Voor ons kantoor in Gouda peddelt er zo nu en dan een verdwaalde sup-boarder langs. Plezierbootjes meren aan en bezoeken Gouda. Maar deze week is alles anders en liggen er zo’n honderd sleepboten naast ons kantoor in de gracht. Dat zette mij aan het denken.
‘Het werk van een sleepboot, dat lijkt verdacht veel op het werk van een online marketingbureau’. Hear me out!
Een kleine sleepboot kan dankzij een krachtige motor en stevig sleeptouw, in verhouding veel grotere boten naar een veilige haven brengen. En dat is vrijwel identiek aan het werk van een online marketingbureau. Er is slechts één verschil.
Het verschil is: ondernemers hebben niets aan veilige havens. Zij willen juist in een online stroomversnelling terechtkomen.
Als ondernemer heb je niets liever dan het juiste vaarwater. In het juiste vaarwater melden websitebezoekers zich op jouw website. Op die website is het makkelijk navigeren dankzij een overzichtelijke flow richting de bestel- of contactknop.
Toch worstelen ondernemers met het vinden van hun vaarwater. Een website kan er nog zo gelikt uitzien, als het niets oplevert blijf je tegen de stroom in zwemmen.
Om in het juiste vaarwater te komen heb je een SEO-proof en conversiegerichte website nodig. Hét instrument waar we met de vakidioten bij DoubleSmart en DoubleWeb dagelijks bezig zijn.
Het sleeptouw is uitgegooid dankzij een conversiegerichte website. Tijd voor een stroomversnelling.
Om ervoor te zorgen dat er meetbaar meer groei ontstaat, schakelen we de expertise van de online marketingspecialisten van DoubleSmart in. Met hun kennis van SEO, SEA en conversieoptimalisatie zorgen zij ervoor dat jouw website in sneller vaarwater terechtkomt.
Bij het zien van de bloeddorstige haai in de film ‘Jaws’, spreekt een van de hoofdpersonages de legendarische woorden: ‘You’re gonna need a bigger boat’. En dat voorval is tekenend voor een groeiende onlineonderneming. Er komt een moment waarop je merkt dat je uit je huidige jasje aan het groeien bent.
Je wilt niet opgegeten worden door bloeddorstige haaien, jouw concurrenten. Dus zoek je naar een manier om de bloeddorst te overleven. De grotere boot van gestroomlijnde landingspagina’s, conversie-opleverende advertentiecampagnes en organische groei in bezoekers. Het is allemaal te herleiden naar de sleepboten die voor ons kantoor liggen deze week.