totaal aantal websitebezoekers dat tot een aankoop overgaat. Wij richten je website conversiegericht in en laten dat percentage stijgen.

3. Vasthouden. Dit draait om het verhogen van de klanttevredenheid. Krijg je dat voor elkaar, dan leidt dat vaak tot herhaalaankopen.

4. Via Via. Hiermee leggen we de focus op nieuwe klanten binnenhalen via je huidige klanten. Bijvoorbeeld middels een referral actie.

5. Verkeer. Dit houdt in dat we nóg meer bezoekers naar je website proberen te lokken. Bijvoorbeeld door te achterhalen waar binnen de bottom up-approach nog kansen liggen.

6. Verdiensten. Lukt het ons om de eerste 5 V’s te beïnvloeden, dan leidt dat tot de 6e V: extra verdiensten. Oftewel: het vergroten van je inkomsten en winst.

3. De OKR-methode

Om onze manier van samenwerken concreet vorm te geven gebruiken we de OKR-methode. Dit staat voor ‘Objectives and Key Results’. De kern van OKR is om onduidelijke ambities te vertalen naar meetbare processen, die je iedere negentig dagen toetst. Daarbij rekening houdend met seizoensinvloeden, zodat je in de piekmomenten de juiste focus hebt en maximaal zichtbaar bent en in het laagseizoen de focus op de toekomst en meer op rendement kunt sturen.

Om die vertaalslag te kunnen maken ga je periodiek met onze specialisten, jouw strategische partners, om de tafel. We helpen je je langetermijndoelen (Objectives), wegwijzers (Key Results) en to do’s (Initiatives) helder te krijgen. Daarbij:  

  • Geef je jaarlijks antwoord op de vraag ‘wat maakt de grootste impact’? Oftewel: op welk langetermijndoel kun je het komende jaar het best sturen om je ambities te realiseren?
  • Evalueren we iedere 90 dagen of we nog op de juiste koers zitten om het jaarlijkse doel te halen. Vanuit hier bepalen we de actiepunten en werkzaamheden voor de komende 90 dagen. 

Vertalen we die OKR-methode naar een concreet stappenplan, dan ziet dat er zo uit: 

1. Ambitie en missie bepalen. Jij vertelt ons helder wat je uiteindelijk wil bereiken.

2. Jaarlijkse objective definiëren. Samen met ons bedenk je welke stappen je het komende jaar kunt zetten om dichter bij je uiteindelijke doel te komen.

3. Key results/kwartaalobjectives komende 90 dagen bepalen. We bepalen samen wat je doel voor de komende 90 dagen moet zijn, om je jaarlijkse doel te bereiken.

4. Lijst maken met initiatieven die resultaten mogelijk maken. Wij stellen vast welke taken en processen er concreet uitgevoerd moeten worden om je 90-dagendoel te bereiken.

5. Uitvoeren. Wij gaan aan de slag met het uitvoeren van die taken en processen.

6. Resultaten evalueren. Na iedere 90 dagen evalueren we de resultaten – waarvan jij uiteraard ook op de hoogte wordt gesteld – en bepalen we in overleg welke actiepunten er de komende 90 dagen nodig zijn om je nog dichter bij je uiteindelijke doel te brengen.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-

Onze werkwijze en jouw tijdlijn

Welk stappenplan we precies doorlopen, met de TeamSMART-methode? Onze werkwijze – en jouw tijdlijn naar de top bestaat grofweg uit de onderstaande 5 stappen.

1. Adviesgesprek

Vraag je een kansenonderzoek bij ons aan, dan kijken we eerst grondig naar jouw website en onlinemarketingkanalen. De opvallende zaken bespreken we vervolgens in een telefonisch adviesgesprek, waarin we ook jouw bedrijfsdoelstellingen en bedrijfscultuur onder de loep nemen.

In dit gesprek vertel je ons bijvoorbeeld waar je ambities liggen, wat je wil bereiken op de korte en lange termijn, welke customer lifetime value je verwacht te behalen en wat je doel is op het gebied van extra omzet, winst, websitebezoekers en nieuwe klanten.

2. Kansenonderzoek en onlinemarketingplan

Zijn jouw ambities en doelen helder, dan is het tijd om het kansenonderzoek daadwerkelijk uit te voeren. Oftewel: om te onderzoeken waar unieke online kansen liggen voor jouw bedrijf. De uitkomsten hiervan dienen als leidraad voor het onlinemarketingplan. Dit plan beschrijft exact welke taken er uitgevoerd moeten worden om jouw ambities en doelen te realiseren.  

Belangrijk daarbij is: zo’n onlinemarketingplan is absoluut maatwerk. Want niet alleen nemen we bewezen succesvolle modellen en tactieken hierin op. Ook analyseren we de markt waarin jouw bedrijf actief is, kijken we binnen jouw kanalen wat de opwaartse potentie is en brengen we in kaart welke resultaten je naar verwachting haalt als we onze technieken toepassen. 

Ieder campagnetype wordt zorgvuldig overwogen en we achterhalen welke daarvan het allerbeste aansluit bij jouw bedrijf en doelstellingen.

3. Strategisch actieplan

Waar het onlinemarketingplan laat zien welke taken we globaal gaan oppakken, gaan we met het strategisch actieplan pas écht aan de slag. Alle doelstellingen, prognoses en acties maken we superconcreet en jouw verschillende onlinemarketingkanalen stemmen we piekfijn op elkaar af.

Je website krijgt bijvoorbeeld een technische SEO-check, je doelstellingen en KPI’s worden in kaart gebracht, we doen een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en je website of webshop wordt bekeken met een kritisch oog. Kortom: je wordt voorzien van een ijzersterk, holistisch strategisch actieplan.

4. Inrichting en implementatie

Is het strategisch actieplan definitief, dan is het tijd om hem klaar te maken voor de livegang. Oftewel: om de strategie toe te passen in de praktijk. De campagnes in Google, META en op andere platforms worden volledig ingericht en we doen wat we moeten doen, zodat ze klaar zijn om live te gaan.

Verder is dit hét moment om de verbeterpunten op het vlak van technische SEO en CRO – die we hebben vastgesteld in stap 3 – door te voeren op je website of in je webshop. 

5. Uitvoering

Tijdens onze 90-dagensprints gaan we gestructureerd te werk om je SMART-doelstellingen te behalen. Iedere maand ontvang je een rapportage met daarin de behaalde resultaten en eens in het kwartaal, halfjaar of jaar ga je met onze specialisten om de tafel voor een OKR-meeting.

In zo’n OKR-meeting krijg je uitgebreid te horen welke resultaten je al hebt geboekt en je vertelt ons of je ambities en doelstellingen nog aansluiten op wat eerder besproken is. Aan ons heb je een strategische partner die écht met je meedenkt en je graag helpt je doelen te verwezenlijken.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Neem contact op met een specialist
TeamSMART TeamSMART