We krijgen regelmatig de vraag waarom we ongeveer één maand reserveren voor het opzetten van een nieuwe Google Ads campagne. Kunnen we niet gewoon op de aan-knop klikken en morgen al zichtbaar zijn in de zoekmachine? Hoewel SEA bij uitstek geschikt is om snel zichtbare resultaten te boeken, is het niet mogelijk om zó snel […]
Zowel voor nieuwe als voor bestaande websites is meetbaarheid één van de belangrijkste onderdelen. Want een prachtig design is leuk, maar je wilt natuurlijk wel weten hoeveel dat je dan oplevert. Google Analytics is de meest gebruikte tool om inzicht te krijgen in het gebruik van je website. Maar bij een basisimplementatie van Google Analytics […]
De ‘r’ zit al een poosje in de maand en dat betekent (behalve donkere dagen) dat je overal dé online marketing trends voorbij ziet komen die je gelezen móét hebben. Wij hebben natuurlijk ook een mening over ontwikkelingen in onlinemarketingland. Hoewel we afgelopen jaar aan den lijve hebben mogen ondervinden dat niet alles te voorspellen […]
Content schrijf je voor de gebruiker, niet voor de zoekmachine. Logisch, toch? De gebruiker is immers de lezer die je zo graag wilt bereiken. Maar het belang van de zoekmachine moet je niet onderschatten: via dat kanaal kan je doelgroep die mooie content van je vinden. Goed content schrijven betekent dus niet alleen dat je […]
December is de beruchte horrormaand voor pakketdiensten, maar een feest voor webwinkels. Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis liggen dicht bij elkaar en zijn allemaal gelegenheden om eens lekker online te shoppen. Topdrukte dus! De consument is meer dan ooit online aanwezig, dus dat is dé plek waar ze jouw merk kunnen ontmoeten. Het grote voordeel […]
Ineens was hij daar in je Google Analytics beheermenu. De verleidelijke knop ‘Upgraden naar GA4’. Ook bij het aanmaken van een nieuwe property was Google Analytics 4 plotseling de standaard keuze. De mogelijkheid tot het gebruiken van een oude vertrouwde Universal Analytics property heeft Google goed verstopt in de geavanceerde opties. Google Analytics 4 dus, […]
Je hebt helemaal niks aan een doelgroepanalyse en customer journey mapping als je ze vervolgens op de plank laat verstoffen. Een doordachte omnichannel marketingstrategie is hier de oplossing voor! Oké, wellicht gaan we vanuit ons enthousiasme iets te snel in op de inhoud. En vakjargon zal ook niet bijdragen aan de leesbaarheid. We schakelen even […]
Google Shopping: dé manier om je producten te tonen in Google. In de huidige coronatijd, waarin we voornamelijk vanuit huis winkelen, is het misschien wel belangrijker dan ooit om als retailer Google Shopping te gebruiken.
Van 22 september tot en met 25 september zaten wij op de eerste rang bij MeasureSummit. MeasureSummit omschrijft zichzelf als het eerste virtuele evenement dat zich richt op het gebruik van metingen, data en Analytics voor bedrijfsgroei.
E-A-T: misschien heb je er weleens van gehoord, of misschien zegt het je helemaal niks. In beide gevallen is deze blog interessant voor je als je graag meer verkeer via Google wilt trekken: we leggen je uit wat E-A-T is en geven we je praktische, E-A-T-waardige tips
Het is dit jaar 15 jaar geleden dat de eerste video op YouTube werd geplaatst. De dochteronderneming van Google is in de afgelopen jaren zo sterk gegroeid dat het de op een na grootste zoekmachine ter wereld is. Bing, Baidu en Yahoo kunnen gezamenlijk nog niet opboksen tegen het aantal bezoekers dat YouTube maandelijks heeft. […]
Hoera, we staan ook in 2020 weer in de Emerce100! In principe zouden we het bericht van vorig jaar over onze Emerce100-vermelding 2019 gewoon kunnen recyclen (goed voor het milieu!), maar we maken er dit jaar toch ook graag weer wat pixels aan vuil: we staan weer op nummer 4 in de categorie Digital marketingbureaus […]