Wil jij vindbaar worden in Google? Dan ontkom je niet aan linkbuilding. Linkbuilding is de benzine voor de on-page optimalisatie werkzaamheden waarmee je naar de top van de zoekmachine racet! Je concurrenten achter je laten? Dat wil iedereen wel, maar stijgen in de zoekmachine is een proces dat niet van de ene […]
Als je met zoekmachine marketing aan de slag gaat, kom je een vork in de weg tegen: ga je met SEO aan de slag om organische posities te veroveren, of zet je in op SEA om snel zichtbaar te worden in de zoekmachine? Het lijkt een tweedeling, maar je kunt prima beide […]
Tools, tools, tools: iedere online marketeer gebruikt ze dagelijks (of zou ze moeten gebruiken, als je het ons vraagt). Of het nu handige shortcuts zijn of betaalde tools, je kunt eigenlijk geen online marketing werkzaamheden uitvoeren zonder gebruik te maken van externe hulpmiddelen. Lees snel verder als je geholpen wilt worden in je zoektocht naar relevante informatie en data voor jouw bedrijf!
Vroeger speelde ik graag straatvoetbal. Ik was geen toptalent, maar toch wist ik regelmatig het doel te vinden. Dat kwam vooral doordat ik op het juiste moment op de juiste plek was. Nou ja… Juiste moment? Ik bleef gewoon altijd in de spits staan, waardoor er iedere keer wel een paar onmisbare ballen naar me […]
Als wij klanten de laatste cijfers op het gebied van social media voorleggen, kan dit nog wel eens leiden tot een verbaasde blik. Uit verschillende onderzoeken blijkt namelijk dat de gemiddelde Nederlander behoorlijk actief is op social media – meer dan onze klanten vaak verwachten. De meest recente cijfers laten zelfs zien dat het aantal […]
Iedere maand starten er bij DoubleSmart een aantal nieuwe klanten die op zoek zijn naar groei. Vanaf deze maand vieren we iedere nieuwe klant door een boom te planten ergens ter wereld. Op deze manier maken we de wereld een klein beetje groener met iedere nieuwe online marketing campagne die we starten. […]
Oké, je hebt een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd en je weet welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw product of dienst. Tijd om je Google Ads campagne op te zetten! Maar hier komt meer bij kijken dan het invoeren van een aantal zoekwoorden. Daarom geven wij je graag 7 tips voor een professionele opzet van je Google Ads […]
Wat is Google Mijn Bedrijf?Vanavond wil je uit eten, maar je hebt nog geen idee bij welk restaurant. Je pakt Google er dus maar bij en zoekt naar een restaurant in de buurt, bijvoorbeeld met de zoekopdracht [restaurant Gouda]. Google Maps geeft je snel een lijstje resultaten terug waarvan je ook direct het adres […]
We krijgen regelmatig de vraag waarom we ongeveer één maand reserveren voor het opzetten van een nieuwe Google Ads campagne. Kunnen we niet gewoon op de aan-knop klikken en morgen al zichtbaar zijn in de zoekmachine? Hoewel SEA bij uitstek geschikt is om snel zichtbare resultaten te boeken, is het niet mogelijk om zó snel […]
December is de beruchte horrormaand voor pakketdiensten, maar een feest voor webwinkels. Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis liggen dicht bij elkaar en zijn allemaal gelegenheden om eens lekker online te shoppen. Topdrukte dus! De consument is meer dan ooit online aanwezig, dus dat is dé plek waar ze jouw merk kunnen ontmoeten. Het grote voordeel […]
Ineens was hij daar in je Google Analytics beheermenu. De verleidelijke knop ‘Upgraden naar GA4’. Ook bij het aanmaken van een nieuwe property was Google Analytics 4 plotseling de standaard keuze. De mogelijkheid tot het gebruiken van een oude vertrouwde Universal Analytics property heeft Google goed verstopt in de geavanceerde opties. Google Analytics 4 dus, […]
Bij een omnichannel strategie gebruik je verschillende marketingkanalen en stem je de boodschap en ervaring van die kanalen op elkaar af. Dat klinkt misschien een beetje abstract, maar het is eigenlijk een relatief logische manier van werken. We schakelen even een paar tandjes terug om het totaalbeeld volledig en goed in de picture te brengen.